Skocz do zawartości

Anomaly 1.5.2 - Dyskusja ogólna


Rekomendowane odpowiedzi

W dniu 2.02.2021 o 11:00, kamil190 napisał:

Anomaly_1.5.1_logo.png

Nazwa: S.T.A.L.K.E.R. Anomaly 1.5.1
Platforma: Call of Chernobyl + Last Day 1.3
Twórcy: Anomaly Developers
Data premiery: 02.02.2021r.
Autor spolszczenia: 

 

OPIS:

  Ukryj zawartość

S.T.A.L.K.E.R. Anomaly - fabularno-freeplay'owy mod oparty na 64-bitowej silniku Monolith Engine. Mod jest dosyć wymagający dla systemu, ponieważ używa ulepszonego 64-bitowego silnika, ale w tym czasie gra może używać więcej pamięci RAM niż stary 32-bitowy silnik. Mod wciąż się rozwija i dodawane są do niego różne, nowe funkcje, zachowując przy tym wysoki poziom jakości i grywalności.

 

Spis zmian:

  Pokaż ukrytą zawartość

Cechy:

  • 3D PDA;
  • Koło komend dla towarzyszy, nowa ikonka dostępu do ich inwentarza przy naprowadzeniu na nich kamery;
  • Zmieniony interfejs użytkownika okna handlu z towarzyszami dla zgodności ze zwykłym oknem inwentarza, przy wsparciu «wziąć wszystko» / «oddać wszystko»;
  • Ulepszono różnorodność modeli naukowców. Najemnicy i samotnicy, wchodzący w skład naukowych ekspedycji, teraz noszą wyposażenie, odzwierciedlającą ich przynależność do naukowców w Zonie zamiast wyposażenia ich oryginalnych frakcji (efekt będzie obowiązywał tylko dla nowych oddziałów);
  • Gracze teraz mogą wkładać baterie w urządzenia, kiedy są w swoich slotach. Nie trzeba więcej przenosić przedmiotów do inwentarza;
  • Podświetlenie przedmiotów w inwentarzu teraz działa we wszystkich menu i oknach (np, naprowadzenie kursowa na broń pokazuje odpowiednie części, moduły i narzędzia);
  • Ulepszony widok rozszerzonych ustawień wideo;
  • Zoptymalizowane i wyczyszczone pliki danych, głównie poprzez usunięcie niewykorzystywanych zasobów - powinno to zmniejszyć wagę;
  • Silnikowy inwentarz przerobiony na języku LUA dla pełnej kontroli nad jego funkcjonalnością;
  • Interfejs użytkownika w 3D dla odbiornika RF i detektora anomalii.

Shadery

  • Ulepszono oświetlenie, także wodę dla trybu DX8;
  • Poprawka «skyburn» dla pozostałych trybów;
  • Dodano podstawowe rozpraszanie podpowierzchniowe (SSS);
  • Ulepszono wygładzanie FXAA;
  • Zmieniono pętlę SSDO dla lepszej wydajności;
  • Zaktualizowano shader, odpowiadający za odbicia w przyłbicach.

