Skocz do zawartości

Rekomendowane odpowiedzi

@Agrael, @metek58 Chyba udało się znaleźć przyczynę problemów z nie działającym teleportem w Kordonie i problemami po przejściu na Wysypisko przez północny posterunek:

Spoiler

1.jpg

2.jpg

Po lewej jest oryginalny rosyjski skrypt, po prawej skrypt ze spolszczenia - skoro nie ma linijek od funkcji odpowiedzialnych za teleport po nadepnięciu na właz i skoro nie ma linijek od funkcji, które się aktywują po przejściu na Wysypisko przez posterunek północny to nie dziwota, że ja, @Agrael, @MaklerR czy @prozmus84 mieliśmy problemy 😛 
Skoro Agrael i tak ogrywa moda to podeślę mu poprawiony skrypt co by sprawdził czy nadal ma te same problemy, jak nie to będzie trzeba jeszcze raz wrzucić spolszczenie, tym razem z poprawionym skryptem. Reszta skryptów jest ok 🙂

Główne podziękowania i tak należą się @irobo bo to on zauważył brak tych linijek, ja w zasadzie zrobiłem tylko porównanie i wrzuciłem zrzuty.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Fakt, jest mniej linii w pliku, tylko u mnie w grze też jest mniejsza ilość linii. Nie wiem jak to działa, prawie u każdego jest inaczej. Jak by nie było, zapewne przeoczyłem patcha bhae_fix_cum_3, a nawet nie wiem, czy we wszystkich wskazanych tam plikach, czy tylko w tym. Plik z brakującymi liniami jest w gamedata/scripts, a na screenach z Winmerge chyba ma zaznaczone pol/bhae. Przyjrzałem się temu patchowi i teraz widzę w nim namieszane pliki z różnych folderów, więc mogły wpłynąć na moje niedopatrzenie. Jak to ktoś potrafi ogarnąć z tym patchem, to proszę o sprawdzenie i ewentualne wyprostowanie nieścisłości w plikach.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

@metek58, @gawron Po wrzuceniu skryptu z dodanymi liniami teleport działa jak należy i od razu przenosi na Wysypisko: 

Spoiler

Tak było przed:

A tak jest po:

Z tym, że tym razem jak postawiłem moda to żadnego patcha nie wrzucałem bo nie mamy do takiego żadnego linku - są tylko linki do moda, do spolszczenia i paczki broni + wrzucone są te pliki pomagające z wrogo nastawionym Burbonem i fiks na drzwi w Czerwonym Lesie.
Ale z nazwy paczki z modem po wejściu w nasze linki wynika, że wersja moda do której mamy linki już zawiera tą latkę cum_3 czyli kumulatywny fix nr.3 - teraz już jasne czemu niektórzy mieli problemy, a niektórzy nie - wy graliście bez łatki na starszej wersji moda być może, a reszta pobrała mod z linków z posta #1, które zawierają łatkę - stąd brak linijek w skrypcie bo czytałem coś na AP swego czasu jak miałem problemy, że autor w łatkach coś zmienił bo bodajże po trafieniu do tunelu widocznego na 1szym filmiku było można tam znaleźć Beryla i amunicję, autor w łatce to usunął i wtedy pewnie dodał niektóre rzeczy. 


@metek58 Pobrałem przed chwilą oddzielnie tą łatkę, mogę w wolnej chwili porównać pliki spolszczenia z tymi co są w paczce od fixa i dostosować je do waszego spolszczenia 🙂 Dużo ich nie nie ma, więc nie powinno mi to za długo zająć. Aa i w ramach wyjaśnienia - na moich zrzutach z Winmerge jest inna ścieżka bo ja nigdy nie przerabiam skryptów bezpośrednio - zawsze kopiuję te co wymagają zmiany na pulpit do folderu rus czy tam eng (w zależności od moda), potem tworzę folder pol i w nim zapisuję przetłumaczone skrypty i dopiero jak mam je skończone to wrzucam do gamedata/scripts - dzięki temu nie muszę się martwić o to, że jak coś sknocę to będę musiał od nowa pobierać paczkę z modem i wyciągać potrzebne pliki bo mogę je sobie wtedy skopiować z folderu rus z pulpitu - ot taka to sprawa czemu mam inną ścieżkę do plików 😛 

  • Dodatnia 1
Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

@gawronDlatego jeżeli dalej będzie wszystko w porządku i mod będzie działać jak należy to spróbuję raz jeszcze podjąć się poprawy błędów w samym tekście, bo pliki łatki już dostosowałem - w zasadzie nie było za wiele do dostosowywania, różnice były tylko między skryptami bhae.script i między 3 plikami w gameplay, ale one dotyczyły jedynie kwot jakie mają przy sobie NPCe. Poza tym łatka nie zmienia reszty plików zawartych w spolszczeniu.

