Skocz do zawartości

Złota Kula [OGSR Engine]


Diegtiariow

Rekomendowane odpowiedzi

@kamilxx2 Dzięki za zrzuty - poprawi się to :) Chociaż dziwne są te brakujące napisy od lalki i od autodoctora bo u mnie były, ale możliwe, że czegoś nie dorzuciłem tam gdzie trzeba, w każdym razie będzie to poprawione w łatce do spolszczenia, aczkolwiek myślałem, że więcej będzie błędów / braków :P 

Jeżeli chodzi o te skrypty to chyba to jest losowe bo u mnie wszystko działało jak należy, ale dopiero w wersji finalnej. Z artefaktami nie pamiętam jak było, coś mi się kojarzy, że miałem z jednym lub dwoma fragmentami problem i musiałem je zespawnować, zadanie z Leninem no to wiadomo - było skopane już w oryginale i jak widać nie zostało to naprawione, a co do ratowania przyjaciół na Wysypisku to z tym zadaniem były lekkie cyrki (też spowodowane przez moda, ale co dokładnie to nie wiem) - mi się udało je ukończyć robiąc szybki zapis przed rozmową ze "złolami" i za którymś razem poszło jak trzeba i udało mi się ich uratować - nie wiem czy zrobiłeś tak samo czy olałeś to zadanie.
Ogółem muszę powiedzieć, że te porty / adaptacje starych modów na silnik OGSR od I am Dead z moda na mod są coraz lepsze, ale zdarzają im się problemy nadal - np. przy Tajnych Ścieżkach 2 + OGSR ja miałem trochę kłopotów i wylotów w czasie gry, a @Agrael przeszedł cały mod bez ani jednego wylotu więc nie wiem o co chodzi :062: Tak samo u mnie na zapisie @Szczuropies515 maska działa jak trzeba i się nie zawiesza, a u niego tak mimo, że mamy ten sam mod i to samo spolszczenie.

Pozostaje mieć jedynie nadzieję, że z adaptacji na adaptacje jeśli ów autor będzie jeszcze jakieś przygotowywał będzie coraz lepiej.

@tom3kb W tej wersji filmy (intro i oba warianty outro) mają dodane polskie napisy (trochę się nauczyłem edytować pliki .ogm dzięki czemu mogłem dodać polskie napisy) zrobione właśnie przy wykorzystaniu tych obrazków ze spolszczenia klasycznej Złotej Kuli ;) 

  • Dodatnia 2
Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

19 godzin temu, tom3kb napisał:

@kamilxx2 weź sobie pobierz spolszczenie do czystej Złotej Kuli tam w folderze były obrazki z intro i outro przetłumaczone, tak do przeczytania przed i po zakończeniu moda.

Chyba, że do tego spolszczenia też były dodane? Przejrzyj sobie folder może.

Ale czytać jeszcze potrafię.

Intro mówi nam tylko i wyłącznie ze Żekan postanowił wyruszyć do zony aby znaleźć spełniać życzeń bo ma trudną sytuacje życiową, a chodziło mi czy nie pominąłem czy w ogóle sprecyzował swoje życzenie jak Striełok inaczej Naznaczony w zakończeniu Cieniu Czarnobylu. A co to "złotej kuli" to jest wspomniane tylko w jednym zakończeniu( ja wybrałem inne) choć domyślałem się , ale nie byłem pewny i dlatego zapytałem bo ile ludzi tyle opinii ,                  

Kto pyta, nie błądzi.

 

Nie jest to atak w żadnym stopniu w twoją stronę.

Edytowane przez kamilxx2
  • Dodatnia 1
Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

@kondotier Czy pamiętasz może w jaki sposób dostać się do pułkownika w baraku numer 2 w Agropromie? Ma zamknięte drzwi i nie wiem jak tam się dostać plus nie wiem jak otworzyć barak numer 1. Uratowałem z dachu agropromu jedną osobę i ją odprowadziłem do przyczepy ale nie mogę z nią potem już porozmawiać.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

@kamilxx2 Sprawę "Złotej Kuli" wyjaśniano w podstawowym modzie. To chyba było coś od autora. W innych modach pojawiał się jakiś mit czy legenda Strefy o "złotej kuli", ale nikt jej nie widział. No to autor moda postanowił ją w końcu pokazać. Ale aby jeszcze jakiś czas w modzie była mistyczną, to Żekan nie jej szuka a Spełniacza.