Rozgrywka

  • Dodano nową opcję dla ustawień ekonomii: «Zdjęcie wyposażenia z trupów» - pozwoli graczowi ustawić warunki wypadania wyposażenia z trupów (wył. / progresywne / pełne):
  • «Progresywne» oznacza, że wyposażenie z zabitych będzie zdejmowane w zależności od rodzaju pancerza i postępu gracza: im wyższa jego ranga, tym łatwiej zdjąć lepszy pancerz z trupa. Zrobiono po to, aby uniknąć otrzymania bardzo dobrego pancerza na początku gry;
  • Teraz, dostarczając medykowi zestaw do robienia medykamentów, tenże zestaw stanie się dostępny dla gracza i na stole warsztatowym najbliższego mechanika;
  • Zmieniono funkcjonalność rzadkich schowków. Nie pojawiają się już więcej w specjalnie wyznaczonych lokacjach. Gracz ma szansę otrzymać wskazówkę po pomyślnym wykonaniu szeregu zadań. Nagroda zawiera w sobie i zestaw narzędzi.
  • Złe rodzaje nabojów zostały usunięte z puli przedmiotów (ale nadal pozostały w plikach gry), istniejące elementy zostaną zastąpione wersjami bezużytecznymi;
  • Obniżono grzywny do nagrody za dostarczenie broni w opłakanym stanie w zadaniach na poszukiwanie broni;
  • Ekran PDA zaczyna się bugować w czasie emisji i psi-burzy;
  • Możecie przeglądać zawartość kontenerów zdecydowanie szybciej trzymając klawisz «LSHIFT», co jest wygodne w przypadku dużego inwentarza;
  • Możecie badać przedmioty szczegółowo, nawet jeśli należą do NPC;
  • Eksperymentalna mechanika: ciche zabójstwa;
  • Ulepszono modele PDA, Dozymetru i odbiornika RF + ulepszony GUI w 3D;
  • Zintegrowano poprawki broni od Yim.
  • Dodano klawisz swobodnego przeglądu;
  • Dodano tło dla skali zdrowia;
  • Dodano konsolę 4K i małe czcionki HUD;
  • Dodano suwak czułości myszy podczas celowania;
  • Można odłączać moduły od broni w trybie przeszukiwania, zarówno dla okna gracza, jak i dla okna inwentarza NPC;
  • Można rozmontowywać rzeczy w trybie przeszukiwania, zarówno dla okna gracza, jak i dla okna inwentarza NPC;
  • Anomalie nie aktywują się z powodu zabitych w nich mutantów/NPC;
  • Zmienione zoom-wartości (użyjcie "g_ironsights_zoom_factor 1" w konsoli dla wyłączenia zooma bez celownika).

 

 

SCREENY:

  Ukryj zawartość

zMojxQUWFfk.jpg?size=1280x720&quality=96cOcM6KnhbfE.jpg?size=1280x720&quality=96X0dGO7S9zoA.jpg?size=1280x720&quality=96wa7gTUGlrik.jpg?size=1280x720&quality=965dNlJb93MTw.jpg?size=1280x720&quality=96

 

WIDEO:

  Pokaż ukrytą zawartość

 

 

LINK DO POBRANIA:

  Pokaż ukrytą zawartość

Mod:

 

 

INSTRUKCJA INSTALACJI:

  Pokaż ukrytą zawartość
  1. Pobierz modyfikację w dowolny z podanych sposobów.
  2. Utwórz folder dla modyfikacji, na przykład w: D:\Gry\Anomaly i rozpakuj go w nim.
  3. Sprawdź, czy są jakieś poprawki i jeśli tak, to je zainstaluj.
  4. Uruchom launcher, wybierz render, włącz obsługę instrukcji AVX, jeśli masz dobry komputer.
  5. Uruchom i ciesz się grą!

 

Może ktoś podać linka do prawidłowego i aktualnego spolszczenia anomaly 1.5.0?

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

6 godzin temu, boberm napisał:

No @vidkunsen - lekki szacunek . Ja jeszcze kręcę się w okolicach Kordonu i Wysypu coby uciułać kilka groszy.:-)).....

Przecież on pewnie z konsoli debug mode to sobie wszystko zapewnił, nie możliwe aby w tak krotkim czasie, dorobić się takich rzeczy 

A co do FOV i HUD @vidkunsen to ustaw sobie jedno na 45 a drugie na 75, tylko nie pamiętam która wartość do FOV a która do HUD

Edytowane przez Monolithalian
Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Zanim trafiłem na jantar sporo zwiedzałem, handlowałem i  oszczędzałem a pancerz i dodatki można kupić dopiero na Jantarze.

Sporo się nachodziłem, schowki są nie oznaczone więc odwiedzam każdy "podejrzany" zakątek, napuszczam mutanty na wrogie mi ekipy i daję radę.

