Skocz do zawartości

Reborn: Źródło - propozycja przetłumaczenia


Anatolij

Rekomendowane odpowiedzi

Też pobieram z Ap-Pro - na wszelki wypadek. Ale jeśli chodzi o to, żebym był koordynatorem tego spolszczenia no to powiem wam szczerze, że lepiej, żeby koordynatorem został ktoś inny z racji tego, że w środę będę miał zdejmowany gips z nogi i prawdopodobnie będę rozpoczynał od kolejnego dnia rehabilitację na NFZ i po znajomości jeszcze w domu więc nie będę mieć zbytnio czasu i dlatego też napisałem na poprzedniej stronie, że mogę pomóc przy jakiś plikach.

Także, jeśli już się zbieramy i to spolszczenie miałoby powstać i to we w miarę dobrym czasie to lepiej, żeby koordynował te prace ktoś inny kto może mieć ciut więcej czasu niż ja bo ja raczej teraz będę miał bardziej intensywny okres w swoim życiu, żeby doprowadzić nogę do stanu używalności w jak najszybszym czasie :) Dopóki była w gipsie to czasu miałem więcej stąd też kilka spolszczeń czy adaptacji wyszło, ale niestety (jak dla mnie na szczęście bo już dość mam zasuwania o kulach na 1 nodze :P) kończy się ten czas. Ale pomóc w tłumaczeniu kilku plików jak najbardziej mogę ;) Tylko też tak jak wspominałem - mogę popracować przy stronie technicznej czyli. opisy artefaktów, broń (nazwy i opisy), kombinezony, st_items, ui_st_equipment, keybindings, ui_st_mm, ui_st_pda i ui_st_others, bo z dialogami już nie pomogę.

Także póki co pomyślcie panowie kto mógłby zostać koordynatorem, ja w wolnej chwili dołączę do dropboxa i potem się będzie myśleć kto co tłumaczy.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Mam pytanie do kumatych w skryptach. W tłumaczonym obecnie Rebornie: Źródło, w text/rus/st_items_artefacts, na linii 245 jest tak:

Spoiler

<string id="st_af_bat_descr">
 <text>Аномальное образование, по магнитным свойствам, сходное с металлами сверх высокой плотности. Однако, при этом обладает сравнительно низкой удельной массой вещества. Создает достаточно мощное защитное поле, способное изменять траектории полета пуль и снарядов. Считается редким из-за сложности обнаружения. Радиоактивен. \n %c[default]Свойства:\n%c[255,238,153,26]• %c[default]Повышение пулестойкости %c[255,238,15,26](%c[255,1,128,54]+7%c[255,238,15,26])\n</text>

a w Rebornie: Duplikaty, w tym samym pliku, jest tak:

Spoiler

<string id="st_af_bat_descr">
 <text>Anomalny twór, posiadający magnetyczne właściwości, podobne do ultrawysokiej gęstości metali. Jednakże ma stosunkowo niską masą termiczną materiału. Tworzy dosyć potężne pole ochronne, zdolne zmieniać trajektorie lotu kul i pocisków. Uważany za rzadki, z powodu trudności ze zdobyciem go. Promieniotwórczy. \n %c[default]Właściwości:\n%c[255,238,153,26]• %c[default]Zwiększona kuloodporność %c[255,238,15,26](%c[255,1,128,54]+7%c[255,238,15,26])\n%c[default]</text>
</string>

Chodzi mi o to, że w Źródle brakuje na końcu %c[default], choć przed opisem właściwości, w obu jest %c[default]. Ma tak być, czy dopisać tenże %c[default]? W innych opisach z tymi podobnymi parametrami, w rus pliku też jest brak na końcu %c[default]. Proszę o pilne rozpatrzenie mej prośby.

 

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

@metek58 Mi się wydaje, że %c[default] powinno być bo spojrzałem przykładowo w st_items_artifacts z SGM+Gunslinger i tam jest w ten sposób:

%c[default]Dane użytkowe:\n%c[255,238,153,26]• %c[default]typ anomalii 3\n%c[default] no i wydaje mi się, że bez [default] te opisy mogą się wyświetlać tak jak są napisane czyli ze wszystkimi cyferkami, nawiasami itd, ale trzeba brać pod uwagę, że SGM to inna platforma i w CzN może być inaczej - ja bym poczekał do testów spolszczenia to wyjdzie w praniu, zwróciłem na to uwagę jak ogarniałem ten plik, że w innych opisach brakuje na końcu tego [default], ale uznałem ,że skoro w Duplikatach to było no to robię tak jak było w Duplikatach i wydaje mi się, że brak tego [default] to niedopatrzenie autorów, ale tak jak mówię - trzeba by to sprawdzić w grze.

