Skocz do zawartości

Rekomendowane odpowiedzi

Ja natomiast dodam od siebie, że wrzucone zostało właśnie spolszczenie w wersji 1.0 do obecnej i jednocześnie najnowszej wersji moda (z łatką z 8 czerwca) :) 

Spolszczenie zostało przetestowane przeze mnie od początku do końca gry, więc nie powinno być żadnych braków w tekście czy opisach, sporo rażących w oczy dialogów zostało poprawionych, uzupełniłem także brakujące tekstury książek i naprawiłem te zbugowane oraz przetłumaczyłem ekrany ładowania bo wersja OGSR+GA ma inne niż OGSR (w spolszczeniu w wersji beta ekrany ładowania nie miały napisów). 

Co mogę powiedzieć odnośnie moda? Gunslinger na pewno dodaje mu dużo świeżości i ogólnie poprawia odczucia z gry jeżeli komuś Gunslinger i rzeczy, które dodaje przypadły komuś do gustu - OGSR+GA jest to pierwszy mod do Cienia Czarnobyla z Gunslingerem więc dostajemy w pełni funkcjonalne PDA w 3D ze wszystkimi zakładkami oryginalnego PDA z Cienia Czarnobyla, modele rąk z Gunslingera, animacje używania przedmiotów no i wiadomo - broń itd.

Z kolei jeśli chodzi o stabilność no to wylot do pulpitu zdarzył mi się raz i jeszcze na poprzedniej wersji moda przy zadaniu na Wysypisku na zdobycie dla jednego ze stalkerów artefaktu koło Pchlego Targu, ale wystarczyło uruchomić grę ponownie i można było grać dalej. Po wrzuceniu nowego patcha nie miałem żadnego wylotu do samego końca gry, więc już w takiej formie w jakiej mod jest teraz (mimo że to nadal jest w wersji beta) można go ukończyć ;)

  • Dodatnia 5
Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

@FilmisterPLInaczej się nie da niestety jeżeli chce się mieć możliwość konfiguracji jakichkolwiek parametrów z poziomu konfiguratora zamiast grzebania ręcznie w plikach. Byłoby prościej gdyby był ktoś kto zmodyfikował by ten konfigurator w taki sposób, żeby sam konfigurator był dodatkowo w języku polskim i uruchamiał moda w języku polskim. Przy OGSE 0.6.9.3 taki konfigurator zrobił bodajże @Allen, ale aktualnie nie mamy nikogo kto się zna na edycji plików exe więc to jedyny sposób :P

W zasadzie jeżeli ktoś nie zwraca uwagi i nie zależy ów osobie zbytnio na modyfikowaniu parametrów GG, efektów, poziomu trudności itd. i woli grać na ustawieniach domyślnych to nawet nie trzeba uruchamiać tego konfiguratora tylko od razu po zainstalowaniu moda wystarczy wrzucić spolszczenie, ewentualnie pliki dźwiękowe lektora i uruchomić bo domyślnie mod się odpala po instalacji bodajże w języku rosyjskim. 

W teorii można też uruchamiać moda z konfiguratora, ale wydaje mi się, że każde uruchomienie konfiguratora będzie nam podmieniać plik ogse_config.ltx, który zawiera wskazanie na to w jakim języku ma się uruchamiać mod dlatego pisałem jak zrobić i zmodyfikować skrót bezpośrednio do xrEngine.exe, żeby właśnie uniknąć sytuacji gdzie mamy wrzucone spolszczenie, a tu nagle mod nam się uruchamia po rosyjsku bo włączyliśmy przypadkiem konfigurator.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Jak mam w ogóle tego moda zainstalować,pobrałem go ustawiłem w osobnym folderze po kolei i nadal mi coś tu wyskakuje aby coś otworzyć,nie mam pojęcia jak to zrobić.

