Skocz do zawartości

A co jakby? Czyli jak zacząć przygodę z OP 2.2 (i nie tylko)


Ignachinio

Rekomendowane odpowiedzi

Siema, jest wśród nas spora liczba graczy albo chociaż garstka ;) która chciał by przejść Króla modów. Perłę w Koronie Stalkera. Czyli jakby nie patrząc Opeczka naszego kochanego.

 

Od razu zaznaczam będzie dużo spojlerów. Więc jak nie chcesz psuć sobie gry omiń temat.

 

A więc gotowi? Zaczynamy.

 

1. Zaczynasz tą przygodę jako nikt. Ty nawet nie jesteś bandytą TY JESTEŚ Trupem. Kimś z kim nikt rozmawiać nie będzie i nikogo nie obchodzisz. Jesteś zerem. I tak się czuj. Pamiętaj o tym zawsze w każdym momencie moda bo do końca nie będziesz miał nigdy poczucia, że jesteś zajebisty.

Kiedy już trochę okrzepniesz przejdziesz się po pieczarze pamiętaj o tym, że na Kordonie nauczysz się tego co potem przyda CI się w całej grze.

Po pierwsze Sidor to złodziej i gnój każdy to wie ale trzeba współpracować nawet z nim. Śpiworek to podstawa. Bez tego po dwóch dniach w grze będziesz mógł sobie zaśpiewać anielski orszak co najwyżej. Padniesz i tyle.

Po drugie Major spod Mostu da Ci zadania. Jedno z nich musisz wykonać natychmiast. Nóż coś, co jeszcze przez długi czas będzie twoich najlepszym przyjacielem. Części mutantów to dobry interes zarówno aby pohandlować jak i zbierać.

Młot to twój najlepszy kumpel. I co ważne gra pomimo tego, że Cię gnębi i poniża daj Ci niesamowitą możliwość zdobycia tego sprzętu niemal na początku. Oczywiście nic za darmo ale na tym etapie dwa granaty to powinieneś mieć w swoim ekwipunku.

Pewnie korci Ci po pierwszej wizycie na ATP Kordonu sprzedaż całego złomu Sidorowi. I tu mogę Ci powiedzieć to jest błąd! Gra wielokrotnie poprosi Cię o karabiny w różnym stanie które będziesz musiał przynieść a to do handlarza a to jakiegoś NPC. Tak więc pamiętajmy każdy karabin to w przyszłości dobra broń dla Ciebie albo art z wymiany.

Na kordonie zbieractwo uprawia między innymi Pietrucha który jako pierwszy pewnie będzie na twojej liście ukończenia takiego zadania! Zrób to w miarę szybko.

Nie zapomnij także o wszelkiej maści schowkach. Od Kostii który da Ci podstawowe schowki proste i przyjemne po Kolekcjonera, Tubylca, Alpinisty przy których będziesz chciał wywalić kompa przez okno, balkon lub drzwi.

Pamiętaj także o sprawdzeniu wszystkich zakamarków. W każdej skrzynce do rozbicia, schowku, skrzyni może leżeć ta amunicja która uratuje Ci życie gdy resztkami sił będziesz pełz do obozu stalkerów.

A właśnie co do amunicji w tym modzie gramy typowo selektywnie. Czyli wiedząc, że idziemy na lokację gdzie będzie od groma broni wschodniej zabieramy ze sobą Natowską spluwę i na odwrót. Dzięki temu nigdy nie zabraknie nam naboi które w grze są mega drogie.

Schowki zdobyte za zadania czy od stalkerów to nasz priorytet. W Op 2.2 są ustawione na rzadkie czyli żaden jeden bandaż czy inny szrot Ci z nich nie wyleci. Na początku gry zdobywając takie cudo można się nieźle obłowić. Dobry pancerz może naprawdę umilić grę.

Hajs kasa czy po prostu siano. WAŻNE przy pierwszej wizycie w DM musicie mieć 40 koła papieru bo to będzie jedyna możliwość wykonania zadania. Jest to bardzo ważne i koniecznie musicie zrobić wszystko aby się wam to udało. Inaczej tam nie wchodźcie.

