Skocz do zawartości
Wiadomość dodana przez Meta,

attention_mid.png Warto wiedzieć przed zagraniem: Uniwersum, w którym osadzona jest seria modów "Przygody Masona" jest alternatywne względem oryginalnej trylogii S.T.A.L.K.E.R., a w każdej części występują duże niezgodności wobec kanonicznych wydarzeń i postaci - wszystko to odzwierciedlenie osobistej wizji autora.

Kolejność chronologiczna trylogii:
1. Łącznik
2. Złe towarzystwo
3. Złe towarzystwo 2: Mason

Rekomendowane odpowiedzi

BC2_cover.jpeg

Tytuł oryginalny: Плохая компания 2: Масон
Platforma: Zew Prypeci 1.6.02
Autor: Michaił Zarubin
Data premiery: 07.11.2021 r.


OPIS:

Spoiler

Po wydarzeniach w Prypeci Mason ucieka w pośpiechu z Martwego Miasta nie oglądając się za siebie. Tak właśnie zaczyna się historia: Kordon, wioska kotów i piwnica. W ów piwnicy przebywa nasz bohater, a naprzeciwko niego siedzi jego towarzysz "od butelki" o ksywce Gwóźdź, po raz kolejny opowiadający historię swojego życia. Na szczęście bohater rozumie powagę sytuacji, a alkohol tylko pomaga utrzymać się tej nostalgicznej atmosferze. Po wypiciu trzeciej butelki bohater "odpływa" do wspaniałego świata, w którym rzeczywistości nie można odróżnić od snu: zostaje pochłonięty albo przez własną rozpaloną świadomość, albo Zona znalazła lukę w jego umyśle...

Mason czuje, że przeszłość, tak często przez niego rozpamiętywana, przejęła nad nim kontrolę i powróciła w formie ducha przeszłości. Półprzezroczysta postać nie powróciła jednak po to, żeby się zemścić, a jedynie by przypomnieć, że Mason musi wypełnić swoje przeznaczenie i pomóc przyjaciołom, którzy zaginęli gdzieś w głębi Zony. Mason boi się i odpędza ducha, ale myśl o zadośćuczynieniu za grzechy bardzo mocno zakorzenia się w jego głowie. To, czy bohater się zmieni, zależeć będzie tylko od ciebie...

  • Wyjątkowość zaprezentowanej historii tkwi w jej interpretacji - gracz ma ciągłą swobodę wyboru i nie jest w żaden sposób ograniczany. Wyjątek stanowią pułapki i testy, które przygotowała Strefa. 
  • Scenariusz został napisany z uwzględnieniem dowolnego działania lub bezczynności gracza, co pozwoliło na osiągnięcie praktycznego braku jednolitości w ukończeniu moda. 
  • Wykonując tę lub inną czynność, gracz musi zdać sobie sprawę, że każde z jego działań będzie miało konsekwencje w przyszłości. Konieczne jest inteligentne podejście do rozwiązania problemów, które pojawiają się przed nim.
  • Można postępować zgodnie z instrukcjami gry i zaufać naturalnemu rozwojowi fabuły lub spróbować odnaleźć alternatywną ścieżkę i zobaczyć drugą stronę przedstawionych wydarzeń. 
  • Gracz będzie musiał odbyć długą podróż przez Zonę, a na każdej lokacji pojawi się plątanina problemów, które będzie musiał rozwikłać. Im bliżej centrum się znajdzie, tym bardziej skomplikowane i zagmatwane będą zagadki - zwłaszcza gdy w pobliżu nie ma ani jednej osoby, a jedynie potwory i mistyczna siła ścigająca samotnych podróżników. Mimo wszystko gracz nie zostanie pozbawiony możliwości zdobycia sławy i bogactwa - zostań profesjonalnym zabójcą, dołącz do grupy stalkerów zatrudnionych przez naukowców lub pozostań samotnikiem, pragnącym dotrzeć do samego centrum Strefy Wykluczenia. 

Autor modyfikacji dodał do paczki z modem „zremasterowaną” część pierwszą: Złe Towarzystwo/Bad Company: Remaster.
Ponadto główny bohater historii pojawił się w innej produkcji, która doczekała się spolszczenia: Łącznik. Należy ją traktować jako część pierwszą trylogii Przygody Masona”.