@Szczuropies515 Z maską wilczka nie miałem żadnych problemów. Teleportacja na miejsce schowka i powrót do rzeczywistości odbyły się bez zawisania. A brak gadającego przemytnika, mógł być spowodowany tym, co opisuję poniżej. Opis będzie dość długi, ale jak ma być zrozumiały, taki musi być.

Jest to ciekawostka, jaką znalazłem, szukając rozwiązania problemu jaki wystąpił u mnie na Obrzeżach. Kiedy na nich się pojawiłem, pamiętając co gdzie jest, pobiegłem na wieżę po pepeszkę. Było to zbędne, bo z Kordonu przyszedłem już dobrze wyposażony ( Mosin z celownikiem i dwa pistolety z kupą amunicji ). Wtedy dostałem dwie prośby o pomoc. Zieloną od wojska i czerwoną od przemytników. Pognałem do posterunku, lecz mod nie zostawił mi wyboru. Zanim dobiegłem, przemytnicy byli martwi i z konieczności miałem grę z pomocą wojsku.

Powtórne wejście, znów dwukolorowe wezwanie pomocy i tym razem już prosto na posterunek, likwidacja wojska i ... Przychodzi dwóch niegadatliwych przemytników, brak tego z dialogiem, ale też brak znacznika jego trupa. Robię poszukiwania i znajduję go daaaleko od posterunku rannego, ale z dialogiem.

ss_fred_02-25-22_15-19-19_(predbannik).png

W poprzednich moich grach nigdy czegoś takiego nie miałem i teraz po rozmowie było trudniej dążyć powrócić na posterunek przed przylotem śmigłowca.

Dało mi to do myślenia i nie byłbym sobą nie szukając wyjaśnienia. I znalazłem. Okazuje się, że mod ma wszyte w scenariusz alternatywne rozwiązanie rozpoczęcia gry, polegające na innym rozwiązaniu samego początku i ucieczki z posterunku na Kordonie, co skutkuje tym, że po wejściu na Obrzeża musimy chcemy czy nie, wybrać grę dla przemytników.

Załączam wideoporadnik, jak takiego rozpoczęcia gry dokonać. Autor wideo informację o takiej możliwości otrzymał od autora moda.

https://www.youtube.com/watch?v=-8PkLXhl0hs&list=PLWVGPhjMh5Y7gAM7dsKSf8qNCKj5JB8Pc&index=22

Zrozumienie opisu jak powinien postąpić gracz, dla nie znających rosyjskiego w dwóch miejscach może być trudny do zrozumienia, więc to wyjaśnię.

Po rozpoczęciu gry, bez zbędnego wyczekiwania należy biec za płot, tam gdzie są te płyty betonowe, szybko na nie wskoczyć i przesunąć się jak najdalej na prawo i ku płotu. Skrypt nie pozwoli żołnierzom którzy do płyt dobiegną nas aresztować. Teraz trzeba dostać się na strych baraku przeskakując na dach wychodka i na barak.

Na strychu są skrzynki, ale nie wolno do nich podchodzić, bo zadziała skrypt aresztowania. Zeskakuje się na dół do sali z telewizorem i nie zważając na stojącego tam pułkownika, szybko przenosimy swoje rzeczy z plecaka do skrzyni. Omijając pułkownika podchodzimy do drzwi i zaskakuje skrypt aresztowania. Rozmawiamy z pułkownikiem, a kiedy wyjdzie, zabieramy swoje rzeczy ze skrzyni i to co jest w pomieszczeniu. Dokument i lekarstwa. Dalej rozmowa z żołnierzem i ucieczka na dwa sposoby. Przez płot za wychodkiem i zwalone drzewo, lub ryzykancka ze skokiem z tarasu i lewą stroną drogi do zwiadowcy. Rozmawiamy z nim i idziemy do wioski, gdzie tylko Sania w piwniczce ma dialog. Rozmawiamy z nim, aż dialog sam się zamknie. Tu wideo nie znających rosyjskiego może wprowadzić w błąd, bo jego autor czytał zapis z "normalnej gry", aby pokazać o czym była dalej mowa. Fragment wideo aż do 13:13 można sobie podarować. Od 13:13 dialog jest inny, Sania zabiera graczowi to co z takim trudem przeniósł przez posterunek ( za wyjątkiem drobiazgów ), informuje go o istnieniu Obrzeża i o tym, że musi na nie dotrzeć w krótkim czasie ( kilka godzin, a konkretnie dwie ) , co mocno ogranicza gracza w szukaniu schowków w wiosce i po drodze na Obrzeża. Ale lalkę trzeba koniecznie zabrać.  Jak gracz przekroczy limit czasu, zadziała skryptowy snajper. Na wideo jest to celowo pokazane dwukrotnie. Po dotarciu na obrzeża, pamiętając że Sania zalecił zwrócić się o pomoc do przemytników, im udzielamy pomocy. Pomoc wojsku dla gracza przykro się kończy, to też jest pokazane.

