Skocz do zawartości

Agrael

Rekomendowane odpowiedzi

14 minut temu, kondotier napisał:

No i moja przygoda z modem skończyła się niepowodzeniem. W trakcie wykonywania jednego z zadań otrzymałem dwie nieprzyjemne informacje.

1. To to, że gdzieś w trakcie gry czegoś nie zrobiłem, albo dokonałem złego wyboru spośród alternatywnych zadań.

2. Ze mam, odpocząć i zacząć grę od nowa.

Hmmm... dziwne podejście?

A może to jedno z jakichś dziwnych "złych" zakończeń. Coś jak, w którymś modzie mogłeś zdobyć paszport i uciec z Zony ale to nie poznałeś z 30% moda :D.

No bo nie chce mi się wierzyć "że czegoś nie zrobiłeś albo, że jak dokonałeś jakiegoś wyboru" to nie da się po kilkudziesięciu godzinach gry go ukończyć :062:szczególnie, że autor to przewidział i ktoś ci o tym mówi.

A jakby tak przygrał faktycznie z takim ucięciem moda i nakazem grania od nowa to chamskie zagranie :D

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

@tom3kb  Obraz z opisaniem przyczyn zakończenia moda był zbyt krótki, abym zdążył cały przeczytać, dlatego chciałem zrobić zrzut.

Mod po moim niepowodzeniu ma dalszy ciąg, co sprawdziłem w poradniku wideo. Może mod ma jakiś antyczit i zemścił się na mnie, za spawnowanie brakujących mi części. Mam też jedno niezakończone zadanie z Czechowem na MW. Nie ma końcowego dialogu po obronie Bariery. Ale takie coś mieli i inni gracze, to im likwidowano problem przez zwrot zapisu z wykonanym zadaniem. A tak w ogóle, to to zadanie na ochronę Bariery jest tu ni w pięć, ni w dziewięć. Zanim się pojawiło, ja już byłem z innymi zadaniami na Radarze. I Monolitu tam nie widziałem. To chyba coś, co zapomniano usunąć.

A przygrzał z takim ucięciem, bo zostało to zaplanowane, skoro jest taka informacja na "piśmie" i wskazówka aby zacząć grę od początku.

Zrobię zdjęcie ekranu z tą wredną informacją i przeczytam, co modowi nie pasuje.

DODANO:

Zdjęcia ekranu aparatem.

Informacja pierwsza.

Info.jpg

Coś Szrama zrobił nie tak, dlatego Strefa nie pozostawiła mu możliwości prawidłowego zakończenia historii z powodu niewiarygodności i żądzy krwi.

Info2.jpg

Odpocznij i zacznij od nowa.

Ciekawa ta pierwsza informacja. Kiedy będzie się wiarygodnym i co z tą żądzą krwi? Trudno nie zabijać " w obronie własnej".

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

PODBICIE TEMATU.

Poczytałem na forum moda i nie ja jeden mam to złe zakończenie.

Dowiedziałem się też, co mogło być przyczyną. Brak precyzyjnej informacji ( nie musisz, zamiast nie wolno ) był przyczyną. Jak tłumacze zechcą, wskażę ten moment.

Dostał też tamtejszy gracz zapis z dobrą sytuacją przy Spełniaczu.

Mam teraz dwie możliwości, Skorzystać z tego zapisu, albo powtórzyć moją grę. Na szczęście "przewinienie" popełniłem niedaleko, zajmie przegrywanie niewiele czasu.

Dam znać, jak mi się powiodło.

DODANO

Na razie sprawdziłem zapis. Odpalił bez problemu. A że gracz w plecaku ma prawie to samo co ja, to nic nie stoi na przeszkodzie aby ciągnąć dalej, tym bardziej, że żadne zadanie mu nie wisi.

Aktualnie sprawdzam moją grę, bez popełnienia błędu "zabójstwa". Dzisiaj już mi się nie chce, ale jutro zadanie "Obudź się" powinno pokazać, czy to tylko jeden błąd miałem.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

W wideo #7 w opisie są podane linki do poprawionych plecaków (ze zwiększonymi objętościami):

Plecak dla "Zbieracza" - Objętość zamiast 24,36,80 => 48,76,120

Plecak dla "Chomika" - Objętość zamiast 24,36,80 => 72,114,180

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Uffff :028:. Mod ukończony i to na własnych zapisach. Zapis "ratunkowy" nie wykorzystany. Końcówka moda dała mi popalić, bo jego autora poniosła ERowska fantazja.

