Szczepan9205 Posted December 5, 2024 Report Share Posted December 5, 2024 Platforma: S.T.A.L.K.E.R. 2: Serce Czarnobyla Data premiery: 20.11.2024 r. Autor: GSC Game World Autorzy poprawek spolszczenia: @Szczepan9205 i Vothius OPIS: Spoiler Nie wiem czy tu trzeba cokolwiek opisywać, ale na wszelki wypadek wrzucę opis z Nexusa : Ten mod to dość mocno zmodyfikowana wersja polskiej translacji S.T.A.L.K.E.R. 2 : Serce Czarnobyla. Poprawia literówki, błędne tłumaczenie niektórych imion, nazwisk i ksywek NPC i ogólnie dużo rzeczy, które niestety nękają naszą translację, ale nie jest to spolszczenie tłumaczone od zera - na chwilę obecną skupiłem się na wyeliminowaniu tych największych bolączek i nieścisłości oraz na ujednoliceniu nazewnictwa z takim by było wierne temu co mieliśmy w Cieniu Czarnobyla, Czystym Niebie i Zewie Prypeci. Mod będzie z czasem rozwijany, ale bez wsparcia graczy, którzy mogliby mi podsyłać zrzuty ekranu z błędami ciężko będzie wszystko wychwycić, dlatego liczę na naszą społeczność SCREENSHOTY: Spoiler Są na NexusMods - za dużo ich jest, żeby je tu wrzucać INSTRUKCJA INSTALACJI: Spoiler 1. Rozpakowany mod wrzucamy do katalogu z grą - zazwyczaj jest to LITERA DYSKU:\SteamLibrary\steamapps\common\S.T.A.L.K.E.R. 2 Heart of Chornobyl\Stalker2\Content\Paks\~mods, a dla wersji z GamePass powinno to być LITERA DYSKU:\XboxGames/S.T.A.L.K.E.R. 2 Heart of Chornobyl (Windows)\Content\Stalker2\Content\Paks\~mods. Jeżeli nie instalowaliśmy wcześniej modów to po prostu tworzymy folder ~mods w folderze Paks. Znak ~ w nazwie jest kluczowy - bez niego żaden mod wrzucony do środka nie będzie działał. 2. Rozpakowany mod ma już strukturę plików potrzebną do tego by pliki umieściły się tam gdzie należy, ale jeżeli ktoś woli zrobić to ręcznie to wystarczy skopiować 3 pliki (PolishLocFix_P.pak, PolishLocFix_P.ucas i PolishLocFix_P.utoc) z rozpakowanej paczki z modem do folderu ~mods w folderze z grą - ścieżka gdzie go znaleźć lub utworzyć jest w punkcie wyżej. 3. To tyle! Można włączyć grę i cieszyć poprawkami, a w razie znalezienia jakichś błędów o feedback na forum podanym na górze - albo przez PW, albo w temacie S.T.A.L.K.E.R.A. 2 Z tego co testowałem te poprawki to nowa gra nie jest wymagana, można wrzucić mod w trakcie przechodzenia gry i powinien działać bez problemów, a w razie jakichkolwiek wystarczy usunąć pliki moda z folderu ~mods. LINKI DO POBRANIA: Spoiler NexusMods (wymaga rejestracji) - [KLIK] MEGA (wersja 0.94 kompatybilna ze wszystkimi aktualnie dostępnymi modami ingerującymi w tekst czyli: Careless Whisper, Customized Weapon Localization, Desolation, Extended Equipment, Faction Patches, Mutant Loot, O.X.A., Pillhead, Project Itemization, Repair Kit Bundle i Svarog Detector) - [KLIK] MEGA (wersja 0.94 z zachowanymi oryginalnymi nazwami broni od GSC, również kompatybilna ze wszystkimi aktualnie dostępnymi modami ingerującymi w tekst czyli: Careless Whisper, Customized Weapon Localization, Desolation, Extended Equipment, Faction Patches, Mutant Loot, O.X.A., Pillhead, Project Itemization, Repair Kit Bundle i Svarog Detector) - [KLIK] Jeśli chciałbyś wesprzeć autora spolszczenia : Spoiler https://buycoffee.to/szczepan9205 2 1 2 1 Quote Link to comment Share on other sites More sharing options...
suchy1280 Posted December 6, 2024 Report Share Posted December 6, 2024 (edited) Witam jak zwykle altliczna rabota, będę systematycznie wrzucał jak coś będzie nie tak. Pozdrawiam. W sumie to zapytam od razu, czy mógłbyś zrobić coś z tymi nawiasami czy nie bardzo, wrzucę przykładowy screen, jest ich w sumie sporo po różnych lokacjach. Trochę to żałosne nie ? Edited December 6, 2024 by suchy1280 Quote Link to comment Share on other sites More sharing options...
Szczepan9205 Posted December 6, 2024 Author Report Share Posted December 6, 2024 @suchy1280Póki jesteś w trakcie przechodzenia to wrzuć sobie Okroisz dzięki temu rzeczy do poprawy o jakiś tam % 😂 Quote Link to comment Share on other sites More sharing options...