Z tego wyciągnąłem taki wniosek, że gdy nie robimy tego alternatywnego rozwiązania z ucieczką, to na Obrzeżach nie należy pomagać przemytnikom ( czerwone wołanie o pomoc, to sygnalizuje ). Przy alternatywnym przechodzeniu jest odwrotnie i wołanie od wojska jest na czerwono.

Szkoda, że tego rozwiązania nie znałem wcześnie, bo bym go zrobił. Ale nic straconego, może z ciekawości też się nim zajmę.

A tu kilka zrzutów z gry na Obrzeżach.

ss_fred_02-25-22_16-27-58_(predbannik).pngss_fred_02-25-22_19-58-08_(predbannik).pngss_fred_02-25-22_20-29-32_(predbannik).pngss_fred_02-25-22_23-10-47_(predbannik).png

DODANO:

Jest jeszcze jedna alternatywna możliwość ucieczki, ale jaki będzie jej skutek nie znalazłem wyjaśnienia. Ale przypuszczam, że nie będzie można zrobić takiego zadania na specjalny kombinezon, jeśli nie uda nam się przemknąc pod mostem.

Po rozpoczęciu gry dajemy się szybko złapać, zabieramy dokument i lekarstwa, podchodzimy do pułkownika tak, abyśmy stali pomiędzy nim i drzwiami. Kiedy skończymy z nim rozmowę, on wychodząc wypchnie nas do następnego pomieszczenia, a drzwi się nie zamkną. Możemy swobodnie poruszać się po posterunku- nie podnosząc alarmu - opróżniając wszystkie schowki, a nawet wchodząc na strych. Nasze rzeczy są w skrzyni pomieszczenia budynku. Wychodzimy też bez alarmu drogą.

  • Super 1
  • Dodatnia 2
Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

W dniu 26.02.2022 o 00:57, kamilxx2 napisał:

I jakie znaczenie filozoficzne ma złota kula ?

Złota Kula została zapożyczona z Pikniku na skraju drogi Strugackich.
Jest to legendarny przedmiot spełniający marzenia, ale tylko te prawdziwe, ukryte w głębi serca.
Symbolizuje ona przemianę duchową człowieka, który po pełnym niegodziwości życiu, pozwala zatryumfować tkwiącemu w nim dobru.

...trzeba tworzyć dobro ze zła,
bo nie ma nic innego z czego można by je tworzyć. 

  • Super 3
  • Dodatnia 1
  • Dzięki! 2
Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Dla obecnie jeszcze przechodzących mod, sprawdźcie proszę te pliki (powinny naprawić brakujący opis korzystania z detektora, brakujące napisy przy używaniu autodoctora, tekst wyświetlany przez lalkę przy sejfach i błędną nazwę artefaktu przy rozmowie z naukowcami), nie udało mi się natomiast zlokalizować jeszcze co powoduje wylot znaleziony przez @kamilxx2 przy wejściu w laptopa->magazyn->inne->wyposażenie, ale postaram się dojść o co chodzi. 

Póki co trzymajcie tą małą paczuszkę i dajcie znać czy problemy z brakującym tekstem zniknęły:

Poprawki do spolszczenia ZK+OGSR.rar

Aha no i i miałbym jeszcze prośbę do @Szczuropies515 lub @kamilxx2 lub ewentualnie @kondotier jeżeli zrobił już taki progres- mógłby któryś z was podrzucić mi zapis (najlepiej z Wysypiska lub każdej innej lokacji posiadającej laptopa z którego możemy skorzystać, tak żebym miał już możliwość skorzystania z niego to powinno mi się udać zlokalizować problem z tym wylotem)?