Podziękowania:

Spoiler
  • Montaż

Дмитрий Золотов

  • Testerzy

Рафаэль Саакян
Дмитрий1997 Nozhkin
Николай Вольский

  • Modele

Николай Вольский
Spperet

  • Dubbing

Рафаэль Саакян;
Spperet
Сергей «Olsparq» Нехаев
Михаил Вельмискин
Член клуба ТК3ВЕГА Мик
Иван Назаров
Никита Лозовой
Андрей Скуратов
Климент Либрихт
Алексей Киселёвский
Роман Заборовский
Александр Данильцев
Кирилл Плярпа
Григорiй Капустинъ
Олег Кузьма

  • Specjalne podziękowania 

CINEMAN
Мануэль
Бутылкин в роли Бизона

  • Wykorzystane projekty

Метро 2033, Ф.О.Т.О.Г.Р.А.Ф., «MSG», Мясник, «SGM», М.О.Н.С.Т.Р., Пространственная аномалия

SCREENY:

Spoiler

95e0ca0b374c63daca33b6c0300a661a.jpeg

7a8ac450b7cb3a9e8c1266e94fd4c51e.jpeg

db489678e6feb566a8f3e43ac44e367f.jpeg

fc9422233e95167d861c1b32ebadc9dd.jpeg

c2a9ea13fb3d0fd8f7bbbe8353209b77.jpeg

VIDEO:

Spoiler

Przegląd moda od AP-PRO:

INSTALACJA:

Spoiler

Poprawna kolejność instalacji:

  1. Zew Prypeci 1.6.02
  2. Pobrane i rozpakowane archiwum (zawartość folderu ПК2М) przenosimy do głównego katalogu gry.
  3. Należy dokonać zmiany nazwy pliku:

    gamedata\anims\pomutnenie_ecrana.ppe na pomutnenie_eńrana.ppe

  4. Możliwość instalacji dodatków: Absolute Nature 4 w jesiennej wersji i Weapons Remake 1.0 - przenosimy zawartość folderu Аддоны do głównego katalogu gry.

Dostępna jest również pierwsza część produkcji w wersji odświeżonej (ПК Remaster). 

Zalecane ustawienia:

  1. Pełne oświetlenie dynamiczne.
  2. Rozdzielczość nie mniejsza niż 1366×768.

Możliwe błędy:

  1. W grze występuje wiele przedmiotów, z którymi można wejść w interakcję poprzez ekwipunek i umieścić  w slotach szybkiego dostępu. Jeżeli jednak przedmiot w ekwipunku zajmuje więcej niż jedno pole, umieszczenie go w slocie dostępu spowoduje awarię.
  2. Jeżeli NPC podczas podróży zostaje w miejscu, należy zapisać, a następnie wczytać grę. 
  3. Jeżeli musisz znaleźć się w danym miejscu z NPC, a on się nie pojawia, należy zapisać i ponownie wczytać grę. 

LINKI DO POBRANIA:

Spoiler

Mod:

Katalogi ПК Remaster i ПК2M zawierają różne części moda i nie należy nakładać ich na podstawową wersję gry równocześnie!

Źródło: Logo2021_site.png.1d603075f10eb6d7a4300f627d4274d9.png ejFj9IA.jpg

 

  • Super 2
  • Dodatnia 5
Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

  • tom3kb zmienił(a) tytuł na Złe Towarzystwo 2: Mason (+ Złe Towarzystwo 1 Remaster)

@Agrael ja bym jeszcze dodał do opisu, że w paczce jest też pierwsza część moda Złe Towarzystwo.

Ten ПK Remaster, więc mamy dwa mody w jednym.

W sumie fajnie bo można poznać całą historię.

W instalacji też można o tym napisać.

Na razie zmieniłem trochę tytuł tematu, w opisy ci się nie wcinałem :)

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

@tom3kb
Dodałem do #1 informacje o pierwszej części. 

Warto zapoznać się z poprzednimi produkcjami autora - Złe Towarzystwo i następnie Łącznik, który został nawet spolszczony. 

@jurek48 
Działają, bo przed chwilą sprawdziłem :) 

Za przetłumaczenie opisu należy podziękować @Szczepan9205 oraz @Anton Gorodecki za wniesie kilku korekt. 

  • Super 1
  • Dodatnia 1
Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Ostatnio pojawiło się kilka wersji dodatków do modyfikacji Złe Towarzystwo 2: Mason:


Adaptacja STCoPWP 2.8

ŹRÓDŁO: https://stalkerportaal.ru/board/plohaya-kompaniya-2-mason/adaptaciya-stcopwp-28-plohaya-kompaniya-2/37-1-0-791

Martwa Strefa (DEAD ZONE)

(paczka tekstur DEAD ZONE, nowa trawa DEAD ZONE 4K, ZP GSC Weapons Remake 1.0 [COP], zaadaptowany Sound Remake, cząsteczki i shadery z Dead Air, tekstury nieba z AtmosFear 3, oświetlenie DX10 i DX11, Reshade P.R.O.S.P.E.R.I.T.Y. 2.0

ŹRÓDŁO: https://vk.com/@-205735572-plohaya-kompaniya-2-mason-dead-zone-sborka

W3gNWyf.png 11 GB (samodzielny repack + ww. dodatki)

Dodatek dla Złego Towarzystwa 2: Mason od zespołu AZONE

(nowy interfejs, paczka broni SWRP, ulepszone promienie słońca, błyskawice i księżyc)

VooebtYNmpU.jpg?size=1280x720&quality=96&sign=f331541aae3cfaed92adc9764eaaa420&type=album  vcI_xjnW80w.jpg?size=1280x720&quality=96&sign=af2c4f0f65a70d1787995ee04ecf061f&type=album

HfLQofn.png 403 MB

  • Super 1
  • Dodatnia 4
  • Dzięki! 3
Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

  • Agrael zmienił(a) tytuł na Złe Towarzystwo 2: Mason

Mod uruchomiony na rosyjskiej podstawce w wersji oryginalnej, bez możliwych dodatków tak z paczki moda, jak i innych sugerowanych. Po krótkiej grze mod zawisł i wymagał tak jak i wszystkie już dostępne jego części zmiany nazwy pliku. Jaki plik, jest podane przy opisie instalacji. Dalej już poszło.

