Skocz do zawartości

Historia Johna 2 (OBT)


Rekomendowane odpowiedzi

his_john_2.png

Tytuł oryginalny: История Джона 2
Platforma: Zew Prypeci 1.6.02 (repack - wersja samodzielna)
Data premiery: 30.09.2023 r. (wersja 0.2.3)
Autor: Emmis
Autor spolszczenia: @Szczepan9205


OPIS:

Spoiler

Modyfikacja jest w fazie otwartej wersji beta (OBT), co oznacza, że mogą wystąpić pewne problemy techniczne. Chwilowo dostępne są 3 z 6 rozdziałów (wszystkie trzy w języku polskim).


Historia Johna 2 to kontynuacja przygód Johna, które rozgrywały się w części pierwszej moda na platformie Zewu Prypeci. Przedstawione wydarzenia mają miejsce kilka miesięcy później.

John nigdy nie pozbył się przekleństwa, z powodu którego ginie cała jego rodzina i bliscy przyjaciele. Wygląda jednak na to, że chyba wszystko powoli wraca do normy... Udało mu się znaleźć towarzysza, który ku zaskoczeniu Johna wciąż żyje i ma się dobrze. Co więcej, John w przeszłości ratuje Emmisona, przetaczając mu własną krew po tym, jak ten został ciężko ranny. Można powiedzieć, że od tamtego momentu są niczym bracia.

Dwaj przyjaciele większość swojego czasu spędzają w Barze 100 Radów, gdzie podejmują się każdej drobnej pracy i jakimś cudem wiążą koniec z końcem. John niestety nadużywa alkoholu i nieustannie wpada w tarapaty, z których ratuje go Emmison. Po kolejnej pijackiej rozróbie Emmison postanawia udać się nad Jantar, gdzie według plotek z baru naukowcy poszukują ochotników do pracy. John przystaje na propozycję przyjaciela i wspólnie decydują się następnego dnia wyruszyć... Protagonista jednak znowu się upija i przepada, a więc Emmis wyrusza sam.


Cechy moda:

  • nowa fabuła, 
  • adaptacja Gunslingera
  • odświeżona grafika i nowe dźwięki, 
  • innowacje w rozgrywce, 
  • przerywniki filmowe z perspektywy pierwszej oraz trzeciej osoby, 
  • udźwiękowione postacie, 
  • nowy system osiągnięć.

Zakończenia: 

Rozdział drugi, trzeci oraz czwarty można przejść, uzyskując pozytywne lub negatywne zakończenie, co finalnie wpłynie na koniec historii. Schemat jest zbliżony do tego, który znamy w serii Metro (ekran zamiga podczas dokonania złego wyboru, a jeśli się to powtórzy więcej niż dwa razy, to w efekcie nastąpi złe zakończenie).


W projekcie wykorzystano: 

Spoiler

Grafika: 


Udźwiękowienie: 

  • April Rain,
  • musopen.org,
  • Misery,
  • Cyberpunk 2077,
  • Far Cry 3.

Modele: 


UI:

  • Anomaly 1.5.1.

PORADY:

Spoiler

F.A.Q.: 

P: Dlaczego OBT?
O: Pomijając samą istotę OBT - testowanie. Problemy osobiste i brak czasu na rozwój. Nie chcę, żeby mod tkwił bezczynnie.

P: W jaki sposób modyfikacja zostanie wydana? 
O: Mod został w wygodny sposób podzielony na rozdziały. Aby nie rozpoczynać za każdym razem nowej gry, stworzono mały system przenoszenia zapisów, pozwalający na kontynuowanie gry z poprzednich rozdziałów.

P: Czym jest system przenoszenia zapisów i jak działa?
O: Po przejściu rozdziału (zostaniesz o tym powiadomiony), gra utworzy plik w gamedata\configs\js2_data_save.ltx. Należy go zapisać, a gdy ukaże się kolejny rozdział, wkleić do moda w tej samej ścieżce. W menu głównym przy wyborze nowej gry pojawi się "Kontynuuj grę od x rozdziału".

P: Czy rozdział jest osobną modyfikacją? 
O: Nie. Rozdziały będą dodawane jako aktualizacje.

P: Czy trzeba zagrać w pierwszą część, aby zrozumieć, co zaszło w kontynuacji? 
O: Druga część jest bezpośrednią kontynuacją, więc zdecydowanie polecam najpierw przejść pierwszą część Historii Johna. 

