AntiCitizen Opublikowano 20 Września 2022 Zgłoś Udostępnij Opublikowano 20 Września 2022 Moja pierwsza modyfikacja do OP-2.2 (dostosowana do najnowszego patcha z 12.05.2022 r). Wstawiam w nowym temacie, bo widziałem pojawiające się prośby o nowe pancerze (sam też chciałem zmienić ten aspekt - po rozgrywce w OP-2.1) - zwłaszcza te noszone przez ciężkozbrojnych, by nie powiedzieć „Husarię Monolitu”. Modyfikacja mojego autorstwa, natomiast za bazę modeli użytych w modyfikacji wykorzystano: ten temat oraz ten wątek. Specjalne podziękowania dla Aaz-a z AMK Team’u za wyjątkowe modele strojów snajperskich. Swoją drogą ten użytkownik ma swoją postać w OP-2.1 i OP-2.2 (wieża przy stacji Janów). Jeden z bardziej utalentowanych twórców modeli do Stalker’a. Za model nanokombinezonu podziękowania należą się modderowi o ksywce Starter1. W skrócie: mod dodaje nowe pancerze. Jest dostępny w dwóch wersjach: easy oraz medium (są połączone w 1 folderze gamedata i trzeba go rozdzielić. Opis jak to zrobić poniżej). [→] Wersja easy: Spoiler [→] Chcesz wersję easy? - wystarczy skopiować folder gamedata do folderu z grą. Podczas gry klikamy na dialog z Sidorowiczem (zaznaczony na screen’ach): Słyszałem że masz dla mnie przesyłkę?. W tym momencie pojawia się plecak z drugiej strony drzwi. Zawartość plecaka to egzoszkielety w 3 wersjach, 3 snajperskie stroje oraz 3 akumulatory do egzo. Dlaczego „easy”? - bo tutaj nie musimy składać pieniędzy na zakup sprzętu i możemy go dodać w dowolnym momencie rozgrywki. Nie musimy też wykonać jakiegoś karkołomnego questu czy progresować w fabule gry. Ten wariant pozbawia satysfakcji ze zdobywania - masz wszystko na „srebrnej tacy”. Jeśli ukończyłeś grę albo chcesz po prostu sprawdzić ten pancerz - wybierz pierwszą opcję. Uważaj jednak - ta opcja to cheat! [→] Wersja medium: Spoiler [→] Chcesz wersję medium? - usuń z folderu: gamedata\config\gameplay - plik: characters_storyline.xml Tutaj pancerze są dostępne w handlu: snajperskie u Bramana (po akcji na Jantarze w lab. X-16), Ciężkie Egzoszkielety Monolitu - u Dimak’a. Dodane na tym etapie w handlu nie powinny zaburzać rozgrywki i odbierać satysfakcji z grania. Cena nie jest niska a marża u Dimaka „uderzy po kieszeni Naznaczonego” - tak że będzie na co zbierać w grze pieniądze. Kombinezony z Crysis’a otrzymujemy robiąc zadania dla Wolazar’a. [→] Wersja hard: Spoiler Mam na prywatny użytek...świat nie jest na nią gotowy 🤣 [→] Dostosowanie do polonizacji i innych modów: Spoiler Mod posiada odrębne - w stosunku do pierwowzoru - unikatowe pliki, zatem kolizje z plikami .xml nie powinny występować. Starałem się nie bazować na plikach, które będą w przyszłości polonizowane. Jedyny plik który będzie można bez obaw podmienić to ui.xml - odpowiada za polonizację menu gry. Jeśli zaś chodzi o kwestię adaptacji do innych modów - zawsze rób kopię plików nadpisywanych! Do porównania zawartości dobrze użyć programu WinMerge lub Notepad++ z pluginem Compare. [→] Zawartość: Spoiler [→] Ghillie Suit’y w 3 wariantach: Są to stroje strzelców wyborowych o statystykach obronnych plasujących się pomiędzy: kombinezonami "Straż wolności" a PSZ-9D "Pancerz Powinności". [→] Ciężkie Egzoszkielety Monolitu: Te odmiany pancerzy bazują na statystykach "Egzoszkieletu Czarnego Doktora" z podniesioną odpornością na ostrzał. Ustępują jednak Egzoszkieletowi "Don Kichot" względem statystyk. Ich cechą jest możliwość przetrwania Emisji - bez schronienia w wyznaczonym miejscu. Nie są to najlepsze pancerze w grze, chociaż moglem je takimi uczynić. Starałem się zachować „zdrowy balans” tworząc tego mini-moda. [→] Kombinezony z Crysis’a: Ponieważ nanokombinezony: „Stalowy Szczur” oraz „Modernizowany Nanokombinezon” z zadań Wolazara to de facto kombinezony SEVA wzorowane na modelach z Crysis’a, zmieniłem ich wygląd (tylko podmiana modelu, statystyki zostały pierwotne) na ten będący właściwym w założeniu twórców. Nanokombinezony w OP-2.1, OP-2.2 czy Narodowej Solijance - są wyciągnięte ze starego moda ABC Inferno. Wówczas nie istniały jeszcze właściwe modele 3D tych pancerzy w formacie .ogf (a w zasadzie nikt ich nie przekonwertował do tego formatu). Przywróciłem pierwotny zamysł nanokombinezonu, podmieniając jego model (i tak mi się nie podobał wariant oparty na SEVI-e) na bardziej odpowiedni. Dostosowałem również HUD do systemu zniszczenia kombinezonu, tak by wraz z uszkodzeniem pancerza pogarszał się widok gracza. Wszystko znajdziecie na screen’ach. Całość dostosowana do OP-2.2 (z patchem z 12.05.2022r). Screen'y: [→] Ghillie Suity: Spoiler [→] Ciężkie Egzoszkielety Monolitu: Spoiler [→] Crysis Nanosuit: Spoiler [→] Ekwipunek i dialog inicjujący spawn w wersji "easy". Spoiler [→] Download: Armors_OP-2.2.7z Przyjemnego grania! p.s - jeśli dodajecie ten mod do innych, pamiętajcie o twórcach modeli użytych w tej paczce (wymienieni na początku). Ja tylko dostosowałem skrypty, configi, tekstury i opisy. Pozdrawiam - @AntiCitizen. 3 2 Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
Agrael Opublikowano 20 Września 2022 Zgłoś Udostępnij Opublikowano 20 Września 2022 Fajny dodatek @AntiCitizen, a im więcej takich na forum tym lepiej. Zainteresowanie nim na pewno wzrośnie, jak pojawi się spolszczenie do OPka 2.2. Swoją drogą, to ciekaw jestem, w którym modzie po raz pierwszy pojawił się nanokombinezon Może w pierwszych wersjach Sigerous Mod na platformie Zewu Prypeci. Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
qlkin Opublikowano 20 Września 2022 Zgłoś Udostępnij Opublikowano 20 Września 2022 A czy znajdę w tym modzie taki nanokostium "Wejście Smoka"? No, wiadomo..., ironia tak lubi. Próg wejścia masz fantastyczny, nawet wszystkie linki powstawiałeś. Oj, karierę to Ty szybko zrobisz tutaj. I dobrze. Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
AntiCitizen Opublikowano 21 Września 2022 Autor Zgłoś Udostępnij Opublikowano 21 Września 2022 (edytowane) Jeszcze jedno "ostrzeżenie" o którym zapomniałem, w przypadku gdyby ktoś miał nanokombinezony na sobie i dodawał ten mod do OP-2.2, lepiej będzie je zdjąć do schowka i zainstalować moda. Nie wiem czy nie pojawią się błędy, gdy będziemy mieli te kombinezony na graczu i podmienimy pliki w grze? - to tyle jeśli chodzi o małe uzupełnienie. @Agrael - pierwszy nanokombinezon pojawił się w modzie ABC Inferno, a w zasadzie była to niezbyt udana imitacja. W jakim modzie po raz pierwszy użyto właściwego modelu? - szczerze nie mam pojęcia. @qlkin "karierę" - wątpię, mam trochę czasu bo leczę kontuzję. Jestem unieruchomiony na jakiś czas. Później wróci "proza życia", obowiązki etc. , wiem że ciężko będzie znaleźć czas na regularną aktywność modderską, że o długiej grze nawet nie wspomnę. To forum bardzo lubię, ale dopiero teraz znalazłem czas by dodać nieco "od siebie". Sporo pomogły mi dostępne tu poradniki o modyfikacjach. Każdemu kto chce mieć wpływ na świat gry - polecam, bo to nie jest aż tak trudne. Edytowane 21 Września 2022 przez AntiCitizen Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
Rekomendowane odpowiedzi
Dołącz do dyskusji
Możesz dodać zawartość już teraz a zarejestrować się później. Jeśli posiadasz już konto, zaloguj się aby dodać zawartość za jego pomocą.
Uwaga: Twój wpis zanim będzie widoczny, będzie wymagał zatwierdzenia moderatora.