Poprosiłem @Agrael, żeby wstawił do postu #1 poprawiony skrypt bhae.sript, żeby ludzie którzy może zostawili sobie mod na dysku, a mieli problemy mogli grać dalej. Jak się uporam potencjalnie z samym modem i co za tym idzie z poprawkami to wtedy wstawię zaktualizowane i poprawione spolszczenie, ale to pewnie trochę zajmie...

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

  • 2 tygodnie później...

Chyba utknąłem na Dziczy. Porozmawiałem ze Striełokiem, a raczej kimś, kto się pod niego podszywa i chciałem pójść do Baru, ale nie ma przejścia. Co więcej, tuszkany zagryzły trzech najemników, obok przejścia, które jest w oryginalnej grze. 

Spoiler

ss_daniel_07-25-23_21-25-33_(l06_rostok).jpg

O co tu chodzi? Na filmie Huga widziałem, że rozmawiał z jakimś powinnościowcem, ale u mnie takiej postaci nie ma. 

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

@Starika..

W zasadzie, to bez żadnych problemów. Trzeba tylko pamiętać, że jeżeli ktoś zdecyduje się na grę z paczką, to należy ustawić oświetlenie statyczne na Bagnach. Tylko na Bagnach. 

@Szczepan9205 moda już przeszedł, ja w zasadzie też. Także paczka lada moment będzie dostępna. 

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

ss_szczepan_07-27-23_14-36-49_(marsh).jpg

No i dobra, skończyłem dzisiaj poprawki spolszczenia sprawdzając przy okazji wszystkie z 4 dostępnych zakończeń dowiadując się przy okazji, że wątek z Czapajewem w Dolinie Mroku nagle się urywa będąc jednym z nie skończonych przez autora wątków, tak samo nie ukończony wydaje się wątek gdy znajdujemy w Dziczy w tunelu PDA, które kieruje nas do pewnych drzwi, które z kolei kierują nas na Radar i do X-10, ale po rozmowie z jednym jegomościem i dotarciu do panelu, który w podstawce wyłącza Zwęglacz nie dzieje się nic. 
Ogółem mod trochę chaotyczny bo jest trochę wątków, które bez zrobienia czegoś w odpowiedniej kolejności lub znalezienia czegoś nie aktywują się, pominę fakt, że dialogi napisane przez autora też niezbyt sugerują co i jak - wiadomo jeżeli chodzi o te najważniejsze rzeczy to dialogi w wystarczający sposób mówią co trzeba robić, ale po fajnym Stalkerze F.M miałem większe oczekiwania wobec MNaZ, niemniej jednak w obecnych czasach gdzie mody praktycznie nie wychodzą no to jest to niezły wybór. 

No i teraz pytanie do @metek58 czyli autora spolszczenia - czy masz Metku coś przeciwko, żeby zamienić link do spolszczenia udostępniony przez Ciebie na mój, który będzie prowadził do poprawionej wersji? Bardzo mocno spolszczenie się nie zmieniło, głównie poprawiłem literówki, składnię tu i tam, troszkę też dodałem do dialogów od siebie, ale nie przerobiłem spolszczenia tak, żebyś nie rozpoznał w nim swojej pracy i w wielu miejscach to nadal Twoja robota🙂 Także teraz decyzja należy do Ciebie, więc jak coś to daj znać czy nie masz nic przeciwko. 

Aaa i dla zainteresowanych - w poście #1 wrzuciłem link do paczki graficznej ze Stalkera F.M, którą dostosowałem do tego moda. Pamiętajcie tylko, żeby przed zamianą plików zrobić sobie kopię zapasową plików, które zostaną zamienione przez te z paczki.

