Gość Diegtiariow Opublikowano 1 Października 2023 Zgłoś Udostępnij Opublikowano 1 Października 2023 NAZWA: Wysyłamy wiadomości GG sposobem twórców modów AUTOR: Scouser Podziękowania dla moddera ColR_iT za pewne poprawki. Istnieje kilka sposobów wysłania wiadomości GG na PDA: poprzez schemat [sr_tip] logiki obiektu Space Restrictor lub poprzez metodę give_game_news. Twórcy wykorzystali jednak funkcję send_tip ze skryptu news_manager. Zatem funkcja spokojnie wysyła wiadomość do PDA głównego bohatera. Należy jednak pamiętać, że jest ona zbudowana na metodzie give_game_news klasy game_object. OPIS DZIAŁAŃ: Spoiler 1. Przeanalizujmy tą funkcję: function name (actor, npc) news_manager.send_tip(db.actor, "new_sms_text", 10000, "ecolog", 18000, 902) end Teraz krok po kroku: name - nazwa funkcji. (actor, npc) - jako argument wskazujemy nadawcę (aktora) i NPC. news_manager.send_tip - link/odsyłacz na funkcję. Kropką oddzielamy skrypt i samą funkcję. db.actor - ustawiamy odbiorcę, czyli aktora. "new_sms_text" - tekst. Można wskazać na zmienną tekstową, która jest przechowywana w obecnym pliku, lub zapisać tekst tutaj. 10000 - czas opóźnienia wysłania wiadomości, po tym jak została wywołana funkcja. (W milisekundach). "ecolog" - nazwa obrazka przy pokazie wiadomości z twarzą postaci (od którego jest wysłana wiadomość). W danym przypadku, obrazek z twarzą, a dokładnie osłoną kombinezonu ekologa. Można wskazać następujące parametry: default, trader, dolg, freedom, ecolog, arena, stalker, krot, barman, wolf, o_soznanie, monolith, saharov, prizrak, killer. 18000 - czas wyświetlania wiadomości na ekranie. 902 - story_id nadawcy. Tzn. że ustawia się ten obiekt, od którego przychodzą wiadomości. Jeśli ten NPC nie żyje lub jest ranny, żadna wiadomość nie zostanie wysłana. Pamiętaj, aby wziąć to pod uwagę. Wiele postaci ma story_id. Są one określone w pliku game_story_ids.ltx. W tym przypadku jest to story_id Sacharowa. Na tym kończy się analiza funkcji. Można ją przepisać do dowolnego skryptu, jeśli wywołasz go za pomocą <action>. Jeśli jednak funkcja zostanie wywołana po wejściu do restryktora, to koniecznie należy zapisać tę funkcję w xr_effects.script i podać w logice restryktora jedynie nazwę funkcji. 2. Dodajemy głos w czasie wysyłania wiadomości: Po prostu otwórz plik news_manager.script, i zobaczymy na początku i trochę w dół, wiele odsyłaczy do plików dźwiękowych. W naszym przypadku piszemy: new_sms_text = xr_sound.get_safe_sound_object([[characters_voice\sound]]), new_sms_text - zmienna tekstowa naszej wiadomości. Wskaż DOKŁADNIE ją! xr_sound.get_safe_sound_object - ścieżka do funkcji odtwarzającej dźwięk. ([[character_voice\sound]]) - ścieżka do dźwięku. ŹRÓDŁO: https://ap-pro.ru/forums/topic/1192-otsylaem-soobshteniya-glavnomu-geroyu-metodom-razrabotchikov/ Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
Rekomendowane odpowiedzi
Dołącz do dyskusji
Możesz dodać zawartość już teraz a zarejestrować się później. Jeśli posiadasz już konto, zaloguj się aby dodać zawartość za jego pomocą.
Uwaga: Twój wpis zanim będzie widoczny, będzie wymagał zatwierdzenia moderatora.