Skocz do zawartości

Tworzenie profilu postaci


Gość Diegtiariow

Rekomendowane odpowiedzi

Gość Diegtiariow

NAZWA: Tworzenie profilu postaci
TWÓRCA: Болотный Доктор

 

Aby stworzyć postać, musisz utworzyć jej profil, opis i sekcję spawnu.

Aby utworzyć profil postaci, musisz dodać następujące linie do pliku «gamedata\configs\gameplay\npc_profile.xml»:

<character id="<id_profilu>">
<class><id_klasy></class>
</character>

Identyfikator profilu ma postać <przedrostek_poziomu>_<id_sceny>_<frakcja_postaci>_<nazwa_opisowa>, na przykład zat_b7_stalker_raider_leader. Aby uniknąć nieporozumień, klasa postaci jest taka sama jak identyfikator profilu. Klasa postaci służy do łączenia profilu i opisu postaci.

 

TWORZENIE OPISU POSTACI:

Spoiler

Z jednym profilem postaci można skojarzyć wiele opisów postaci.
To pozwala, dodając do gry kilka postaci o tym samym profilu, na uzyskanie w rezultacie postaci o innym zestawie rzeczy, innym wyglądzie (visual), itp.

Aby utworzyć opis postaci, musisz do pliku "gamedata\configs\gameplay\character_desc_<nazwa_poziomu>.xml" dodaj następującą konstrukcję:

<specific_character id="<id_opisu>" team_default = "1">
<name><id_linii_nazwy></name>
<icon><id_tekstury_ikonki></icon>
<map_icon x="1" y="0"></map_icon>
<bio><id_linii_biografii></bio>
<class><id_klasy></class>
<community><frakcja_postaci></community> <terrain_sect>stalker_terrain</terrain_sect>
<rank><ranga></rank>
<reputation><reputacja></reputation>
<money min="<minimum_pieniędzy>" max="<maksimum_pieniędzy>" infinitive="<uzupełnialność>"/>
<visual><wygląd></visual>
<snd_config><folder_ze_ścieżką_dźwiękową></snd_config>
<supplies>
[spawn] \n
<przedmiot>\n
<przedmiot>\n
#include "gameplay\character_items.xml"
#include "gameplay\character_food.xml"
#include "gameplay\character_drugs.xml"
</supplies>
#include "gameplay\character_criticals_4.xml"
<start_dialog><id_startowego_dialogu></start_dialog>
<actor_dialog><id_dialogu_aktora></actor_dialog>
<actor_dialog><id_dialogu_aktora></actor_dialog>
#include "gameplay\character_dialogs.xml"
</specific_character>

 

 

OPIS ELEMENTÓW KONSTRUKCJI:

Spoiler

Aby uniknąć nieporozumień, identyfikator opisu:
a) jest podobny do identyfikatorów klasy i profilu w przypadku, gdy z profilem powiązany jest tylko jeden opis;
b) ma postać - <identyfikator_profilu>__default_<liczba> (zaczynając od zera), jeśli z profilem powiązanych jest wiele opisów.

<id_linii_nazwy> - Id linii nazwy ma postać, jak <id_opisu>_name

Linia nazwy postaci jest dodawana do pliku "gamedata\configs\text\<lokalizacja>\st_characters.xml" za pomocą konstrukcji:

<string id="<id_linii_nazwy>">
<text><tekst_nazwy></text>
</string>

Nazwę można również wygenerować umieszczając w opisie postaci zamiast identyfikatora linii nazwy konstrukcję - GENERATE_NAME_<nazwa_frakcji>.

<id_tekstury_ikonki> - Id tekstury ikony jest wczytywany z pliku "gamedata\configs\ui\textures_descr\ui_npc_unique.xml". Ta ikonka jest widoczna podczas dialogu z postacią.

<id_linii_biografii> - aktualnie nieużywane w grze, więc to pole można pozostawić puste.

<id_klasy> - Id klasy, które łączy opis postaci z odpowiednim profilem postaci.

<frakcja_postaci> - nazwa frakcji, do której należy ta postać.

<ranga> - liczba określająca względne "bycie cool" postaci:

  • 0 - 300 – nowicjusz (novice)
  • 301 - 600 – doświadczony (experienced)
  • 601 - 900 – weteran (veteran)
  • 901 - 999 – mistrz (master)

<reputacja> - aktualnie nieużywane w grze, więc to pole może pozostać puste.