  • Dodatnia 3
Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

@metek58Zapytał bym gdyby częściej zaglądała na forum, ale ostatnio się logowała 15 czerwca także zanim by odpisała to sporo czasu pewnie minie... No chyba, że masz z nią mniej więcej stały kontakt gdzieś poza forum to byłoby fajnie gdybyś spytał w moim imieniu🙂 Ja niestety poza forum kontaktu z nią nie mam. a konto na dropbox'ie, którego używałem jak pomagałem wam z Rebornem i Powrotem Szramy 2 usunąłem, więc... 😛

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

ss_daniel_07-30-23_14-50-12_(l10_radar).jpg

Ja również zakończyłem swoją przygodę z tym modem. Sprawdziłem trzy zakończenia - dołączenie do CzN na prośbę Lebediewa co wiąże się z dwoma wyborami i odmowa, a więc wycieczka na Kordon do Sidora.

Przyznam, że na początku swojej przygody zraziłem się do tego moda, ale było to spowodowane błędem na Kordonie, który finalnie został rozwiązany. Później poszło z górki i były momenty, że kontynuacja przygód Leczonego nawet mnie wciągnęła - szczególnie wątek z niewidomym w Barze i późniejsza wizyta w Szpitalu. Jednak mod wydaje się chaotyczny i nie prowadzi gracza za rączkę, więc sam już nie wiem, czy traktować to jako plus, czy minus, ale mimo wszystko sami możemy dokonać wyborów, a to wiele rekompensuje. 

Jeżeli mam być szczery, to F.M. bardziej mi przypadł do gustu, ale to nie oznacza, że druga odsłona jest znacznie gorsza. Nic z tych rzeczy. 

Polecam dodatek graficzny i paczkę broni. Dzięki nim grało się przyjemniej, a przynajmniej mi. Trzeba tylko pamiętać, aby na Bagnach przejść na oświetlenie statyczne. 

Jedno mnie tylko zastanawia... Czy można po przygodach w Czerwonym lesie spotkać jeszcze Niebieskiego? 

  • Dodatnia 1
Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

@metek58 Nowy link już wrzucone, ale tą wersję, którą wypuściłeś też zostawiłem, gdyby ktoś wolał waszą🙂 W takim wypadku wystarczy z poprawionej wersji tylko wziąć skrypt bnae.script z folderu gamedata/scripts i zamienić z tym, który jest dołączony do waszej wersji spolszczenia i można grać.

  • Dodatnia 1
Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

  • 1 miesiąc temu...
  • 6 miesięcy temu...

Ktoś z grających pamięta, jak odblokować dwa pozostałe zakończenia? Ja uzyskałem tylko takie

Spoiler

W pierwszym Leczony ginie w Sarkofagu, po tym, jak ukrywa kryptokontener, a w drugim opuszcza Zonę tunelem na Bagnach. 

I drugie pytanie, czy na Bagnach pod koniec gry da się wykonać zadanie, które daje Lebiediew? Każe ustawić skaner, ale nic się nie dzieje, kiedy docieram do miejsca w którym jest znacznik. Skaner można tylko wyrzucić, ale to też nic nie daje. Później Arybak mówi, żeby zebrać arty na wyspie, ale tam nie ma niczego poza kurtką. Po trafieniu na tę wysepkę mogę jedynie iść do jednego z zakończeń lub przejść przez zniszczony most i pobiegać po Bagnach. 

Lebiediew mówił też, że Jer jest na Magazynach, ale to chyba niedokończony wątek. Nie wiem, jak tam trafić. 

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Dołącz do dyskusji

Możesz dodać zawartość już teraz a zarejestrować się później. Jeśli posiadasz już konto, zaloguj się aby dodać zawartość za jego pomocą.
Uwaga: Twój wpis zanim będzie widoczny, będzie wymagał zatwierdzenia moderatora.

Gość
Dodaj odpowiedź do tematu...

×   Wklejono zawartość z formatowaniem.   Usuń formatowanie

  Dozwolonych jest tylko 75 emoji.

×   Odnośnik został automatycznie osadzony.   Przywróć wyświetlanie jako odnośnik

×   Przywrócono poprzednią zawartość.   Wyczyść edytor

×   Nie możesz bezpośrednio wkleić grafiki. Dodaj lub załącz grafiki z adresu URL.

×
×
  • Dodaj nową pozycję...

Powiadomienie o plikach cookie

Korzystając z tej strony, zgadzasz się na nasze Warunki użytkowania.