Skocz do zawartości

Agrael

Rekomendowane odpowiedzi

2 godziny temu, kondotier napisał:

@metek58 Bo jest możliwym, że ten obrazek został zapisany przy uruchomieniu gry w allspawn, tak jak są zapisywane ksywki i tylko nowa gra może to zmienić.

Rozpocząłem nową grę i pierwsza pojawiająca się na ścianie tekstura jest w pl i widoczna jest na przejściu z Kordonu na Wysypisko. Potem wczytałem któryś zapis sprzed wstawienia tej spolszczonej tekstury i pojawiła się spolszczona tekstura. Wniosek nasuwa się, że spolszczone tekstury można wrzucać w każdym momencie gry. Chyba, że taka reguła jest dla tych tekstur, co informują o złym lub dobrym postępowaniu GG w grze.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

@metek58  Masz rację z plikami teksturowymi. Wstawione kiedykolwiek zadziałają. Jedyne co mogę przypuszczać, że plik z polskim napisem ma niewłaściwą nazwę, zaś z rosyjskim prawidłową. Porównaj je i będziesz wiedział. Mogłeś po usuwaniu 3, zostawić niewidoczną spację. Ale to tylko moje przypuszczenie.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

@kondotier Zgadza się, problem był z nazwą pliku, sprawdziłam to u siebie i okazało się, że po wypakowaniu nazwy tekstur są w jakimś innym kodowaniu, widać to po występowaniu tej francuskiej litery à. Wystarczyło zmienić nazwę na tę ze skryptu, który "woła" tę teksturę i wyświetla się ta nowa.

Spoiler

IMG_20211008_053936.thumb.jpg.c41773e2ba8c24ad12f7411a3a00672d.jpg

 

Edytowane przez Metastophalius
  • Dodatnia 4
Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Co do tego zgrzytu z teksturą, to trzeba z pliku gamedata/config/ui/ui_movies skopiować nawę pliku (z tym koślawym "a"), czyli finish_ŕctor_sam z linii 523 i wkleić na nazwę tekstury z zamianą. Po tym u mnie też odpaliło. 

Jest teraz problem z rozpoczęciem rozmowy z Woroninem, do którego odsyła nas Tango. Po kliknięciu na początek dialogu, wylot do pulpitu z takim błędem:

Spoiler

Zrzut ekranu 2021-10-12 17.48.31.png

 Coś idzie z tego wyczytać?

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

  • 3 tygodnie później...

Błąd z Woroninem naprawiony. Mam teraz kolejną zagwozdkę z wejściem na bazę w Magazynach Wojskowych. Nie mogę przekroczyć linii ogrodzenia, bo jest wylot z takim logiem: 

Spoiler

[31.10.21 04:18:10.312] 
FATAL ERROR

[error]Expression    : FATAL ERROR
[error]Function      : CScriptEngine::lua_pcall_failed
[error]File          : D:\a\OGSR-Engine\OGSR-Engine\ogsr_engine\COMMON_AI\script_engine.cpp
[error]Line          : 52
[error]Description   : [CScriptEngine::lua_pcall_failed]: invalid key to 'next'

Próbowałem głównym wejściem, a także przez ten wysadzony fragment muru ogrodzenia, niestety - wyloty. Nawet zrobiłem przeskok przez ogrodzenie, ale po chwili zaliczony wylot. Co ten log mówi? Czego mi brak lub co nie gra? Proszę o rzeczowe wyjaśnienie. Tam mam się spotkać z Kutwą, bo tak zasugerował Woronin i taki mam wpis w zadaniach. Kutwa ma mi wskazać jakieś przejście, gdzie mają siedzibę Gospodarze, a co najlepsze, ich przywódcą jest żona Sacharowa.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

@metek58 widziałem, taki wylot w paru miejscach w rosyjskich tematach z tym modem, w różnych sytuacjach występował.

Niby pisali, że naprawiony w patchach ale kto wie. Gracie na ostatnim oficjalnym patchu kumulatywnym z 01.08.2021? Był tu dodany w temacie, w pierwszym poście był starszy to dodałem teraz ten ostatni.

