Jump to content

Problem z bandytami w DM


kondotier

Recommended Posts

Znalazłem się w nie komforowej sytuacji, robiąc zadanie likwidacji kontrolerów. W Dolinie Mroku mam porozmawiać z bandytami na ich temat. Wiadomości ma udzielić Dzik, albo inny bandyta. Niestety, Dzika musiałem zabić. Wyjaśniam. Zą pierwszy pobytem w DM dotarłem do niego pokojowo, porozmawiałem, ale gdy rozmawiałem z handlarzem, nagle bez powodu stał się wrogi. Wczytanie zapisu nie pomogło, od razu był wrogi. Teraz przy zadaniu kiedy mam porozmawiać z bandytami, mogę tylko z handlarzem, ale on nie ma takiego dialogu. Byłem u Sidora naprawić stosunki, ale ma tylko na Powinność z którą mam i tak dobre układy.

Ma któryś z "bywalców" OPka pomysł, jak wybrnąć z tej sytuacji?

 

Link to comment
Share on other sites

@Ignachinio @carlopapa  Dzięki za odpowiedź. Granie od momentu pierwszego wejścia do DM, nie wchodzi w rachubę. To jakbym grał prawie od nowa. A jeśli i z Wolnością mogą być takie kwiatki, to mocno nieciekawie. A i tak już mam z nią problem, bo po wzięciu zadania na kabla, zadanie się przewaliło zaraz po wyjściu z koszar. Kabla rozwalili najemnicy do których szedł. A ponoć za to zadanie Łukasz daje naprowadzenie na zagubioną ekspedycję.

Teraz wyszedł nowy problem ze schowkami Kostii. W Prypeci, kiedy mają być trzy, dwa znalazłem bez problemu, ale nie pojawił się plecak na windzie w bloku mieszkalnym. Ani w tym koło dworca, ani tam gdzie szukamy handlarza. (Dodano: schowek znaleziony, a gdzie, temat w Poradnikach).

Dałem Kutwie akumulatory do naładowania, skasował mnie, jednak po upływie wyznaczonego czasu akumulatorów nie oddaje.

Wygląda na to, że moda mam z głowy. Wychodzi niedopracowanie przy równoległym prowadzeniu wszystkich wątków. Jak również nie danie Sidowi lub barmanowi opcji godzenia z wszystkimi formacjami. Pogram jeszcze w tych fragmentach gdzie mogę coś zrobić, a może pojawi się coś nowego do grania.

Nie ma to jak podstawowa NS, gdzie bez problemu można grać. Szkoda, że ucichło o NS2020. @Junx Ty miałeś z autorami kontakt. Wiesz coś o jej losach?

Link to comment
Share on other sites

Oczywiście rozumiem twoje wzburzenie (Sam musiałem grę skończyć w połowie i jechać od nowa) ale to raczej wina plików moda. One jak je źle pobierzesz to właśnie robią takie dziwne krzaki (tak mi tłumaczono) u mnie pomogło pobranie jeszcze raz gry. Choć zapisów nie wrzucałem do niej bo to sensu nie miało.

Link to comment
Share on other sites

@kondotier - ukryłem poprzedni post, bo możliwe że mam lepsze rozwiązanie. Swoją drogą - dlaczego na forum jest ograniczony czas na edycję posta, skoro nikt pod moim nie umieścił odpowiedzi?

Tak sobie myślę...z Dzikiem będzie cała masa zadań, nawet jeśli to obejdziemy przypisując innej osobie odbiór dialogu, to będzie droga w „ślepy zaułek”. Sama fabuła wątku Fenrir’a jest powiązana z Dzikiem - bez niego nie zrobisz masy zadań. Dlatego w OP-2.1 wprowadzili sygnał alarmowy na questowych NPC’ów - gdy zostają zabici. Jeśli nie będziesz miał szefa bandytów w DM to poprawnie nie ukończysz gry!

Dlatego poprzedni został ukryty, pomysł zostawmy na później, lepiej będzie przywrócić do gry Dzika.

Zaczynamy!

Spoiler

Mam nadzieję, że masz przerobiony pod używanie gamedata plik fsgame.ltx - jeśli nie to masz w załączeniu.