Teraz jestem tu:

p.s. a jak się uruchamia konsole, co wpisać? i co mi to da? mod jest prosty i nie trzeba kombinować tylko spokojnie jak człowiek pierwotny - zbierać i handlować.

 

ss_tomahawk_02-06-21_09-30-18_(zaton).jpg

p.s. 2 - mini mapę wziąłem z jakiejś starej wersji Anomaly i daje radę, dużo kasy można dostać za dodatki dla rusznikarzy.

p.s. 3 dużo można zarobić na różnicy kursu - części są droższe jak sprzedajesz komu trzeba - n.p. resztki mutantów naukowcom a w/w mechaniczne do broni rusznikarzom, wadliwe lub uszkodzone napotkanym stalkerom .

Powodzenia w zbieractwie! 😄

ss_tomahawk_02-06-21_10-42-50_(zaton).jpg

  • Dodatnia 2
Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

12 godzin temu, Monolithalian napisał:

Przecież on pewnie z konsoli debug mode to sobie wszystko zapewnił, nie możliwe aby w tak krotkim czasie, dorobić się takich rzeczy

Wstyd przyznać, ale początkowo też tak samo pomyślałem:blush: Wiem jednak, że V jest już dużym chłopcem i raczej nie ma podstaw aby kłamać. Dorobił się tego szpeju to fajnie, a jak sobie go zespałnował to też dobrze. Gra ma sprawiać przyjemność, a nie być udręką do której siadasz z przymusu.

Edytowane przez Anton Gorodecki
literówki
  • Dodatnia 4
Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Prypeć wschodnia - lokacja z mieszkaniem jest trochę rozbudowana i są schody na dół!

Więcej zabawy mam ze zwiedzania niż z zadań.

Bambetle/szmelc itd/itp leżą wszędzie, trzeba się uzbroić w cierpliwość i zbierać a potem sprzedawać - pralnia.

W szpitalu spotkałem wesołą ekipę - IIG - fajne chłopaki, dali się zabić i mieli sporo bambetli przy sobie.

Spoiler

ss_tomahawk_02-06-21_11-41-38_(pripyat).thumb.jpg.98022c09339f5179eacea79a0cd5ddfe.jpgss_tomahawk_02-06-21_11-41-22_(pripyat).thumb.jpg.90c10053bd23a879c081a237c7d9c360.jpgss_tomahawk_02-06-21_11-41-19_(pripyat).thumb.jpg.35fd5986e8cae3357f809522c785e8de.jpgss_tomahawk_02-06-21_11-41-13_(pripyat).thumb.jpg.9bafb0b79ecd1415de9eeb0d4d61f1ae.jpgss_tomahawk_02-06-21_11-41-10_(pripyat).thumb.jpg.01bdea2b3edf8e794200be12126d336a.jpgss_tomahawk_02-06-21_11-41-44_(pripyat).thumb.jpg.ce59f3dad67233167471a0f834044b51.jpg

 Mod może być, nie ma w nim debilnych  zagrywek z krainy wróżek i czarnej magii, jak w/w zbieractwo, zwiedzanie, bez nerwów, zadania można wykonać na spokojnie i bez pośpiechu.

p.s. Monolithalian - to jest tylko gra, nie zamierzam się denerwować, że mi coś tam nie wyszło, najpierw spokojnie, metodycznie zwiedzam, zbieram informacje a dopiero potem jak już mam plan wykonuję dane zadanie - stare powiedzonko - ciszej jedziesz, dalej zajedziesz.

