Skocz do zawartości

OP-2.1


OldMan

Rekomendowane odpowiedzi

Kilka obrazków z mojej gry.

CEA2

ss_fred_10-07-22_15-52-28_(l12_stancia_2).jpg ss_fred_10-02-22_20-19-16_(l12_stancia_2).jpg 

Kilkanaście sekund i zmiana widoku.

ss_fred_10-07-22_18-33-52_(marsh).jpg  ss_fred_10-07-22_18-35-08_(marsh).jpg

"Ciepłolubni".

ss_fred_10-08-22_18-08-30_(l56_rostok_factory).jpg  ss_fred_10-08-22_21-38-40_(l56_rostok_factory).jpg

DODANO.

Napisane 19.10,2022

No i moja przygoda z modem definitywnie się kończy. Kolejna niemiła niespodzianka, której usunięcie wymagałoby sporego cofnięcia się w zapisach i powtarzanie kupy gry. Może to mój błąd, ale spowodowany niedopracowaniem moda. Zadziałały u mnie nawyki z Odrodzonego, gdzie po dachu elektrowni mogłem przejść z CEA2 na CEA1. Tu się tego nie da zrobić, bo po takim przejściu brakuje tekstur i mod nie zaskakuje w zadaniach. A tak wygląda CEA1 z dachu elektrowni.

ss_fred_10-16-22_22-36-10_(l12_stancia_2).jpg  ss_fred_10-16-22_22-37-20_(l12_stancia_2).jpg

Miałem ukończone zadanie na schowki Tubylca. Chcąc się cofnąć w zapisach - przy tym systemie zapisów bez nazwy -  wybrałem za wczesny zapis i po przejściu na CEA1 dla zrobienia zadania Kuzniecowa na likwidację ciężarówek, nie zwróciłem uwagi, że zadanie na schowki jest niezaliczone. Zrobiłem kupę gry, zanim poszedłem do Kostii i tu dupa zimna.

Niech to będzie ostrzeżeniem i zarazem poradą, aby przy cofaniu się w zapisach, zawsze sprawdzić, czy zaliczone zadania nie zostały pominięte.

A, że już wcześniej miałem problem z Borowym, dam sobie spokój i poczekam na spolszczenie OP 2.2 . Może w nim będę miał więcej szczęścia.

A zdania, że to mod zrobiony przez sadystów dla masochistów nie zmieniam. Ta gra mnie tylko w tym utwierdziła. A niektóre zadania, jak np. schowki Alpinisty w Prypeci mocno mnie ubawiły swoją nierealnością, nawet jak na warunki Strefy. Takie jakieś bajkowe.

Ale to jest moje zdanie, bo wiem, że właśnie ta zabawa w linoskoczka niektórych "zachwycała". Co kto lubi.

  • Dodatnia 3
Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

  • 3 tygodnie później...

Kurcze, miał ktoś coś takiego? Dotarłem do martwego miasta i wykonując zadanie na ograbienie bandytów znajduję wszystko z listy, zalicza mi pierwszy punkt (czyli znalezienie rzeczy) a jak mam już je oddać zleceniodawcy to nie ma dialogu ... oglądałem filmiki na yt i wszystko robię tak samo a oni jednak dialog mają. Fabuła na koniec gry mi utyka 😞

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Co do punktu pierwszego to musisz mieć rozpoczętą linię fabularną na egzę czarnego doktora (co pewnie masz :) ) i następnie uderzasz do Kałmuka (typek na bagnach siedzie w stacji pomp)  po lekarstwo on Ci da namiar na to przejście i na kupca Dimaka z którym sobie pogadasz.

A co do bomb są na dachu jednego z budynków. W chutorze w samym rogu mapy za placem maszynowym. Jeśli nie ma drabiny to czeka Cię akrobatyka. Ewentualnie sprawdź czy gdzieś obok nie ma w budynku drabiny i skacz.

bomby dymne.png

  • Dzięki! 1
Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

  • Meta zmienił(a) tytuł na OP-2.1
  • 2 tygodnie później...