PIERWSZE WRAŻENIA Z GRY

Spoiler

Po napisowo-dżwiekowym wprowadzeniu do moda, pojawia się scenka nawiązująca do moda Łącznik.

ss_fred_11-21-21_21-52-27_(l01_escape).jpg

Dlatego zalecane jest, aby gracz zaczął historię Masona właśnie od tego moda. Dowie się z niego, dlaczego Mason mówi trochę później, że tak naprawdę Masonem nie jest.

Jest też nawiązanie do końcówki moda ZT Remastered, dlatego jego też zalecane jest przejść. Kto jednak przeszedł wcześniejszą wersję z trzema końcówkami i je pamięta, to końcówka z zabiciem Brody jest wiążąca.

Następnie pojawia się wideoscenka, która nie znającym rosyjskiego przysporzy kłopotu, bo rozmowa jest tylko głosowa, a warto znać jej treść.

Po tej rozmowie zaczyna się część wyjaśniająco-poradnikowa od autora moda. Trzeba koniecznie i wnikliwie się zapoznać z jej treścią, aby w dalszej grze w pełni wykorzystać zawarte tak w PDA protagonisty, jak i w modzie opcje i możliwości. Wygląda to tak.

ss_fred_11-21-21_21-58-21_(l01_escape).jpg  ss_fred_11-21-21_22-02-54_(l01_escape).jpg

A tak wyglądają opcje w osobistym PDA

ss_fred_11-21-21_22-09-53_(l01_escape).jpg  ss_fred_11-21-21_22-12-32_(l01_escape).jpg

Rozpoczynamy grę na Kordonie, w podobny sposób jak w podstawce, lecz zadania i cele do osiągnięcia są kompletnie nowe. Startujemy z takim wyposażeniem.

ss_fred_11-21-21_22-07-54_(l01_escape).jpg

No i zaczynamy przygodę. Mod stawia zadania i podpowiada co najlepiej zrobić.   Jest kilka możliwości tego się dowiedzieć, oprócz klasycznego wykazu zadań w PDA.

Pierwsze zadanie, to wyposażyć się.

ss_fred_11-21-21_22-07-14_(l01_escape).jpg  ss_fred_11-21-21_22-46-23_(l01_escape).jpg

Ale dostęp do handlarza nie jest możliwy. "Ochroniarz" nie puszcza.

ss_fred_11-21-21_22-50-27_(l01_escape).jpg

Z krótkiej gry wynika, że będziemy musieli się zająć zbieractwem i samodzielnym wykonywaniem przedmiotów. Składniki pojawiają się losowo, tak jak i losowa jest zawartość przypadkowych schowków. To co znajduje robiący wideoporadnik, niekoniecznie znajdzie gracz.

W dialogach mamy alternatywne wybory, po których również otrzymujemy alternatywną grę. Trzeba pogłówkować zanim się opcję wybierze.

Zapowiada się ciekawie, a jak będzie dalej zobaczę w grze i wrażeniem się podzielę.


CIĄG DALSZY WRAŻEŃ Z GRY. (23.11.2021) 

Pograłem w moda kilka ładnych godzin rzeczywistych, a w modzie kilka dób. Ani jednego wylotu czy nawet jakiegoś zacięcia, co świadczy o stabilności moda. A że robię częste zapisy, aby w razie czegoś bez problemu móc wrócić w zapisach, nawet się nie spostrzegłem kiedy zrobiłem ich ponad 100. Nawet ta ilość nie powodowała hamowania moda.

W modzie jest wiele nowych, atrakcyjnych rozwiązań wykonywania zadań. Rzeczy potrzebne dla pchnięcia akcji możemy kupić, ale też możemy zrobić samodzielnie ze znalezionych części. A to już nie jest takie łatwe, bo trzeba wiedzieć gdzie są, lub jak je pozyskać z innych rzeczy. A o tym nic w modzie nie ma. Gracz jest zdany na samego siebie.