  • Wrzuć pliki do folderu z grą - w szczególności plik ui_main_menu.script (jest przerobiony na zbieranie współrzędnych spawnu) - w załączeniu
  • Wejdź do pokoju w którym przebywa normalnie Dzik („Borow”)
  • upewnij się że nie ma w pobliżu przeszkód - niech to będzie środek jego gabinetu
  • Wyjdź do menu, ale nie kończ gry - po prostu podczas gry dajesz klawisz: Esc
  • Gdy już będziesz w menu gry - wciśnij klawisz C (w logu powinny na pojawić się koordynaty jak np. poniżej - jest to mój przykład z loga)
[29.09.22 08:08:46.480]  [LUA] ---------------
[29.09.22 08:08:46.480]  [LUA]  0 : [C  ] error_log
[29.09.22 08:08:46.480]  [LUA]  1 : [Lua] ...p 2.2\op-2.2\gamedata\scripts\ui\ui_main_menu.script(281) :
[29.09.22 08:08:46.480]  [LUA] ACTOR DATA:
[29.09.22 08:08:46.480]  [LUA]  0 : [C  ] error_log
[29.09.22 08:08:46.480]  [LUA]  1 : [Lua] ...p 2.2\op-2.2\gamedata\scripts\ui\ui_main_menu.script(282) :
[29.09.22 08:08:46.480]  [LUA] position = [x] -247.23867797852, [y] -24.796726226807, [z] -134.60578918457
[29.09.22 08:08:46.480]  [LUA]  0 : [C  ] error_log
[29.09.22 08:08:46.480]  [LUA]  1 : [Lua] ...p 2.2\op-2.2\gamedata\scripts\ui\ui_main_menu.script(283) :
[29.09.22 08:08:46.480]  [LUA] lvid = 11366
[29.09.22 08:08:46.480]  [LUA]  0 : [C  ] error_log
[29.09.22 08:08:46.480]  [LUA]  1 : [Lua] ...p 2.2\op-2.2\gamedata\scripts\ui\ui_main_menu.script(283) :
[29.09.22 08:08:46.480]  [LUA] gvid = 4
[29.09.22 08:08:46.480]  [LUA]  0 : [C  ] error_log
[29.09.22 08:08:46.480]  [LUA]  1 : [Lua] ...p 2.2\op-2.2\gamedata\scripts\ui\ui_main_menu.script(284) :
[29.09.22 08:08:46.480]  [LUA] level = l01_escape
[29.09.22 08:08:46.480]  [LUA]  0 : [C  ] error_log
[29.09.22 08:08:46.480]  [LUA]  1 : [Lua] ...p 2.2\op-2.2\gamedata\scripts\ui\ui_main_menu.script(285) :
[29.09.22 08:09:15.239] - Disconnect
  • Zapisujesz grę, wychodzisz całkowicie do windowsa i znajdujesz log, ten sam co do odczytu fatal error’ów
  • Z loga skopiuj mi te dane w post -jak te z powyższego przykładu. Będziesz miał oczywiście inne punkty x, y, z

Spróbujemy zespawnować Dzika. Wstaw te  współrzędne w post, bo nie mam save z OP-2.1 i tego nie sprawdzę

Off-top: będę mógł odpowiedzieć dopiero jutro (bez szczegółów - mam taką pracę), więc cierpliwości. Zobacz czy możesz tego questa na kontrolerów pobrać jeszcze raz - cofając się w zapisie gry. Jeśli nie ma na to szansy, spróbujemy czegoś innego.

Pobierz pliki na koordynaty w OP-2.1: koordynaty_x+y+z.7z

 

Link to comment
Share on other sites

@AntiCitizen  O tym że Dzik będzie dawał zadania wiedziałem i dlatego nie zabijałem tego bandyty postrzelonego przez Kulę. Wejście na budowę było bez problemów, bandyci byli neutralni. Dopiero rozmowa z handlarzem wywoła agresywność Dzika. Ta sytuacja jest niezrozumiała, bo wziąłem od niego zadanie. A w grze zaszedłem już tak daleko i tyle innych zadań porobiłem, że jakiekolwiek grzebanie z Dzikiem, to gra od nowa. Jeśli miałbym grę powtarzać, to dopiero jak zrobią tłumaczenie 2.2 .

