Agrael Opublikowano 26 Grudnia 2022 Zgłoś Udostępnij Opublikowano 26 Grudnia 2022 Tytuł oryginalny: STALKER на Unreal Engine 5 Platforma: Unreal Engine 5 (repack - wersja samodzielna Data premiery: 25.12.2022 r. (pierwsza wersja) Autorzy: Red Panda, PSI OPIS: Spoiler Projekt nie tylko odtwarza oryginalne gry przy użyciu zaawansowanej technologii Unreal Engine 5, ale także zapewnia platformę do opracowywania i dostosowywania istniejących oraz nowych modów do oryginalnego S.T.A.L.K.E.R-a. Odkryj zaktualizowany klasyk, wzbogacony o nowe funkcje i ulepszoną grafikę, dzięki mocy silnika Unreal Engine 5. Zdaniem autorów to nie jest port - twierdzą, że Unreal Engine wykorzystuje logikę, fizykę i inne elementy silnika X-Ray Engine. Cała trylogia jest obecnie dostępna, ale CCz ma kilka poważnych problemów, którymi modderzy prawdopodobnie się nie zajmą. GALERIA: Spoiler INSTALACJA: Spoiler Zalecana kolejność instalacji: 1. Visual Studio. 2. Instalacja wymaganej wersji Unreal Engine. 3. Należy uruchomić skrypt kompilacji (build.bat). Grę można uruchomić za pomocą pliku {src}/Stalker.uproject. Wymagania: System operacyjny: Windows 10 20H2 64-bit lub nowszy Procesor: Intel® Core™ i5-9400F / AMD Ryzen™ 5 2400G Pamięć: 16 GB RAM Grafika: NVIDIA GeForce RTX 3060 / AMD Radeon RX 6600 XT Ilość wymaganego miejsca: 256 GB SSD LINKI DO POBRANIA: Spoiler Visual Studio: Microsoft - [KLIK] Unreal Engine: GitHub - [KLIK] Źródła: 4 2 Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
Agrael Opublikowano 17 Kwietnia 2023 Autor Zgłoś Udostępnij Opublikowano 17 Kwietnia 2023 Pojawił się nowy build. Podobno można przejść CCz: Spoiler Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
kondotier Opublikowano 17 Kwietnia 2023 Zgłoś Udostępnij Opublikowano 17 Kwietnia 2023 Muszę stwierdzić, że wymagania sprzętowe ma niewąskie. Nawet te minimalne. Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
tom3kb Opublikowano 26 Lipca 2023 Zgłoś Udostępnij Opublikowano 26 Lipca 2023 Projekt niby uwalony za złamanie praw autorskich, skasowany z moddb, github. Albo za to, że przeniesienie gry na inny silnik albo dodatkowo można by sobie domyśleć, że GSC może gdzieś kiedyś w przyszłości po wyjściu Stalkera 2 samo kombinować nad zrobieniem remake-ów i pasuje się zabezpieczać na taką ewentualność. 2 Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
Agrael Opublikowano 16 Listopada 2023 Autor Zgłoś Udostępnij Opublikowano 16 Listopada 2023 Autor poinformował o adaptacji Gunslingera: Spoiler Wersja z Gunslingerem jest dostępna tylko dla subskrybentów projektu na Boosty. Wszystkie pomniejsze i dodatkowe aktualizacje będą tam publikowane, ale główne wersje zostaną udostępnione dla wszystkich. Źródło - [KLIK] Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
Agrael Opublikowano 16 Lutego Autor Zgłoś Udostępnij Opublikowano 16 Lutego Garść świeżych informacji od autorów: Dogłębna refaktoryzacja kodu w celu poprawy wydajności i jakości portu, a także naprawa wcześniejszych błędów; Ulepszone oświetlenie; Rozszerzony zestaw narzędzi i nowe funkcje dla deweloperów zewnętrznych, którzy zdecydują się wykorzystać port w swoich projektach; Przeniesienie dźwięków do silnika Unreal Engine: wszystkie efekty dźwiękowe zostały przeniesione do silnika Unreal Engine, a interfejs kontroli pogody został zaimplementowany; Własny Launcher będzie wkrótce dostępny, aby ułatwić instalację projektu; Przygotowywane są samouczki wideo i artykuły na temat pracy z platformą, aby pomóc początkującym modderom; W najbliższym czasie kontynuowane będą prace nad całą trylogią S.T.A.L.K.E.R. na platformie Unreal Engine 5. Pojawiły się również nowe zrzuty, które umieściłem w pierwszym poście. Źródło - KLIK 1 Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