Ten zrzut pokazuje sposób samodzielnego wykonania tzw. Lokalizatora. Ale i tak musimy kupić Instrukcję wykonania. Musiałem kupić zestaw Młodego Technika, bo do momentu składania Lokalizatora takiego nie znalazłem ( na wideoporadniku też miejsca pozysku nie pokazano ). Nie wolno też zapominać o przelaniu na swoje konto wirtualnej kasy z każdego znalezionego PDA.

ss_fred_11-22-21_17-31-48_(l01_escape).jpg  ss_fred_11-22-21_12-42-26_(l01_escape).jpg

To samo jest kiedy potrzebne nam jest radio. Lecz to jest najmniejszy problem. Prawdziwy problem pojawia się, gdy w naszym PDA zostaje zamontowany internet. Tu, albo tłumaczący zaingeruje w skrypty moda, albo z internetu gracz nie będzie mógł korzystać. Powodem jest konieczność wstawiania do internetowej szukajki wyrazów napisanych grażdanką i po rosyjsku.

             Znaczek globusa pod awatarem, to przycisk dostępu do internetu.              A tu linijka wyszukiwarki. Przy łacińskich znakach czerwone światełko braku dostępu.

ss_fred_11-22-21_17-51-06_(l01_escape).jpg  ss_fred_11-22-21_17-51-49_(l01_escape).jpg

A dostęp chyba jest niezbędny w grze, bo w mojej już jeden z handlarz sprzedaje atrakcyjny sprzęt tylko taką drogą.

Rozkodowywanie znalezionych kwestowych PDA możemy zlecać informatykowi w wiosce za kasę, którą trzeba oszczędzać, bo do pchnięcia fabuły będziemy potrzebowali jej conajmniej 10 000, lu zrobić to samemu po kupnie fleszki z wirusem. A tak wygląda PDA do rozkodowania.

ss_fred_11-22-21_21-42-04_(l01_escape).jpg

A tu inne ciekawostki z moda.

Spoiler

W osobistym PDA protagonisty jest kilka działów. Jednym z nich jest dział porad, w którym od samego początku mamy jakby streszczenie przygód Masona od moda Łącznik poczynając, aż do początku tego. Gdy zakończymy jakieś ważne, istotne dla fabuły zadanie, ta część poradnika zostaje uzupełniona, a mod nas o tym informuje podając w jakim dziale i pod jakim numerem zostało to utrwalone. To mod robi samodzielnie.

Aby zapełnić dział z Legendami, konieczne jest rozmawianie z każdym napotkanym "gadatliwym" enpecem i szukania dialogu o legendach. Jak nam opowie, legenda zostaje zapisana.

 ss_fred_11-22-21_13-10-55_(l01_escape).jpg    Na tym przykładzie zapisana jest o Klondajkach Artefaktów 

 Spać w modzie możemy na dwa sposoby. W miejscach do tego wyznaczonych i zaznaczonych na mapie, lub przy pomocy kupionego śpiwora. Ale jest też wprowadzona forma "odpoczynku", a zarazem przesunięcia w czasie, poprzez siedzenie. W wielu modach mamy tekstury pieczenia dzika na rożnie. W tym, nie jest dekoracją, ale możemy sobie go pokosztować

ss_fred_11-22-21_22-35-02_(l01_escape).jpg   ss_fred_11-22-21_22-16-15_(l01_escape).jpg   

A takich ciekawostek jest o wiele więcej.

W poprzednim wpisie pokazałem z czym wystartował Mason. A tu widać czego się dorobił. A swoich rzeczy w całości jeszcze nie odzyskał. Tylko jedynie LR. Znalazł  AN, zdobył MP5, kupił strzelbę, kombinezon i arta. A kasy ma jeszcze na opłacenie Sidora. To efekt wykonywania zadań, zadań dodatkowych i zaglądania do każdej mysiej dziury. Warto.

ss_fred_11-23-21_13-06-15_(l01_escape).jpg   

 

A to co pokazałem, to tylko atrakcje z Kordonu. Mod już postawił mi zadania na następnej lokacji, ale na Kordonie jeszcze nie koniec zadań i mod ciągle każe czekać z możliwością przejścia.
 

  • Dodatnia 5
Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

@tom3kb Remaster to klasyczny mod, tyle tylko, że bez naszej inicjatywy przerzuca nas czasami w nowe miejsca akcji. No i sami też możemy się po Prypeci teleportować za pomocą mapy w plecaku.

W tym modzie też jest taka teleportacja opcją z PDA, ale tylko do miejsc gdzie już byliśmy i mod to odnotował.

A tych filmowych przerywników już miałem sporo. GB gryzie sumienie za poprzednie prowadzenie się i ono wraca do niego retrospektywnie właśnie w taki sposób. Nic nie może zrobić, więc my tylko słyszymy jego myśli. Lub mod coś nam próbuje przypomnieć z przeszłości. Szczególnie z wcielenia się w skórę prawdziwego Masona z moda Łącznik. A w takie transy wpada również, jak w piwniczce w wiosce skorzysta z flaszki dawnego kompana do kieliszka. Nie zrobiłem sobie zrzutu, ale w następnej sesji pokażę taką scenkę.

DODANO.

Scenki z moda.

