Gość Diegtiariow Opublikowano 20 Maja 2023 Zgłoś Udostępnij Opublikowano 20 Maja 2023 NAZWA: Tworzenie profilu postaci TWÓRCA: Болотный Доктор Aby stworzyć postać, musisz utworzyć jej profil, opis i sekcję spawnu. Aby utworzyć profil postaci, musisz dodać następujące linie do pliku «gamedata\configs\gameplay\npc_profile.xml»: <character id="<id_profilu>"> <class><id_klasy></class> </character> Identyfikator profilu ma postać <przedrostek_poziomu>_<id_sceny>_<frakcja_postaci>_<nazwa_opisowa>, na przykład zat_b7_stalker_raider_leader. Aby uniknąć nieporozumień, klasa postaci jest taka sama jak identyfikator profilu. Klasa postaci służy do łączenia profilu i opisu postaci. TWORZENIE OPISU POSTACI: Spoiler Z jednym profilem postaci można skojarzyć wiele opisów postaci. To pozwala, dodając do gry kilka postaci o tym samym profilu, na uzyskanie w rezultacie postaci o innym zestawie rzeczy, innym wyglądzie (visual), itp. Aby utworzyć opis postaci, musisz do pliku "gamedata\configs\gameplay\character_desc_<nazwa_poziomu>.xml" dodaj następującą konstrukcję: <specific_character id="<id_opisu>" team_default = "1"> <name><id_linii_nazwy></name> <icon><id_tekstury_ikonki></icon> <map_icon x="1" y="0"></map_icon> <bio><id_linii_biografii></bio> <class><id_klasy></class> <community><frakcja_postaci></community> <terrain_sect>stalker_terrain</terrain_sect> <rank><ranga></rank> <reputation><reputacja></reputation> <money min="<minimum_pieniędzy>" max="<maksimum_pieniędzy>" infinitive="<uzupełnialność>"/> <visual><wygląd></visual> <snd_config><folder_ze_ścieżką_dźwiękową></snd_config> <supplies> [spawn] \n <przedmiot>\n <przedmiot>\n #include "gameplay\character_items.xml" #include "gameplay\character_food.xml" #include "gameplay\character_drugs.xml" </supplies> #include "gameplay\character_criticals_4.xml" <start_dialog><id_startowego_dialogu></start_dialog> <actor_dialog><id_dialogu_aktora></actor_dialog> <actor_dialog><id_dialogu_aktora></actor_dialog> #include "gameplay\character_dialogs.xml" </specific_character> OPIS ELEMENTÓW KONSTRUKCJI: Spoiler Aby uniknąć nieporozumień, identyfikator opisu: a) jest podobny do identyfikatorów klasy i profilu w przypadku, gdy z profilem powiązany jest tylko jeden opis; b) ma postać - <identyfikator_profilu>__default_<liczba> (zaczynając od zera), jeśli z profilem powiązanych jest wiele opisów. <id_linii_nazwy> - Id linii nazwy ma postać, jak <id_opisu>_name. Linia nazwy postaci jest dodawana do pliku "gamedata\configs\text\<lokalizacja>\st_characters.xml" za pomocą konstrukcji: <string id="<id_linii_nazwy>"> <text><tekst_nazwy></text> </string> Nazwę można również wygenerować umieszczając w opisie postaci zamiast identyfikatora linii nazwy konstrukcję - GENERATE_NAME_<nazwa_frakcji>. <id_tekstury_ikonki> - Id tekstury ikony jest wczytywany z pliku "gamedata\configs\ui\textures_descr\ui_npc_unique.xml". Ta ikonka jest widoczna podczas dialogu z postacią. <id_linii_biografii> - aktualnie nieużywane w grze, więc to pole można pozostawić puste. <id_klasy> - Id klasy, które łączy opis postaci z odpowiednim profilem postaci. <frakcja_postaci> - nazwa frakcji, do której należy ta postać. <ranga> - liczba określająca względne "bycie cool" postaci: 0 - 300 – nowicjusz (novice) 301 - 600 – doświadczony (experienced) 601 - 900 – weteran (veteran) 901 - 999 – mistrz (master) <reputacja> - aktualnie nieużywane w grze, więc to pole może pozostać puste. <minimalne_pieniądze> <maksymalne_pieniądze> <uzupełnialność> Ilość pieniędzy jaką posiada postać będzie losowo wybierana od określonego minimum do określonego maksimum. Uzupełnialność może przyjmować wartości 0 lub 1. W tym drugim przypadku ilość pieniędzy, którymi dysponuje postać, będzie uzupełniana po każdej transakcji, ale każda pojedyncza transakcja będzie ograniczona ilością pieniędzy posiadanych przez postać. <wygląd> - ścieżka do pliku "*.ogf" z folderu "gamedata\meshes", zawierającego wygląd (visual) postaci. Określone bez początkowego "odwrotnego ukośnika” ("\"), bez kropki i bez rozszerzenia pliku. Pancerz postaci zależy od wyglądu. <folder_ze_ścieżką_dźwiękową> - ścieżka do folderu uniwersalnego ze ścieżką dźwiękową postaci z folderu "gamedata\sounds". Ma postać: characters_voice\human_<numer>\<frakcja>\. W tej konstrukcji <numer> może wynosić 01 lub 02 (zwykłe głosy) lub 03 (głos stłumiony przez maskę do oddychania, maskę przeciwgazową lub kopułę). <przedmiot> \n <przedmiot> \n Za pomocą konstrukcji <przedmiot> określa się listę przedmiotów, które dana postać powinna posiadać. Struktury wyglądają tak: <id_przedmiotu>< = ilość><, dodatek> Jednak < = ilość> i <, dodatek> są opcjonalne. Parametr dodatek ma znaczenie tylko dla broni i może przyjmować następujące wartości: scope (celownik optyczny) silencer (tłumik) launcher (granatnik podlufowy) Możesz dodać wiele konstrukcji <, dodatek>, ale wszystkie muszą wystąpić po konstrukcji < = ilość>. Na końcu całej opisanej powyżej konstrukcji muszą znajdować się symbole \n (podziały linii/końce linii). Przykład: wpn_abakan = 1, scope, launcher #include "gameplay\character_items.xml" — ta i wszystkie pozostałe linie #include muszą znajdować się na początku linii (bez wcięcia przed nią). Dodaje lornetkę, latarkę, detektor i najprawdopodobniej gitarę do listy przedmiotów postaci. #include "gameplay\character_food.xml" - ta linia dodaje chleb, kiełbasę i wódkę do listy przedmiotów postaci. #include „gameplay\character_drugs.xml” — ta linia prawdopodobnie dodaje do listy przedmiotów postaci, bandaże i apteczki pierwszej pomocy. <id_startowego_dialogu> - Id dialogu, który jest początkowym dialogiem dla postaci. Jeśli ten parametr (wraz ze znacznikami <start_dialog></start_dialog> nie zostanie określony, zostanie użyty standardowy startowy dialog. <id_dialogu_aktora> — Id dialogu aktora. Możesz określić wiele okien dialogowych aktora - w tagach <actor_dialog></actor_dialog> #include "gameplay\character_dialogs.xml". ŹRÓDŁO: https://ap-pro.ru/forums/topic/1181-sozdanie-profilya-personazha/ Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
Rekomendowane odpowiedzi
Dołącz do dyskusji
Możesz dodać zawartość już teraz a zarejestrować się później. Jeśli posiadasz już konto, zaloguj się aby dodać zawartość za jego pomocą.
Uwaga: Twój wpis zanim będzie widoczny, będzie wymagał zatwierdzenia moderatora.