Ale za to, że doprowadził tego moda do finału, można mu podziękować. Teraz gracze nie zostaną już w poczuciu niedosytu. Nie ustrzegł się jednak niedopracowań, co w trakcie gry powoduje rozterkę, jak postąpić. Jest też sporo sztucznego czasowo naciągania moda. Enpec mówi "No to potruchtajmy" i rzeczywiście truchta przez pół lokacji. Mod ma dwa zakończenia. Złe, które miałem poprzednio i o nim pisałem, oraz to aktualne. Po problemach z wyłączeniem generatorów, które wyłączyłem, sam nie wiem jak, stoczyłem walkę o teren nad labem i też w nim. Działamy tu na los szczęścia, aż w końcu trafiamy w ręce żony Sacharowa.

warlab1.jpg   warlab2.jpg

Sytuacja bardzo niejasna, dialogi tylko głosowe i jak ktoś nie zna rosyjskiego ma przechlapane. Na dodatek nie wiadomo, czy to filmik, czy gra. Ale rozgryzłem, że w pewnym momencie można zacząć się poruszać i wyjąć broń. I przeżyłem. Zrobiłem co należy ( co, zostawiam graczom ).

Przyleciał śmigłowiec...                                                                                     ... i znalazłem się na Kordonie

ss_fred_07-22-21_22-02-17_(generators).jpg   ss_fred_07-22-21_22-06-35_(l01_escape).jpg

Tutaj pomogłem wrócić do zdrowa własnej córce

ss_fred_07-22-21_22-15-16_(l01_escape).jpg   ss_fred_07-22-21_23-08-26_(l01_escape).jpg

     Pożegnałem się z przyjaciółmi...                                                       ... i czekając na śmigłowiec doczekałem końca moda.

ss_fred_07-22-21_22-09-03_(l01_escape).jpg   ss_fred_07-22-21_23-29-11_(l01_escape).jpg

Mimo jeszcze wielu niedoróbek, ta pozycja dla tych co w poprzednie wersje nie grali, będzie ciekawą do zagrania.

Ale bez zrobienia napisów do tych dialogów mówionych, będzie trudny, bo reagować trzeba na konkretne wypowiedzi.

 

  • Dodatnia 4
Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

@metek58 ale wrzuciłeś tylko tego dll czy instalowałeś całą paczkę VC++ 2015.

https://www.microsoft.com/pl-PL/download/details.aspx?id=48145

Może się zdarzyć tak, że oprócz wersji dla systemy 64bitowego bedziesz też musiał wrzucić tą dla 32bitowego.

Najpierw zerknij jakie VC++ masz zainstalowane w systemie bo z tym czasem jest problem jeśli chodzi o mody.

 

  • Dodatnia 1
Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

@metek58  Twój nowy system nie ma plików dla silników 64bit. Poinformował Cię tylko o pierwszym znalezionym braku. Trzeba wstawić całą paczkę z nie tylko .dll. Podstawkom jest to niepotrzebne, więc się uruchamiają.

Tu masz paczkę z wszystkimi potrzebnymi do uruchomienia nowych modów z silnikiem 64bit plikami. Zainstaluj i będzie po kłopocie.

PROGRAMY OBSŁUGI.7z

Uzupełnisz nimi brakujące w nowo zainstalowanym Windowsie.

I jeszcze kilka obrazków.

Barmanka na Obrzeżach (Przedzonie ).

ss_fred_07-20-21_13-10-43_(predbannik).jpg

Spoiler

Tak wygląda "bywały" stalker, po latach w Strefie

ss_fred_07-20-21_18-37-43_(la02_garbage).jpg

Cmentarzysko na "Starusze", czyli starym wysypisku.

ss_fred_07-22-21_14-56-36_(la02_garbage).jpg

Nocna jazda samochodem z noktowizorem. Byle by nie trzeba było skręcać. Na zakręcie i za nim egipskie ciemności.

ss_fred_07-22-21_15-36-49_(la22_forest).jpg

Częsty transport w modzie. Teraz byliśmy tylko pasażerem, ale za pilota też byliśmy parę razy.

ss_fred_07-22-21_22-06-46_(l01_escape).jpg

 

Historia jak z Duplikatów, latający pociąg-zjawa, na dodatek gromowładny.

ss_fred_07-20-21_18-43-02_(la02_garbage).jpg

 

  • Dodatnia 4
Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

@metek58 Twórców WIN to nie interesuje, a może nawet o tym nie wiedzą. Te zmiany dotyczą tylko silników 64bit do Stalkera. Informacje o potrzebie ich dodania twórcy modów dodają już od dawna. A sporo z nich do paczki z modem dodaję tę paczkę którą Ci podrzuciłem. Stąd ją właśnie mam. Teraz już masz spokój z nowymi modami, chyba że znów będziesz robił instalację systemu. Zachowaj sobie paczkę na wszelki "pożarnyj słuczaj".