Super arty które wpadną w wasze ręce w początkowych lokacjach zostawiacie przydadzą się później.

I pamiętajcie ten mod to nie sprint tylko maraton nie ma nic złego w cofnięciu się do poprzedniej lokacji żeby powalczyć czy zdobyć więcej amunicji. Nic na siłę i nie szybko.

Tak przygotowani możecie iść do Baru i dalej w Zonę. Dacie radę

 

Czołem Stalkerzy

 

Spoiler

Z doświadczenie polecam lecieć do po Korda na Jupiter. Broń która zmieni obliczę gry!

Nie bójcie się grać na pomocach. Nie niszcząca się broń. Większy udźwig korzystajcie śmiało to wam ma być wygodnie!

 

  • Dodatnia 2
  • Ekstra 2
Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

  • 2 miesiące temu...

Ciąg dalszy moi mili :) Zarabianie w Opku

Moi drodzy ja wiem, że jest trudno. Że złodzieje z Barmanem i Sodiorem golą was do zera za nic. A wszystko kosztuje majątek ale.

W tym modzie ile zarabiać.

Po pierwsze i ważne pamiętajcie o tym, że pieniądze w tym modzie będą wam wielokrotnie potrzebne. Do różnych zadań. Często za hajs możesz kupić coś czego nie da się zrobić.

A więc zaczynamy. Oczywiście możesz sobie zainstalować ułatwienia na miliony hajsu od razu czy realne ceny za karabiny (to jest sztok za głupiego AK można zgarnąć 35 koła papieru) ale nie o tym tu mowa.

 

Pierwsze to rozpoznanie rynku co kto kupuje i za co. Czasami okazuje się, że obszczymurek który ma w ofercie obrzym i bandaż nagle zapłaci Ci Sporo szmalu za jakiś wybrany typ broni.

Oczywiście są to tylko moje spostrzeżenia jak grać i co robić. Ktoś może dawać więcej, ktoś może kupować inaczej.

 

NATO generalnie w modzie w pewnym momencie spotkacie się z przeciwnikami którzy używają broni Natowskich. Generalnie wszystko co się da targamy do Kutwy. On kupi wszystko i nawet zapłaci. Szczególnie warto zwrócić uwagę na to, że na Magazynach mamy trzy miejsca gdzie można obłowić się tym cudem (bariera i najemnicy) plus bliska jest Plac Budowy. Oczywiście Kutwa jak to Kutwa wybrzydza i nie za wszystko wam zapłaci dobrze ale polecam tylko dla niego chomikować FN 2000 naprawdę dobrze płaci za to cudo. Opłaca się nawet z innej lokacji mu to przetargać.

No dobrze, spytanie a co z AK i innymi cudami które walają się w ilościach hurtowych bliżej Kordonu. A to już domena handlarza Powinności. Lubie tego typa nie marudzi bierze jak leci. Skupuje generalnie wszystko i nawet fajnie płaci. Oczywiście i on ma swoje ulubione cudo. Groza i Wał oraz czasami AK-9 (ale na początku bym nie sprzedawał) to jego koniki za które da wam kupę szmalu.

Ok ale dopiero co zacząłem grę i mam od groma niemieckiego złomu. Generalnie STG-44 skupuje Adrenalina w miarę sensowych pieniążkach. NO i ważne gdybyście dostali gdzieś STG-42 czyli jego poprzednią wersję BROŃ BOŻE NIE SPRZEDAWAĆ. Przyda się na pewno.

Niestety w OP 2.2 Sacharow płaci grosze za strzelby a szkoda gdyż do niego zawsze zwalał się mój bohater z hurtowymi ilościami Spasów i innych cudów obecnie są to śmieszne sumy.