@kondotier Jeszcze pytanko do Ciebie - jak @Szczuropies515 napisał o tym, że ma NPCa na Obrzeżach w fiolecie to napisałeś, że nazwa tekstury jest w grażdance - znasz może nazwę tej tekstury? Bo w moim logu z gry na zapisie @Szczuropies515 są wzmianki o tych plikach:

[22.02.22 17:33:19.105] ! Can't find texture 'act\newloner\hunterpants_brown_co'
[22.02.22 17:33:19.108] ! Can't find texture 'act\newloner\raincoat_blackblue_co'
[22.02.22 17:33:19.111] ! Can't find texture 'act\newloner\workinggloves_black_co'
[22.02.22 17:33:19.112] ! Can't find texture 'act\newloner\hikingboots_black_co'
[22.02.22 17:33:19.113] ! Can't find texture 'act\newloner\hunting_co'
[22.02.22 17:33:19.115] ! Can't find texture 'act\newloner\hhl_m_latino01_006_light_co' 

oraz

[22.02.22 17:33:19.818] ! Can't find texture 'act\npc_remeik\head_inform'
[22.02.22 17:33:19.826] ! Can't find texture 'act\npc_remeik\eye_inform'
[22.02.22 17:33:19.828] ! Can't find texture 'act\npc_remeik\rukzak'
[22.02.22 17:33:19.830] ! Can't find texture 'act\act_stalker_bandit_5d'
[22.02.22 17:33:19.835] ! Can't find texture 'act\npc_remeik\eyes_inform'

Ale żadna z tych tekstur nie ma grażdanki w nazwie co nie zmienia faktu, że nie wiem dlaczego, ale brakuje ich wszystkich w plikach :063: Na wszelki wypadek pobieram z Yandexa gamedatę moda bo może się okazać, że ta z GoogleDrive jest wybrakowana skoro ja grając miałem tekstury (a pobierałem wszystko z Yandexa).

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

@Szczuropies515 Dzięki :) Sprawdzę i zobaczę o co może chodzić. 

EDIT. Udało mi się znaleźć pierwszą część brakujących tekstur - nie ma ich dołączonych do ZK+OGSR, ale znalazłem je w teksturach od Radiophobii 3, z kolei tych drugich (z folderu act/npc_remeik, znaleźć nie mogę) poszukam jeszcze w Tajnych Ścieżkach 2 + OGSR, może tam będą to będzie można uzupełnić, ale jeśli nie to pojęcia nie mam gdzie ich szukać. Ewentualnie jeszcze przychodzi mi na myśl Narodnaja Solianka 2020 - może tam by były bo ten mod używa tych samych modeli co ZK czy Radiophobia więc jak znajdę to uzupełnię.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

@Szczepan9205 Ja się jeszcze błąkam po Obrzeżach, to z laptopem nie pomogę.

Kupa takich fioletowych enpeców była w Czasie Sojuszu cz1. i @metek58 je wyłapał i zrobił na nie patche z podaniem miejsca gdzie zmieniać. Moda nie musisz pobierać, tylko w dyskusji o modzie to odnaleźć. Dawał to w kilku wpisach, w miarę wyłapywania.

Nie wiem jakiego enpeca w fiolecie Ci podesłano, więc daję tego co na razie się pojawił u mnie na Obrzeżach.

ss_fred_02-28-22_16-15-52_(predbannik).png

 

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

@kondotier Częściowo sprawę rozwiązałem - NPC przetrzymywany przez wojskowych na Obrzeżach ma już swoje tekstury (nie wiem jak u was, ale u mnie nie miał): 

ss_szczepan_02-28-22_15-51-21_(predbannik).png

Za to ten NPC, którego zrzut wstawiłeś u mnie też nie ma tekstur ( to ten NPC, który nie żyje na zapisie @Szczuropies515 i ten, z którym rozmawiamy po pomocy przemytnikom przy posterunku na Obrzeżach, dzięki któremu możemy kontynuować fabułę grając linię fabularną przemytników) - jedynie tekstury butów mu działają u mnie - tak jak u Ciebie.

Szukałem jego brakujących tekstur w Radiophobii 3, TŚ 2+OGSR, w OGSR i jeszcze jednym modzie i niestety nic, ale sprawdzę jeszcze pliki Dead Zone z linku, który na pierwszej stronie tematu podesłał @Anton Gorodecki - ja ogrywałem ZK+OGSR właśnie z Dead Zone i u mnie obie te postacie miały tekstury więc może w Dead Zone je znajdę i będę mógł dziś wstawić pełną poprawkę.