Spoiler

ss_fred_11-22-21_17-25-36_(l01_escape).jpg

ss_fred_11-22-21_17-25-58_(l01_escape).jpg

ss_fred_11-22-21_21-39-39_(l01_escape).jpg

ss_fred_11-22-21_22-15-49_(l01_escape).jpg

 

 

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

@tom3kb Moim zdaniem odświeżona wersja pierwszej części Złego Towarzystwa wygląda lepiej niż Remaster, który pojawił się wraz z premierą najnowszej odsłony przygód Masona. 

W Remasterze nie ma nawet nowej paczki broni, ale za to są zmiany w fabule:

Spoiler
Специальная версия мода «Плохая компания» часть первая.
Особенности:
1. Переработан сюжет, теперь он ведёт именно к тому, с чего начинается мод «Плохая компания 2: Масон».
2. Полноценная озвучка.
3. Добавлен в инвентарь предмет «Карта Припяти», с помощью неё можно перемещаться по городу по одному клику.
4. Исправление вылетов, багов и ошибок.

 

  • Dodatnia 1
  • Dzięki! 1
Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

@Agrael Remaster jest zrobiony po to, aby była tylko jedna końcówka, w której Mason porzuca swoje ugrupowanie. Z cz2. wyniknie, że zaczął żałować swojego postępku,zaczął pić, aż stał się zeszmaciałym alkoholikiem. Teraz to chce naprawić. Przy trzech końcówkach drugiej części ( pierwszą jest Łącznik ) gracz może wybrać nieodpowiednią, która będzie konfliktowa z modem Mason.

Ale nikt nie zabroni nikomu zagrać w drugą część, a następnie w remastera.

Jestem już po dłuższej grze i wiem, że ZT2 ma w sobie taką"przypominajkę" która opisowo streszcza obie wcześniejsze części. Tak, że nawet jak ktoś w nie nie zagra, to ona da mu ogólny pogląd na to co było.

A tu ciekawostki jeszcze z Kordonu.

Spoiler

                  Za wysiłek dostajemy osiągnięcia.                                                                                               Za pomocą PDA możemy się pośpiesznie przemieszczać.

ss_fred_11-23-21_17-14-27_(l01_escape).jpg   ss_fred_11-23-21_20-10-34_(l01_escape).jpg

               Przy pomocy sprawności włamywacza, możemy otwierać cudze schowki z taką zawartością.

 ss_fred_11-23-21_15-24-36_(l01_escape).jpg    ss_fred_11-23-21_16-36-52_(l01_escape).jpg

Mając już internet i fleszkę z wirusem, wiemy gdzie skanery uczonych pokazują obecność artefaktów.

 ss_fred_11-23-21_18-24-01_(l01_escape).jpg     ss_fred_11-23-21_18-28-24_(l01_escape).jpg

                            A ten handlarz, to altruista. Sprzedaje taniej niż kupuje części mutantów i artefakty.

ss_fred_11-23-21_20-27-36_(l01_escape).jpg    ss_fred_11-23-21_20-27-50_(l01_escape).jpg  

 

Dotarłem już do DM, ale zamiast robić zadania z PDA, muszę ganiać po x18 na zlecenie Pustelnika, bo tam mnie zaniósł mod. Chytre rozwiązanie, jak zmusić gracza iść tam gdzie chce autor moda, choć dla GB jest to wybitnie nie po drodze.

ss_fred_11-23-21_23-22-43_(l04u_labx18).jpg

 

CD wrażeń. (25.11.2021)

Pograłem sporo w Dolinie Mroku i zaczynam mieć ambiwalentne odczucia. Nigdy nie lubiłem modów, które filmowymi wstawkami, automatycznie uruchamiającymi się dialogami, oraz przenoszącymi gracza w miejsca, do których w danym momencie mu nie p drodze. A tu tego jest w nadmiarze. Mam coraz większe wątpliwości, czy będę chciał grać w niego do końca. Mam teraz dwa zadania, których nie mogę wykonać, bo nie mam stosownych dialogów. Porównałem grę z wideoporadnikiem i powinienem je mieć. Powtórzyłem grę, zmieniając sposoby ( dane przez moda ) wykonania zadań, ale efekt końcowy był ten sam.

Są to jednak moje subiektywne odczucia, bo innym grającym takie coś może się akurat spodobać. Wiem, że są zwolennicy "rękodzielnictwa" i składanie przyrządów z nazbieranych przypadkowo części im się podoba. Tak samo jak spodoba się pozyskiwanie sprawności i otrzymywanie tytułów z racji wykonania pewnej ilości zadań.

To dopiero druga lokacja, a już znam wszystkie legendy strefy. Jednak znaki zapytania w górnej części PDA wskazują na to, że z nimi jeszcze nie koniec. Przypuszczam, że zetkniemy się w dalszej grze z tą "legendą" i wtedy wpis się uzupełni.

ss_fred_11-24-21_22-43-13_(l04_darkvalley).jpg

W czasie gry możemy kupić, lub znajdujemy pudełka ze szpilkami. Nie pozbywajmy się ich i kupujmy ile się da. Są potrzebne dla otwierania zamkniętych schowków. A warto otwierać każdy, choć czasem i 10 szpilek trzeba wykorzystać, bo w nagrodę mamy takie coś.

ss_fred_11-24-21_11-43-30_(l04_darkvalley).jpg

Ale czasem - na otarcie łez po ich stracie  - w schowku mamy tylko kilka szpilek. Dobre i to.