U mnie wygląda to tak przyjacielu  :image.thumb.png.2f5664cd63ecff62dba1860b0fa1ec82.png

Pogadałem z Junxem i doszliśmy do wniosku że Junx zainstaluje moda spolszczy oraz zapoda Link do moda gdzie będzie można pobrać już gotowego jeśli to wypali,ja nagram materiał umieszczę go w temacie lub podam wstawiającemu Link do materiału a on go umieści tam gdzie trzeba.Może tak być?

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Dziękować @Szczepan9205 za polonizację. W tamtej znalazłem ledwie parę rzeczy które nie pasowały, nowa broń- strzelba, zadanie z kuszą dla powinności i jakiś dziennik dalej był po angielsku także człowiek puszczał płazem albo sam tłumaczył. Ale i ja przyznam, że po tym patchu zniknęły błędy denerwujące i naprawdę się przyjemnie i wciągająco gra. Bardzo schludny i przemyślany mod, bardzo dobry na odświeżenie CCz. Ale obrażenia i celność to musiałem zminimalizować 10-krotnie bo jednak dla mnie to było sado-maso. Ja nie wiem jak w oryginalnym zamyśle można tak było grać. One shot, one kill.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

6 godzin temu, FilmisterPL napisał:

Pogadałem z Junxem i doszliśmy do wniosku że Junx zainstaluje moda spolszczy oraz zapoda Link do moda gdzie będzie można pobrać już gotowego

Odnoście tej wypowiedzi to mam "gotową paczkę, ale w pod koniec wysyłania google uznało że nie mam dostępu do sieci więc przerwało wysyłanie... Jutro/później spróbuję ponownie 

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

W dniu 20.06.2022 o 20:09, Agrael napisał:

Dzięki @Szczepan9205, spolszczenie już trafiło na nasz serwer :) 

To teraz czekamy na jakieś adaptacje GA do klasyków Cienia ;) 

Akurat jest wersja gunsligera na ShoC ale nie szukałem plików bo nie mam na to narazie czasu. Ale mam link na yt gdzie jest pokazany. Może ktoś znajdzie i wrzuci ?

Edit: na moddb jest wątęk i na ruskiej stronie. Daję link do stron.

https://ap-pro.ru/forums/topic/2746-shadow-of-chernobyl-gunslinger-addon/

https://www.moddb.com/mods/stalker-socga

Edytowane przez Szramowski
Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

@Szramowski Nie potrzebnie wstawiałeś bo ten mod jest jeszcze w produkcji, nawet wersji beta jeszcze autorzy nie wypuścili.

@FilmisterPLOgółem to instalator Ci wskazywał, że w folderze z instalką nie miałeś pliku install_3.bin, więc obstawiam, że nie pobrał się w całości i się uszkodził - fizycznie był w folderze z instalatorem, ale cały nie uszkodzony plik powinien mieć 4,44GB i mod powinien się bez problemu zainstalować, więc obstawiam, że albo antywirus jeśli takowego używasz, albo przeglądarka coś Ci sknociła.

Ale jak Junx Ci ogarnie wersję, że tak powiem zainstalowaną z wrzuconym spolszczeniem to dobrze, ale to co napisałem może się przydać komuś kto będzie mieć podobny problem z instalacją.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Ok rozumiem, wiec pobiorę bib 3 jeszcze raz ,ale to dziwne bo mam bardzo dobrego neta więc niby czemu tak się zdarza,właśnie jak napisałeś tłumaczyłem to sobie  :) wczoraj do takiego wniosku doszliśmy z Junxem że taka opcja będzie najlepsza jak wczoraj gadaliśmy na fejsie.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

@FilmisterPL Używasz Kaspersky'ego - to może być jedna z przyczyn, druga z przyczyn - przeglądarka może coś knocić - nie znam się aż tak bardzo na technikaliach Windowsa, ale czasem się tak zdarza, że przeglądarka się gryzie z pobieranymi plikami i pobiera je niby w całości, a w praktyce okazuje się, że są uszkodzone kiedy próbuje się właśnie coś zainstalować, a inne pliki pobiera bez problemu - szybkość i dostawca internetu nie mają tu nic do rzeczy ;) 

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Godzinę temu, Szczepan9205 napisał:

@Szramowski Nie potrzebnie wstawiałeś bo ten mod jest jeszcze w produkcji, nawet wersji beta jeszcze autorzy nie wypuścili.