No dobra powiecie jest git ale po co to pisać. Już tłumaczę w grze występują jeszcze dwaj handlarze powiedzmy PREMIUM

Siak który dziwnym trafem upodobał sobie Snajperskie Enflidy za które płaci horrendalne sumy. Warto mu je nosić. Skupuje każde ilości.

I Burbon niepozorny handlarz który jak wieść niesie handluje z Monolitem. I teraz ważne nie sprzedajemy żadnych karabinów snajperskich Kutwie i Pietrence. Oni zapłacą za nie grosze. TYLKO BURBON płaci dobre siano za wszystkie snajperki w grze. SWD HK 417 Wychłop to są wasze miliony na koncie. Na nich idzie bardzo szybko się dorobić. Oczywiście Karabiny Maszynowe tylko do niego nosimy bo to też jest full kasa.

No i skupuje pancerze w super cenach. Warto nadmiar sprzętu sprzedać.

 

Pewnie zadasz teraz pytanie .. To tylko teoria w grze tak to nie wygląda. Już tłumaczę o co tutaj chodzi. Gra daje nam możliwość zarobienia ale, żeby to zrobić musisz pograć free play. Tylko dla siana. Przykład Prypeć środkowa to nieustanne pole bitwy. Tam wybijając wszystkich jesteś w stanie zarobić miliony. Oczywiście obok masz CEA 2 i Wschodnią Prypeć gdzie możesz dorobić się dobrych snajperek które również sprzedaż za grube hajsy.

To samo Magazyny Wojskowe i okolice hangaru na Wysypisku oraz Agro gdzie broni wschodniej jest od groma.

 

Spytasz także no dobrze (nie wgrałeś sobie moda na wielokrotne naprawy) broń często gęsto to śmietnik. Owszem część to będzie odrzut. Ale w grze jest Żyła miły i sympatyczny bandzior który za chlebuś da wam ile wam się podoba zestawów naprawczych. Na prawdę warto skupować od stalkerów i nie tylko chleb i go u niego wymieniać. Idzie się na tym dorobić. Oczywiście w pierwszym rzędzie naprawiamy karabiny dla Burbona na których idzie zarobić a nie M16 dla Kutwy.

I ważne w grze występuje od groma zadań zbieractwa .Pamiętajcie o tym i w swoich schowkach miejcie minimum 5-6 sztuk broni danego typu. Jest to bardzo ważne.  Bo niektóre typy broni z fabułą wyparują i już nie będziecie spotykali nikogo w nie wyposażonego.

Oczywiście o karabinach dedykowanych nie muszę chyba tutaj pisać. Nie sprzedajemy ich za nic. Za Żadne pieniążki arty cokolwiek. One się do czegoś innego wam przydadzą.

Tyle..

 

A bym zapomniał nie jest wstydem mieć parę schowków na każdej lokacji albo trzy razy biegać do jednego schowka aby zebrać z niego cuda. Ten mod taki jest i na pewno was za to wynagrodzi.

 

Trzymajcie się tam na Opkowym szlaku. I pamiętajcie nie jest tak źle aby nie mogło być gorzej. Arty też lubią znikać ;)
Cześć!

 

  • Dodatnia 2
Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Dołącz do dyskusji

Możesz dodać zawartość już teraz a zarejestrować się później. Jeśli posiadasz już konto, zaloguj się aby dodać zawartość za jego pomocą.
Uwaga: Twój wpis zanim będzie widoczny, będzie wymagał zatwierdzenia moderatora.

Gość
Dodaj odpowiedź do tematu...

×   Wklejono zawartość z formatowaniem.   Usuń formatowanie

  Dozwolonych jest tylko 75 emoji.

×   Odnośnik został automatycznie osadzony.   Przywróć wyświetlanie jako odnośnik

×   Przywrócono poprzednią zawartość.   Wyczyść edytor

×   Nie możesz bezpośrednio wkleić grafiki. Dodaj lub załącz grafiki z adresu URL.

×
×
  • Dodaj nową pozycję...

Powiadomienie o plikach cookie

Korzystając z tej strony, zgadzasz się na nasze Warunki użytkowania.