Skocz do zawartości

Anomaly 1.5.2 - Dyskusja ogólna


Rekomendowane odpowiedzi

Cześć, mam problem, może ktoś byłby w stanie pomóc. Spolszczenie do anomaly 1.5.1 mi nie działa, nie mam w ogóle opcji wyboru na polski tylko domyślne eng, ru. Zrobiłem wszystko tak jak w instrukcji tutaj, wrzuciłem gamedata ze spolszczenia do ogólnego anomaly, to przeniosło z automatu do gamedaty anomaly, wygląda to tak jak na screenach.. mimo to nie działa ani na starym save ani na nowym, ktoś umiałby doradzić?
obraz_2021-11-21_135854.thumb.png.536b45d9c3742e09cec890607b9a2068.png

obraz_2021-11-21_135955.thumb.png.1898450df6d7943646c47a343d0b8087.png

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

  • 2 tygodnie później...

Witam Wszystkich.

Mam problem z misją w 2 linii fabularnej. Dokładnie chodzi o misję "Grzech Śmiertelny: Utracony kontakt". Mianowicie samotnik który leży ranny po ataku pijawek mówi mi abym wziął PDA, lecz nie ma go przy nim, i mam się dowiedzieć co się stało z grupą zwiadowczą. Oczywiście wszystkich wytłukłem ale nie ma ani PDA ani nie mogę znaleźć reszki tej grupy. Czy ktoś mógłby powiedzieć czy to jest problem gry, czy po prostu jestem ślepy :)

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

@sebixxx miałem ten sam problem, pobiegaj po miejscu walki naciskając co chwilę F żeby podświetliło nazwę przedmiotu to wkrótce go znajdziesz.

Nie jestem pewien czy jeśli w walce leciało dużo granatów to czy nie mogło go przesunąć.

Spawn tego pda jest chyba losowy, w kilku miejscach wokół trupa.

Ewentualnie wczytaj zapis z przed rozpoczęcia walki i wtedy szybko biegnij z F żeby go zlokalizować nawet jakbyś miał parę razy zginąć.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Dzięki wielkie za odpowiedź. 

Szukałem chyba ze 2 godziny, latałem po lokacji jak kot z pęcherzem, debug włączyłem, już chciałem się wracać do starych zapisów :D  aż na google znalazłem jakimś cudem ruski gameplay z tym etapem i zauważyłem że leżu on raptem 5 metrów od niego :D

I faktycznie tam był :D  Więc ślepota :D

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

W razie problemów z wydajnością w Anomaly można pozwolić sobie na kilka trików, które ją poprawią.

Jeśli ktoś używa Mod Organizer 2, co bardzo polecam, bo można modować grę bez podmieniania oryginalnych plików, może pobrać także CoC 1.4 i wypakować Textures oraz Levels, przerzucić to do nowoutworzonego folderu gamedata i zainstalować poprzez MO2 jako mod. Tekstury mają nieco niższą rozdzielczość w CoC niż Anomaly, LOD są ładniejsze a zarazem. Trochę jest z tym zabawy, ale warto. 

Można użyć również Ordenadora to zmniejszenia rozdzielczości tekstur dodatków, zwłaszcza trawy i drzew, co zauważalnie poprawia wydajność. Rozdzielczość 1K (1024x1024px) to moim zdaniem taki dosyć rozsądny kompromis pomiędzy nienajgorszą grafiką, a wydajnością. Zwłaszcza jeśli ktoś gra na GTX1060 lub coś koło tego. 

Można też po tym wszystkim ewentualnie pobrać Aboslute Nature do CoC i zainstalować przez MO2, mod powinien zadziałać z Anomaly. W zależności od sprzętu ewentualnie także przeskalować tekstury, dodać mipmapy i już jest kilkanaście FPS więcej. 

Jak ktoś ma NVIDIA GPU to w panelu sterowania może pokombinować z ustawieniami klatek na sekundę oraz synchronizacją pionową lub wygładzaniem krawędzi, tak aby ustawienia panelu zastępowały ustawienia gry. 

Dodatki poprawiające wydajność również są mile widziane, jak znajdę jakieś ciekawe, których jeszcze nie ma na Stalkerteam to wrzucę. 

PS. Zastanawiam się czy Anomaly nie przydałby się jakiś mod "odchudzający" grę. Za dużo zaczyna się wszystkiego robić. Ale to tylko moja subiektywna obserwacja. 

  • Za szczególną pomoc 1
Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Cześć koledzy.