I ja trafiłem na dziwną ścianę - chciałem skorzystać z teleportu, byle jakiego - czy to do baru/jantaru/kordonu (z wykorzystaniem blasku księżyca), czy z teleportera (za kasę), czy teleportu monolitowców. NIE MOŻNA SIĘ TELEPORTOWAĆ. 

"Teleportacja tymczasowo niemożliwa z powodu przyczyn technicznych. Proszę spróbować aktywować tę funkcję później."

Cofnąłem się w zapisach, próbując szukać przyczyny.

Okazało się, że spróbowałem zbadać ścieżkę do martwego miasta, zrobił się zapis i dostałem się do tegoż martwego miasta. Później chciałem jednak zrobić inaczej - cofnąłem się w zapisie, ominąłem nową lokację i robiłem dalej swoje, coś innego.

A gdy dziś w rozgrywce chciałem skorzystać z teleportacji, nagle gra mówi NIE. Widocznie skrypty uznały, że jak raz odwiedziłem martwe miasto (a teleporty wtedy będą zablokowane), to pomimo cofnięcia zapisu, to w późniejszej grze nie będę mógł się teleportować. Przecież kufa nie wszedłem dalej w martwe miasto.

Na szczęście/nieszczęście odbywało się to około 3 dni czasu gry wstecz. Teoretycznie dużo nie stracę, jak cofnę się w gierce, ale zrobiłem w międzyczasie kilka trudnych rzeczy, m.in. walkę-armagedon z mutantami w jowiszu (tunel/garaż kolejowy), ukryte schowki. Jak o tym pomyślę, że trzeba to jeszcze raz zrobić, to mnie krew zalewa. Weź człowieku teraz przypomnij sobie, co wtedy chciałem robić...

Kasowanie zapisu z pamięci nic nie daje. Reinstalacja gry też nic nie daje.

Ostrzegam zatem - jak ktoś chce tylko sprawdzić, czym jest martwe miasto i chwilę później cofnąć zapis, będzie miał problemy. Proponuję albo ominąć teleport do martwego miasta, albo iść tam, robić tamtejsze questy, skończyć główną fabułę i dopiero wrócić do normalnych lokacji.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

@mrcszyman - spróbuj usunąć plik z nazwą levelu z:  \userdata\level_cache

na wszelki wypadek - zrób kopię i z w/w folderu - przenieś ten plik w jakiś folder zapasowy. Zrób testy i daj znać czy pojawi się błąd j/w. Jak coś się zaczyna zapisywać w grze pomimo, wczytania poprzedniego save'a - sprzed incydentu, to ja zawsze działam w "\level_cache" i zazwyczaj to pomaga (choć nie zawsze).

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Po nitce do kłębka dojdziemy...

Spoiler
    <string id="telepot_allowed_1">
        <rus>Телепортация временно невозможна по техническим причинам. Попробуйте активировать функцию позднее.</rus>
        <eng>Teleportation is temporarily unavailable for technical reasons. Try to activate the function later.</eng>
        <ukr>Телепортація тимчасово неможлива з технічних причин. Спробуйте активувати функцію пізніше.</ukr>
        <fra>La téléportation est temporairement impossible pour des raisons techniques. Essayez d'activer la fonction plus tard.</fra>
        <pln>Teleportacja tymczasowo niemożliwa z powodu przyczyn technicznych. Proszę spróbować aktywować tę funkcję później.</pln>
    </string>

Ten komunikat z pliku sms_other.xml - prowadzi do tagu: telepot_allowed_1 a ten z kolei do pliku spawn_level_changer.script i funkcji:

function telepot_allowed(obj_sect,check_danger)
    local num = teleports[obj_sect].pay
    if not check_danger then
        check_danger=true
    end
    if has_info("no_teleport_near_heli_btr") then
        sms("telepot_allowed_0", nil, "nano", 20000)
        return false
    elseif has_info("kod_vveden_verno") and not has_info("dead_city_atpeshka") then
        sms("telepot_allowed_1", nil, "nano", 20000)
        return false
    elseif num and not has_money(num) then
        sms("telepot_allowed_2", nil, "nano", 20000)
        return false
    elseif teleports[obj_sect].art and not db.actor:object(teleports[obj_sect].art) then      
        -- если арт не нужен или его нет у ГГ
        sms(translate("telepot_allowed_3_0")..get_inv_name(teleports[obj_sect].art)..".", nil, "nano", 20000)
        return false
    elseif check_danger and actor_is_in_danger() then
        return false
    end
    
