aaa1112 Posted November 1, 2024 Report Share Posted November 1, 2024 (edited) Witam. Postanowiłem poruszyć na poważnie temat publikacji (niektórych modów), które jak zauważam najprawdopodobniej (albo na jakimś etapie tworzenia) nie zostały utworzone z myślą o graniu, gdyż nie pozwalają na grę na równych, trudnych ani jakichkolwiek zasadach. Dzieje się to przez wprowadzenie totalnej dysproporcji, co do siły zadawanych obrażeń i odporności na nie pomiędzy graczem a postaciami NPC - na korzyść tych drugich. Wyklucza to prowadzenie rozgrywki już na bardzo początkującym etapie gry. Stwierdziłem to kierując się doświadczeniem i porównaniem z innymi modami i też grami spoza uniwersum Stalkera. Przykładem jest tutaj choćby Lost Alpha Developer's Cut wersja 1.4007. [przykład: do pokonania psa potrzebne są cztery strzały z karabinu snajperskiego SKS z bardzo bliskiej odległości - kilka metrów; aby pokonać żołnierza trzeba dwóch celnych strzałów w głowę z odległości poniżej jednego metra ze strzelby myśliwskiej TOZ]. W związku z tym chciałbym zadać pytanie, jaki jest cel stosowania tego typu zabiegów, czy stoi może za tym jakaś umowa finansowa pomiędzy autorem a osobami zajmującymi się rozpowszechnianiem tego typu produkcji? Dlaczego tego typu publikacje zamieszczane są jakby na równi razem z tymi "nadającymi się" do grania? Edited November 1, 2024 by aaa1112 Quote Link to comment Share on other sites More sharing options...
Szczuropies515 Posted November 1, 2024 Report Share Posted November 1, 2024 trochę delulu 1 1 Quote Link to comment Share on other sites More sharing options...
aaa1112 Posted November 1, 2024 Author Report Share Posted November 1, 2024 Zadałem poważne pytanie, bo coś jest nie tak i nie sądzę, żeby ten problem nie był przez nikogo innego zauważony. A i dodam drugą rzecz: z tego co dodatkowo zauważyłem, to mody obarczone takim abstrakcyjnym wyśrubowaniem poziomu trudności posiadają spakowany folder Gamedata zawierający m.in. pliki określające poziomy odporności na obrażenia i modele działania broni, tak że nie da się od tak otworzyć plików (.ltx) i dokonać modyfikacji w celu przywrócenia prawidłowego balansu. Przypadek? Nie żebym się doszukiwał jakichś teorii spiskowych, ale daje mi to do myślenia... Quote Link to comment Share on other sites More sharing options...
tom3kb Posted November 1, 2024 Report Share Posted November 1, 2024 @aaa1112 Pierwsze pytanie Ty masz 5 latek? Ewentualnie wyłączyłeś tv, włączyłeś myślenie i oglądasz na yt filmiki z żółtymi napisami tylko? Tak pytam bo jak widzę w temacie Cytat Sens i prawna strona publikacji nie nadających się do gry Albo takie kwiatki Cytat czy stoi może za tym jakaś umowa finansowa pomiędzy autorem a osobami zajmującymi się rozpowszechnianiem tego typu produkcji No to ręce opadają. Tak bo ktoś zrobił trudnego moda to teraz płaci komuś żeby to umieścił na stronce 😁 i przez to nagle wszyscy chcą w to grać. Ty w ogóle wiesz jak działa internet? Kolego w większości przypadków jak sobie coś robisz do jakiejś gierki to sam sobie robisz np temat do danego moda na stronce z modyfikacjami albo na kilku, zależy jak bardzo ci zależy żeby udostępnić światu swoje dzieło. Jest też szansa, że trafi ono dzięki innym ludziom na inne strony. Np mody do Stalkera w naszym kraju, mody wrzucone tu przez twórców policzysz na palcach jednej ręki. Reszta to np robota lubiących grać w to samo co ty. No, a teraz żeby było na poważnie to powtarzanie po raz setny "każda potwora znajdzie swojego amatora" tutaj w odniesieniu do różnych szans w walce pomiędzy npcami, a graczem, czy ilością potrzebnej amunicji. Jeden modder zrobi balans taki, inny zrobi jakiś hardcorowy. Np Misery miało dużo fanów pomimo trudności rozgrywki. Czy też Opki. Są ludzie co lubią trudną rozgrywkę, zresztą jak się trochę pogra w takiego moda to się człowiek uczy mechanik i rozgrywki i gra się "normalnie". Co do ilości kul potrzebnych do zabicia wroga zagraj sobie w Złoty Kufer cz1, tam znowu jedna kula to śmierć i nagle na co ci inne bronie, pancerze, modyfikacje sprzętu jak nie ma to znaczenia bo czy latasz z Makarowem czy Akaczem to czy z tego czy tamtego dostajesz strzała i giniesz, to samo było z przeciwnikami. 13 minut temu, aaa1112 napisał(a): Zadałem poważne pytanie, bo coś jest nie tak i nie sądzę, żeby ten problem nie był przez nikogo innego zauważony. Był zauważony, wraca co trochę. Ale to nie jest problem. To po prostu różny gust i upodobania graczy do rozgrywki. Nawet to wspomniane przez ciebie LA ma kilka wersji, a te ostatnie mają coraz więcej utrudnień i uprzykrzaczy rozgrywki. A jak człowiek szuka to i ułatwiacze znajdzie, bo są i rozpakowane gamedate-y do modów, czy różne mody ułatwiające rozgrywkę nawet w tych trudnych mofach. 1 Quote Link to comment Share on other sites More sharing options...