  • Dzięki! 1
Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Tu potrzebna odpowiedź @Szczepan9205, bo to on zajmuję się patchowaniem i podsyłaniem aktualnych wersji Szramy 2, na których opierane jest spolszczenie. @Szczepan9205, rzeknij coś w tej sprawie... Nadmieniam, że nie mogę pobrać tego wskazanego patcha 01.08.2021, bo z Nortonem jest w konflikcie ta strona. @tom3kb, jeśli nie jest duży patch, to może spakowany Zipem podasz go tu?

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

@metek58 Coś jest skopane w jakimś skrypcie - często miałem ten wylot przy modach z OGSRem, trzeba by przejrzeć skrypty i poszukać problemu bo gdzieś może brakować znaku czy coś :P 

Yyy to z tego co ja rozumiem @metek58 jako jedyny z naszej 4ki grasz na modzie bez patcha z 01.08? Pytam z tego względu, że to właśnie brak patcha z 01.08 może u Ciebie powodować ten wylot, a reszta będzie mogła normalnie wejść do bazy Wolności.

 

  • Dzięki! 2
Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

26 minut temu, Szczepan9205 napisał:

Yyy to z tego co ja rozumiem @metek58 jako jedyny z naszej 4ki grasz na modzie bez patcha z 01.08?

Gram na tym, co mamy wstawione na dropa. Wyżej nie napisałem, że wcześniej bez problemu wchodziłem na tę bazę, bo nie sądziłem, że ta informacja ma takie znaczenie. Gdybym nie wchodził, to inaczej nie dotarłbym do tego etapu gry. Problem zaczyna się, gdy z polecenia Woronina mam iść do Kutwy. Nadmieniam, że jak już ktoś gra w Szramę 2, to wie, że Kutwa został zazombifikowany i trzeba go najpierw odzombifikować, aby potem od niego otrzymać jakąkolwiek informację.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

@metek58 Wrzucę Twoje zapisy na swoją grę i sprawdzę, ale jak coś to już na dropie odpiszę.

@metek58 W sumie nie muszę. Problem jest po Twojej stronie, ja normalnie wszedłem do bazy i pogadałem z Kutwą, zero wylotów i to na obu Twoich zapisach.

ss_szczepan_10-31-21_10-38-58_(l07_military).jpg

  • Dodatnia 1
Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

@metek58 Wstawienie zapisu po dotarciu Kutwy, ale przed rozmową z nim nic Ci nie da bo masz coś nie tak w plikach i próba wczytania mojego zapisu wywali Ci grę jeszcze na etapie wczytywania - na logikę - jeśli masz wylot próbując podejść do bazy to tym bardziej będziesz miał wylot przy próbie wczytania zapisu gdzie Szrama stoi na wprost Kutwy.

Musisz pobrać łatkę z 01.08 - najlepiej z linka, który wstawił wyżej @Anton Gorodecki (a jeżeli antywirus Ci zablokuje pobieranie to mogę wstawić na MEGA i z tamtego serwera spróbujesz pobrać albo równie dobrze mogę archiwum z łatką na dropa wrzucić), po wrzuceniu plików tej łatki jeszcze raz musiałbyś wrzucić pliki spolszczenia i wtedy spróbować wejść do bazy i powinno wszystko grać.

Bo z tego co wyżej napisałeś to zrozumiałem, że nie masz plików łatki z 1.08 bo Norton ma konflikt ze stroną przez co nie możesz jej pobrać i grasz na tym co mamy na dropie tylko pytanie bo nie wiem czy dobrze Cię zrozumiałem - masz na myśli to, że wrzuciłeś nasze spolszczone pliki na moda bez wrzucania wcześniej łatki z 01.08 i tak grasz czy po tym jak wrzuciłem wam pliki zanim zaczęło się tłumaczenie to pobrałeś cały folder "Szrama 2 całość (configs i scripts i textures)" i jego zawartość wrzuciłeś na moda i dopiero na to spolszczenie?

