Skocz do zawartości

Anomaly 1.5.2 - Dyskusja ogólna


Rekomendowane odpowiedzi

Przeszedłem fabułę dla UNISG, problematyczna na początku bo pierwsza misja to przedostanie się z Mrocznego Wąwozu do Martwego Miasta a wszyscy od razu biorą cie za cel, ale nie na tyle żeby nie dać rady, na szczęście najemnicy są neutralni. Potem trzeba udać sie do swoich w Jupiterze przy wejściu do podziemi Jupitera, tam handlarz/mechanik płacący krocie za arty i jazda po wszystkich labach w zonie w celu odnalezienia dokumentów. końcówka to polowanie na striełoka, które oczywiście można rozegrać dwojako. Podsumowując to było spoko ale krótko, bo mało zadań głównej fabuły, spoko dostęp do arsenału najemników i  zadanka od Aslana ( 16 naszywek naukowców itp. :)) polecam

  • Dodatnia 3
Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

  • 3 tygodnie później...

Dla mnie ta 4 główna misja z UNISG jest jakimś żartem, bo polega ona na tym co robiliśmy poprzednio, czyli chodzenie po piwnicach zony w celu znalezienia dokumentów. 

Myślałem że kampania UNISG będzie miała coś nowego, a to zwykłe kopiuj i wklej. 

 

Ogl frakcje w freeplayowych modach stalkera to jakaś kpina, bo rozgrywka poszczególnymi frakcjami praktycznie niczym się nie różni, od gry pozostałych. 

Stalker, monolit, ekokog, najemnik, bandyta, powinność itp, jeden pies, rozgrywka ta sama, cel ten sam, misje te same, aż szkoda że bardziej nie rozbudowano ich rozgrywki na podstawie lore ;/

  • Dodatnia 1
Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Monolithalian - dlaczego zawsze w jakimś kłopocie kłopocze cie jakiś kłopot (Montgomery Pyton).

To jest tzw. wolna gra, nie trzeba szukać akcji gdzie jej nie ma.

Skup się na zwiedzaniu lokacji i ćwiczeniu pamięci przydatnej w innych modach, to jest plus tego moda - zwiedzanie nie akcja.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

9 godzin temu, vidkunsen napisał:

Monolithalian - dlaczego zawsze w jakimś kłopocie kłopocze cie jakiś kłopot (Montgomery Pyton).

To jest tzw. wolna gra, nie trzeba szukać akcji gdzie jej nie ma.

Skup się na zwiedzaniu lokacji i ćwiczeniu pamięci przydatnej w innych modach, to jest plus tego moda - zwiedzanie nie akcja.

Dla kota anomaly to jakieś eldorado, ale dla starego wilka to marna makieta z małymi i nie ciekawymi lokacjami, z nudnym AI, misjami, survivalem i ogl słabą rozgrywką, która nie potrafi zaskoczyć. 

Oczywiście, podchodząc do pisania takiej "recenzji" trzeba wziąć pod uwagę fakt, że to mod robiony w wolnym czasie i bez żadnych korzyści majątkowych, ale uważam że zawsze nasze perspektywy powinny wybiegać jak najdalej, ponieważ tylko wtedy jesteśmy wstanie się doskonalić jak i to co nas otacza, stąd moja krytyka. 

Powyższe aspekty które wymieniłem to już taka bardzo daleka perspektywa i od moderów, nie można tego wymagać bo zajęło by to dużo czasu aby spełnić te wszystkie elementy, ale z tą kampanią UNISG to jednak trochę przesadzili 

 

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

@Monolithalian I tu się zgodzę bo moją robotą przy spolszczeniu było między innymi tłumaczenie linii dialogowych dla wątku UNISG (oczywiście chłopaki potem je dostosowali, żeby brzmiały lepiej itd.) ale już po samych dialogach wywnioskowałem, że ten wątek jest słaby i nudny i jak dla mnie jest taki doklejony na siłę - jak dla mnie to 3 poprzednie by wystarczyły w zupełności do wersji 1.5 i 1.5.1 i w 1.6 mogliby dopiero dodać kolejną historię, a że 1.6 jeszcze nie wyszło to zobaczcie ile by mieli czasu na lepsze przemyślenie i wymyślenie kolejnego wątku - podejrzewam, że gdyby tak zrobili to ten wątek UNISG by wyszedł lepiej bo tak to mamy to co mamy - dotarcie do Martwego Miasta, założenie tymczasowej bazy, obskoczenie wszystkich labów i zakończenie - więc w ogólnym rozrachunku raczej kiepsko. Pominę już kwestię tego, że pierwsze 3 wątki możemy rozegrać jedną postacią, a do wątku UNISG musimy tworzyć zupełnie nową postać. 