vidkunsen Posted November 1, 2024 Report Share Posted November 1, 2024 Co do trudności to nie gram w reborny (no mnie wkur..., denerwują) i dlatego nikt nic nie musi, może! U ludzi najbardziej cenię wolną wolę, możesz, nie musisz. 2 Quote Link to comment Share on other sites More sharing options...
aaa1112 Posted November 1, 2024 Author Report Share Posted November 1, 2024 Usunąłem to bo naprawdę szkoda nerwów i nie rozumiem jak sytuację, w której karabin snajperski strzela z siłą procy lub co najwyżej wiatrówki można nazywać kwestią gustu albo próbować uczyć się tego typu "mechaniki"... I jak zabicie psa może być tak trudne jak polowanie na słonia?? Mam strzelać do psa z granatnika albo moździerza przeciwpancernego z 3 metrów żeby go zastrzelić??? Na tym ma polegać mechanika gry?? Coś tu jest nie tak i mówi to chyba samo za siebie. No chyba że za jakimś niezwykłym przypadkiem tylko u mnie i na moim komputerze to działa tak jak działa a u innych już nie... 😀 Naturalnie tu przychodzi do głowy że coś musi być gdzieś celowo napierdykane albo istnieje gdzieś jakiś przekręt... Szkoda że gra która zapowiada się tak świetnie ma porobione tak absurdalne utrudnienia i tak odrealnioną fizykę że zamienia się w jakąś groteskę. Jeszcze raz powiem - nie wierzę w to żeby takie napieprzenie w fizyce działania broni i taka absurdalna komplikacja była tylko czystą kwestią czyjegoś gustu albo preferencji. Jak tak to zróbmy może symulator polowania na słonie za pomocą procy i pistoletu na kulki. P.S. Lubię trudną rozgrywkę, ale trudność nie może polegać na osłabianiu działania broni, tak że zachwianiu ulega realizm i fizyka jej działania oraz na wprowadzaniu nierówności, niesprawiedliwości i dysproporcji pomiędzy obrażeniami zadawanymi przez gracza a tymi zadawanymi przez przeciwnika. Uważam że o ile nie jest to celowe działanie mające na celu coś czego trudno się domyślać, to jest to bardzo tani i tandetny chwyt. P.S. 2. Skoro ten "poziom trudności" jest kwestią gustu, to dlaczego nie ma w tego typu publikacjach możliwości ustawienia poziomu trudności i realizmu i dostosowania go do różnych "gustów" tylko od razu na najłatwiejszym poziomie gra staje się niegrywalna? Czy tylko ja jestem takim lewusem że karabin snajperski strzela u mnie z siłą wiatrówki??, a psy mają odporność słonia? A żołnierza da się zabić strzelając mu dwa razy w głowę ze strzelby myśliwskiej z przystawienia? 1 Quote Link to comment Share on other sites More sharing options...
vidkunsen Posted November 1, 2024 Report Share Posted November 1, 2024 Aaa1112 = o co ty się denerwujesz, to jest tylko gra i nic więcej. Zrelaksuj się. Quote Link to comment Share on other sites More sharing options...
Ignachinio Posted November 1, 2024 Report Share Posted November 1, 2024 Co za temat znaczy się dobrze. Nawet tak kontrowersyjne tematy trzeba podejmować. Rozwiązanie problemu który tutaj posiadasz było by bardzo proste. Niestety mechanika Stalkera nie przewiduje takich cudów i dlatego jest jak jest. Wystarczyło by aby wprowadzić poziom bohatera i razem z nim rosnący poziom przeciwnika. Wtedy np na twoim pierwszym poziomie występował by słaby pies do położenia z PM a bandyta latał by z BM 16 i czym bardziej twój poziom by rósł tym bardziej przeciwnicy stawali by się mocarni. Niestety jest to czysta abstrakcja silnik gry nie jest do tego dostosowany. Więc jedyne sensowne rozwiązanie nie jest dostępne. Oczywiście są mody jak OPek które próbują jakoś to obchodzić w stylu czym później w grze tym coraz silniejsi przeciwnicy ale tu problem jest ten sam. W pewnym momencie jak wiesz jak prowadzić postać to dochodzisz do momentu, że nikt i nic nie jest ci straszne A przecież nie o to chodzi. Pamiętaj także, że podstawowy Stalker był grą krótką dało się go przejść w paręnaście godzin. Tam nie musiałeś mieć skalowania przeciwnika bo tak naprawdę nie miało by to sensu. A co do twoim wątpliwości do moda. Trafiłeś na hardcore moda który ma na celu właśnie zgnoić Cię i nauczyć doceniania każdego pocisku karabinu i innych cudów. Zawsze możesz zainstalować coś łatwiejszego. I sobie popykać na spokojnie. Quote Link to comment Share on other sites More sharing options...
MOS Posted November 2, 2024 Report Share Posted November 2, 2024 Aż mi przypomniałeś jak ogrywałem Elexa, chciałem grać ale poziom trudności kompletnie mnie nokautował. Quote Link to comment Share on other sites More sharing options...
Ignachinio Posted November 2, 2024 Report Share Posted November 2, 2024 No Elex 1 to beznadzieja pod tym względem i te śmieszne obrażenia które teoretycznie zadajesz. Ach ten wspomnień czar. Quote Link to comment Share on other sites More sharing options...
Recommended Posts
Join the conversation
You are posting as a guest. If you have an account, sign in now to post with your account.
Note: Your post will require moderator approval before it will be visible.