Skocz do zawartości

Rekomendowane odpowiedzi

AIW_stalkerteam.jpg
 
Platforma: Zew Prypeci + Call of Chernobyl (repack - wersja samodzielna)
Data premiery: 20.03.2022 r.
Autorzy: Leer, Invincible
Autorzy spolszczenia: @Meta, @Szczepan9205
Śr. długość rozgrywki: ok. 10-12 godzin
 

Modyfikacja w żaden sposób nie jest powiązana ze światem STALKER-a.
Jest to zupełnie inna gra stworzona na przerobionym silniku Zewu Prypeci.


OPIS:

Spoiler

Zima, rok 2013: Półwysep Kolski w obwodzie murmańskim. Na zalesionych obrzeżach miasta Polarnyje Zori znajduje się stacja meteorologiczna, w której zatrudnionych jest dwóch pracowników. Pewnego dnia połączenie ze światem zewnętrznym nagle zostaje przerwane. Przyczyny tego nietypowego zajścia mogą być dwie - albo radiostacja działa nieprawidłowo, albo burza śnieżna zniszczyła sprzęt na wieży radiowej. Po dłuższej chwili namysłów jeden z pracowników decyduje się sprawdzić potencjalne usterki, jednak przepada bez wieści... Protagonista wyrusza więc jego śladem.

Musisz ustalić, co właściwie zaszło. Eksploruj nowe lokacje i staraj się przetrwać w nieprzyjaznym środowisku, korzystając z zestawu unikalnych funkcji rozgrywki, ale przede wszystkim ciesz się pięknem surowej zimy.
 

aiw_separator.webp


Cechy moda:

  • 3 nowe lokacje naziemne i 2 podziemne.
  • Nowa fabuła z aktorstwem głosowym, oparta na serii Metro 2033.
  • Rozbudowany gameplay: crafting, system chorób, zapisy przy ogniskach, symulacja życia, losowe łupy.
  • Wymagająca rozgrywka z elementami survivalu.
  • Dzikie zwierzęta - wilki, lisy, zające, niedźwiedzie, jelenie.
  • Dwa tryby gry - fabularny i przetrwania.
  • Autorska ścieżka dźwiękowa.

Nowości w wersji 1.3 (UA Edition):

  • poprawiono kilka błędów,
  • dodano nogi GG w widoku pierwszoosobowym,
  • dodano lampę naftową.
     

aiw_separator.webp


Podziękowania: 

Spoiler

Specjalne podziękowania:

  • exDeMODER - pogoda;
  • cari0us - projekt UI, menu, ekranu ładowania, pomoc przy silniku;
  • Pirat - opracowanie tekstur;
  • Egor179 - ambienty;
  • Hozar_2002 - shaderowa maska śniegu, przydatne wskazówki.

Podziękowania:

  • Overf1rst, ValeroK, SkyLoader, Melya, Rietmon, Ekagors, Romann, chriotmao, AziatkaVictor,  mortan, SamArt, Rainford, rex44, STRIFER, Vector, Dragomir, Никсон, _professor_Sakharov_,  Андрей Непряхин, Артем Родионов, Shoker, Ghost_neverbloom, Azetrix, MDT, Vodila, Seakad, ScaarjScout, Feel Fried, LilGabe, Johann, OlleWelder, CrommCruac, 4A Games, GSC Game World.

Aktorzy głosowi:

  • Rustam Osmanow - główny bohater;
  • Aleksandr Szestakow - kapitan łodzi podwodnej;
  • Tichon Jeszanu aka Ghoul_RUS - współpracownik, asystent kapitana;
  • Denis Rakow - spiker, kierownik zakładu chemicznego;
  • Denis Iwanow - mieszkaniec Polarnych Zori;
  • Iwan Isajenko - bandyta;
  • Aleksiej Prosandejew aka Wolfstalker - stalker, operator radiowy;
  • Oleg Kuźma aka slesar6razriada - pracownik zakładu chemicznego;
  • Maksim Czernyszew - pracownik zakładu chemicznego.