Przy okazji szukania podpowiedzi na problemy w DM, znalazłem jeszcze jedną wskazówkę, którą przy rozpoczynaniu gry można przeoczyć. Mod oferuje "prezent" polegający na wyborze jego wersji bardziej przyjaznej dla grającego, bo po uzyskaniu dostępu do internetu aktywizują się kompletne umiejętności, dające o wiele większe możliwości dialogów, ulg u handlarzy, szybszy ( mniej potrzebnych szpilek ) włam do schowków i silniejsze zdrowie. Jak to uzyskać i grę z takimi możliwościami pokazuje poniższy wideoporadnik. Wybór w 25 - 38 sek.

https://www.youtube.com/watch?v=bHWkD8-RFc8

Pokazuje też resztę gry.

Chyba się pokuszę na nową grę z tym udogodnieniem. Ale jest jedno ale. Pisałem o pisaniu grażdanką przy korzystaniu z internetu. I z tym tu też będzie problem, bo nie będziemy mogli skorzystać z wielu opcji jakie to ulepszenie moda pozwala wprowadzać.

Jeśli na forum jest ktoś zarejestrowany na forum z modem, to go proszę o postawienie tam pytania jaka jest możliwość zrobienia fiksa, aby można było pisać łacińskimi literami.

 

ROZWIĄZANIA W GRZE.

Spoiler

W grze mamy takie sytuacje, że mod gra za nas, a co się dzieje lub działo widzimy na wstawce filmowej. Łącznie z dialogami i akcją.

Oto opis jednej z nich. Po wykonaniu jednego z zadań w barze na Rostku - którego początek też zagrał za nas mod - , a efekt pokazuję na poniższych zrzutach

ss_fred_11-25-21_21-43-53_(l05_bar).jpg   ss_fred_11-25-21_21-48-10_(l05_bar).jpg   ss_fred_11-25-21_21-49-08_(l05_bar).jpg     

trzeba udać się dalej na północ, w czym ma nam pomóc Woronin, w nagrodę za powyższe zadanie. Ale w PDA mamy jeszcze jedno zadanie w samym barze. Pogadać z enpecem.

Już wyposażony jak na długą i ciężką wyprawę, GB przyjmuje zaproszenie na kielicha. Nie ma opcji odmowy. I po obejrzeniu czarnego ekranu, oraz filmowego dialogu znajduje się bezpowrotnie na Dziczy z czymś takim.

ss_fred_11-26-21_10-33-13_(l05_bar).jpg                                                           ss_fred_11-26-21_10-31-18_(l06_rostok).jpg

Ma z tym przedrzeć się przez Dzicz, opanowaną przez najemników strzelających do wszystkiego co się rusza. Ale nie jest aż tak źle.

Znów wymuszony dialog i zadanie, w którym decydujemy z którym ugrupowaniem najmów chcemy współpracować, rozwalając tego drugiego. Niemca czy Francuza. Wybrałem Niemca ( ksywka ) Już idąc na miejsce akcji, zaglądając do każdej mysiej dziury, znajdujemy arty, amunicję, a przede wszystkim szpilki które pomogą otworzyć część schowków. W efekcie strzelanki, włamań do schowków, oraz wizyty u wędrownego handlarza, i tuż po minięciu budowy byłem znów wyposażony odpowiednio. Mod zabiera, ale i hojnie obdarza.

ss_fred_11-26-21_12-59-25_(l06_rostok).jpg                                          ss_fred_11-26-21_10-34-23_(l06_rostok).jpg

Ale to chyba nie koniec, bo Niemiec na pewno da robotę, a i pozostało kilka schowków, które znalazłem, ale nie otwarłem.

Akcje w modzie ciekawe i nie tuzinkowe. Mnie jednak wnerwiają te wszystkie "zastępstwa". psuje mi to grę i wolałbym zrobić to sam.

No cóż, jest to zbójeckie prawo autora moda.

 

  • Dodatnia 5
Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Jestem w połowie gry, a moja ocena prawie pokrywa się z oceną z wideo. Ale zdania o przesadzonej ilości filmowych przerywników nie zmienię. Szczególnie tych, które zastępują nas w grze.