  • Dodatnia 1
Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

@metek58 

%c[255,238,15,26] - ustawienie jakim kolorem będzie wyświetlany tekst ZA tym znacznikiem.

%c[default] - ustawienie domyślnego wyświetlania tekstu.

PRAWDOPODOBNIE tag zamykający </text> spowoduje, że w następnym bloku tekstu, rozpoczętym tagiem <text> wyświetlanie tekstu ustawi się na domyślne ale głowy nie dam. Trzeba byłoby to sprawdzić.

@Szczepan9205 w każdej podstawce i każdym modzie będzie to działać tak samo. To tylko kody pozwalające manipulować wyświetlanym tekstem.

  • Dodatnia 1
Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

@kondotier O artefakt "Nietoperz". Ja wychodzę z założenia, że trzeba by to w praktyce sprawdzić bo może być tak jak piszesz, że ER wprowadzał zmiany i może tak ma być, a może w praktyce się okaże, że w grze zamiast kolorowego opisu będzie widać te nawiasy i cyferki.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

W Odmiennych Światach ten artefakt był scenariuszowy i wchodził w skład zadania. Teraz jest tylko jednym z wielu do znalezienia. W zadaniach dla stalkerów teraz szukamy bio materiałów. A na wysypisku ten artefakt zastąpił bio materiał czernobylskiego psa, bardzo łato osiągalny. Pies leży na drodze.

Stąd chyba opcja, aby art się w hangarze nie pojawiał.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

  • 2 tygodnie później...

Jest chyba problem z zawartością tekstu w pliku (przynajmniej w jednym). Chodzi mi o plik text/st_items_quest. W Duplikatach nie było tego w danym pliku. Zastanawia mnie to, że w niektórych tekstach, między zdaniami znajdują się pojedyncze ukośniki "/" i podwójne "//" też, które zapewne nic nie dają, a jak dobrze pamiętam, to powinno być \n, jeśli by miało przenieść dane zdanie na początek linii. Podam przykład tekstu:

Spoiler

Ненавижу, когда мне дышут в спину! Слинял с Припяти и самое важное оставлю тут для вас ребята. Смешно, что в нашем фальш-тайнике под агропромом уже ползоны побывало, а наёмы там вообще постоянную засаду на нас держат. Видать не хило им отвалили за это. / Стрелок, ты сменил код в бункер с тайником, а на вход в сам тайник карта доступа у меня. Призрак, вторую карту, на вход в бункер, найдёшь неподалеку от вертолета в лесу на радаре у скал. Там поймешь где. Отшельник на связь больше не выходит. Тревожно это. / Возвращаюсь в Припять, попробую спуститься в Лабу Х-8. Вот там наверняка настоящие секреты Зоны. Если меня в Припяти грохнут, не серчайте, браты! Кстати, тут в этом ангаре есть вход в Подземье, но самому туда соваться времени нету. Рядом шныряет техник сталкеров. Но что на самом деле ищет не ясно.

 Czy słuszne są moje obawy? Proszę kumatych w tej dziedzinie o wyjaśnienie tej sprawy.

  • Dodatnia 1
Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Dobrze, @kondotier, zostawię tak jak jest, a po polonizacji zobaczy się, jak to wygląda w praniu. Co do tych dwóch ukośników ("//"),  chyba masz rację, ale do tego z jednym ukośnikiem ("/") to mam obawy. Zobaczymy w testach i wtedy ewentualnie podejmiemy decyzję, czy coś z tym robić, czy nie. 

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

@metek58  W tym modzie panuje moda na ukośniki i nawiasy. Jest sporo takich podpowiedzi od moda, albo w formie "złotych myśli" na ekranie, albo wstawianych do kwadratowych nawiasów: [ złota myśl, lub opis reakcji, zachowania, albo mimiki]

A tu kilka zrzutów z jednego zadania z PDA st.ReLocka. Było wesoło. Miały iść do klimatycznych, ale sądzę, że właściwe miejsce jest dla nich w tym temacie.

Szedłem sobie od płn. wioski do cerkwi mając oprócz wrogich enpeców jeszcze takich przeciwników.

ss_fred_05-17-21_14-54-18_(marsh).jpg   ss_fred_05-17-21_14-24-57_(marsh).jpg

A co było przy cerkwi, to w spojlerze. Widoczną ilość trzeba podwoić, albo nawet potroić, bo co widać, to końcówka z procesu przemieńców. A to tylko po to, aby zabić jednego białego. Leży już sobie, z drugiej strony cerkwi.

A pijawki i niby psy-zjawy poznikały.

Spoiler

ss_fred_05-17-21_14-47-32_(marsh).jpg

ss_fred_05-17-21_14-51-19_(marsh).jpg

ss_fred_05-17-21_14-52-36_(marsh).jpg

ss_fred_05-17-21_14-52-43_(marsh).jpg

ss_fred_05-17-21_15-00-54_(marsh).jpg

 

 

  • Dodatnia 1
Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

  • 3 tygodnie później...