Marzyło by mi się, żeby w wersji 1.6 wpadła jakaś nowa ścieżka fabularna, ale wątpię bo z tego co devsi zaprezentowali, to skupiają się raczej na dodaniu jakiś nowych mechanik choć część tych, które miały być dodane w 1.6 (3D PDA, opuszczanie broni bez chowania jej przy rozmowie z NPC czy inne pierdoły, dodali już w 1.5.1) więc tak po prawdzie to nie wiem co takiego mogą dodać w 1.6, żeby na nowo przyciągnąć graczy bo jakieś nowe animacje lub celowniki 3D nie wystarczą, żeby osoby, które już Anomaly ograły przynajmniej raz wróciły do niego ponownie :063:

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Przecież Anomali, CoC, DA były robione nie jako mody, ale jako bazy dla robienia modów. Przy CoC jego autorzy wyraźnie to określili. Teraz te bazy to jak luksusowy samochód, ale bez karoserii. Jeździć jeździ i nawet dobrze, ale pożytku z niego żadnego.

Tak więc oceniać ich co sobą przedstawiają mogą tylko ci, którzy w oparciu o nie dołożą konkretną fabułę, która obejmie wszystkie lokacje i wykorzysta większość z możliwości (wybór frakcji, wyposażenia, rodzaju uzbrojenia itp ) jakie daje mod.

A również nazywanie ich modami, to gruba przesada. Jedynym modem na nich opartym jest tylko Powrót Legendy.

 

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

@kondotier Jeżeli mam być szczery to owszem CoC był bazą do robienia modów. Produkcje typu Call of Misery czy DA były tylko rozszerzeniem CoC'a o większy poziom trudności i mechaniki wzięte z Misery, ale jak dla mnie Anomaly to fakt faktem w jakiejś części to samo co CoC, ale jednak w porównaniu do CoC'a ma jakąś fabułę, która ma jakiś sens i na ukończenie jej trzeba poświęcić te 15-30 godzin w zależności jak kto gra więc akurat samego Anomaly bym nie nazwał tym luksusowym samochodem, ale bez karoserii bo tą karoserią w Anomaly jest sensowna fabuła, której w CoC'u i innym Call'om brak bo bazują tylko na szczątkowej fabule CoC'a - w tej kwestii Anomaly jest wyjątkiem choć też nie twierdzę, że jest najlepszym modem jaki powstał bo jak dla mnie mniejsze mody fabularne, ale z fajną fabułą są dużo przyjemniejsze - w Anomaly przytłacza z początku ilość nowych mechanik i to, że żeby się dorobić dobrego sprzętu to jednak trzeba robić słabo wymyślone zadania poboczne dla NPC typu przynieś. podaj, pozamiataj i dopiero jak dorobimy się dobrego sprzętu to można ruszyć z fabułą. Ale w zasadzie oprócz Anomaly nie ma drugiego takiego moda, który by dawał takie możliwości, żeby oprócz wolnej gry oferował coś jeszcze - fakt był mod Road to the North (Droga na Północ), który oferował ciekawą fabułę choć niezbyt długą, ale przy Anomaly to ta fabuła jest raczej słaba.

Powrót Legendy ograłem i szczerze to według mnie to jeden z najlepszych modów opartych na CoC, ale jednak poza tym, że oprócz głównej linii fabularnej wziętej z Call of Chernobyl to oferuje tylko zróżnicowane zadania poboczne ( w dużej ilości) dla różnych frakcji i buildowy klimat graficzny, a jeśli chodzi o sam "rdzeń fabuły" to jest on praktycznie taki sam jak w CoC.

 

  • Dodatnia 1
Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

  • 3 tygodnie później...

Mimo że nie ukończyłem a przeciwnie bo dopiero rozpocząłem rozrywkę z tym modem to już napiszę, mocne. Nie pamiętam kiedy dla gierki zarwałem noc a tu się zdarzyło, . Ukłony dla cyfrowych rzeźbiarzy moda i pokłony dla Naszych tłumaczy.  A wszystko dla takich ludków jak ja za darmo, jesteście świetni Panowie.  Czuć pasję a to wyjątkowe, lubię przenieść się w cyfrową rzeczywistość i niesamowitym jest, że poszczególne tytuły tyle lat trzymają się od lat premiery. Stalker jak lubiana książka, trzymasz na półce i wracasz a za każdym razem dobrze się bawisz. Tłumacze, brawa, Panowie.  

Tym bardziej, że mój laptop to potrafi popchać, direx 8, se mogę pograć i cześć. 

 

Edytowane przez Zawisza
Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

W dniu 19.07.2021 o 15:26, tom3kb napisał:

@Bartus w schowkach, te fioletowe za nagrody za wykonane zadania. Tylko początkowo Podstawowe jakoś rzadko się trafiają. Miałem już kilka tych następnych, a za Podstawowymi sporo się naczekałem.