Za to samodzielnie musimy:

                 Posłużyć się laptopem, czytając korespondencję.                                                    Wybierać którą umiejętność chcemy posiąść i umocnić.

ss_fred_11-25-21_14-45-35_(l04_darkvalley).jpg  ss_fred_11-27-21_21-44-35_(l08_yantar).jpg

                                  Dokonywać podsłuchu radiem.                                                                                                   Które sami musimy zrobić.

ss_fred_11-25-21_18-21-06_(l04_darkvalley).jpg  ss_fred_11-26-21_16-03-03_(l06_rostok).jpg

                  Odnaleźć mało widoczne skanery.                                                                                 A jak się dobrze spiszemy, dostajemy "harcerskie" sprawności.

ss_fred_11-27-21_18-58-34_(l08_yantar).jpg  ss_fred_11-26-21_17-02-29_(l06_rostok).jpg

To było na plus dla moda.

A na minus jest to, że aby go przetłumaczyć, spore fragmenty ( oceniam, że conajmniej 25% ) trzeba by zrobić na nowo. A dotyczy to tych wszystkich wstawek filmowych, które są tylko głosowe, a bez zrozumienia o czym mowa, grać się nie da. I jeszcze sporo takich sytuacji, że zadania, wskazówki też są podawane głosem.

JUŻ BYŁ W OGRÓDKU, JUŻ WITAŁ SIĘ Z GĄSKĄ, KIEDY...   :banghead:  :cussingwhite: :smile_gruzovik: (29.11.2021)

Spoiler

Nie, nie. Nie wpadł w beczkę z której można wyjść chytrością.

Pisałem już, że jedno z rozwiązań moda polegające na wpisywaniu z klawiatury nie może być zrealizowane, bo to musi być grażdanka. Ale wtedy chodziło tylko o zamówienia handlowe które można sobie odpuścić. Teraz doszedłem do takiego momentu w grze bliskiej finału, że takiego wpisu trzeba dokonać w zadaniu scenariuszowym.

                 O ile w podobnych zadaniach były to same  cyfry,                                                              albo mieszanka gdzie potrzebne były tylko cyfry,

ss_fred_11-29-21_14-51-08_(l13_generators).jpg      ss_fred_11-29-21_14-26-15_(l13_generators).jpg

Tak w zadaniu fabularnym trzeba użyć liter.

    Co z tego, że autor dał wskazówkę w jakiej kolejności je wpisywać,                                                         kiedy łacińskie litery nie skutkują.

ss_fred_11-29-21_15-19-12_(l13_generators).jpg    ss_fred_11-29-21_15-20-24_(l13_generators).jpg

A na dodatek, jest to zadanie na czas. Zostało mi go jednak sporo, aby zadanie wykonać. Dalsza gra nie miała sensu.

ss_fred_11-29-21_15-21-17_(l13_generators).jpg

No i przyszło mi moda "dokończyć" oglądając wideo poradnik. Również przy robieniu tego finału, trochę odpuściłem z chwaleniem moda. Konieczność równoczesnego prowadzenia dialogów, czytania stawianych zadań i podpowiedzi oraz filozoficznych wywodów w PDA, powoduje, że się można pogubić. 

A szkoda, że nie mogę moda polecić dla innych, tak jak to wskazywała reszta gry.

Spróbuję jeszcze zobaczyć co się stanie jak to zadanie nie zostanie wykonane, bo autor moda się chwali ( mamy to w swoim PDA ), że przewidział takie sytuacje.

 

PODBICIE Z DOBRĄ NOWINĄ. (29.11.2021)

Spoiler

Po obejrzeniu wideo poradników, doszedłem do wniosku, że skoro przewalona jest jedna z możliwości zajęcia placówki Monolitu ( warlab ), to trzeba popróbować drugiej. Chociaż brak pewnych rzeczy w plecaku raczej nic dobrego nie wróżył. Jednak scenka z poradnika podsunęła mi pomysł. No i po dwóch dobach w grze i biegania po Generatorach bez mapy w PDA, w końcu natknąłem się i zlikwidowałem grupę Monolitowców, która miała to, co mnie brakowało. I popchnąłem fabułę.

Jednak zamiast popisać się chytrością ( przewalone zadanie ) trzeba było odeprzeć atak zombiaków...

ss_fred_11-29-21_20-12-16_(l13_generators).jpg  ss_fred_11-29-21_20-13-01_(l13_generators).jpg

... poznać przyczynę ich pojawienia tak w realnym świecie, ...

ss_fred_11-29-21_20-18-08_(l13_generators).jpg   ss_fred_11-29-21_20-15-31_(l13_generators).jpg

... jak i mistycznym, pod labem.

Ale poszło i wraz ekipą Gryfa zmierzam do celu.

ss_fred_11-29-21_21-43-48_(l13_generators).jpg    ss_fred_11-29-21_21-45-29_(l13_generators).jpg

ss_fred_11-29-21_21-58-22_(l13_generators).jpg

Na jutro zostało pokonanie labu.

Z mojej gry wypływa taki wniosek, o ile jeszcze ktoś będzie grał. Przy wyborze sposobu zdobycia labu, od razu wybierać Szturm i wykonywać jemu wyznaczone zadania. Mod pozwala na jednoczesne wykonywanie też drugiego, spokojniejszego sposobu. Jeśli ktoś przez przypadek weźmie to zadanie z powyższego wpisu, niech się nie przejmuje, doczeka upływu czasu i dalej robi swoje.