GALERIA:

Spoiler
AIW_stalkerteam_scr1.jpgAIW_stalkerteam_scr2.jpg
AIW_stalkerteam_scr3.jpgAIW_stalkerteam_scr4.jpg
AIW_stalkerteam_scr5.jpgAIW_stalkerteam_scr6.jpg
AIW_stalkerteam_scr7.jpgAIW_stalkerteam_scr8.jpg
AIW_stalkerteam_scr9.jpgAIW_stalkerteam_scr10.jpg
AIW_stalkerteam_scr11.jpgAIW_stalkerteam_scr12.jpg

INSTALACJA:

Spoiler

Mod jest w wersji standalone - posiadanie oryginalnej wersji gry nie jest wymagane.
Po pobraniu i rozpakowaniu uruchomić grę za pomocą pliku start_user.bat.

Instalacja spolszczenia:

  1. We wcześniej wypakowanym folderze z modem należy umieścić pliki spolszczenia, ze zgodą na zamianę, a po tym analogicznie poprawki do spolszczenia.
  2. Następnie tym samym sposobem wedle uznania można wrzucić pliki opcjonalne - napisy do komentarzy GG ("Ale zimno.", "Chce mi się spać." itp.).

Spolszczenie przeznaczone jest dla moda w wersji 1.2.3, dla rozdzielczości 1920x1080 (inaczej istnieje możliwość wystąpienia problemów z wyświetlaniem fontów i skalowaniem niektórych tekstur).

LINKI DO POBRANIA:

Spoiler

Mod (v1.2.3):

Inne wersje:

Spoiler

Mod (v1.0) - repack od SeregA-Lus:

Mod - najnowsza wersja (v1.3 UA Edition):

  • Google Drive - [KLIK]


aiw_separator.webp


Spolszczenie (dla wersji 1.2.3):

  • Nasz serwer - [KLIK]
  • Link zapasowy (Google Drive) - [KLIK]

Poprawki do spolszczenia:


Proszę przeczytać > NOTA OD TŁUMACZA, @Meta:

Spoiler

Spolszczenie przeznaczone jest dla moda w wersji 1.2.3, dla rozdzielczości 1920x1080.

Jeżeli w treści spolszczenia mimo testów pozostały jakieś błędy, proszę o poinformowanie mnie bezpośrednio lub (przy większej ilości) założenie tematu w TYM dziale.


RÓŻNICE WZGLĘDEM ORYGINAŁU, KTÓRE WPROWADZA SPOLSZCZENIE:

Spoiler
  • Zmiany w teksturach:
    • całkowicie przeprojektowane tekstury "znajdziek" (listów, notatek i dzienników) wg mojej wizji, zrobione niemal od zera; przykład:

      AIW_raport_RU.jpg  AIW_raport_PL.jpg
    • nowe, autorskie tekstury konserw rybnych (wcześniej przydzielone były tekstury z niepasującymi etykietami puszki pomidorów i tuszonki) - bagatela, ale mnie nieco raziło; porównanie:

      sardynki_porownanie.jpg  gorbusza_porownanie.jpg
       
  • Usunięto dziwne różowe "artefakty" na ikonach w ekwipunku, przykłady:
    • EQ-porownanie.jpg
       
  • Drobne zmiany w dźwiękach:
    • dodanie efektów w tle w nagraniu z czarnej skrzynki;
    • ściszenie dźwięku przy odczytywaniu notatek/listów/dzienników;
    • wydłużenie utworu przy napisach końcowych, ze względu na zmiany w wideo.


aiw_separator.webp


O NAPISACH:

Spoiler
  • Tam, gdzie było to możliwe, dodano skryptowo napisy w stylu filmowym (przykład).
  • W przypadku dyktafonów transkrypcje audio występują w opisach (przykład).
  • Do przerywników filmowych dodano wtopione polskie napisy.
  • Oba fonty występujące w modzie są oryginalne, z ręcznie dodanymi polskimi znakami diakrytycznymi.

W jednym miejscu nie udało się dodać napisów!
UWAGA, SPOILER:
Treść transmisji z radia w bunkrze, w pomieszczeniu ze stanowiskiem dowodzenia, spisana ze słuchu:

Spoiler

Północ, uwaga.
Pomocy nie będzie.
5-5-3-2-0
Kwarta... nie odpowiada.
Lagun... nie odpowiada.
Jasak... nie odpowiada.
Alfa... nie odpowiada.
Czajka... nie odpowiada.
Charij... nie odpowiada.
Sobka(?)...
nie odpowiada.
===
Witia, wybacz.
Mamy tu mocne napromieniowanie, nie damy rady się stąd wydostać jeszcze... przez pięć lat.
Jeśli tego słuchasz...
zachowaj się jak prawdziwy oficer.