Za to wszystkie wymienione wcześniej problemy już naprawiłem tj. brakujące teksty, wylot przy zamawianiu wyposażenia przez laptopa i część tych brakujących tekstur. 

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Pogrzebałem w Czasie Sojuszu i @metek58 tak wskazał błędne katalogi.

Spoiler
UWAGA!
@metek58: Naprawiłem błąd z wyświetlaniem się Kruka i jego grupy we fioletowo-niebieskiej formie, a także szajkę Leny i Szerszenia. Zastosowałem prosty myk, zmieniłem w gamedata/textures/act nazwy dwóch folderów:
Ворон na Âîđîí
i Контробандист na Ęîíňđîáŕíäčńň 
Należy też zmienić nazwę folderu:
 Шайка Лены na Řŕéęŕ Ëĺíű
i Шершень na Řĺđřĺíü

Czyli problem leży w nazwach folderów.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

@kondotier No w tym przypadku nie - po prostu tych tekstur, których brakuje po prostu nie ma tam gdzie być powinny nie wiadomo dlaczego. Po wrzuceniu tych brakujących, które znalazłem w miejsce wskazane przez log jeden z NPCów odzyskał tekstury jak widać.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

@Szczepan9205 W porównaniu z poprzednim modem, są zmienione wyglądy kombinezonów. Nawet na wideo z OGSR są one różne. Sądzę, że trzeba by dojść, jaki to addnon z kombinezonami ma wstawiony mod na którym gramy i w nim szukać.

DODANO: W tym wyszukiwaniu grażdanki jest pewien problem. Kilkanaście znaków grażdanki dużych i małych wygląda dokładnie tak jak nasze. I w takich sytuacjach nazwę katalogu czy pliku w całości, oprócz rozszerzenia trzeba zrobić w robalach, tak jak to zrobił Metek58.

Ja na tych teksturach nie wyleciałem, to i loga nie mam.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

@kondotier Tak, ta wersja ma modele HD, ale nie dla wszystkich NPC bo np. zwiadowca, którego spotykamy za nasypem kolejowym na Kordonie i wojskowy mają klasyczne modele, a z kolei jegomość, który przegania bandytów na posterunku przy przechodzeniu na Wysypisko już ma model HD, tak samo ten chłopek na zrzucie, który wrzuciłem wyżej.

Sprawdzałem w kilku modach, ale żaden z nich nie ma w folderze textures/act folderu npc_remeik, a także brakuje tekstury act_stalker_bandit_5d w textures/act - to są właśnie tekstury Sawika Dziarskiego z Twojego zrzutu i u mnie ten sam NPC nie ma tekstur. Najgorsze jest to, że nie mam pojęcia co to za paczka modeli i gdzie bym mógł znaleźć brakujące tekstury. Tym bardziej nie potrafię wytłumaczyć tego dlaczego w wersji beta ZK+OGSR wszyscy NPC mieli tekstury, a w finalnej ich brakuje.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

@Szczepan9205  Zrobiłem zrzut z wideo i drugi z mojej gry. Zobacz, jaka jest znacząca różnica w wyglądzie pancerzy.

                                 Wideo                                                                                                      Gra

Bez tytułu.jpg   ss_fred_02-28-22_21-09-00_(predbannik).png

Jest jeszcze jeden fioletowy na Obrzeżach, to ten co stoi koło Mojszego.

ss_fred_02-28-22_21-20-13_(predbannik).png  ss_fred_02-28-22_22-10-52_(predbannik).png

Detektor ma już opis, ale zwracałem już uwagę, że te < > nawiasy u nas nazywają się ostrokątne, co nie wszyscy wiedzą i sugerowałem aby zastąpić je rzeczywistym wyglądem nawiasów.

A mój Żekan wybrał się na poszukiwania "źródła sygnału" wczesnym popołudniem i jak na horyzoncie zobaczył CEA, wzięła go senność.

ss_fred_02-28-22_19-17-32_(predbannik).png

Zaczął więc tak widzieć.

ss_fred_02-28-22_21-04-24_(predbannik).png   ss_fred_02-28-22_21-06-44_(predbannik).png

Trzeba będzie wczytać zapis i mu pozwolić jeszcze się powałęsać. Ciekawe, jak wygląda padnięcie z braku snu.