WPIS FINALNY. (30.11.2021)

Spoiler

I dobra nowina dla tych co zdecydują się zagrać. Mimo problemów z zadaniami do których potrzebna jest możliwość pisania grażdanką, moda można przejść do końca i zobaczyć takie coś.

ss_fred_11-30-21_16-06-35_(l05_bar).jpg

Jest to informacja od autora moda o tym, że dobrnęliśmy do końca z jednoczesnym podziękowaniem za wytrwałość. Prosi też o uwagi i propozycje, co zmienić, co usunąć, a co dodać.

To na ten czerwony adres.

Jednak wg. mnie, końcówka moda nie jest przyjazna graczowi. Po pierwsze, brak mapy Generatorów w pda, skutkuje tym, że nie wiemy gdzie wykonać priorytetowe zadanie z PDA protagonisty. Tak było od początku na nich pobytu. A chodzić po całej lokacji "w ciemno" i na dodatek jeszcze z taką widocznością, aby znaleźć ukryty artefakt, do przyjemnych nie należy. Ja chodziłem w dzień, a co będzie nocą?

ss_fred_11-30-21_15-23-26_(l13_generators).jpg   ss_fred_11-30-21_15-24-29_(l13_generators).jpg

A jak już znajdziemy i wykonamy portal, to czeka nas nielicha przeprawa z zombiakami. I to tylko na noże. Aby zrobić poniższe zrzuty, celowo powtórzyłem grę aby zanim mod się zamknie do opcji ponownego pokazania menu ( jest takie rozwiązanie w modzie, gdy giniemy lub zawalamy zadanie ) uchwycić coś z akcji. A musimy zwalczyć trzy fale zombich

ss_fred_11-30-21_16-10-09_(l13_generators).jpg      ss_fred_11-30-21_16-10-19_(l13_generators).jpg

ss_fred_11-30-21_16-11-41_(l13_generators).jpg     ss_fred_11-30-21_16-11-29_(l13_generators).jpg

Jeśli któryś jednak wlezie w teleport, ten znika, a my pojawiamy się w menu.

ss_fred_11-30-21_16-11-05_(l13_generators).jpg

Przy udanym zlikwidowaniu zombiaków, znów mod gra za nas, aż do pojawienia się tej planszy z informacją, choć jest możliwość - jak i w wielu innych przypadkach w całej grze - dać graczowi przeprowadzić normalne dialogi i samemu wykonać "sfilmowane" czynności.

Ale takie rozwiązanie to zbójeckie prawo autora moda, który nota bene, zrobił go w pojedynkę.

Na przedstawionej planszy autor moda informuje też, że jego pomysły się nie kończą i można oczekiwać "dużego DLC". Co by to nie oznaczało, warto za tym śledzić.

I na koniec sugestia: KTO MOŻE, NIECH ORZE. Bo mod tego wart.

  • Dodatnia 6
Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

I tyle go było widać. W zależności od tego jak gracz pójdzie po wyjściu z labu, może go zobaczyć lub nie.

@Agrael Dobrze, że to pokazałeś, bo teraz grający którzy nie wejdą na dach, a wyjdą zwyczajnie na plac, będą wiedzieć, że trzeba zadrzeć głowę i popatrzyć w niebo.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

  • 4 tygodnie później...

A'propo grażdanki. Po skopiowaniu pliku do katalogu "scripts" (ten w "gamedata") i restarcie gry lub od dowolnego zapisu - w PDA trzeba wpisać "qlkin" i sklep internetowy Nimble'a jest dostępny.

Ps. Można też włączyć stalkerski "biuletyn" i inne takie. Lista haseł ( małe litery ) 😞 stalker, bandit, historia, dlug, wolf, neptun, zwierz, lalkarz, pirania, rafael, cineman, appro.

 

ui_gui_stalker_net.script

Edytowane przez qlkin
  • Dodatnia 1
  • Za szczególną pomoc 1
  • Dzięki! 2
Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Dołącz do dyskusji

Możesz dodać zawartość już teraz a zarejestrować się później. Jeśli posiadasz już konto, zaloguj się aby dodać zawartość za jego pomocą.
Uwaga: Twój wpis zanim będzie widoczny, będzie wymagał zatwierdzenia moderatora.

Gość
Dodaj odpowiedź do tematu...

×   Wklejono zawartość z formatowaniem.   Usuń formatowanie

  Dozwolonych jest tylko 75 emoji.

×   Odnośnik został automatycznie osadzony.   Przywróć wyświetlanie jako odnośnik

×   Przywrócono poprzednią zawartość.   Wyczyść edytor

×   Nie możesz bezpośrednio wkleić grafiki. Dodaj lub załącz grafiki z adresu URL.

×
×
  • Dodaj nową pozycję...

Powiadomienie o plikach cookie

Korzystając z tej strony, zgadzasz się na nasze Warunki użytkowania.