Skocz do zawartości

Rekordowy snajperski strzał. Czy można trafić w cel z odległości jednego kilometra?


Gość Diegtiariow

Rekomendowane odpowiedzi

Gość Diegtiariow

Sprawdzanie możliwości broni w Stalkerze. Twórca tego wideo próbuje strzelać z różnych broni z odległości 1 kilometra (1000 metrów). Najdalszy strzał ze snajperki w Call of Pripyat. Sprawdzanie legend Stalkera. Czy można trafić w cel z odległości jednego kilometra?

Link do poprawienia widoczności: [KLIK]

 

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

W CN "trochę" się bawiłem snajpieniem w wojnie frakcji. Z ponad połowy mapy strzelając do npc-ów efekt był taki że nie reagowali tylko nadal robili swoje. W ZP snajperki z jakichś powodów przestały być użyteczne, po prostu nie walczy się na takie duże dystansy. 

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Brak możliwości trafienia na 1000m z SWD spowodowany jest tym, że nie został w parametrach broni zmieniony jej zasięg, ale chyba też i w parametrach amunicji. Stąd brak reakcji enpeca, choćby nawet "był trafiony". W grze możemy to zmienić. Ale patrząc na jaki taki realizm, to SWD już w założeniach projektowych był taką "pół snajperką". czyli karabinem pomagającym pododdziałom piechoty likwidowanie ważnych celów na odległościach do 500m, przy których celowanie z otwartych przyrządów było utrudnione, bo muszka przesłaniała cel. Nawet nie przewidziano dla niego strzelania ze specjalnej amunicji snajperskiej, ale ze zwykłe, do mosinów albo cekaemów. Masowa produkcja tego karabinu powodowała, że tylko niektóre egzemplarze były faktycznie karabinem wyborowym. Ale w grach wszystko jest możliwe. Zmiana parametrów do odległości i płaskości krzywej balistycznej, na takie strzelanie " poza zasięgiem" jest możliwe.

Podobnie jest z rpg7. Sztucznie możemy wydłużyć jego zasię w grze. Bo w rzeczywistości byłoby to niemożliwe, nawet przy takim jak na filmiku strzale. Głowica pocisku jest wyposażona w  dwa czasowe bezpieczniki, uruchamiane automatycznie w momencie strzału. Pierwszy, uniemożliwia wybuch bliżej niż 70m, aby przez czułość zapalnika ( nawet liść na krzaku spowoduje zadziałanie ) nie porazić strzelającego. A drugi, to samolikwidator, który po nie trafieniu w cel do 500m, powoduje zniszczenie głowicy, aby nie pozostawić raz, niewybuchów, a dwa, kiedy była to nowość, możliwości skopiowania.

Z prawdziwych karabinów snajperskich, a te bardzo często teraz już w modach się pojawiają, 1000m to żadna odległość. Ale autorzy modów i tak je ograniczają, aby ilość tekstur które muszą być widoczne na taką odległość, nie powodowała problemów z płynnością gry. 

A Gauss, to karabin - jeszcze - ze świata fantazji, więc może wszystko. Zastanawiam się czasem, kiedy będzie można nim strzelać za winkla, albo jak z moździerza. Fantazja autorów modów nie zna granic.

Tak więc obejrzałem filmik jako ciekawostkę "podrasowania" broni. 

  • Dodatnia 3
Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Dołącz do dyskusji

Możesz dodać zawartość już teraz a zarejestrować się później. Jeśli posiadasz już konto, zaloguj się aby dodać zawartość za jego pomocą.
Uwaga: Twój wpis zanim będzie widoczny, będzie wymagał zatwierdzenia moderatora.

Gość
Dodaj odpowiedź do tematu...

×   Wklejono zawartość z formatowaniem.   Usuń formatowanie

  Dozwolonych jest tylko 75 emoji.

×   Odnośnik został automatycznie osadzony.   Przywróć wyświetlanie jako odnośnik

×   Przywrócono poprzednią zawartość.   Wyczyść edytor

×   Nie możesz bezpośrednio wkleić grafiki. Dodaj lub załącz grafiki z adresu URL.

×
×
  • Dodaj nową pozycję...

Powiadomienie o plikach cookie

Korzystając z tej strony, zgadzasz się na nasze Warunki użytkowania.