I pytanie. W klawiszologii jest możliwość wyznaczenia klawisza dla Teleportacji. Mam to zrobione, ale jej ani na widoku gry, ani na Menu wywołać nie mogę. W czym kruczek?

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

@kondotier Akurat to co jest w ekwipunku to tylko ikonki, które raczej się i tak nie pokrywają z rzeczywistym wyglądem pancerzy, aczkolwiek nie weryfikowałem tego co nie zmienia faktu, że nadal nie wiem co to za paczka modeli dla NPC:P 

A masz może w logu podane jakich mu brakuje tekstur? W sensie czy tych samych co Sawikowi Dziarskiemu czy innych? Bo ja na zapisie @Szczuropies515 mogę zajrzeć do wioski, ale ten gość nie stoi w piwnicy u Mojszego, ewentualnie jak możesz to podrzuć mi jakiś zapis z wioski to zweryfikuję to samemu (do czego to doszło, żeby jeszcze po autorze poprawiać brakujące tekstury...) ;) 

Co do tekstu przy detektorze to wiem - to nie jest jeszcze oficjalna poprawka (to co wczoraj wstawiłem) i wziąłem po prostu ten plik, z którego wcześniej korzystałem - w finalnej będzie Nawiasy trójkątne (ostrokątne) - nie można wstawić znaków < > bo Notepad++ traktuje to jak chciałbym zacząć nową linijkę <text> </text> i w grze wychodzi takie coś:

ss_szczepan_03-01-22_10-25-57_(l02_garbage).png

Co do senności to chyba po prostu będzie tak, że w pewnym momencie ekran Ci ściemnieje, Żekan padnie w losowym miejscu i po przespaniu paru godzin się obudzi (ewentualnie to nie senność tylko ma jakiś uraz głowy - zauważ, że w ZK+OGSR nie ma wskaźnika kontuzji i bólu więc ewentualne urazy są prezentowane za pomocą efektów - np. przez ranne nogi nie można sprintować).

A co do teleportacji to nie mam zielonego pojęcia o co może chodzić, w menu rozbioru artefaktów jest napisane, że jak się użyje artu z grupy "szklanej" to można się teleportować za pomocą klawisza T (u mnie mam go przypisanego pod kartę zadań w PDA) więc może ta teleportacja to po prostu zamiennik dla tego klawisza T, aczkolwiek próbowałem to testować u siebie i Żekan nie chciał się teleportować na zbiornik na Wysypisku - no chyba, że ten teleport działa tylko w konkretnych miejscach.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

@Szczepan9205  Daję Ci zapis przy tym fioletowym. Jest on zrobiony jeszcze gdy Żekanowi chce się spać, więc możesz jak zechcesz sprawdzić kiedy padnie. Te objawy są na pewno od braku snu, bo sprawdziłem. Jakbyś chciał iść spać, to zdejmij z pasa arta o wyglądzie Kompasu, a załóż taki jak kula bilardowa.

fioletowy.sav     fioletowy.dds

W plecaku ma śpiwór. Schowek mam w piwnicy domu za Kabanem. Tam masz resztę mojego wyposażenia.

Jak się nie da wstawić wyglądu nawiasów ostrokątnych, to wyraz "trójkątne" wprowadzający problemy, zmień na ostrokątne.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

@kondotier Heh okazało się, że przecież NPC w piwnicy to ten sam co był przetrzymywany na posterunku przez wojskowych :P Moja wczorajsza korekta części brakujących tekstur załatwiła problem. Napisałem do autora czy ma może te drugie brakujące tekstury, zobaczymy co napisze. 

ss_szczepan_03-01-22_11-48-32_(predbannik).png

A co do nawiasów ostrokątnych to napiszę to jako <text>Nawiasy ostrokątne (trójkątne) - wybór częstotliwości, Enter - aktywacja detekcji artefaktów

Wierz mi - to, że my dwaj (nie obrażając oczywiście nikogo) wiemy, że te nawiasy się nazywa ostrokątnymi to niektórzy mogą nie wiedzieć ;) 

Także jeżeli autor ma i podeśle mi brakujące tekstury to spakuję poprawkę i wstawie na razie luzem do postu - w razie by się znaleźli kolejni NPC bez tekstur lub inne błędy to na bieżąco uzupełnię i dopiero jak kilka osób mod ukończy i nie trafi na żadne błędy to wtedy wstawię poprawkę do postu #1 jako oficjalną poprawkę.