Inne uwagi:

Spoiler

Najprawdopodobniej nazwa "Убежище" jest nawiązaniem do Krypty z Fallouta, ale zostało to dość późno zauważone (logo podane w jednym raporcie), a więc z tego powodu oraz aby to jednak nie było bezpośrednie nawiązanie, pozostała nazwa "Schronisko".

CREDITS & PODZIĘKOWANIA:

Spoiler
  • @Szczepan9205 - inicjalne tłumaczenie tekstu, częściowa transkrypcja i tłumaczenie tekstur.
  • @Meta - postediting i dodatkowe tłumaczenie, transkrypcja i tłumaczenie audio, dostosowanie fontów do polskich znaków, edycja tekstur/audio/skryptów, dodanie napisów.


aiw_separator.webp
 

  • Podczas tłumaczenia wykorzystano szczątkowo kilka plików z polskich wersji modów Misery oraz Dead Air (przy tym część treści została skopiowana, jednak w większości przypadków są to opisy, które nie występują w modyfikacji).
  • Tekst listów/dzienników był oryginalnie częściowo skopiowany z Metro: Exodus, więc do ich przetłumaczenia użyto polskiej lokalizacji gry dla podparcia i przyspieszenia przekładu.
     

aiw_separator.webp


Serdecznie dziękuję osobom, które zechciały przetestować spolszczenie i tym samym pomogły wyeliminować przeoczone błędy:

@Agrael, @Kwiatsonn, @MaklerR, @Suseł, @Szczepan9205.
 

Autorzy spolszczenia WYRAŻAJĄ ZGODĘ na jego reupload gdziekolwiek, jednak liczą na poinformowanie o takim zamiarze, a przynajmniej widoczne wskazanie twórców w miejscu zamieszczenia. Prosimy o uszanowanie naszego trudu i poświęconego czasu.


Źródła:  AP-PRO_LOGO.png.5af8a41dd682d74089b58cc2dd2edcbd.png    Y6DvRrN.png.93afa0ba3a6c6b9e64f39ff3040ce49a.png     s2_fenomen_logo.webp

 

  • Super 3
  • Dodatnia 6
Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Chciałem w moda pograć i nawet go uruchomić nie mogę. 
W logu widnieje taki error:
FATAL ERROR
 
[error]Expression    : file_handle_internal(file_name, *buffer_size, file_handle)
[error]Function      : FileDownload
[error]File          : FS.cpp
[error]Line          : 172
[error]Description   : can't open file : 
[error]Arguments     : a:\aloneinwindstorm\gamedata\textures\map\map_????????.thm

Nie wiem jak u innych, ale u mnie folder tego moda tak wygląda. 
image.thumb.png.a54b3e18c3c8a4d15cbb8db4f37929c8.png

Jest jakaś osóbka która by mi mogła podrzucić cały folder map z textures?

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Teraz, Suseł napisał:

Znalazłem winowajcę. Tylko co ja mam teraz z tym zrobić?

Wrzuć poniższe pliki do folderu map i wyrzuć te, które wstawiłeś. Poza tym trzeba usunąć z katalogu textures wszystkie pliki z tym samym dopiskiem - копия.

map_Őčěçŕâîä.dds  map_Őčěçŕâîä.thm

  • Super 1
  • Dodatnia 1
  • Za szczególną pomoc 1
  • Dzięki! 4
Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

@gawron Za nim ty odpowiedziałeś to pomęczyłem @Meta i to samo zasugerowała
Zrobiłem tak jak prosiłeś:
- Usunąłem te pliki .dds i .thm z map i wrzuciłem te twoje
- Usunąłen z folderu textures\wpn wszystkie tekstury które miały dopisek копия.