@Agrael  @tom3kb  Sądzę, że wskazanym jest dodać tę paczkę, wraz z odpowiednią informacją do tematu, w którym wyszczególnione są niezbędne biblioteki VC++ . A przy wstawkach nowych modów z 64bit, dawać o tym informację w Odsyłaczach do pobrania.

 

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

@kondotier w dziale dla początkujących jest info o potrzebie uzupelniania bibliotek vc++. Do "każdego" nowego tematu z modem nie ma sensu chyba wrzucać tych paczek bo to są przypadki jednostkowe i indywidualne, zależy kto co ma zainstalowane w systemie, jakie mody, gry czy programy instalował na swoim kompie.

Niektórzy w paru modach mieli też problemy przez jakieś biblioteki od dźwięku OpenAl np.

Ale nic nie stoi na przeszkodzie żeby w takich najbardziej problematycznych modach dodawać do 1ego postu paczki z VC++. Tylko to też może być różna wersja bibliotek, tu przy opisie instalacji jest to wspomniane. A jak człowiek wrzuci sobie w googla nazwę pliku to wie co ma zainstalować.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

@tom3kb  Lecz nie ma w tym dziale informacji, że mody z silnikami 64bit, wymagają dodatkowych plików, kompletu których z neta się nie pobierze. Trzeba pobierać oddzielnie.

Nie pisałem, aby wstawiać paczkę, ale dawać informację, że mod jej wymaga. I ewentualny odsyłacz do miejsca pobrania. Ktoś kto jeszcze z takim problemem się nie zetknął, musiałby wiedzieć przy jakim modzie ona jest dodana (np. NS2016), i dodatkowo moda pobrać. Mamy wielu nowych, na pewno o tym nie wiedzą.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Jakoś @Szczepan9205 wybył chyba na urlop, bo zadałem mu pytanko na dropie, czy te wstawione pliki są podmienione do najnowszej wersji poprawek, gdyż w czasie mojego parania się z nowym dyskiem i systemem, nie byłem na bieżąco w tych sprawach. Zatem pytam tu, jak stoi sprawa łatek, fixów, patchy et cetera do Szramy 2. Chodzi mi o to, czy twórca moda zapowiada dalej poprawki, czy raczej kosmetykę tego projektu? 

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

@metek58 na stronie moda od 14 lipca nic się nie pojawiło tylko filmiki z przechodzenia.

https://m.vk.com/vozvrashenie_shrama_2

W jednym były wspomniane poprawki dla plecaków co wrzucił Pancerniak.

Ale to to chyba poleci jako oddzielny fix do pobrania bo zależy od rozdzielczości.

Na stronie moda na ap pro

https://ap-pro.ru/forums/topic/2715-vozvrashtenie-shrama-2/

ciężko będzie pewnie znaleźć jakieś info od autora co do ewentualnych nowych patchy bo temat ma już 200 stron. :D

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

@metek58  Od łaty z 14.07 która jest kumulatywną, nie było nic istotnego. Jest sporo innych łatek, szczególnie od użytkownika Босс, ale dotyczą one różnych udogodnień i nie wpływają na tłumaczenie, za wyjątkiem tej łatki na nowe plecaki, bo na pewno będą miały swoje nowe opisy. Z tej łaty nie korzystałem, bo chyba jest opcjonalna i tak opcjonalnie, czyli oddzielnie by ją wypadało przetłumaczyć dla tych, co z niej zechcą skorzystać.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Kumulatywny patch z 1.08

https://ur-files.com/ketmtwkcwgjp/Кумулятивный_патч_1.08.7z.html

Spoiler

1)Правка исчезания баллонов к огнемету в инвентаре.
2)Правка конфликта шейдеров, кнопка T(е) на сброс рюкзака.
3)Правка Кости на Болотах.
4)Правка стабильного вылета в МГ по квесту Ары.