    -- это условие должно быть последним
    if not drrr.weight_ok() then
        if db.god.u[6] then
            db.god.c[6] = db.god.c[6]+1
            return true    -- с включенным анлимитом улетаем
        else
            sms("telepot_allowed_4", nil, "nano", 20000)
            return false
        end
    end
    
    return true
end

Ja bym przetestował wyłączenie pewnej sekcji skryptu, która za to odpowiada:

Do folderu gamedata\scripts wrzuć ten przerobiony plik: spawn_level_changer.script

Zrób kopię pliku oryginalnego wcześniej. Dzięki temu można będzie cofnąć zmiany.

Edytowane przez AntiCitizen
Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Gram bez gamedaty. Goluteńki opek. Stworzyłem foldery gamedata/scripts, wrzuciłem do niego pliczek. Ładuję save, próbuję użyć teleportu i niestety - to samo, 

Zrobię inaczej. Trochę dnia straciłem, bo grałem od save'a sprzed 3 dni gry. A przecież można było prościej. Cofnę się do save sprzed tej lokacji, ominę aktualne zadanie, wrócę do limańska, zostawię wyposażenie, przerzucę się do martwego miasta. Tam zrobię te trzy zadanka i ucieknę. Dzisiejsza moje granie w opeka już dało mi odpowiedź - gdy wróciłem do normalego świata przejściem na ATP, poszedłem do sejfu oraz plecaka, gdzie zostawiłem sprzęt, m.in teleporty. Sprawdziłem to i voila - gra odblokowała możliwość teleportowania.

Edytowane przez mrcszyman
Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

50 minut temu, mrcszyman napisał(a):

Gram bez gamedaty. Goluteńki opek. Stworzyłem foldery gamedata/scripts, wrzuciłem do niego pliczek. Ładuję save, próbuję użyć teleportu i niestety - to samo, 

jeśli nie masz modów, to gra korzysta z plików oryginalnych. Żeby zmienione pliki były widziane przez grę, to musisz w katalogu z modem (tam gdzie masz pliki gamedata.db, oraz folder userdata) dodać plik fsgame.ltx. Wrzuć sobie tam ten plik i zobacz czy jest efekt: fsgame.ltx

Taka ingerencja da efekt w postaci napisu : "Developer Mode", można to usunąć ale trzeba w modding brnąć dalej.

 

Edytowane przez AntiCitizen
Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Mam tam taki plik. Były wcześniej sytuacje, że ratowałem się spawnerem. W tygodniu, jak wrócę z roboty, zwyczajnie cofnę się z aktualnie rozgrywanej misji, polecę zrobić pierwszą wizytę w martwym mieście i wszystko zaskoczy.

edit.

Oczywiście plik skryptu wrzuciłem do głównego folderu moda, jak napisałeś. Włączyłem grę, załadowałem zapis, bez efektu. Skasowanie pliku fxgame ltx zwraca komunikat z błędem, gra się nie uruchamia.

Spokojnie, zrobię tak jak napisałem, za kilka dni. Dzięki za poświęcony czas.

Edytowane przez mrcszyman
Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Dołącz do dyskusji

Możesz dodać zawartość już teraz a zarejestrować się później. Jeśli posiadasz już konto, zaloguj się aby dodać zawartość za jego pomocą.
Uwaga: Twój wpis zanim będzie widoczny, będzie wymagał zatwierdzenia moderatora.

Gość
Dodaj odpowiedź do tematu...

×   Wklejono zawartość z formatowaniem.   Usuń formatowanie

  Dozwolonych jest tylko 75 emoji.

×   Odnośnik został automatycznie osadzony.   Przywróć wyświetlanie jako odnośnik

×   Przywrócono poprzednią zawartość.   Wyczyść edytor

×   Nie możesz bezpośrednio wkleić grafiki. Dodaj lub załącz grafiki z adresu URL.

×
×
  • Dodaj nową pozycję...

Powiadomienie o plikach cookie

Korzystając z tej strony, zgadzasz się na nasze Warunki użytkowania.