Dziękuje za pomoc. Mod w końcu odpalił 

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Mod pobrany, zainstalowany i ograny. Teraz opowiem co myślę o nim.
Troszkę odejdę od tematu i powiem dlaczego mnie zainteresował. Jestem dużym fanem hardkorów, Misery ograne wszystkimi klasami, Dead air, reborn, Droga na północ, Zew Misery. Grając w te mody, zawsze brakowało tego samego. 
Zabierając się za tego moda spodziewałem się że pewnie nie będzie żadną nowością i mnie znudzi po jakimś czasie, a ostatecznie wyszło, że moim zdaniem to jeden z najlepszych survivalów jakiekolwiek grałem. 

Grafika, dźwięki. 


Zimowy klimat z świetnie dobranymi ambientami. Tekstury rewelacja, ale to nic. Największe zaskoczenie robią lokacje, nie da się inaczej tego ująć - są po prostu zajebiste. Zawsze mi brakowało w modach dużej, otwartej lokacji, gdzie można połazić i podziwiać. Autor idealnie to wszystko połączył, bo atmosfera jest niesamowita. Twórca odwalił kawał świetnej roboty :D
640202308_S.T.A.L.K.E.R.ClearSkyScreenshot2022_03.26-21_04_31_53.thumb.png.c5162b3efab196abedbc3d62bcc5e944.png

Gameplay

Przechodzimy teraz do tego czym się też głównie ten moda charakteryzuje - swoim poziomem trudności. Jak wcześniej pisałem, jestem fanem hardkorów to mod od razu przyciągnął moją uwagę. Mod nie ma nic wspólnego z stalkerami, a bardziej z Metrem. Grając w moda zauważyłem, że sporo rzeczy zostało wyciągniętych z Misery. Według mnie to dobrze.
Wspominałem już o lokacjach, ale wrócę do tego jeszcze raz, bo to według mnie powinno zostać napisane. Wiecie mi czego zawsze brakowało w tych hardkorowych modach? Tego, że przedmioty zamiast leżeć gdzieś luzem, to leżały pochowane po kątach jak schowki i mało tego sporadycznie coś znaleźć się dało. W Alone in Windstorm do jakiego to budynku nie wejdziemy zawsze coś będzie, czy to nie kawałek szmatki, drewna, będzie zawsze leżało, bez potrzeby marnowania nie potrzebnego czasu na przeszukiwanie idealnie całego budynku, żeby potem wyjść z niczym. To jest według mnie na bardzo wielki plus.
Kolejna sprawa - trzeba o siebie dbać w tym modzie. Trzeba się ciepło ubierać, żeby nie zmarznąć, szukać miejsc gdzie można rozpalić ognisko jeżeli jesteśmy wychłodzeni i schować się przed wilkami, bo jeżeli nas zaatakują to albo giniemy albo wychodzimy z walki ledwo żywy z infekcją. Również i trzeba się nawadniać i jeść. System craftingu w tym modzie też jest świetny. 
W stalkerze można było często znaleźć propy udające skrzynie których nie dało się otworzyć. AIW to ogarnęło i w sumie to w nim można wszystko otworzyć (XD), ale to i tak fajnie bo bardziej to realistyczne jest i ciekawsze. 
Alone in Windstorm ma dostępne 2 tryby:
Tryb SURVIVAL - Respimy się w losowym miejscu z losowym ekwipunkiem. Główne zadanie - przetrwać.
Tryb Fabularny - Nie ma co tu gadać, po prostu fabuła :) .

1025438143_S.T.A.L.K.E.R.ClearSkyScreenshot2022_03.26-20_57_17_89.thumb.png.a4f2a8e8821bad2c03270be83c17c22d.png



Tak więc w skrócie....


Mod idealny, tylko i wyłącznie dla osób które są już przyzwyczajone do hardkorowych gier i modyfikacji i chciałby nowych wrażeń z x-raya. 
Ocena? 9,5/10. Mod bombowy i polecam każdemu. Moim zdaniem idealny do pogrania w nockę na luzie. 

 

Jeżeli by ktoś chciał zobaczyć jak gram w tego moda to zapraszam do filmiku. 
Link do gameplay'u ,,Alone in Windstorm''

 

  • Super 1
  • Dodatnia 5
Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Pojawiła się niewielka aktualizacja. 

hWJ6mce38CE.jpg

  • Dodano kompas. 
  • Naprawiono zbyt swobodny balans niektórych przedmiotów w trybie fabularnym.
  • Zmieniono wagę różnych przedmiotów. 
  • Przedmioty oświetleniowe mogą być teraz używane z mapą.