@FilmisterPLOgółem to instalator Ci wskazywał, że w folderze z instalką nie miałeś pliku install_3.bin, więc obstawiam, że nie pobrał się w całości i się uszkodził - fizycznie był w folderze z instalatorem, ale cały nie uszkodzony plik powinien mieć 4,44GB i mod powinien się bez problemu zainstalować, więc obstawiam, że albo antywirus jeśli takowego używasz, albo przeglądarka coś Ci sknociła.

Ale jak Junx Ci ogarnie wersję, że tak powiem zainstalowaną z wrzuconym spolszczeniem to dobrze, ale to co napisałem może się przydać komuś kto będzie mieć podobny problem z instalacją.

Napisałem że jest wątek a nie mod czy beta moda do pobrania. Ale spoko może zle to ująłem. Mogłem napisać że jest artykuł i że mod jest w produkcji jeszcze. Jak coś sorki że w błąd mogłem wprowadzić.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

@Szramowski
Fakt, ten mod, który pokazałeś jest na AP-PRO w fazie produkcji, a ostatni post w jego temacie pojawił się 20 maja. Na serwerze Dsc autor napisał:

Spoiler

Q: Where can I download the mod?
A: At the moment - nowhere.

Jeżeli mod wyjdzie, to stworzymy mu wstawkę. Na chwilę obecną największe nadzieje pokładałbym raczej w autorze OGSR+GA - I am dead oraz jego ekipie. 

A co do kłopotów z instalacją moda, to gdyby się dało napisać instrukcję w kilku słowach, to tak też by było. Osobiście uważam, że nie jest skomplikowana, a co najwyżej problem może stanowić konfigurator OGSR, ale jego wszystkie opcje są opisane po polsku w paczce ze spolszczeniem. 

  • Dodatnia 1
Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

  • 2 tygodnie później...

Dostaje taki oto wylot podczas wejścia na arenę:

[error]Expression    : FATAL ERROR
[error]Function      : CInifile::r_section
[error]File          : e:\repos\ogsr-engine\ogsr_engine\xrcore\xr_ini.cpp
[error]Line          : 358
[error]Description   : Can't open section 'wpn_ak74n_ak74n30_ironsight'

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Wrzuciłem dziś aktualizację spolszczenia dzięki czemu będzie ono pasowało do najnowszej wersji moda z łatką z przed paru dni, a dokładnie z 24 sierpnia. Zmiany w nowej łatce to:

Spoiler

- Silnik moda jest został przebudowany w jeden moduł, wykorzystujący tylko renderer DX11.

- Jeśli grający posiada słaby PC i mod zacina się nawet na niskich ustawieniach graficznych - możesz spróbować użyć DXVK - skopiuj zawartość folderu DXVK do folderu bin_x64. Dla jednych FPS-y od tego wzrastają, dla innych wręcz przeciwnie - spadają. Ale w niektórych przypadkach może to poprawić sytuację z klatkami na sekundę.

- Zamiast standardowego alokatora jest teraz używany alokator Mimalloc v2.0.6  (https://github.com/microsoft/mimalloc )

- Silnik obsługuje od teraz pogodę z Zewu Prypeci, a nie tylko pogodę z Cienia Czarnobyla.

- Naprawiono i zoptymalizowano MSAA. Bardzo poleca się stosowanie tej opcji, bo dobrze wygładza druty, linie, liście na drzewach i półprzezroczystą geometrię. Na ustawieniach 2x/4x nie zjada bardzo dużo klatek na sekundę. Można go włączyć w ustawieniach grafiki.