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Jak jest to możliwe, że nie mam łatki z 01. 08, skoro mam całe spolszczenie z dropa i do tej pory tylko z tego korzystam. Napisałem, że teraz nie mogę pobrać tej łatki z pierwszego postu Szramy 2. Pobrałem z tego, co wstawił @Anton Gorodeckii porównałem z plikami na dropie, gdyż myślałem, że mam coś innego. Wszystkie pliki są identyczne, gdyż je, @Szczepan9205, tą wersją łatki patchowałeś. Chciałem ten zapis od Ciebie, by sprawdzić, czy tez będę miał wylot, ale tak jak piszesz, zapewne byłby. No to muszę znaleźć u siebie błąd w plikach. Ważne, ze to tylko u mnie, a nie jest winą spolszczenia.

 

Ja tylko dokładałem to, co było wrzucone przez Ciebie na dropa. Być może coś sknociłem. Więc zrobię tak - wrzucę łatkę 01. 08 i nałożę na to nasze spolszczenie, wtedy powinno zaskoczyć i wejście na bazę będzie bez wylotu.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

@metek58 Tak Metku tylko jeżeli po tym jak stworzyłem wam folder "Szrama 2 całość (configs i scripts i textures)" i nie pobrałeś jego zawartości i nie wrzuciłeś jej na moda tylko go po prostu zainstalowałeś, wrzuciłeś spolszczenie i tak grasz to będziesz mieć wyloty bo spolszczenie przecież nie zamienia każdego pliku, który zamienia łatka z 1.08  tylko poszczególne, a resztę możesz mieć przestarzałą z dnia premiery Szramy 2 dajmy na to i wylot jest raczej przez to, że jakieś linijki w skryptach zmieniły się przez ten czas i co z tego, że skrypt, który na nie nakierowuje jest z patcha 1.08 + jest spolszczony jak plik na który nakierowuje może być przestarzały, a patch z 1.08 akurat go poprawiał.

Nikt inny problemów nie miał bo nikt nie zgłaszał problemów z pobraniem łatki z 1.08 więc czy ja czy Yellow czy @Metastophalius po zainstalowaniu moda zapewne pobraliśmy łatkę, wrzuciliśmy ją i dopiero na to pliki spolszczenia stąd u nas nie występował też błąd przy rozmowie z Woroninem.

Także najlepiej zrób sobie kopię zapisów, usuń moda, zainstaluj raz jeszcze i wrzuć łatkę 1.08 (a jeżeli nie możesz jej pobrać to pobierz sobie folder "Szrama 2 całość (configs i scripts i textures)", wrzuć na moda i dopiero na to spolszczenie i wtedy powinno Ci wszystko śmigać ;) 

  • Dodatnia 1
Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

No i gitara! Dzięki, @Szczepan9205. Zrobiłem trochę inaczej, niż podpowiedziałeś, a mianowicie zrobiłem kopię swojej gamedata i nałożyłem tego kumulatywnego patcha 01. 08 na gamedata w grze, potem uruchomiłem grę, aby sprawdzić, czy wejdę na bazę. Na bazę przeszedłem bez problemu, więc tę skopiowaną moją gamedata nałożyłem na tę spatchowaną ftxem 01. 08 gamedata i gra normalnie już puściła mnie na bazę. Nie wiem jaki plik/pliki poprawił ten patch, ale teraz jest ok.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

W dniu dzisiejszym czyli 02.01.2022 zostało opublikowane spolszczenie Powrotu Szramy 2. Życzymy wszystkim miłej i miejmy nadzieję bezproblemowej gry :) Pamiętajcie - to jest spolszczenie w wersji BETA i będzie jeszcze aktualizowane oraz wszelkie zgłoszone przez was błędy zostaną poprawione dlatego prosimy o wstawianie w temacie zrzutów z błędami jeśli jakieś znajdziecie.

