Skocz do zawartości

Dyskusja nt. tłumaczenia OLR 3.0 (OBT)


Rekomendowane odpowiedzi

@FeRuPostaw Metka spolszczenie bo ja nie mam pewności czy w tym co przepakowałem są wszystkie pliki, które tłumaczyli. Jedyne co to możesz z poprzedniej strony pobrać pliki dialogs_nick i tasks_nick i wrzucić bo były w nich 2 błędy, które powodowały wyloty i wywalanie DEFAULT IME czy jakoś tak na ekran.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

  • Odpowiedzi 108
  • Dodano
  • Ostatniej odpowiedzi

Top użytkownicy w tym temacie

Top użytkownicy w tym temacie

Opublikowane grafiki

No ja też właśnie chciałem pobrać spolszczenie w ramach testowania i się zakręciłem, co brać "oficjalnie". Czy to ze "Zgłoszenia spolszczenia" czy może tu coś z tematu z postów 

Dlatego mówiłem, że w pierwszym poście powinno być to wyjściowe, z którego startujemy, a że w temacie pojawiają się przerobione pliki, czy namiary na pliki gdzie coś się znajduje, czy jest coś do przerobienia to wszystko ok, to jest potrzebne. Bo wy ogarniacie jak to działa i co potem zmieniać w poprawkach.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Ja w ogóle nie rozumiem panowie czemu zamiast tego od @metek58 pobieraliście to co przepakowałem :P Żeby nie było zamieszania to wywaliłem post, w którym je wstawiłem, ale pisałem przecież, że ono jest stricte dla Metka i że nie jestem pewien czy ma wszystkie potrzebne pliki, więc nie czaję czemu wszyscy się tak na nie rzucili skoro to to samo tylko bez plików, które nie są potrzebne do działania spolszczenia 😂

Mały offtop się przez to zrobił i przydałoby się trochę tu posprzątać moim zdaniem.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

46 minut temu, Szczepan9205 napisał(a):

@FeRuPostaw Metka spolszczenie bo ja nie mam pewności czy w tym co przepakowałem są wszystkie pliki, które tłumaczyli. Jedyne co to możesz z poprzedniej strony pobrać pliki dialogs_nick i tasks_nick i wrzucić bo były w nich 2 błędy, które powodowały wyloty i wywalanie DEFAULT IME czy jakoś tak na ekran.

Tylko gdzie jest wstawiona ta polonizacja...Bo albo ja ślepy albo już sięstarzeje....przeszukałem kilka razy pierwszą stronę i 3x ostatnie strony wątku i tej wrzutki z polonizacją nie mogę znaleźć😅

 

EDIT: Znalazłem tamten wątek...Sobię myślę ocb...Bo bałagan się zrobił już niemały skoro tu się pojawiają posty, które ewidentnie pasują do tamtego założonego przez @metek58

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Znaczy @metek58 napisał, że przygotuje nową paczkę ze spolszczeniem, więc proponują ją potraktować jako już oficjalnie tłumaczenie OLR. Wtedy będę mógł je umieścić w pierwszym poście, a moda przerzucić do działu ze spolszczonymi. 

Podobnie ze zgłaszaniem błędów w tłumaczeniu. W tym dziale zawsze były zgłaszane - wystarczy założyć temat dot. OLR 3.0 po oficjalnym dodaniu spolszczenia. 

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

@Szczepan9205, ta wersja z większą czcionką, przynajmniej są widoczne znaki diakrytyczne. Pytanie - jak to zrobiłeś, że ten plik przy tych informacjach wyświetla polskie znaki diakrytyczne?

 

@LisKot, jak pozbyłeś się tych dodatkowych znaków w zakładkach PDA? Próbowałem te znaki usunąć, ale zsunęło zakładki na siebie. Podrzuć pomysł, bo jest dobry.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

@Szczepan9205 Oczywiście, że większa czcionka jest lepszym wyborem. Co prawda ze wzrokiem nie miałem nigdy problemów i na komisji wojskowej mówili, że mam oczy jak snajper bo z końca sali widziałem wyraźnie ostatni najmniejszy rząd literek 🤣 ale zawsze w niektorych grach czy modach malutki tekst męczy przy czytaniu zwłaszcza długich kwestii dialogowych i np w True Stalker dzieki wiekszej i grubszej czcionce można było nawet bez zbędnego skupiania się łatwo wszystko przeczytać nawet bez patrzenia bezpośrednio na tekst.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