- Naprawiono i przywrócono efekt zwilżania powierzchni pionowych, teraz woda nie spływa po ścianach wewnątrz budynków.

- Powróciło wielowątkowe ładowanie tekstur. Teraz daje to znaczne przyspieszenie ładowania gry.

- Do menu dodano ustawienie rozmiaru czcionki - szczególnie przydatne dla posiadaczy monitorów o wysokiej rozdzielczości.

- Teraz obiekty, które mają przypisany shader "models\transparent" będą poprawnie renderowane we mgle.

- Spróbowano odtworzyć dźwięki hud-u w trybie 3D zamiast 2D - efekty można podziwiać w grze

- Dodano pogodę CGIM2 oraz emisję z Atmosfear3.

- Dodano nowy manager pogody - od teraz pogoda jest całkowicie losowa, a ustawienia pogody zostały usunięte z konfiguratora.

- Pojawienie się silnej mgły to oznaka, że wkrótce nastąpi emisja. Po jakimś czasie od zakończenia się emisji mgła się rozwiewa.

- Dużo zmian shaderów dla nowej pogody i nie tylko.

- Lokacje podziemne nie będą wyświetlane na mapie w PDA.

- Dodano animacje włączania latarki, gdy postać nie ma nic w rękach.

- Wyłączono i usunięto z ustawień tryb dźwiękowy EAX.

- Wprowadzono wiele poprawek błędów i drobnych zmian...

Autorzy po zainstalowaniu łatki do moda zalecają nową grę choć według nich nie jest wymagana do poprawnego działania moda. Dodatkowo autorzy twierdzą, że najnowsza oraz poprzednie łatki wyeliminowały około 95% błędów i mod wyszedł już z fazy OBT (otwartych beta testów), mogą w przyszłości pojawić się jeszcze jakieś łatki jednak nie będą one raczej duże.

  • Dodatnia 3
  • Dzięki! 1
Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Dzięki za info. No oby nie skasztanił nic w grze bo przed radarem jeszcze jestem, a powtarzać sekwencje nie bardzo by się chciało.

 

Edit: No i po wrzuceniu na świeżą instalację,  po kliknięciu na ikonkę wywala błąd xrengine.exe, że nie znaleziono MSVCP140_Atomic_wait.dll i żeby zainstalować ponownie program. Na poprzednim patchu wszystko hulało, dopiero na tym coś szwankuje? @Szczepan9205 u ciebie ruszyło bez problemu?

Edytowane przez Charciarz
Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

@Charciarz Tak u mnie wszystko śmiga jak należy - specjalnie przed chwilą moda postawiłem od nowa, wrzuciłem najpierw łatkę do samego moda, potem spolszczenie (bazowe 1.0) i na to aktualizację spolszczenia i proszę:

Spoiler

ss_szczepan_08-30-22_22-17-27_(l01_escape).png

ss_szczepan_08-30-22_22-19-15_(l01_escape).png

Więc rozwiązania, które przychodzą mi do głowy są takie - albo przy ponownej instalacji nie zaznaczyłeś, żeby instalator zainstalował OpenAL, DirectX'a i Runtime (możliwe, że ten brakujący plik .dll jest częścią którejś z tych rzeczy) - jakby co to ich instalki znajdziesz w folderze Redist w katalogu z modem, żebyś nie musiał jeszcze raz instalować i przez to nawet świeżo postawiony mod nie chce ruszyć. Niby nie trzeba tych bibliotek instalować bo inne gry też runtime i directx'a instalują, ale na wszelki wypadek zawsze warto.