5) Правка недостающего диалога лечения Спецназа Долга.
6)Правка по отсутствующему стволу G36C после появления Призрака в Баре.
7)Уменьшено расстояние звука костров
😎 Улучшены звуки дождя
9) Добавлено исключение для аномалий в ВЛ
10) Испр. возможность не выполнить задание - Поговорить с Танго.
11)Правка генер. прозвища - Бессмертный!
12)Правка выброса на Баре по сейву Вульфа
13)Правка скриптов.
14) Исправлена возможность уйти по сюжету второй части, не освободив Дёгтя.
15)ВДВ предложит посмотреть видео о десантуре, но можно отказаться.
16) Правки мелких очепяток и потерянных букв (респект Артуру)
17)У Сидора теперь Экза Монолита, а не СКАТ-10
18)Гравикостюм теперь соответствует описанию.
19) Нано броник укреплен.
20) Добавлено описание рации в МГ
21) Поправлены облака. Теперь они плывут по небу.
22) GPS маячки стали работать, но могут ограбить (Сам не проверял) Купить маячки можно у Сидора, Сахарова и Выдры.
23)Уменьшен k_импульс патронов
24) Поправлена иконка Гастелло, но позже будет переделана.
25)Выброс теперь примерно раз в двое суток
26)Включена коллизия трупов.
---------------------------------------------------------------------------------------------------------------------—
27)Устранена ошибка чтения пакета. (Важная ошибка. Спс. Macron & Luckyan )
28) Поправлены материалы. (Видимость npc сквозь кусты, железо и т.д.) Будет дорабатываться...
29) После выполнения или провала квеста на полкана переход на Янтарь осуществится в пределы локации, а также уменьшен таймер для сообщений на Янтаре. (Кто-то пролетал данный участок на демо рекод и не успевали отработать рестрикторы. В итоге их убивало в МГ при телепортации к ведьмам.)
30) Переход с МГ будет отображаться - На Янтарь, а не на Бар.
31) После провала квеста в МГ уменьшен таймер до улета спецназа.
32) Движок очищен от лишнего мусора.
33) Устранены все конфликты шейдеров, даже оригинала ТЧ. (Спс. Macron & Luckyan)
Любые правки вступают в силу с переигровок квестов.
----------------------------------------------------------------------------------------------------------—
34) Уменьшен объем многих стволов и костюмов. В рюкзаки можно складировать больше.
35) Заменены текстуры партиклей - аномалий, огня, дыма, пыли и т.д. Если захотите вернуть старые, то удалите в textures каталог pfx
36) Чтобы не убежать от прапорщика Ярового, не договорив, на выходе из подвала проиграет звук - "товарищ майор, подождите" (Автор: "Олег Кузьма")
37) Зловещий квест с Арой поправлен тем, что после взрыва погибнут все охранники (что логичней) и не успеют добить лежачего Шрама. Также после второго варианта диалога, когда у Шрама заберут все деньги ГГ станет Одиночкой и у бабули появится диалог. Можно спокойно забрать свои вещи и отстрелять всех, кто прибежит к наймам на помощь.
38)Уменьшен таймер курения сигареты, стоя перед Арой.
39) Если начать НИ, то Шраму выдадут не костюм новичка, а личный плащ Шрама с пулестойкостью +35 Также иконка Шрама в полный рост. Плащ Шрама выручит при любых ограблениях, только вовремя зайти в инвентарь и надеть его.
--------------------------------------------------------------------------------------------------------------------------
40) Добавлены летние террейны, в основном оригинальных уровней ТЧ и частично заменена растительность.
41) Вертолет с Гастелло на Болотах прилетит.
42) Круглову на Дикой территории дописан дополнительный диалог, но взять его можно только когда ГГ побывает на кране и Круглов сядет отдохнуть. После чего, ГГ поведет его мимо аномалий до перехода на Янтарь.
43) Поправлены аномалии на ДТ, но изменение произойдет с НИ или после выброса.
44) После того, как ГГ отдаст диск Сахарову из х-10, появится задание - поговорить с Ворониным на счет отключения пси-зоны в ТД и Воронин при любом раскладе даст наличными 50000.
45) !!!!!!! знаки в стартовых диалогах заменены на фразы - Слушаю тебя, слушаю вас. И лишь Сидор спросит с озвучкой - Хабар принес? В дальнейшем планируется добавить разные озвучки.
46) Стволы павших неписей будут частично заряжены.
47) Увеличен рост ГГ.
Установка простая. Распаковать архив в корень игры и согласиться с заменой. НИ не обязательна, но желательна.

 

  • Za szczególną pomoc 1
  • Dzięki! 1
Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

  • 2 tygodnie później...

Mam taką sprawę, która dotyczy namiarów na schowki. W pliku rosyjskim jest tak:

Я рад, что ты нашёл этот тайник, а это значит, что ты можешь попасть в подземку Агропрома, найти тайник моей группировки, а также ценную для себя информацию. С помощью прибора нужно найти координаты невидимой аномалии - телепорт, и обойти телепорт-защиту входа в подземку. Если хочешь пойти в подземку с хорошей снарягой, то можешь рискнуть прыгнуть с этой вышки на железнодорожную консоль. Видишь ящик? Вот там и ждёт тебя снаряга. Если боишься прыгать, можешь воспользоваться другим телепортом, который находится рядом с тем, что указан в координатах. Когда возьмешь тайник, можешь не прыгать с высоты, а воспользоваться другим телепортом на другом конце консоли. \n Вот координаты телепорта:\nДолгота 24^ 14* 30".17\nШирота 51^ 30* 55".94\nВысота 187м.

