Skocz do zawartości

Object Editor


Gość Diegtiariow

Rekomendowane odpowiedzi

Gość Diegtiariow

image.png.1b04a977ec08f3c8c8434a6c3fbc73

NAZWA: Object Editor
TWÓRCA: ValeroK

 

OPIS:

Spoiler

Narzędzie dla szybkiej edycji i eksportu formatów raw.

 

Obsługiwane formaty:

Spoiler
  1. object
  2. ogf
  3. omf
  4. skl
  5. skls
  6. bones
  7. dm
  8. obj (wavefront)
  9. ltx (bone parts)

 

Możliwości:

Spoiler
  1. Eksport ogf bez kompresji (HQ Geometry+), zwykły HQ Geometry także patchowany, eksportuje lepiej niż SDK
  2. Zapis i wczytanie ustawień .bones
  3. Wczytanie, zapis, usunięcie animacji skls
  4. Eksport animacji w 8, 16 bitach i bez kompresji
  5. Domyślnie wyłączono optymalizację siatek/meshes z jednakowymi teksturami i shaderami, przy eksporcie nie będą one łączone w jedno, aby była możliwość ich edycji w OGF Editor
  6. Ustawienie i generacja kolizji (po ustawieniu shape'ów trzeba nacisnąć Shape Params->Generate shapes)
  7. Dodano możliwość zmiany rozmiaru modeli i animacji przy eksporcie, z zapisem modyfikatora w .object
  8. Możliwość przypisania do formatu .object
  9. Edycja Userdata
  10. Edycja Lod
  11. Edycja Motion refs
  12. Eksport modeli z oryginalnymi teksturami normal'owymi bez X-Ray'owych grup wygładzania
  13. Generacja Lod modeli

 

Praca z oryginalnymi teksturami normal modeli:

Spoiler

Aby używać oryginalnych normali modeli zamiast grup smooth, należy zainstalować plugin do Blendera https://github.com/PavelBlend/blender-xray (na czas 14.07.22 trzeba pobrać zip code zamiast release, lub release, który został wydany później niż 14.07.22). Po instalacji w ustawieniach pluginu w zakładce Others zaznaczyć pole use split normals. Teraz ogf będzie z oryginalnymi normal'ami z kodu źródłowego. 

 

Dla twórców:

Spoiler

W wersji 2.2 został dodany eksport animacji bez kompresji (No compress), który jest dostępny w STCoP Engine z otwartym kodem źródłowym i nie jest obsługiwany przez oryginalne silniki.

Jeśli używacie STCoP Engine lub portowaliście do siebie możliwość wczytania podobnych animacji, to dla włączenia tej funkcji w Object Editor należy zmienić parametr developer w Settings.ini na 1 w katalogu głównym programu.

 

 

SCREENY:

Spoiler

Ustawienia programu:

image.png.2463faa12dafdb4c89755f882de05a

Panel tekstur:

image.png.62f6ffdb18ee0055ab5699316074d29c.png

Panel kości:

image.png.eccc31e5a526a0892013e8295a7bd1bb.png

Wczytane animacje:

image.png.174b1b32167ba794de7a2d2377f027c5.png

Motion References/Odniesienia do ruchu:

image.png.6032aea449864bec1075e6b3c68f3f42.png

Userdata:

image.png.cb8ad34c339502cbd3d66ebb8ad13835.png

Odnośnik do LOD:

image.png.8a6660168c3eeb79b33ddbb175986ed7.png

Informacja o obiekcie:

image.png.790e19c2004fde92e32d79fdefb2d5f7.png

 

LINKI:

 

ŹRÓDŁO:

ap-pro.ru

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Dołącz do dyskusji

Możesz dodać zawartość już teraz a zarejestrować się później. Jeśli posiadasz już konto, zaloguj się aby dodać zawartość za jego pomocą.
Uwaga: Twój wpis zanim będzie widoczny, będzie wymagał zatwierdzenia moderatora.

Gość
Dodaj odpowiedź do tematu...

×   Wklejono zawartość z formatowaniem.   Usuń formatowanie

  Dozwolonych jest tylko 75 emoji.

×   Odnośnik został automatycznie osadzony.   Przywróć wyświetlanie jako odnośnik

×   Przywrócono poprzednią zawartość.   Wyczyść edytor

×   Nie możesz bezpośrednio wkleić grafiki. Dodaj lub załącz grafiki z adresu URL.

×
×
  • Dodaj nową pozycję...

Powiadomienie o plikach cookie

Korzystając z tej strony, zgadzasz się na nasze Warunki użytkowania.