Ja miałem trochę inny problem i z innym modem bo z Radiophobią 3 - nie miałem w ogóle dźwięku i się okazało, że oprócz instalacji OpenAL musiałem go jeszcze dodatkowo skonfigurować w jakiś sposób, który znalazłem na Discordzie R3 i dopiero wtedy dźwięk się pojawił - człowiek zazwyczaj myśli, że po co to instalować, a czasami te biblioteki właśnie potrafią zdecydować o działaniu moda lub braku dźwięku :lol:

Drugie co mi do głowy przychodzi to to, że przy instalacji łatki do samego moda nie usunąłeś w całości folderu bin_x64 i przez to coś się skasztaniło (instrukcja w sumie od samego początku wyjścia tego moda i od kiedy zaczęli go łatać, mówiła, że przy wrzucaniu każdej łatki powinno się usunąć całkowicie folder bin_x64). 

W każdym razie - spróbuj tych dwóch rzeczy i w teorii powinno ruszyć - wtedy wystarczy, że przerzucisz sobie swoje zapisy do tej nowo postawionej wersji moda i powinieneś móc kontynuować grę - jeśli wierzyć twórcom, że nowa gra jest zalecana, ale nie wymagana, mając pewność, że masz najświeższą wersję. 

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Miałeś rację. Dziękować. Doinstalowałem te 3 pliki w folderu redist i ruszyło. Teraz zmergowanie plików które sam wcześniej konfigurowałem pod siebie i lecimy. Ogólnie robię sobie pewne przerwy miedzy graniem ale przyznam, że z każdą sesją znajduję zadania albo pomysły w tym modzie, po których uznaję go za prawdziwy majstersztyk. Naprawdę stalker niemalże idealny pod każdym względem. 

 

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

@Charciarz No to gitara jak śmiga.

Heh no może nie każdy się zgodzi z Twoją opinią bo każdy ma swój gust jeśli chodzi o mody do Cienia, ale OGSR, a w sumie OGSE to jeden z fajniejszych modów (OGSR to w sumie tylko i aż silnik, ale dał powiew świeżości Cieniowi), a Gunslinger też tchnął w całość nowe życie bo kto parę lat wstecz pomyśłał by, że kiedykolwiek w Cieniu będą takie bajery jak PDA w 3d, animacje korzystania z przedmiotów czy detektory działające tak samo jak w Zewie...

Fajne jest też to, że tu nadal mamy oryginalną fabułę Cienia tylko mocno rozbudowaną i kilka dodatkowych lokacji przez co można się dłużej bawić. 

  • Dodatnia 1
Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

  • 4 tygodnie później...

Hej. Czy ktoś z Was spotkał się z takim problemem?


[error]Expression    : g_uiSpotXml->NavigateToNode(path_base, 0)
[error]Function      : CMapLocation::LoadSpot
[error]File          : F:\Repos\OGSR-Engine\ogsr_engine\xrGame\map_location.cpp
[error]Line          : 83
[error]Description   : XML node not found in file map_spots.xml
[error]Arguments     : rx_gl_hit_sector

 

A jeżeli tak to jak z tym sobie poradzić?

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Dołącz do dyskusji

Możesz dodać zawartość już teraz a zarejestrować się później. Jeśli posiadasz już konto, zaloguj się aby dodać zawartość za jego pomocą.
Uwaga: Twój wpis zanim będzie widoczny, będzie wymagał zatwierdzenia moderatora.

Gość
Dodaj odpowiedź do tematu...

×   Wklejono zawartość z formatowaniem.   Usuń formatowanie

  Dozwolonych jest tylko 75 emoji.

×   Odnośnik został automatycznie osadzony.   Przywróć wyświetlanie jako odnośnik

×   Przywrócono poprzednią zawartość.   Wyczyść edytor

×   Nie możesz bezpośrednio wkleić grafiki. Dodaj lub załącz grafiki z adresu URL.

×
×
  • Dodaj nową pozycję...

Powiadomienie o plikach cookie

Korzystając z tej strony, zgadzasz się na nasze Warunki użytkowania.