Gość Diegtiariow Opublikowano 9 Czerwca 2023 Zgłoś Udostępnij Opublikowano 9 Czerwca 2023 NAZWA: Smart_cover w Zew Prypeci [CoP] AUTOR: SG WSTĘP: Spoiler Od twórcy: "Postanowiłem napisać mały samouczek na temat Smart_cover(-ów) w Zew Prypeci. A jest to związane z Zewem Prypeci z jednego powodu… Ostatnio zacząłem pracować z SDK 0.7, a ponieważ pracuję nad moim modem V.A.V.I.L.O.N., to postanowiłem któregoś dnia ustawić kilka Smart_cover'ów, ale niestety nie wszystko udaje się za pierwszym razem. Ustawiłem Smart_cover, ale NPC nie chcą działać w tym smart cover'ze. Czytałem tutoriale jakie mogłem znaleźć, ale w końcu całkiem przypadkowo znalazłem w plikach przyczynę dlaczego nie działały, i teraz wyjaśnię co było powodem :D" PIERWSZE OPERACJE: Spoiler Na początek stwórzmy nasz Smart_cover, autor zdecydował się stworzyć go obok bara Brodacza, tak to wygląda: nazwiemy go: zat_a2_animpoint_23 Teraz, aby to pojawiło się w naszej grze, zbierzemy wszystko w all.spawn, dlatego po ustawieniu i skonfigurowaniu, przechodzimy w prawo i widzimy przycisk compile, wybieramy opcję make game, a następnie klikamy OK. Po tym jak program zbierze nasze dane, kompletujemy all.spawn, do tego SDK posiada plik tool_create_spawn.cmd. Klikamy i czekamy, aż all.spawn zostanie zebrany, po zakończeniu przechodzimy do X-Ray CoP SDK\editors\gamedata\spawns i wybieramy nasz all.spawn, ale to tylko all.spawn z naszej lokacji, którą edytowaliśmy, rozpakowujemy i widzimy nasze pliki, w przypadku autora są to alife_zaton i way_zaton. Kopiujemy go do rozpakowanego all.spawn z czystej gry ze zgodą na zamianę plików, kompletujemy i odkładamy na miejsce. GŁÓWNE: Spoiler Tutaj wprowadziliśmy do gry edytowany przez nas all.spawn, ale aby nasz Smart_cover mógł być używany przez NPC, nadal musimy wykonać następujące czynności, dopisać go do smart terrain. Aby to zrobić, otwieramy gamedata\configs\scripts\zaton\smart\zat_stalker_base_smart.ltx i po linii: zat_a2_animp_22 = zaton\zat_a2_logic.ltx dodajemy nasz: zat_a2_animp_23 = zaton\zat_a2_logic.ltx Następnie przechodzimy tutaj gamedata\configs\scripts\zaton\zat_a2_logic.ltx i po otwarciu pliku szukamy tej linii: [logic@zat_a2_animp_22] active = animpoint@zat_a2_animp_22 suitable = {=check_npc_name(sim_default) =npc_in_zone(zat_a2_sr_noweap)} true, {=check_npc_name(stalker_raider) =npc_in_zone(zat_a2_sr_noweap)} true, {=check_npc_name(zat_b14_stalker_) =npc_in_zone(zat_a2_sr_noweap)} true, {=check_npc_name(artefact_hunter) =npc_in_zone(zat_a2_sr_noweap)} true prior = 100 i po niej dodajemy nasz: [logic@zat_a2_animp_23] active = animpoint@zat_a2_animp_23 suitable = {=check_npc_name(sim_default) =npc_in_zone(zat_a2_sr_noweap)} true, {=check_npc_name(stalker_raider) =npc_in_zone(zat_a2_sr_noweap)} true, {=check_npc_name(zat_b14_stalker_) =npc_in_zone(zat_a2_sr_noweap)} true, {=check_npc_name(artefact_hunter) =npc_in_zone(zat_a2_sr_noweap)} true prior = 150 Idziemy dalej i szukamy tej linii: [animpoint@zat_a2_animp_22]:animpoint@zat_a2_animp_gen_reach cover_name = zat_a2_animpoint_22 on_info = {=npc_in_zone(zat_a2_sr_light)} animpoint@zat_a2_animp_22_reached właściwie i po tym dodajemy nasz: [animpoint@zat_a2_animp_23]:animpoint@zat_a2_animp_gen_reach cover_name = zat_a2_animpoint_23 on_info = {=npc_in_zone(zat_a2_sr_light)} animpoint@zat_a2_animp_23_reached I jeszcze dalej jest ta linijka: [animpoint@zat_a2_animp_22_reached]:animpoint@zat_a2_animp_gen cover_name = zat_a2_animpoint_22 i po niej także dodajemy naszą: [animpoint@zat_a2_animp_23_reached]:animpoint@zat_a2_animp_gen cover_name = zat_a2_animpoint_23 ŹRÓDŁO: https://ap-pro.ru/forums/topic/1280-cop-smart_cover-v-zov-pripyati/ Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
Rekomendowane odpowiedzi
Dołącz do dyskusji
Możesz dodać zawartość już teraz a zarejestrować się później. Jeśli posiadasz już konto, zaloguj się aby dodać zawartość za jego pomocą.
Uwaga: Twój wpis zanim będzie widoczny, będzie wymagał zatwierdzenia moderatora.