Czy w tym modzie jest możliwość dodania broni do folderu weapons, bo zrobiłem w text/rus opisy broni, ale tam chyba nie ma wszystkich. Jest to gdzieś wsadzone, czy jak? Dobrze by było resztę broni (a nawet wszystkie) wrzucić do stworzonego folderu weapons. Jest to możliwe? Pytanie do kumatych w takich sprawach.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

@metek58 Zawartość plików z wyposażeniem może zawierać taki sprzęt którego w modzie nie ma, bo ta część to uzupełnione o lokacje i i nowy sprzęt poprzednie części.

Napisz, jakie to bronie wg, Ciebie są nieobecne. Mam już jakie takie pojęcie, co w modzie jest a czego nie ma. Jeśli będziesz chciał, to mogę Ci podrzucić zapis przy jakimś "bogatym " w sprzęt schowku, abyś mógł sprzęt i broń zobaczyć.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Czy wszystkie bronie, jakie napotkałeś miały polskie opisy? Zakładam, że wrzuciłeś zrobioną część polonizacji z dropa. Na początku mam śrutówkę Franchi, która ma polski opis, ale druga broń (urawnitiel) już nie ma. Stąd moje pytanie o inne bronie.

Znalazłem jeszcze jeden plik z opisami broni, więc zapewne wszystkie będą miały opisy. Zastanawia mnie fakt, dlaczego nie ma w gamedata folderu weapons. Chyba nie ma możliwości, aby takowy tam był z parametrami broni. Ale zawsze był folder weapons z plikami o broni.

 

Spoiler

ss_metek_06-01-21_20-58-36_(l05_bar).jpg

 

 

Spoiler

ss_metek_06-01-21_20-58-23_(l05_bar).jpg

 

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

@metek58  Reborny, to mody w których ich autor ER zrobił wszystko, aby graczowi w jak największym stopniu uniemożliwić jakąkolwiek ingerencję w moda. A Źródło to opancerzona puszka Pandory. Pliki z bronią będą ukryte gdzieś w plikach .db i tam byś ich musiał szukać.

Ja gram na oryginalnej rosyjskiej wersji 20.05 , bo ona jest ostateczną, z najlepiej dopracowanym końcem moda. Spolszczenia z Odmiennych Światów nie dodawałem, bo może robić ferment w zadaniach które w Źródle są dublowane ale z innym sposobem zaliczenia. Jeśli nałożone masz to spolszczenie, może Cię ono wprowadzać w błąd. Radzę sprawdzać nowe spolszczenie na czystym modzie.

Daję Ci zapis pod koniec moda. Na Pchlim targu masz dwa schowki, oba się wyświetlają na mapie. Jest w nich sporo różnej broni i sprzętu.

354 na pchlim.dds             354 na pchlim.sav                     

Ich nazwy raczej powinny się wyświetlać prawidłowo.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

2 godziny temu, metek58 napisał:

radę zrobić tak, aby w modzie był folder weapons z plikami broni

W modzie jest folder z plikami broni. Moda mam w wersji 20.05 i pobierałem go z google drive, @kondotier w jakimś temacie podesłał ten link. I znajduje się to w gamedata/meshes/dynamics/weapons. 

Dodam też, że wszystko jest w formacie OGF.

Spoiler

02_06_2021__14_58_26.thumb.jpg.ed3bd6100b33ba78eaeaed729ff448ff.jpg02_06_2021__14_59_03.thumb.jpg.2287b8fd62262691c326bb41df895f29.jpg

 

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

  • 3 tygodnie później...

@metek58  Pytasz o te tablice z podpowiedziami, czy o wskazywaną kursorem informację o filmikach?

Jeśli pytasz o tablice, to nie mogę ich znaleźć. Ale czy w tłumaczeniu do OŚ ich nie ma, bo mogłyby wskazać lokalizację.

A jeśli chodzi o filmy, to forum na jakie jest ukierunkowanie już nie istnieje. Rozleciał się zespół i forum diabli wzięli.

Jak chcesz filmiki obejrzeć, to proponuję tego autora, bo gra najbardziej po ludzku, bez udziwnień i tak, jakby grał każdy z nas.

Jest jeszcze kilku, pokazujących tylko wykonanie wybranych zadań.

Dlatego, jeśli pytasz o tę konkretną informację, to proponuję ją opuścić, aby nie wprowadzała w błąd.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Gość
Ten temat został zamknięty. Brak możliwości dodania odpowiedzi.
×
×
  • Dodaj nową pozycję...

Powiadomienie o plikach cookie

Korzystając z tej strony, zgadzasz się na nasze Warunki użytkowania.