Ja dodam od siebie tylko, że spolszczenie niestety na tą chwilę nie posiada przetłumaczonych cutscenek/przerywników filmowych więc kto nie zna rosyjskiego to będzie musiał po prostu je obejrzeć i tyle... Nie udało się zrobić do nich tłumaczenia z racji ograniczeń modów tworzonych na Cieniu Czarnobyla - nie jestem w stanie użyć metody, której użyłem w swoim spolszczeniu Doliny Szeptów + Gunslinger więc możliwe, że nie uda się nic z tym zrobić - ewentualnie jeśli ktoś wie jak dodać napisy do takich przerywników w modach do Cienia to niech da znać :) 

  • Super 1
  • Dodatnia 4
  • Za szczególną pomoc 2
  • Dzięki! 2
Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

W dniu 16.08.2021 o 15:14, Pancerniak77 napisał:

0anO3AbUC5s.jpg?size=1280x720&quality=96jqVbr7O9JHs.jpg?size=1280x720&quality=96

Screeny z PŚ-3 Cztery seZONY (S.S.A.W.) OGSR 2.1.242 + zmiana HUD'a rąk ze zmianą pancerza + paczka broni SWP 3.3, 3.4 (ZP) + zmiana schowków (w pracach):

  Pokaż ukrytą zawartość

ZgxM-Ofq1Mk.jpg?size=1280x720&quality=968E7S0Yo64Xc.jpg?size=1280x720&quality=96tMUvSzN5bXI.jpg?size=1280x720&quality=96C3YWe1z3RvY.jpg?size=1280x720&quality=964uP_9bNJjO8.jpg?size=1280x720&quality=96p3rTC7_lH5A.jpg?size=1280x720&quality=96df9m3D2ZWL4.jpg?size=1280x720&quality=96

 

Czy jest możliwość aby ściągnąć addon do moda ? 

@Pancerniak77 Szkoda.

Edytowane przez kamilxx2
Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Pytanko. Czy wszystkie linki, patche i fixy są dodane i zaktualizowane w pierwszym poście moda?   

Nie widzę w Linkach np. zwiększonego udźwigu o którym pisze poniżej @kondotier, dlatego pytam czy wystarczy to co jest w pierwszym poście czy trzeba przewalać cały temat post po poście by wszystkie dodatki odszukać?

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

@pacjent1972 te takie najbardziej popularne i "oficjalne" dodatki co są dodane w temacie moda na ap pro to tu też są w pierwszym poście, a jak szukasz jakiś dodatkowych ułatwień to już grzebanie w temacie i postach. Czy tu czy tam.

To jest ten post kondotiera z linkami, o którym piszesz.

Tylko później wyszły fixy do moda i nie wiem czy te poprawki, które są starsze od oficjalnych czegoś ci nie zrypią w modzie albo nie będą w ogóle działać.

 

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

3 godziny temu, tom3kb napisał:

 

To jest ten post kondotiera z linkami, o którym piszesz.

 

Owszem jest. Chyba mnie nie zrozumiałeś. 

Spoiler

Screenshot_1.thumb.jpg.5f294a1c537c549503654742bd1b6761.jpg

Ale nie ważne. Sądziłem że co jakiś czas ktoś aktualizuje wstawki modów, w sensie patchy, fixów czy dodatków. Nie ważne. Wiem na czym stoję. 

 

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Teraz, tom3kb napisał:

@pacjent1972 no oczywiście, że tematy są aktualizowane, pierwszy post jest zaktualizowany do najnowszej wersji moda, masz tam wszystko co jest oficjalnie potrzebne do gry. Plus kilka dodatków.

 

Bardzo Ci dziękuję za odpowiedź. O to pytałem. 

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Dołącz do dyskusji

Możesz dodać zawartość już teraz a zarejestrować się później. Jeśli posiadasz już konto, zaloguj się aby dodać zawartość za jego pomocą.
Uwaga: Twój wpis zanim będzie widoczny, będzie wymagał zatwierdzenia moderatora.

Gość
Dodaj odpowiedź do tematu...

×   Wklejono zawartość z formatowaniem.   Usuń formatowanie

  Dozwolonych jest tylko 75 emoji.

×   Odnośnik został automatycznie osadzony.   Przywróć wyświetlanie jako odnośnik

×   Przywrócono poprzednią zawartość.   Wyczyść edytor

×   Nie możesz bezpośrednio wkleić grafiki. Dodaj lub załącz grafiki z adresu URL.

×
×
  • Dodaj nową pozycję...

Powiadomienie o plikach cookie

Korzystając z tej strony, zgadzasz się na nasze Warunki użytkowania.