Właśnie byłem zaskoczony tym faktem. Przeszedłem już spory kawałek Zony, porobiłem nieco questów a nijak nie mogę ich dorwać. Twoja odpowiedź wiele wyjaśnia. Dzięki :D 

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Do Anomaly trzeba dobrze podejść i oczywiście z jakimiś addonami. Na przykład taki Escape from Chernobyl, nie grałem ale z tego co widzę to fajny jest no i ma też polonizację :) 

https://www.moddb.com/mods/stalker-anomaly/addons/escape-from-chernobyl-addon-pack-v11 https://www.moddb.com/mods/stalker-anomaly/addons/escape-from-chernobyl-polish-translation

  • Dodatnia 2
Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

W dniu 26.07.2021 o 15:44, Suseł napisał:

Do Anomaly trzeba dobrze podejść i oczywiście z jakimiś addonami. Na przykład taki Escape from Chernobyl, nie grałem ale z tego co widzę to fajny jest no i ma też polonizację :) 

https://www.moddb.com/mods/stalker-anomaly/addons/escape-from-chernobyl-addon-pack-v11 https://www.moddb.com/mods/stalker-anomaly/addons/escape-from-chernobyl-polish-translation

Wpisałem "escape from prypiat" I wyszła mi grzybica paznokcia (nie mi) 

Edytowane przez Lolo
  • Dodatnia 3
Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

@FairFight  Na SB pytałeś o coś, co pozwoli widzieć enpeca za krzakiem.

Drzewa bez liści - wydajność.rar

Jest to przeznaczone właściwie dla CCz, ale stosowałem w różnych modach i działało. Powoduje usunięcie listowia nie tylko z drzew, ale i z krzaków. Tyle tylko, że zieleń w strefie wtedy wygląda jak po wielkim pożarze.

OSTRZEŻENIE. Jeśli ktoś będzie używał tego rozwiązania, to niech przed wstawieniem zabezpieczy się tak, aby w razie pogryzienia się z modem mógł przywrócić mu poprzedni stan. Np przez zrobienie kopii katalogu(ów) w których dokonywane są zmiany. Lub chociaż zmienianych plików. Nie pamiętam, czego dotyczy ta informacja, że zmienia też wydajność.

 

 

  • Dodatnia 1
Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

1 godzinę temu, kondotier napisał:

@FairFight  Na SB pytałeś o coś, co pozwoli widzieć enpeca za krzakiem.

Drzewa bez liści - wydajność.rar 34.68 MB · 1 pobranie

Jest to przeznaczone właściwie dla CCz, ale stosowałem w różnych modach i działało. Powoduje usunięcie listowia nie tylko z drzew, ale i z krzaków. Tyle tylko, że zieleń w strefie wtedy wygląda jak po wielkim pożarze.

OSTRZEŻENIE. Jeśli ktoś będzie używał tego rozwiązania, to niech przed wstawieniem zabezpieczy się tak, aby w razie pogryzienia się z modem mógł przywrócić mu poprzedni stan. Np przez zrobienie kopii katalogu(ów) w których dokonywane są zmiany. Lub chociaż zmienianych plików. Nie pamiętam, czego dotyczy ta informacja, że zmienia też wydajność.

 

 

A dziękuję, natomiast chodziło mi o to żeby to NPC nie strzelali przez krzaki. 

Coś jak w poniższym temacie - drugi mini-mod "fix widzenia przez roślinność". Tylko to jest dla CoC.

Wydaje mi się, że muszę coś zrobić z plikiem gamemtl i w config(s)\creatures\m_stalker.ltx zmienić parametr 'transparency_threshold'. Nie mam tylko pojęcia jak miałbym to zrobić. 

Znalazłem już fixa ale z roku 2019, nie wiem czy podziała jak trzeba z obecnym Anomaly.

Edytowane przez FairFight
Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Mam problem z przeniesieniem plików do folderu. Po zaznaczeniu wszystkich i przeniesieniu ich do folderu, w pewnym momencie wyskakuje mi komunikat "komunikaty diagnostyczne, błąd zapisu pliku" co powoduje że większość plików nie przeniosła się do folderu. 

Ktoś wie jak to rozwiązać ? Z góry dziękuje. 

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Dołącz do dyskusji

Możesz dodać zawartość już teraz a zarejestrować się później. Jeśli posiadasz już konto, zaloguj się aby dodać zawartość za jego pomocą.
Uwaga: Twój wpis zanim będzie widoczny, będzie wymagał zatwierdzenia moderatora.

Gość
Dodaj odpowiedź do tematu...

×   Wklejono zawartość z formatowaniem.   Usuń formatowanie

  Dozwolonych jest tylko 75 emoji.

×   Odnośnik został automatycznie osadzony.   Przywróć wyświetlanie jako odnośnik

×   Przywrócono poprzednią zawartość.   Wyczyść edytor

×   Nie możesz bezpośrednio wkleić grafiki. Dodaj lub załącz grafiki z adresu URL.

×
×
  • Dodaj nową pozycję...

Powiadomienie o plikach cookie

Korzystając z tej strony, zgadzasz się na nasze Warunki użytkowania.