GALERIA:

Spoiler

Historia Johna 2_stalkerteam_scr1.jpg  Historia Johna 2_stalkerteam_scr2.jpg

Historia Johna 2_stalkerteam_scr3.jpg  Historia Johna 2_stalkerteam_scr4.jpg

Historia Johna 2_stalkerteam_scr5.jpg  Historia Johna 2_stalkerteam_scr6.jpg

INSTALACJA:

Spoiler

Zalecana kolejność instalacji:

1. Wystarczy rozpakować pobrane archiwum (najlepiej poza partycję systemową i katalogi Program Files), wrzucić łatkę i można grać.
 

Instalacja spolszczenia:

1. Pobieramy archiwum ze spolszczeniem i rozpakowujemy w dowolne miejsce, a następnie kopiujemy wypakowaną zawartość archiwum ze spolszczeniem i wrzucamy do katalogu z modem ze zgodą na zamianę plików jeżeli system o takową poprosi.

LINKI DO POBRANIA:

Spoiler

Mod:


Patch: 


Spolszczenie:

CO ROBIĆ W PRZYPADKU BRAKU KSYWEK NPC-ÓW W ROZDZIALE III:

Spoiler

W przypadku problemu z brakiem ksywek NPC w rozdziale III należy pobrać poniższy plik:

js2_data_save.ltx

Następnie należy wrzucić go do gamedata/configs ze zgodą na podmianę pliku - po ponownym uruchomieniu moda rozpoczynamy rozdział III z poziomu menu głównego i ksywki powinny wrócić na swoje miejsce, aczkolwiek najprawdopodobniej przestaną nam działać zapisy z rozdziałów I i II.

Jest to porada TYLKO dla graczy, którzy rozpoczęli grę przed wydaniem nowej wersji spolszczenia i po prostu wrzucili nowe spolszczenie na stare, a następnie kontynuowali grę.

Jeżeli ktoś rozpoczyna grę od samego początku już na nowej wersji spolszczenia to wszystko powinno być w porządku. Podziękowania dla @NotFound04 za sprawdzenie tego :) 


Źródło: new_AP-PRO_LOGO.png.aba0a3e476d400f89ebcc83f4ed08bdb.png

 

  • Dodatnia 4
Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Łatka 0.1.1: Naprawiono błąd, gdy Bykow dzwonił do siebie Zwiększony promień wykrywania anogenicznego skanera strefy psi (30 ---> 35) Poprawiono kilka błędów gramatycznych w tekstach. Naprawiono błąd, w wyniku którego można poprosić Świętego o pomoc w walce z Hannibalem, chociaż już nie żyje. Wydłużono czas ukończenia zadania na Jantarze (02:00 ---> 02:30)

Патч 0.1.1:

    Исправлен баг, когда Быков подзывает к себе
    Увеличен радиус обнаружения сканером аногенной пси-зоны (30 ---> 35)
    Исправлены некоторые грамматические ошибки в текстах
    Исправлен баг, когда у Святого можно попросить помощи с Ганнибалом, хотя тот уже мертв
    Время на прохождение испытания на Янтаре было увеличено (02:00 ---> 02:30)

https://drive.google.com/file/d/13-V5MCIxP--aX4yZOw4Rh99Ycqw18e9m/view

https://mega.nz/file/g2FChJTa#SCF9SVfvIb-tIn5mwjBcd7AeGbqCJYEHXa5EB2Am_rc

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

  • Agrael przypiął/ęła ten temat

ss_daniel_10-31-23_14-00-07_(rostok).jpg

Mimo że mod został wydany w formie OBT, to warto dać mu szansę.

Myślę, że to godna kontynuacja przygód Johna, który jest w stanie zrobić wszystko, aby uratować swojego przyjaciela, choć jak to w Zonie bywa, będzie wykorzystywany - niby w słusznym celu, ale jednak.

Najbardziej podobało mi się zadanie w X-16, bo Emmis (autor moda) świetnie dobrał muzykę. Dzięki temu walka z zzombifikowanymi, którzy tylko na nas napierali, wyszła epicko. Oczywiście nie można zapomnieć o finałowej potyczce z... Dość przebiegłym przeciwnikiem.

Jeżeli ktoś chciałby zagrać w HJ2, to zdecydowanie powinien zacząć od części pierwszej. 

  • Dodatnia 2
Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

  • 2 tygodnie później...