No i swoją drogą to autor te modele HD musiał dorzucić do moda zaraz przed premierą tej wersji dostępnej teraz bo ja zaczynałem prace nad spolszczeniem jeszcze jak była beta i w becie modele były takie jak na zrzucie z pancerzami, który wstawiłeś wyżej. 

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

@Szczepan9205 Ja tego Twojego patcha nałożyłem wczoraj i napis pod detektorem się pojawił. Natomiast zrzut z enpecem robiłem dzisiaj i jest fioletowy, czyli nie poprawiło. Tyle, że robiłem na dalekim zapisie. Jestem teraz daleko od wioski, to sprawdzę jeszcze raz, jak do niej wrócę po bazie wojskowej - po Kuriera.

A o tych nawiasach trójkątno-ostrokątnych, to trzeba będzie dać gdzieś info, co to jest. Logicznie byłoby dać w #1, albo zrobić oddzielny temat w dziale poradnika.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

@kondotier Bo w tej poprawce z wczoraj jeszcze nie było tych brakujących tekstur (nie wszystkie były).

Ja sądzę, że sam napis na ekranie po wyjęciu detektora wystarczy, jak już ktoś nie poczai co to nawiasy ostrokątne/trójkątne to lepiej niech sobie odpuści granie :P 

EDIT. @kondotier, @Szczuropies515 i inni którzy grają w tego moda: wejdźcie w folder gamedata/meshes/actors i usuńcie folder new_models - to przez ten folder właśnie niektórzy NPC nie mają tekstur. Dlaczego? Ano dlatego, że ja grając w Złotą Kulę + OGSR grałem od początku z dodatkiem Dead Zone i te nowe modele są właśnie częścią Dead Zone, dopiero dziś na to wpadłem i po usunięciu tego folderu mod korzysta z klasycznych modeli ze Złotej Kuli, a ja pakując spolszczenie zapomniałem go usunąć.

Więc powiem tak - wszystkie znalezione przez was dotychczas błędy i braki już poprawiłem. Z racji, że mam zapis @Szczuropies515 z początku Obrzeży to sprawdziłem jeszcze to o czym wspominał na samym początku czyli nieprzetłumaczony dialog z żołnierzem, którego ratuje się z letargu w dużej wiosce na Obrzeżach - już mu naprawiłem dialog. Także teraz liczę na was i na to, że już więcej błędów się nie znajdzie :D 

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

@Szczepan9205  Dla jasności, mod pobrany z Yandeksa. A tego katalogu new_models nie mam w meshes, ale dopiero w actors i tam są pliki .ogf  Nie mam więc czego usuwać.

A przy okazji, informacyjnie. Jest dostępna zmieniona wersja moda ZK OGSR na LogovoStalkerov.com  Jest o wersja z 25.11.21 . Można pobrać tylko patch, lub całą grę. To adres: http://logovostalkerov.com/forum/74-1002-1

Wstawiając patcha, trzeba zacząć nową grę, a to pozwala zrobić alternatywne rozpoczęcie.

A tu wideo z pokazem jak można grać przy alternatywnym rozpoczęciu.

Jeśli by Ci się chciało, zerknij do wideo.

https://www.youtube.com/watch?v=0pbtQXk0HUE&list=PLWVGPhjMh5Y7gAM7dsKSf8qNCKj5JB8Pc&index=27

Ale ta wersja wymagałaby ponownego dostosowania spolszczenia, bo w dialogach i info są zrobione zmiany.

Ja w końcu wylazłem z Obrzeży i aktualnie jestem już za torami u Andrzeja. To co w grze chciałem sprawdzić, sprawdziłem i dalej grać nie zamierzam. Muszę się przespać z myślą o pobraniu tej powyższej wersji i zrobienia tego alternatywnego początku.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

@kondotier No tak, chodziło o meshes/actors/new_models, można usunąć nawet cały folder actors i nic się nie stanie. Myślałem, że to wystarczająco logiczne jeśli podałem nazwę new_models i każdy się domyśli, że chodzi o new_models z actors bo actors to modele NPC tylko po prostu źle podałem ścieżkę we wczorajszym poście... Ale skoro i tak nie zamierzasz grać dalej to mniejsza o to. W każdym razie usunięcie tego folderu przywróci stare modele NPC i nikomu nie powinno tekstur brakować, a gra się nie popsuje.