stalker1997 Opublikowano 18 Marca Zgłoś Udostępnij Opublikowano 18 Marca (edytowane) Postanowiłem pograć w modyfikację czy już, w tym momencie, osobną platformę. Chciałem się dowiedzieć, czy faktycznie da radę ukończyć grę, jak twierdzą twórcy; o dziwo, udało się... Grę zaczynamy w tym samym momencie co Cień Czarnobyla. Rozmawiamy z Sidorowiczem, okna dialogowe i interakcja są identyczne jak w oryginale. Wyszedłem na zewnątrz, porozglądałem się po wiosce kotów. Uwagę głównie zwracałem na oprawę i wytrzymałość mojego sprzętu, bo raczej o to chodzi w tego typu projektach. Z kartą RTX 3070, i5-11400F i 32GB RAMu na pokładzie, gra wyciskała 40-50 klatek na sekundę. Przede wszystkim wzrok przyciąga lepsze oświetlenie i śledzenie promieni. Najlepiej widoczne jest to w lokacjach podziemnych. Przez cały okres grania w ogóle ciężko uwierzyć, że to wszystko jest na innym silniku. Fizyka, zachowanie otoczenia, animacje sztucznej inteligencji są wręcz identyczne do oryginału. Największym usprawnieniem po przejściu na inną platformę to czasy ładowania. Liczyłem przejścia z lokacji i zajmują one dosłownie od 3 do 4 sekund, nigdy więcej niż 5. Z miłych zaskoczeń jest również brak jakichkolwiek wylotów do pulpitu. Gra jest bardzo stabilna i nie miałem żadnych problemów od rozpoczęcia do przejścia gry. Na razie istotnym problemem jest praca sztucznej inteligencji. Stalkerzy czasami są kompletnie ślepi i nie widzą nas w ogóle, nie potrafią flankować i mają bardzo nieracjonalne zachowanie podczas walk, kiedy innym razem zestrzelą cię z precyzją cyborga. Kolejnym mankamentem jest słaba praca latarki, gdzie logika sztucznej inteligencji, w otoczeniu w którym my nic nie widzimy, strzela do nas bez pudła. W lokacji pod Radarem i w bazie monolitu niemiłosiernie ten fakt przeszkadza. Niestwierdzonym problemem jest brak przerywników filmowych. Nie jestem jednak pewien, czy problem występował po mojej stronie czy jest to problem obecnego builda. Śledzenie promieni, tam gdzie najbardziej widoczne, robi wyśmienitą robotę. Najlepiej widoczne jest to w odbiciu wody, na kamuflażu pijawki i oświetleniach w podziemiach. W niektórych miejscach widać jednak, że go brakuje. Dostrzec można, że na ten moment śledzenie promieni z oświetlenia naturalnego raczej nie działa, tak jak należy lub nie ma go w ogóle. Najważniejsze chyba pytanie, to czy w ogóle warto spróbować? Jeżeli ktoś po prostu chce albo nie chce ogrywać Cień Czarnobyla, to na ten moment nie ma czego szukać. Jest to bardziej mod technologiczny aniżeli konretne wykorzystanie możliwości przeniesienia Cienia Czarnobyla na Unreal Engine 5, aby móc to nazwać pełnoprawnym demem technologicznym. Jeżeli kogoś natomiast (tak jak mnie) bardzo interesują nowinki technologiczne, różnego rodzaju eksperymenty z silnikami do gier lub ciekawych podejść do modyfikacji gier, to jest to zdecydowanie pozycja warta uwagi. Trzeba pamiętać jednak, że do tego typu zabaw potrzebna jest bardzo mocna maszyna. Najważniejsze, jak uznaję, to podzielenie się screenami. Tych nawrzucałem dość sporo, więc każdą lokację umieściłem w osobnych spoilerach: Kordon + Interfejs, okna dialogowe: Spoiler Agroprom: Spoiler Bar 100 Radów: Spoiler Mroczna Dolina: Spoiler Dzicz: Spoiler Jantar: Spoiler Magazyn Wojskowy: Spoiler Radar: Spoiler Prypeć: Spoiler Teren elektrowni: Spoiler Edytowane 18 Marca przez stalker1997 3 Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