No i tak się ściąga z megi, nie, nie ściągałem nic wcześniej, z resztą z megi korzystam tylko od Was, nie wiem co oni chcą żebym aktualizował, może ktoś mnie oświeci? Pobrałem z google, zrobiłem opcjonalne textury bo te z moda to jakieś średniowiecze, nic to nie pomogło, do tego na DX11 mod w ogóle się nie ładuje, staje w miejscu, nie wiem o co tutaj chodzi, odpuszczam go

 

Screenshot 2023-11-16 09-50-04.jpg

ss_cez137_11-16-23_10-21-42_(rostok).jpg

Edytowane przez cez137
Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Godzinę temu, cez137 napisał(a):

No i tak się ściąga z megi, nie, nie ściągałem nic wcześniej, z resztą z megi korzystam tylko od Was, nie wiem co oni chcą żebym aktualizował, może ktoś mnie oświeci?

Dla nas ?

Co do Mega.
Wprowadzanie opłat i limitów w sytuacji np: gdy pobieranie pliku generuje duży transfer i można na tym zarobić, 
jest dla mnie logiczne. I nie chodzi o to czy Ty coś pobierałeś czy nie. Swoja drogą to dobrze świadczy o modzie, ale dla Mega
to tylko dane które generują transfer .
Nie ma obowiązku korzystania z Mega i to nie jest portal działający charytatywnie. 
 

Godzinę temu, cez137 napisał(a):

Pobrałem z google, zrobiłem opcjonalne textury bo te z moda to jakieś średniowiecze, nic to nie pomogło

Na co nie pomogło?
 

Godzinę temu, cez137 napisał(a):

do tego na DX11 mod w ogóle się nie ładuje, staje w miejscu, nie wiem o co tutaj chodzi, odpuszczam go

Nie wiem czy dobrze rozumiem.
Piszesz, że ingerowałeś w pliki moda (tekstury). 
Skąd więc zdziwienie, że mod się nie uruchamia? 
No i te nieszczęsne  DX11...
Moja rada jest taka.
Postaw moda jeszcze raz i nic nie zmieniaj w plikach.
Sprawdź czy będzie ok
Mogę moda postawić i może będę mógł pomóc. 
Z tego co czytałem w moda warto zagrać i kiedyś pewnie to zrobię.

Cholercia... Ja tu piszę i piszę a dopiero teraz doczytałem, że moda odpuszczasz.  

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

@OldMan 

21 godzin temu, OldMan napisał(a):

Dla nas ?

od Was nie dla nas, tylko u Was korzystam z megi

21 godzin temu, OldMan napisał(a):

Co do Mega.
Wprowadzanie opłat i limitów w sytuacji np: gdy pobieranie pliku generuje duży transfer i można na tym zarobić, 

 

21 godzin temu, OldMan napisał(a):

Mega i to nie jest portal działający charytatywnie. 

aha, rozumiem, myślałem wręcz odwrotnie ponieważ korzystam z innych programów tego typu i tam jest tak że jak się przekroczy czasowy limit transferu to trzeba odczekać kilka godzin i wtedy nadal jest za free (i tutaj tak jest) albo nie można pobierać jednocześnie kilku plików z jednego serwera ale ok, poza tym nie raz ściągałem jakiegoś moda z megi i nie było problemu, pierwszy raz

21 godzin temu, OldMan napisał(a):

Na co nie pomogło?

na tą słabą grafikę

21 godzin temu, OldMan napisał(a):

Piszesz, że ingerowałeś w pliki moda (tekstury). 
Skąd więc zdziwienie, że mod się nie uruchamia? 

stąd że pliki z opcjonalnymi teksturami są w plikach do pobrania i myślałem że jak je zamienię to grafika będzie lepsza

Edytowane przez cez137
Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

@cez137 A co Ty się spodziewałeś po tym modzie wodotrysków jak w Gammie w tym HJ2 :P? To jest mod na Zew Prypeci, do tego na 32 bitowym silniku, więc ładniej nie będzie bo gdyby autor zaczął jeszcze wrzucać jakieś rzeczy poprawiające grafikę to silnik by się w końcu "zesrał" za przeproszeniem bo Gunslinger już go wystarczająco obciąża, a ta paczka, którą wrzuciłeś to są tekstury 2k to nie powinieneś być zdziwiony, że się wczytać nie chciało bo pewnie pamięci brakło - autor pisał o tym, że tekstury 2k mogą powodować wylot z powodu braku pamięci. 
Co nie zmienia faktu, że na tym Twoim zrzucie naprawdę kiepsko to wygląda - na pewno ustawiłeś grafikę na maksa? Bo u mnie czy u Smoxa dużo lepiej to wygląda, a ja tych tekstur 2k nie wrzucałem i mi HJ2 spokojnie na maksymalnych ustawieniach śmiga.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