Z kolei co do tej alternatywnej wersji to nie jestem przekonany - w sensie ta alternatywna ścieżka to jakiś fanowski wymysł, a nie oficjalna zmiana zrobiona przez autora ZK lub adaptacji ZK do OGSR. Do tego widzę, że wsadzili tam nowe modele NPCów, zmienili roślinność na letnią i się nie zdziwię jak znów będzie czegoś brakowało... Meeeh... Może pobiorę, żeby sprawdzić jak duże są zmiany, ale czy warto do wymysłu ruskich moderów dostosowywać spolszczenie skoro w oryginale też się da przejść Obrzeża to nie wiem.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

@Szczepan9205 Ten z LogovoStalker.com jest testerem współpracującym z autorem moda i te zmiany są z nim uzgadniane. Niektóre ( mówi o tym ) są nawet podpowiadane przez autora moda, bo chyba żaden z graczy ich sam nie wykrył. Jeśli już masz kontakt z autorem ZK, to zapytaj go co sądzi o tej wersji. Będzie to miarodajne przy decyzji, dostosowywać czy nie spolszczenie.

Tyle już wiem, że nie tylko na Obrzeżach są zmiany, ale i w reszcie moda są wprowadzone poprawki usuwające niedomówienia i problemy techniczne. Nie oglądałem pozostałych wideo, to trudno mi coś powiedzieć. Dam taki przykład. W podstawowej grze dla Przemytników, kombinezon maskujący przed śmigłowcem znajdujemy dopiero przy współpracy z szabrownikami. A 3/4 gry na Obrzeżach mamy już za sobą, nękani przez śmigłowiec. W tej wersji ten kombinezon dostajemy po dotarciu do wioski, w nagrodę za pomoc na posterunku. Pojawia się też Sajga, broń na Obrzeżach bardzo przydatna ( a strzelby z STS mieć nie będziemy ). I gra staje się naturalniejszą.

 A inna możliwość rozpoczęcia na Kordonie i zmiany Na Obrzeżu są na tyle atrakcyjne dla graczy, że warto by było. Ale to zależy tylko od Ciebie, jako tłumacza samodzielnego. A roboty z tym będzie jednak sporo.

DODANO: Okazuje się, że pobranie tej wersji będzie niemożliwe, bo dostępne jest tylko dla zarejestrowanych na jego forum ( Slavian ).

Usunąłem konfliktowy katalog i fioletowi nabrali kolorów. Problem rozwiązany.

ss_fred_03-02-22_12-28-57_(predbannik).png   ss_fred_03-02-22_12-28-39_(predbannik).png

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

@kondotier Heh no to wszystko jasne w takim razie :P Dla mnie założenie konta tam to nie jest problem - o ile nie mają czegoś takiego np. jak stalker-mods.clan.su, że blokują dostęp użytkownikom z poza rosji lub usuwają konta zakładane przez ludzi z poza rosji - cholerka wie. 

Ale z kolei zakładanie konta dla każdego chcącego pobrać tą wersję może być trochę uciążliwe. Z kolei pobranie i wrzucenie na jakiś nasz hosting moda+łatki, a potem wrzutka na ST może spowodować problem skoro ta wersja jest dostępna tylko dla LogovoStalkerov - ktoś może przyjść z pretensjami. 

Jak by się gdzieś poza tą stroną pojawiła ta wersja to się mogę przyjrzeć różnicom w tekście, ale w takiej sytuacji to nie wiem czy warto.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Dołącz do dyskusji

Możesz dodać zawartość już teraz a zarejestrować się później. Jeśli posiadasz już konto, zaloguj się aby dodać zawartość za jego pomocą.
Uwaga: Twój wpis zanim będzie widoczny, będzie wymagał zatwierdzenia moderatora.

Gość
Dodaj odpowiedź do tematu...

×   Wklejono zawartość z formatowaniem.   Usuń formatowanie

  Dozwolonych jest tylko 75 emoji.

×   Odnośnik został automatycznie osadzony.   Przywróć wyświetlanie jako odnośnik

×   Przywrócono poprzednią zawartość.   Wyczyść edytor

×   Nie możesz bezpośrednio wkleić grafiki. Dodaj lub załącz grafiki z adresu URL.

×
×
  • Dodaj nową pozycję...

Powiadomienie o plikach cookie

Korzystając z tej strony, zgadzasz się na nasze Warunki użytkowania.