Skoro w zadaniu jest rozmowa z Dzikiem lub innym bandytą o kontrolerach, to oprócz Dzika powinien być też on. A brak takiego. Jedyny rozmowny to handlarz. Przy innym pobycie u bandytów wziąłem od niego zadanie na historyczną broń, może ono coś w skrypcie zmieni.

Dziękuję za szczere chęci pomocy, ale będę jechał z tymi zadaniami jakie można, a nagrodę za likwidację kontrolerów najwyżej dodam spawnerem. Uda się to dobrze, a nie, to skończę grę tam gdzie utknie. Mam za sobą skończone NS2016, to mi wystarczy.

Link to comment
Share on other sites

@kondotier - zrobisz wg. uznania, pamiętaj jednak że nagroda za zadanie to najbardziej widoczny aspekt, oprócz tego za zadanie dostajesz jeszcze pakiet informacji tzw. infoportion - swoisty klucz, który otwiera inne drzwi. Bez określonych "kluczy" nie otrzymasz innych zadań. Implikacje śmierci questowych NPC'ów zawsze w poważny sposób blokują liniową fabułę gry.

Co do Dzika - zawsze miałem ten błąd (tzn. zmiana postawy na agresywną i ostrzał). Mój sposób był następujący: zapisywałem grę przy schodach do Dzika (tak że mnie nie widział), wychodziłem do menu - kończąc grę i ładowałem wykonany zapis, po którym nie prowadził już ostrzału (miał wrogi stosunek frakcji - kolor czerwony, ale wczytywał się stosowny skrypt i nie było ostrzału naszej postaci). Robiłem tak dziesiątki razy, zawsze bandytów miałem wrogich, ale Dzik po załadowaniu zapisu zawsze się uspokajał i dawał zadania. Można było upiec dwie pieczenie na jednym ogniu, tyle że sposobem. Zanin doszedłem do szefa bandytów musiałem wykosić całą bazę - to normalne że frakcja była wroga, ale po wczytaniu zapisu (gdzie z żywych - był prócz mnie tylko wspomniany Dzik i Żyła) sytuacja się normowała na tyle, że questy były możliwe pomimo wrogości frakcji. 

Link to comment
Share on other sites

@AntiCitizen W OP zacząłem grać dla zapełnienia czasu. Jeśli miałbym coś zrobić, to faktycznie wolałbym powtórzyć grę od pierwszego wejścia do DM. Zrobił bym jeszcze jedną sztuczkę i dał temu rannemu bandycie apteczkę, aby bandytów mieć neutralnych. Ale czytając wypowiedzi innych graczy wiem, że ta linia Dzika jest albo spieprzona w tym modzie, albo celowo zastosowano jakąś pułapkę. Tłumacząc wypowiedzi autorów OP zwróciłem uwagę na ich szczerą wypowiedź, że zrobili wszystko, aby grę jak najbardziej skomplikować, co nie pozwoli na bezproblemowe przejście moda. To tłumaczenie jest wstawione na forum, można go znaleźć i przeczytać.

Szkoda tylko, że w możliwym do pobrania spawnerze brakuje możliwości zespawnowania Dzika. To byłoby rozwiązaniem.

Więc będę grał na tym co mam tak długo, jak tylko się da, a jak wszystko utknie, to może będzie już coś nowego, albo tłumaczenie OP 2.2 . Nie chce mi się grać w oryginale, zrobiłem się wygodnickim.

A za chęć pomocy :018: . Jak coś wyskoczy możliwego do naprawy bez grzebania w plikach, to na pewno z porad skorzystam. :salute:

Link to comment
Share on other sites

Join the conversation

You can post now and register later. If you have an account, sign in now to post with your account.
Note: Your post will require moderator approval before it will be visible.

Guest
Reply to this topic...

×   Pasted as rich text.   Paste as plain text instead

  Only 75 emoji are allowed.

×   Your link has been automatically embedded.   Display as a link instead

×   Your previous content has been restored.   Clear editor

×   You cannot paste images directly. Upload or insert images from URL.

×
×
  • Create New...

Important Information

By using this site, you agree to our Terms of Use.