@Szczepan9205 wodotrysków może nie, ale też nie takiego antyka, myślałem po prostu że mody które są dostępne po polsku ostatnimi czasy są już mniej więcej dostosowane do obecnych standardów a jednak zdarzają się takie kaszaloty, dobra nieważne szukam czegoś bardziej nowoczesnego

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Uważam, że nazwanie tego moda kaszalotem jest krzywdzące. Na Dziczy być może i szału nie ma, ale Jantar wygląda ładnie. Screen z mojej gry. 

Spoiler

ss_daniel_10-31-23_15-17-29_(yantar).jpg.2830ac0ac892d69ed99547fb92a560b1.jpg

 

Poza tym na najwyższych ustawieniach nie można - moim zdaniem - niczego zarzucić HJ2 pod względem grafiki. No i jest to modzik stricte fabularny. zakładam, że autor mógłby dorzucić kilka "bajerów", ale wtedy byłoby narzekanie na optymalizację.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

@cez137No rozumiem choć powiem Ci, że z takim podejściem to sporo dobrych fabularnie modów Cię ominie. Też swego czasu miałem takie podejście, że grałem tylko w te, które wyglądały, ale prawda jest taka, że często warto olać grafikę na rzecz dobrej historii tak jak w tym przypadku - grafika może nie powala, ale za to historia jest bardzo fajna ;) 

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

@Agrael 

2 minuty temu, Agrael napisał(a):

Uważam, że nazwanie tego moda kaszalotem jest krzywdzące.

kaszalot pod względem graficznym, może na screenie tego nie widać ale na "żywo" wygląda to u mnie tragicznie, no grać się odechciewa

@Szczepan9205 

3 minuty temu, Szczepan9205 napisał(a):

powiem Ci, że z takim podejściem to sporo dobrych fabularnie modów Cię ominie.

rozumiem, ale jednak nie dam rady w to grać z taką grafiką, ja nie wymagam nie wiadomo czego ale sam widzisz jak to wygląda

4 minuty temu, Szczepan9205 napisał(a):

grafika może nie powala, ale za to historia jest bardzo fajna

pewnie tak jest

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

@cez137 a tobie coś się nie pokićkało🤔

Różne paczki npców, nowa pogoda, zmienione tekstury, gunslinger i ty mówisz, że to kaszalot? Ja w niego zagram dopiero jak będzie cała fabuła ale w  pierwszej części mieliśmy praktycznie czysty Zew z paczką broni to dwójka nie może chyba gorzej wyglądać jak dopakowali jeszcze modów.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

@tom3kb nie no raczej mi się nic nie pokićało, na sam pierw postawiłem go z tego co zassałem z google, dograłem spolszczenie, jak to zobaczyłem to zdrętwiałem co za kaszalot, screena masz wyżej, więc mówię są jakieś textury do pobrania, wezmę i to ogarnę, no i mod już się nie ładował, to wszystko, więc go odpuściłem, wszystko robiłem zgodnie z instrukcją, wziąłem się za pierwszą część też jakieś jaja dajta spokój 🤣

Edytowane przez cez137
Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

  • 3 tygodnie później...

Dołącz do dyskusji

Możesz dodać zawartość już teraz a zarejestrować się później. Jeśli posiadasz już konto, zaloguj się aby dodać zawartość za jego pomocą.
Uwaga: Twój wpis zanim będzie widoczny, będzie wymagał zatwierdzenia moderatora.

Gość
Dodaj odpowiedź do tematu...

×   Wklejono zawartość z formatowaniem.   Usuń formatowanie

  Dozwolonych jest tylko 75 emoji.

×   Odnośnik został automatycznie osadzony.   Przywróć wyświetlanie jako odnośnik

×   Przywrócono poprzednią zawartość.   Wyczyść edytor

×   Nie możesz bezpośrednio wkleić grafiki. Dodaj lub załącz grafiki z adresu URL.

×
×
  • Dodaj nową pozycję...

Powiadomienie o plikach cookie

Korzystając z tej strony, zgadzasz się na nasze Warunki użytkowania.