Jestem mniej więcej na pół metku w trybie fabularnym szykując się na wciry od legendarnego monolitowca na widok którego sam Strielok sra po kątach w swojej pralni. Jedna rzecz mnie razi w tej modyfikacji, mianowicie nudne do porzygu spawnpointy wrogich stalkerów/mutantów, czy w tej zafajdanej Dziczy na blokowisku musi się pojawiać za każdym razem dwóch Najemników, okazjonalnie odpierających atak jakiejś pijawki? Czemu w podziemiach Agropromu są tylko czikibriki, czemu nie jeden bajun, nibyolbrzym i 10 tańczących Monolitowców w skrytce Striełoka? Wszystkie paski przesunąłem na maksa w opcjach rozgrywki i życia w Zonie, spodziewałem się większej jatki i stężenia różnych mutantów na wszystkich lokacjach, a nie, że wbijam na Wysypisko i mam 1% szans na psi pijawkę, a tak to zawsze dziki i mięsacze przy przystanku. Jest jakaś sensowny addon, który poprawia ten aspekt? 

Ogólnie samo Anomaly oceniam na 4+, fajny crafting(chociaż nie wykorzystałem jeszcze żadnego warsztatu w tym celu) dużo pukawek, szukanie artefaktów(chociaż bardzo schematyczne)i ogólny klimat sandboxowej Zony to niestety ale te pokraczne animacje crittersów odbierają mi smak życia, no ale x raya już nic nie zmieni. 

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

4 godziny temu, pacino napisał:

Cześć koledzy.

Jestem mniej więcej na pół metku w trybie fabularnym szykując się na wciry od legendarnego monolitowca na widok którego sam Strielok sra po kątach w swojej pralni. Jedna rzecz mnie razi w tej modyfikacji, mianowicie nudne do porzygu spawnpointy wrogich stalkerów/mutantów, czy w tej zafajdanej Dziczy na blokowisku musi się pojawiać za każdym razem dwóch Najemników, okazjonalnie odpierających atak jakiejś pijawki? Czemu w podziemiach Agropromu są tylko czikibriki, czemu nie jeden bajun, nibyolbrzym i 10 tańczących Monolitowców w skrytce Striełoka? Wszystkie paski przesunąłem na maksa w opcjach rozgrywki i życia w Zonie, spodziewałem się większej jatki i stężenia różnych mutantów na wszystkich lokacjach, a nie, że wbijam na Wysypisko i mam 1% szans na psi pijawkę, a tak to zawsze dziki i mięsacze przy przystanku. Jest jakaś sensowny addon, który poprawia ten aspekt? 

 

Pijawki nie występują na początkowych lokalizacjach, tzn na kordonie i wysypisku, lub szansa na ich trafienie jest bardzo mała.

Masz w opcjach z rozgrywki z zony, ustawione na "full alife"? 

Również szukałem moda który sprawi że rozgrywka będzie bardziej "żywa" oraz zaskakująca i znalazłem to w Dead Air Revolution i w poprzedniku Anonaly, tzn Last Day 1.3. Ustaw paski spawnu na maksa i się baw, tylko w DAR to jest słabo zbalasowane, bo mutanty typu koty i psy będą atakować w stadach liczących kilkanaście osobników.

 

Co do addonu to poszukaj, wpisz "stalker anomaly mutant spawn" i może coś znajdziesz na moddb. 

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

9 godzin temu, Monolithalian napisał:

Pijawki nie występują na początkowych lokalizacjach, tzn na kordonie i wysypisku, lub szansa na ich trafienie jest bardzo mała

 

Miałem na wysypisku psioniczna kilka razy.

Jeszcze jedna rzecz mnie razi, brakuje spawnpointow przy wejściach do lokacji dla opcji szybkiej podróży, jak wbijamy na farmę w Kordonie to zawsze zwalamy się na banditos.

Obczaje sobie te Dead Air, ale to chyba za rok albo więcej bo po dawce Anomaly będę se musiał zrobić przerwę 😄

 

 

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

W dniu 14.12.2021 o 22:45, pacino napisał:

Cześć koledzy.

Jestem mniej więcej na pół metku w trybie fabularnym szykując się na wciry od legendarnego monolitowca na widok którego sam Strielok sra po kątach w swojej pralni. Jedna rzecz mnie razi w tej modyfikacji, mianowicie nudne do porzygu spawnpointy wrogich stalkerów/mutantów, czy w tej zafajdanej Dziczy na blokowisku musi się pojawiać za każdym razem dwóch Najemników, okazjonalnie odpierających atak jakiejś pijawki? Czemu w podziemiach Agropromu są tylko czikibriki, czemu nie jeden bajun, nibyolbrzym i 10 tańczących Monolitowców w skrytce Striełoka? Wszystkie paski przesunąłem na maksa w opcjach rozgrywki i życia w Zonie, spodziewałem się większej jatki i stężenia różnych mutantów na wszystkich lokacjach, a nie, że wbijam na Wysypisko i mam 1% szans na psi pijawkę, a tak to zawsze dziki i mięsacze przy przystanku. Jest jakaś sensowny addon, który poprawia ten aspekt? 