vidkunsen Opublikowano 18 Marca Zgłoś Udostępnij Opublikowano 18 Marca Wyglada ciekawie, czy będą dodatki/mody. Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
stalker1997 Opublikowano 18 Marca Zgłoś Udostępnij Opublikowano 18 Marca @vidkunsen Z tego co zrozumiałem, silnik UE5 zaciąga pliki z oryginalnej gry. Oryginał jest wymagany na dysku, inaczej nie zagramy. Co zaskakuje, to to, że katalog plików wygląda podobnie do oryginału. W teorii sądzę, że da radę już nawet teraz uruchomić mody, które nie ingerują w obecną budowę silnika. W tym przypadku może starsze mody, typu Priboi Story, AMK, itp. Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
vidkunsen Opublikowano 18 Marca Zgłoś Udostępnij Opublikowano 18 Marca Więc jest szansa pograć w stare mody w nowej odsłonie. 1 Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
Agrael Opublikowano 21 Marca Autor Zgłoś Udostępnij Opublikowano 21 Marca Dobra, chyba widziałem już wszystko Komuś udało się uruchomić moda za pomocą gogli VR. Filmik można zobaczyć na VK: Spoiler AP-PRO: Stalker (vk.com) 1 Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
tom3kb Opublikowano 21 Marca Zgłoś Udostępnij Opublikowano 21 Marca Jakie to granie w VR jest debilne. Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
Agrael Opublikowano 21 Marca Autor Zgłoś Udostępnij Opublikowano 21 Marca Takie dziwne czasy teraz mamy. Choć bardziej mnie zastanawia "po co". Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
stalker1997 Opublikowano 22 Marca Zgłoś Udostępnij Opublikowano 22 Marca Sam VR nie uważam za zły. Są ciekawe gry na tę platformę, które wciągają (chociażby w naszej sferze dyskusji "Stalkerowy" Into the Radius, który zebrał bardzo dobre noty od użytkowników). Są jeszcze pewne ograniczenia technologiczne i problemy psychoruchowe (problemy z błędnikiem), ale osobiście sądzę, że jest to platforma z potencjałem i już ucementowaną przyszłością. Wracając jednak do sedna dyskusji, czyli moda VR, w stanie w jakim jest obecnie, z pewnością może dość szybko spowodować ból głowy i mdłości. Luźno latający interfejs wydaje się być największym problemem, dziwne działanie celownika również. Wygląda, jakby nie był przystosowany do ruchu naszej głowy podczas gry. Ciekawy eksperyment, ale bez przystosowania samych mechanik STALKERa do VR, czyli dogłębnych modyfikacji rozgrywki, na pewno nie chciałbym w to zagrać. Zakładam, że w przyszłości mod zostanie usprawniony do akceptowalnego poziomu. Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
Agrael Opublikowano 11 Maja Autor Zgłoś Udostępnij Opublikowano 11 Maja A więc koniec. Red Panda - główny koordynator projektu - ogłosił zakończenie dalszych prac. Modder twierdzi, że nie chce dłużej promować platformy od takiego wydawcy jak GSC Game World. Na koniec obiecał wspomóc ekipę IXRAY, która aktualnie pracuje nad ulepszonym silnikiem Zewu Prypeci, ale po wszystkim zamierza się odciąć od Stalkera. Jednocześnie zamierza pozostawić to, co udało mu się do tej pory osiągnąć - wszelkie linki, materiały i zasoby związane z jego głównym projektem. Przypomnijmy, że w obecnej chwili do pobrania dostępna jest prawie kompletna adaptacja Cienia Czarnobyla na silniku Unreal Engine 5. Źródło - KLIK Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
Rekomendowane odpowiedzi
Dołącz do dyskusji
Możesz dodać zawartość już teraz a zarejestrować się później. Jeśli posiadasz już konto, zaloguj się aby dodać zawartość za jego pomocą.
Uwaga: Twój wpis zanim będzie widoczny, będzie wymagał zatwierdzenia moderatora.