Wykorzystuję wady i zalety danej lokacji do zdobycia tego co potrzebuję, do gładkolufowej tez jest tłumik! 😄

Spoiler

Widok z dachu - schody prowadzą w górę i na dół - oraz parter, zwiedzam dalej, zrobiło się ciekawie:

ss_tomahawk_02-06-21_12-07-58_(pripyat).thumb.jpg.be19dd5f0e67af3fa6dea7c406614813.jpgss_tomahawk_02-06-21_12-05-33_(pripyat).thumb.jpg.770c64243645f8c7c12a8671c0e119d9.jpg

 

  • Dodatnia 1
Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Zrobiło się dziwnie, mod niby wolna gra ale daje jakieś tam zadania w ciągu od "Ajdara do Wardara", przynieś, wynieś, pozamiataj, st sierżant Gromow z Baru - rusznikarz itd/itp.

Są przewodnicy, kasa leży dosłownie co metr na ziemi, podnieść, sprzedać i dalej by wykonać kolejne zadanie z w/w.

Można u sprzedawców zblatować trepów, część najmusów czy rozbójników, na dłuższą metę jak już masz kasę te zadania są nudne.

Pojawiła się druga linia fabularna w stylu - odszukać Striełoka, ciągnę te dwa wątki, kasę mam bo jak sidor skierował mnie do Baru do gromowa to sobie pozwiedzałem lokację i diengi są w kiermanie.

W podziemiach Agropromu jest nowy/stary mutant - psi pijawka:

p.s. ciekawi mnie tylko gdzie mnie zaprowadzi linia fabularna dotycząca Striełoka?

 

 

ss_tomahawk_02-06-21_18-15-55_(l03u_agr_underground).jpg

ss_tomahawk_02-06-21_20-21-01_(l07_military).jpg

Teraz, vidkunsen napisał:

Zrobiło się dziwnie, mod niby wolna gra ale daje jakieś tam zadania w ciągu od "Ajdara do Wardara", przynieś, wynieś, pozamiataj, st sierżant Gromow z Baru - rusznikarz itd/itp.

Są przewodnicy, kasa leży dosłownie co metr na ziemi, podnieść, sprzedać i dalej by wykonać kolejne zadanie z w/w.

Można u sprzedawców zblatować trepów, część najmusów czy rozbójników, na dłuższą metę jak już masz kasę te zadania są nudne.

Pojawiła się druga linia fabularna w stylu - odszukać Striełoka, ciągnę te dwa wątki, kasę mam bo jak sidor skierował mnie do Baru do gromowa to sobie pozwiedzałem lokację i diengi są w kiermanie.

W podziemiach Agropromu jest nowy/stary mutant - psi pijawka, oprócz pijawki pojawia się jej zjawa i atakują cie razem:

p.s. ciekawi mnie tylko gdzie mnie zaprowadzi linia fabularna dotycząca Striełoka?

 

 

ss_tomahawk_02-06-21_18-15-55_(l03u_agr_underground).jpg

ss_tomahawk_02-06-21_20-21-01_(l07_military).jpg

 

Godzinę temu, vidkunsen napisał:

Zrobiło się dziwnie, mod niby wolna gra ale daje jakieś tam zadania w ciągu od "Ajdara do Wardara", przynieś, wynieś, pozamiataj, st sierżant Gromow z Baru - rusznikarz itd/itp.

Są przewodnicy, kasa leży dosłownie co metr na ziemi, podnieść, sprzedać i dalej by wykonać kolejne zadanie z w/w.

Można u sprzedawców zblatować trepów, część najmusów czy rozbójników, na dłuższą metę jak już masz kasę te zadania są nudne.

Pojawiła się druga linia fabularna w stylu - odszukać Striełoka, ciągnę te dwa wątki, kasę mam bo jak sidor skierował mnie do Baru do gromowa to sobie pozwiedzałem lokację i diengi są w kiermanie.

W podziemiach Agropromu jest nowy/stary mutant - psi pijawka:

p.s. ciekawi mnie tylko gdzie mnie zaprowadzi linia fabularna dotycząca Striełoka?

 

 

ss_tomahawk_02-06-21_18-15-55_(l03u_agr_underground).jpg

ss_tomahawk_02-06-21_20-21-01_(l07_military).jpg

 

 

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

W mordę, ale jazda - kwest na poszukiwanie Striełoka.