Zrobiłem to tak:

Cieszę się, że znalazłeś ten schowek, a to znaczy, że możesz wejść się do podziemi Agropromu, znaleźć schowek mojego ugrupowania, jak również cenną dla ciebie informację. Użyj urządzenia, aby odszukać współrzędne niewidzialnej anomalii-teleportera i ominąć teleporter-zabezpieczenie podziemnego wejścia. Jeśli chcesz pójść do podziemi z dobrym wyposażeniem, to możesz zaryzykować skok z tej wieży na wspornik konstrukcji kolejowej. Widzisz tę skrzynkę? Tam czeka na ciebie porządne wyposażenie. Jeśli obawiasz się skoku, możesz skorzystać z drugiego teleportu, który znajduje się obok z tego, co jest wskazany we współrzędnych. Kiedy przejrzysz schowek, nie musisz skakać z wysoka, lepiej skorzystaj z teleportu znajdującego się na drugim końcu wspornika. \n Oto współrzędne teleportu:\nDługość 24° 14' 30″.17\nSzerokość 51° 30' 55″.94\nWysokość 187 m

Nie wiem dlaczego długość i szerokość geograficzną w rosyjskim pliku jest jakoś dziwnie podana, tylko oznaczenie sekundy się zgadza. Jakby tego było mało, to po kropce za sekundą jest wartość liczbowa i ni chu chu nie wiem o co biega. Mam prośbę do @kondotier, bo może pamięta z gry, czy używając lokalizatora, miał takie, czy inne podane wskazania. Może ktoś inny w to gra lub grał i wie, jak to wyglądało na ekranie, gdyż w Szramie 1, w tymże miejscu jest taki zapis współrzędnych (zresztą, zgodnie z rosyjską wersją): 

"Oto koordynaty teleportu:\nDługość 24^ 14* 30".17\nSzerokość 51^ 30* 55".94\nWysokość 187m"

Może ja niepotrzebnie daję oznaczenie stopnia i minuty, a faktycznie ma zostać tak jak jest? Można by to przyjąć, ale co znaczą te liczby na końcu namiarów? Pomocy!

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

7 godzin temu, metek58 napisał:

Może ja niepotrzebnie daję oznaczenie stopnia i minuty, a faktycznie ma zostać tak jak jest? Można by to przyjąć, ale co znaczą te liczby na końcu namiarów?

Pozycjoner wyświetla współrzędne w następujący sposób: 

1804412183_DesktopScreenshot2021_08.22-16_40_24_01.thumb.png.a3eca054b74ef84b69d6b323cade9dc5.png

Według mnie można zastosować znaki z przytoczonego tłumaczenia* rosyjskiego fragmentu tekstu, t.j. ^ * ". Każdy będzie wiedział o co chodzi. Poniżej wideo z tym zadaniem: 

Spoiler

 

Edyta: chodziło mi oczywiście o przytoczony fragment tłumaczenia🙂

Edyta2: następujący  

  • Dodatnia 2
Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Dzięki. I o to mi chodziło. Ciekawa rzecz, w rosyjskim pliku są inne znaki, niż powinny być przy długości i szerokości geograficznej, a na filmiku jest tak jak trzeba. Zapewne filmik był nagrany po jakimś patchu, który to być może skorygował. Więc zostawiam tak jak to mi wyżej w przekładzie pokazałem.

  • Dodatnia 2
Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Dołącz do dyskusji

Możesz dodać zawartość już teraz a zarejestrować się później. Jeśli posiadasz już konto, zaloguj się aby dodać zawartość za jego pomocą.
Uwaga: Twój wpis zanim będzie widoczny, będzie wymagał zatwierdzenia moderatora.

Gość
Dodaj odpowiedź do tematu...

×   Wklejono zawartość z formatowaniem.   Usuń formatowanie

  Dozwolonych jest tylko 75 emoji.

×   Odnośnik został automatycznie osadzony.   Przywróć wyświetlanie jako odnośnik

×   Przywrócono poprzednią zawartość.   Wyczyść edytor

×   Nie możesz bezpośrednio wkleić grafiki. Dodaj lub załącz grafiki z adresu URL.

×
×
  • Dodaj nową pozycję...

Powiadomienie o plikach cookie

Korzystając z tej strony, zgadzasz się na nasze Warunki użytkowania.