Ogólnie samo Anomaly oceniam na 4+, fajny crafting(chociaż nie wykorzystałem jeszcze żadnego warsztatu w tym celu) dużo pukawek, szukanie artefaktów(chociaż bardzo schematyczne)i ogólny klimat sandboxowej Zony to niestety ale te pokraczne animacje crittersów odbierają mi smak życia, no ale x raya już nic nie zmieni. 

Jak chcesz cos odrodzić to przed wejściem do gry włącz debug mode, wczytaj zapis, kliknij F7 i 2 (spawn obiektów/mobów) potem kategoria i odrodź co chcesz

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

  • 2 tygodnie później...

A ja mam takie pytanie: Przy modyfikowaniu egzoszkieletu wybrać regenerację (+1) czy leczenie ran(+2)? Biegam z "Piłką" z reguły i te +1 regeneracji już mam. W poprzednim egzoszkielecie wziąłem regenerację i chyba trochę żałuję, bo apteczek tak czy inaczej rzadko używam, za to bandaże nieraz schodzą, bo doświadczenie nauczyło, że krwawienie szybko samo nie ustąpi, a czekanie skończy się koniecznością zużycia apteczki...

Więc czy te +2 leczenia ran zmniejszą zużycie apteczek przy wymianie ognia lub jak coś podrapie, czy to bubel i dalej będą bandaże ostro schodzić?

Pozdrawiam serdecznie Braci Stalkerów i życzę zdrowia w Nowym Roku ;)

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

@Vladmir Zrób sobie twardy zapis przed ulepszeniem, ulepsz na leczenie ran i idź poszukać jakiejś ostrej strzelanki lub drapieżnych mutantów. Dostaniesz odpowiedź, czy to Cię satysfakcjonuje. Tak, zostawiasz, nie, wczytujesz zapis. A praktycznie, to sam sobie odpowiedziałeś tym żałowaniem.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Mam pytanie co do linii fabularnej a mianowicie ,,Operacji łuna''. skończyłem misję z odnalezieniem dokumentów z Jupitera, porozmawiałem z Diegtariowem.... i?

nic więcej.  czekam już 2 dni na jakieś informacje od kogoś i nic. mam gdzieś iść, z kimś porozmawiać? co robić ?

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Witam. 

Ostatnio zainstalowałem sobie addona graficznego "Expedition 1.1". Wszystko gra elegancko, tylko mam jeden duży problem. Chodzi o bloom. Bloom to jest coś takiego że jak się popatrzysz na niebo to wszystko robi się ciemniejsze, po prostu jakby grafika reguluje jasność od punktu w który się patrzy. Chciałem ten bloom wywalić, bo to draństwo jest jakieś zepsute. Jak się włącza burza, to po walnięciu piorunem wszystko robi się białe. Jest to dlatego że burzę aktywuję przez weather editor w debug mode, wiem, ale i tak jak jest zwykła burza to wszystko się na 1 sekunde białe staje i to paskudnie wygląda. Nie ma żadnej opcji w ustawieniach dot. blooma. Był pewien fix na tego blooma, tyle że autor chyba coś pomylił się i wsadził do pliku standardowe ustawienia blooma. Nic się nie zmienia po poprawnym wykonaniu instalacji. Dlaczego myślę że to nic nie powinno zmieniać? Po porównaniu zwykłych ustawień blooma i tych z addona, one są identyczne. 

Na internecie również pisało żeby wpisać 3 komendy. 

Spoiler
  • r2_tonemap_lowlum 0.3

  • r2_tonemap_middlegray 1.0

  • r2_tonemap_amount 1.0

Jedynie co one zmieniają to parametry ustawień światła, bloom dalej jest.

Ma ktoś jakieś pomysły, jak tego blooma się pozbyć? 

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

@Dr_Sztychowka Nie ma tam w paczce Expedition skompletowanego programu Reshade? Naciska się klawiszem w grze, o ile się nie mylę, Home. Wtedy powinno pojawić się okno z wyborami, w tym bloom. Odznaczyć opcję, która odpowiada za białość w pewnych momentach. Ewentualnie odznaczyć, zmniejszyć do minimum bloom w opcjach gry. 

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Dołącz do dyskusji

Możesz dodać zawartość już teraz a zarejestrować się później. Jeśli posiadasz już konto, zaloguj się aby dodać zawartość za jego pomocą.
Uwaga: Twój wpis zanim będzie widoczny, będzie wymagał zatwierdzenia moderatora.

Gość
Dodaj odpowiedź do tematu...

×   Wklejono zawartość z formatowaniem.   Usuń formatowanie

  Dozwolonych jest tylko 75 emoji.

×   Odnośnik został automatycznie osadzony.   Przywróć wyświetlanie jako odnośnik

×   Przywrócono poprzednią zawartość.   Wyczyść edytor

×   Nie możesz bezpośrednio wkleić grafiki. Dodaj lub załącz grafiki z adresu URL.

×
×
  • Dodaj nową pozycję...

Powiadomienie o plikach cookie

Korzystając z tej strony, zgadzasz się na nasze Warunki użytkowania.