Źródło: [KLIK]

Linki w #1 poście zostały zaktualizowane. 

  • Dodatnia 3
Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

W dniu 26.03.2022 o 18:36, Suseł napisał:

@kondotier
image.png.1424919c36e7282275382a54dd0568df.png

Znalazłem winowajcę. Tylko co ja mam teraz z tym zrobić?

 

@Suseł Pewnie już ogarnąłeś, ale może dla innych. Otwierasz nowy plik w N++, teraz (w linii plik, edycja ..) format --> zestaw znaków --> cyrylica --> Windows-1251, wklejasz albo wpisujesz (po rosyjsku) nazwę pliku/katalogu np. Химзавод, po czym znowu zestaw znaków --> środkowoeuropejski --> windows-1250, potwierdzić, zapisać i oto Химзавод --> Őčěçŕâîä.

Odwrotnie też działa, tylko z zest. znaków odwrotnie/adekwatnie.

Edytowane przez qlkin
  • Dodatnia 1
Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Polazłem po radioczęści do starego tunelu.

Tam polecam szybko załatwić swoje bo jest promieniowanie i coś jeszcze wisi w powietrzu.

Wracając, na około wlazłem do latarni się ograć a po drodze spotkał mnie buran, buran czyli burza w tym przypatku śnieżna bo jest jeszcze buran piaskowy ale to zazwyczaj w Kazachstanie.

Spoiler

Dla tych którym ciężko w świecie w którym się młodość przypomniała niektórm - mróz, śnieg, nic nie widać, wieje ... .

Kola - półwysep, tu nie tylko zimno ale też radiacja sieje z wiatreem od przeciekających reaktorów ze starych okrętów podwodnych z bazy :)

Dla tych którym ciężko i niezbyt sobie radzą w realu półwyspu Kola:

https://disk.yandex.ru/d/pWgscz_QfvNRMw

 

p.s. buran  - widok z latarni:

 

ss_tomahawk_04-02-22_10-58-25_(coast).jpg

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Moda polecam bo posiada nietuzinkową fabułę, środowisko, teatr działań. Ostatnia scena z moda, SPOILER ⇓

Spoiler

zbliżasz sie do okrętu podwodnego (atomowy z Murmańska) którego kapitan pocisnął ci kit, że jak mu podkopsasz specjalną baterię (z innej lokacji - przejście podziemne) to zamustruje jako meteorologa (którym nomen omen jesteś) na łajbę.

Podchodząc dostajesz postrzał (taki cichy z szur-szura), potem 2 trepów spławików podłazi do ciebie, zabieraja baterię a ty dostajesz z krótkiej w baniak.

Koniec fabularnej lini moda, teraz tzw. wolna gra, 5 lokacji, widziałem i z niektórymi walczyłem: lis, wilk, misiu, zając i 1 jeleń, są warsztaty naprawcze, zbieraj wszystko, możesz też robić własny bimber!

Zagraj to sie przekonasz czy ten mod jest dla ciebie.

p.s. grałem w wersję 1.1., latarnia cię nakieruje na okręt, ostatni kadr przed SPOILER ⇓

Spoiler

postrzałem i zgonem:

 

ss_tomahawk_04-03-22_13-51-06_(coast).jpg

ss_tomahawk_04-03-22_14-09-05_(coast).jpg

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Dołącz do dyskusji

Możesz dodać zawartość już teraz a zarejestrować się później. Jeśli posiadasz już konto, zaloguj się aby dodać zawartość za jego pomocą.
Uwaga: Twój wpis zanim będzie widoczny, będzie wymagał zatwierdzenia moderatora.

Gość
Dodaj odpowiedź do tematu...

×   Wklejono zawartość z formatowaniem.   Usuń formatowanie

  Dozwolonych jest tylko 75 emoji.

×   Odnośnik został automatycznie osadzony.   Przywróć wyświetlanie jako odnośnik

×   Przywrócono poprzednią zawartość.   Wyczyść edytor

×   Nie możesz bezpośrednio wkleić grafiki. Dodaj lub załącz grafiki z adresu URL.

×
×
  • Dodaj nową pozycję...

Powiadomienie o plikach cookie

Korzystając z tej strony, zgadzasz się na nasze Warunki użytkowania.