<minimalne_pieniądze>
<maksymalne_pieniądze>
<uzupełnialność>

Ilość pieniędzy jaką posiada postać będzie losowo wybierana od określonego minimum do określonego maksimum. Uzupełnialność może przyjmować wartości 0 lub 1. W tym drugim przypadku ilość pieniędzy, którymi dysponuje postać, będzie uzupełniana po każdej transakcji, ale każda pojedyncza transakcja będzie ograniczona ilością pieniędzy posiadanych przez postać.

<wygląd> - ścieżka do pliku "*.ogf" z folderu "gamedata\meshes", zawierającego wygląd (visual) postaci. Określone bez początkowego "odwrotnego ukośnika” ("\"), bez kropki i bez rozszerzenia pliku. Pancerz postaci zależy od wyglądu.

<folder_ze_ścieżką_dźwiękową> - ścieżka do folderu uniwersalnego ze ścieżką dźwiękową postaci z folderu "gamedata\sounds". Ma postać: characters_voice\human_<numer>\<frakcja>\. W tej konstrukcji <numer> może wynosić 01 lub 02 (zwykłe głosy) lub 03 (głos stłumiony przez maskę do oddychania, maskę przeciwgazową lub kopułę).

<przedmiot> \n
<przedmiot> \n

Za pomocą konstrukcji <przedmiot> określa się listę przedmiotów, które dana postać powinna posiadać. Struktury wyglądają tak: <id_przedmiotu>< = ilość><, dodatek>
Jednak < = ilość> i <, dodatek> są opcjonalne. Parametr dodatek ma znaczenie tylko dla broni i może przyjmować następujące wartości:

  • scope (celownik optyczny)
  • silencer (tłumik)
  • launcher (granatnik podlufowy)

Możesz dodać wiele konstrukcji <, dodatek>, ale wszystkie muszą wystąpić po konstrukcji < = ilość>. Na końcu całej opisanej powyżej konstrukcji muszą znajdować się symbole \n (podziały linii/końce linii). Przykład:

wpn_abakan = 1, scope, launcher

#include "gameplay\character_items.xml" — ta i wszystkie pozostałe linie #include muszą znajdować się na początku linii (bez wcięcia przed nią). Dodaje lornetkę, latarkę, detektor i najprawdopodobniej gitarę do listy przedmiotów postaci.

#include "gameplay\character_food.xml" - ta linia dodaje chleb, kiełbasę i wódkę do listy przedmiotów postaci.

#include „gameplay\character_drugs.xml” — ta linia prawdopodobnie dodaje do listy przedmiotów postaci, bandaże i apteczki pierwszej pomocy.

<id_startowego_dialogu> - Id dialogu, który jest początkowym dialogiem dla postaci. Jeśli ten parametr (wraz ze znacznikami <start_dialog></start_dialog> nie zostanie określony, zostanie użyty standardowy startowy dialog.

<id_dialogu_aktora> — Id dialogu aktora. Możesz określić wiele okien dialogowych aktora - w tagach <actor_dialog></actor_dialog>
#include "gameplay\character_dialogs.xml".

 

ŹRÓDŁO:

https://ap-pro.ru/forums/topic/1181-sozdanie-profilya-personazha/

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Dołącz do dyskusji

Możesz dodać zawartość już teraz a zarejestrować się później. Jeśli posiadasz już konto, zaloguj się aby dodać zawartość za jego pomocą.
Uwaga: Twój wpis zanim będzie widoczny, będzie wymagał zatwierdzenia moderatora.

Gość
Dodaj odpowiedź do tematu...

×   Wklejono zawartość z formatowaniem.   Usuń formatowanie

  Dozwolonych jest tylko 75 emoji.

×   Odnośnik został automatycznie osadzony.   Przywróć wyświetlanie jako odnośnik

×   Przywrócono poprzednią zawartość.   Wyczyść edytor

×   Nie możesz bezpośrednio wkleić grafiki. Dodaj lub załącz grafiki z adresu URL.

×
×
  • Dodaj nową pozycję...

Powiadomienie o plikach cookie

Korzystając z tej strony, zgadzasz się na nasze Warunki użytkowania.