Gość Diegtiariow Opublikowano 7 Stycznia 2023 Zgłoś Udostępnij Opublikowano 7 Stycznia 2023 OBJAŚNIENIE: Spoiler W tym temacie będą różne funkcje, sprawdzenia dla logiki restryktora (i opisy do nich). FUNKCJE: Spoiler +(infoportion) Wydanie infoportion -(infoportion) Zabieramy od GG ten infoportion =run_postprocess(black:3009:true) Nieskończona ciemność =stop_postprocess(3009) Usuwamy nieskończoną ciemność =set_weather(sun_shafts:true) Ustawiamy pogodę =actor_punch Bijemy GG po twarzy =disable_ui Pusty ekran, nie ma HUD'a, broni, mapy, itd. =enable_ui Przywracamy GG ekran/interfejs =scenario_autosave(st_start_save_game) Robimy automatyczny zapis z tekstem z "text/rus" =give_task(quest_id) Wydanie zadania dla GG =teleport_actor(path_walk:path_look) Teleportujemy GG do punktu walk, z ustawieniem pozycji patrzenia na look =spawn_object(wpn_kalash48:path_walk) Spawnujemy obiekt z spawn_element na punkcie walk =set_game_time(00:01) Ustawiamy czas gry =create_squad(squad:smart_terrain) Spawnujemy oddział na smart-terrain =remove_squad(squad) Usuwamy oddział z gry =remove_item(bread) Zabieramy GG ten przedmiot =give_item(bread:actor) Dajemy GG przedmiot =inc_faction_goodwill_to_actor(army:5000) Ustawienie przyjaznych relacji GG z frakcją(bez znaku "-": 5000) =dec_faction_goodwill_to_actor(army:5000) Ustawienie wrogich relacji GG z frakcją(ze znakiem "-": -5000) =play_sound(music_id) Odtwarzanie dźwięku (trzeba zarejestrować w script_sound_****). =hit_actor(0.2) Zabranie paru punktów HP aktorowi. Dla pracy funkcji: Odkomentowanie hit_actor.txt (po rosyjsku) Раскомментирование hit_actor.txt =kill_squad(squad_id) Zabić oddział =clear_smart_terrain(smart_id) Usunąć wszystkie oddziały ze smart-terrain'u =set_actor_faction(army) Zmieniamy GG frakcję =give_treasure(esc_hiding_place) Wydajemy GG schowek =start_surge Rozpoczynamy emisję =stop_surge Kończymy emisję SPRAWDZENIA: Spoiler Od razu twórca wyjaśnił, że jeśli przed funkcją sprawdzającą jest znak "=" to to sprawdzenie jest wykonywane/jest, zaś jeśli jest znak "!" znaczy że się nie wykonuje/nie ma. W tym temacie w sprawdzeniach będzie znak "=", w razie potrzeby można zamienić na znak "!" +(infoportion) Czy GG ma ten infoportion? -(infoportion) Czy GG nie ma tego infoportion? =actor_in_zone(state_space_restrictor) GG w tym restryktorze =actor_on_level(zaton) GG na Zatonie =actor_has_item(bread) Czy GG ma ten przedmiot? =surge_started Zaczęła się emisja? =surge_complete Zakończyła się emisja? =actor_alive Aktor jest żywy? =npc_in_zone(state_space_restrictor) NPC znajduje się w tym restryktorze? =heli_see_npc Czy śmigłowiec widzi NPC? =heli_see_actor Czy śmigłowiec widzi GG? =see_enemy Czy widzi wroga? =see_actor Czy widzi GG? =actor_friend GG to przyjaciel? =actor_neutral GG jest neutralny? =actor_enemy GG jest wrogiem? =fighting_actor GG to aktywny wróg/walczy? =hit_by_actor Czy GG dostał hita/obrażenia? =killed_by_actor Zginął z rąk GG? =actor_has_weapon() Czy GG ma broń? =is_rain Teraz deszcz? =is_day Teraz dzień? =squad_in_zone() Oddział jest w Zonie()? JAK UŻYWAĆ?: Spoiler Sprawdzenie - {=/! sprawdzenie} Funkcja - %=funkcja% Przykład: on_info = {+infoportion} %infoportion% ŹRÓDŁO: ap-pro.ru Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
Rekomendowane odpowiedzi
Dołącz do dyskusji
Możesz dodać zawartość już teraz a zarejestrować się później. Jeśli posiadasz już konto, zaloguj się aby dodać zawartość za jego pomocą.
Uwaga: Twój wpis zanim będzie widoczny, będzie wymagał zatwierdzenia moderatora.