@metek58Normalnie. Edytowałem konkretne pliki w configs/ui w których występowała czcionka podpisana jako "small" i "medium" i zastąpiłem je kolejno "letterica16" i "letterica18".
Ot cała filozofia. A że Arial, Graffiti i Letterica to oryginalne czcionki użyte przez GSC w Cieniu Czarnobyla to musiało wyświetlać nasze znaki diakrytyczne. Z tym, że czcionki w textures/ui pochodzą właśnie z Cienia i jak widać - przy rozdzielczości 1920x1080 czyli Full HD, widać przy literach jakieś cieniutkie i małe kropki i kreski - będę potem próbował jeszcze podmiany tekstur tych czcionek na ich odpowiedniki z Zewu Prypeci i zobaczę czy znikną te kreski czy po prostu w OLR już tak jest i koniec.

  • Dodatnia 1
Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Teraz w tym modzie jest cała masa informacji, która pojawia się na ekranie. Chciałbym wrzucić paczkę z poprawionymi plikami, ale brakuje mi nieco...

@LisKot, potrzebuję tego pliku z Twoją wersją ustawienia zakładek.

@Szczepan9205, na Twoim screenie z większą czcionką widać poprawny tekst. Jak mam to zrobić? 

Ok, spróbuję.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Po zmianie w ui czcionki, teksty są poprawnie wyświetlane. Jest jeszcze mankament z napisem pancerz w lewym dolnym rogu ekranu, bo wylazł z ramki na prawo. Czy da się go przesunąć w lewo, aby był w ramce?

Chciałbym wywalić $ i dać Ru, ale nie wiem gdzie to jest.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

@metek58Musisz znaleźć plik w ui, w którym występuje ta nazwa ( w sensie PANCERZ) i interesuje Cię to (przykładowo bo nie jestem pewien czy to ten plik - to jest z maingame_16.xml, a zmiany mogą być widoczne jeżeli edytujesz maingame.xml):
W każdym razie interesuje cię to:

    <static_armor x="-024" y="715" width="0" height="0">
        <texture>ui_hud_shkala_armor</texture>
                <text x="98" y="38" font="letterica16" r="255" g="255" b="255" a="130">PANCERZ</text>        
        <auto_static x="5" y="6" width="19" height="18">
            <texture>ui_hud_icon_armour</texture>
        </auto_static>
    </static_armor>

X to poziom, Y to pion. Napis trzeba przesunąć w lewo, więc wartość X modyfikujesz tylko nie wiem czy dając większą czy mniejszą - musisz poeksperymentować, ale radziłbym wartościami nie większymi niż -10 + 10 do oryginalnej wartości.

  • Dodatnia 1
Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

@LisKotZdecydowanie to drugie, żeby napis był w okienku :P Mnie się już dzisiaj nie chce przy tym grzebać :P 

@metek58 Mi podobnie jak @LisKotza późno się Twoja odpowiedź wczytała dlatego odpowiedziałem Ci później jak przesunąć ten napis, ale LisKot już to ogarnął. 

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

A "Odpoczynek" gdzie ma parametry aby go przesunąć trochę w prawo i nieco w dół? Jeśli da się, to jeszcze "Wyjdź" trochę w lewo i ciut do góry. W ui nie dopatrzyłem się tego.

Spoiler

image.png

A z tym opisem biografii Żaby w krzaczkach ktoś da radę zaradzić? Jest to w gamedata/text/pol/string_table_general na linii 214. Nie mam pojęcia dlaczego w te miejsce

Spoiler

image.png

nie wrzuca spolszczonego tekstu.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Dołącz do dyskusji

Możesz dodać zawartość już teraz a zarejestrować się później. Jeśli posiadasz już konto, zaloguj się aby dodać zawartość za jego pomocą.
Uwaga: Twój wpis zanim będzie widoczny, będzie wymagał zatwierdzenia moderatora.

Gość
Dodaj odpowiedź do tematu...

×   Wklejono zawartość z formatowaniem.   Usuń formatowanie

  Dozwolonych jest tylko 75 emoji.

×   Odnośnik został automatycznie osadzony.   Przywróć wyświetlanie jako odnośnik

×   Przywrócono poprzednią zawartość.   Wyczyść edytor

×   Nie możesz bezpośrednio wkleić grafiki. Dodaj lub załącz grafiki z adresu URL.

×
×
  • Dodaj nową pozycję...

Powiadomienie o plikach cookie

Korzystając z tej strony, zgadzasz się na nasze Warunki użytkowania.