Sidor - Kordon - Bar - Barman - Skadowsk - Barman i mój przyboczny (naparnik) Brodiaga (uwaga, ważne - Brodiaga naprawia sprzęt i pancerz cały czas)- Jupiter - podziemny tunel - cały czas Brodiaga przy tobie - Prypeć wschodnia - Pralnia i !on ci w całej krasie!.

p.s. co brak kobiety, rodziny, wódka robi z ludzi:

 

ss_tomahawk_02-07-21_12-27-21_(pripyat).jpg

  • Super 1
  • Dodatnia 3
Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Akurat pierwsza fabuła jest najdłuższa, jak się przejdzie ją to można spokojnie powiedzieć że jest się w połowie drogi, każda kolejna fabuła jest krótsza od poprzedniej z Operation Afterglow już w ogóle będącą żartem która się dzieje tylko na dwóch czy trzech lokacjach.

Dla tych co grają w czystego Anomaly bardzo polecam zainstalować sobie addony, np. Boomsticks & Sharpsticks który dodaje dużo nowego uzbrojenia, ja osobiście polecam dość nowy mod na animacje używania przedmiotów, bardzo dodaje imersji. Z innych jeszcze poleciłbym nowy HUD broni od ЦЕМЕНТ ale nie wiem czy ten ostatni jest zaktualizowany.

  • Dodatnia 5
  • Dzięki! 1
Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

@vidkunsen Chodzi mi o ten dodatek.

Sprawia on że pozycja broni w rękach jest bardziej realistyczna i podobna do tego co można zaobserwować w dzisiejszych strzelankach.

 

Dwa filmy pokazowe:

Spoiler

 

 

Autor nigdzie nie dał znać że działa pod najnowszą wersję, chociaż biorąc pod uwagę że to tylko zmiana położenia broni na ekranie to możliwe że nie będzie żadnych konfliktów.

  • Dodatnia 1
  • Dzięki! 1
Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Widzę, że nie tylko ja miałem pretensje do nieprawidłowej animacji broni w stosunku do celownika ekranowego. Animacji, gdzie broń bez celowania patrzyła nie tam gdzie należało. Przez to nie raz zdarzyło mi się zginąć, bo celując "po lufie", strzelałem obok celu.

@Ziomkowsky  Nie wgrywaj dodatku " w ciemno". Otwórz jego katalogi, zobacz jakie w nich są pliki. Następnie odszukaj te pliki w modzie, zrób ich kopie, ale pojedynczo. Wklej odpowiednik z dodatku i uruchom grę. I tak po kolei z wszystkimi. Jeśli jednak dodatek jest spakowany tak, że nie widać plików, bo są w .db, to kopia tego .db, wklejenie .db dodatku. A jak wyskoczy problem, przywrócenie oryginałów i po sprawie.

Ale sądzę, że te zmiany teksturowe nie powinny wywalić moda.

 

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Dołącz do dyskusji

Możesz dodać zawartość już teraz a zarejestrować się później. Jeśli posiadasz już konto, zaloguj się aby dodać zawartość za jego pomocą.
Uwaga: Twój wpis zanim będzie widoczny, będzie wymagał zatwierdzenia moderatora.

Gość
Dodaj odpowiedź do tematu...

×   Wklejono zawartość z formatowaniem.   Usuń formatowanie

  Dozwolonych jest tylko 75 emoji.

×   Odnośnik został automatycznie osadzony.   Przywróć wyświetlanie jako odnośnik

×   Przywrócono poprzednią zawartość.   Wyczyść edytor

×   Nie możesz bezpośrednio wkleić grafiki. Dodaj lub załącz grafiki z adresu URL.

×
×
  • Dodaj nową pozycję...

Powiadomienie o plikach cookie

Korzystając z tej strony, zgadzasz się na nasze Warunki użytkowania.