Szczepan9205 Posted December 6, 2024 Author Report Share Posted December 6, 2024 @suchy1280 Jedyne co mi przychodzi na myśl jeśli chodzi o zmienienie tego w jakiś bardziej wierny (głównie modom do Stalkera 1) sposób to zmiana zwykłych nawiasów na [ ] bo jak to inaczej rozwiązać? Owszem, można skasować te teksty, ale wtedy i tak pokaże się ksywka NPC i po niej : , a potem nic i nikt nie będzie wiedział o co chodzi lub ktoś pomyśli, że poprawki do translacji popsuły grę bo się tekst nie wyświetla - dzięki nawiasom chociaż wiadomo, że nie chodzi o cos co mówi dany NPC tylko o to, że np. kaszle czy się denerwuje :P Z kolei jakbym całkowicie usunął linijki z takimi rzeczami to mi się archiwa nie spakują, a nawet jeżeli by się spakowały to najpewniej gra by zaczęła wylatywać w momencie gdzie miałby się wyświetlać tekst do tego. Więc odpowiem w miarę zdecydowanie tak - na obecną chwilę nic się z tym nie zrobi bo modding S2 dopiero raczkuje, może jak GSC wypuści za jakiś czas obiecane moderom narzędzia do modowania to wtedy coś się da zrobić bez zepsucia gry, na tą chwilę nie da rady nic z tym zrobić i to, że takie teksty się wyświetlają to już widzimisię GSC. Nie powiem, wiąże spore nadzieje z tymi ich narzędziami bo może nie będzie trzeba kombinować tak jak teraz, żeby jakikolwiek tekst zmodyfikować tylko będzie w tych narzędzia takie, które pozwoli modyfikować tekst bez kombinowania tak jak teraz + pozwoli łączyć go z innymi dodatkami, które modyfikują pliki tekstowe bez potrzeby rozbijania ich na kilka oddzielnych modów, ale póki co musimy żyć z tym co już udało się osiągnąć Quote Link to comment Share on other sites More sharing options...
suchy1280 Posted December 7, 2024 Report Share Posted December 7, 2024 (edited) Witam dzięki za odpowiedź, w sumie nie jest to aż takie straszne (te nawiasy) i jak wspomniałeś z czasem modding się rozkręci będzie więcej możliwości itd itp😀 masz rację także na razie zostaje jak jest, a reszta jak coś będzie nie tak, wrzucam dalej screeny. Pozdrawiam. A to też jakieś dziwne🤔 . Edited December 7, 2024 by suchy1280 Quote Link to comment Share on other sites More sharing options...
Szczepan9205 Posted December 7, 2024 Author Report Share Posted December 7, 2024 @suchy1280 Problem w zasadzie jest rozwiązany - a konkretnie winne brakującym napisom było narzędzie do pakowania plików tekstowych, autor wydał chyba wczoraj lub dziś nową wersję i powinno być teraz ok. W niedzielę rano wrzucę zaktualizowane spolszczenia na Nexusa i tutaj i miejmy nadzieję, że to rozwiąże problem. Quote Link to comment Share on other sites More sharing options...
Insers Posted December 11, 2024 Report Share Posted December 11, 2024 może zamiast nawiasów gwiazdki? *wzdycha* nie lepsze? Quote Link to comment Share on other sites More sharing options...
Szczepan9205 Posted December 12, 2024 Author Report Share Posted December 12, 2024 @InsersNo właśnie się zastanawiam między *, albo [ ] W modach do S1 zazwyczaj używaliśmy kwadratowych nawiasów do zaznaczenia myśli bohatera itd. , ale jak się zdecyduję to na pewno to zmienię Quote Link to comment Share on other sites More sharing options...
pangymyly Posted December 16, 2024 Report Share Posted December 16, 2024 w PDA "Korespondencja pomiędzy Waranem a Nestorem" jest literówka pod koniec notatki: "Moje chłopaki był wyposażone(...)" Quote Link to comment Share on other sites More sharing options...
Szczepan9205 Posted December 16, 2024 Author Report Share Posted December 16, 2024 @pangymyly He he, to już babol ze strony Playionu, ale dobrze, że to wyłapałeś U siebie już to poprawiłem, ale kolejne poprawki na Nexusie i tu będą wrzucone jak skończę fabułę czyli może za tydzień lub dwa - zobaczymy jak szybko mi pójdzie. Quote Link to comment Share on other sites More sharing options...
vidkunsen Posted December 17, 2024 Report Share Posted December 17, 2024 Nexus - można spróbować z: Player Voice Modulator Effects https://www.nexusmods.com/stalker2heartofchornobyl Quote Link to comment Share on other sites More sharing options...
Insers Posted December 18, 2024 Report Share Posted December 18, 2024 Wyłapałem kolejny mały błąd/niedopatrzenie w misji Legendy Zony musimy znaleźć kartridż. jak już go znajdujemy to w eq wyświetla się jako "nabój" xD sprawdziłem w angielskiej to jest cartridge, więc kartridż bardziej pasuje, ale no gratulacje dla nich z tym spolszczeniem. jak można takie buble wypuszczać. 1 Quote Link to comment Share on other sites More sharing options...
tom3kb Posted December 18, 2024 Report Share Posted December 18, 2024 18 minut temu, Insers napisał(a): Kartridż. jak już go znajdujemy to w eq wyświetla się jako "nabój" xD Ja pierdziele 😁 Pewnie tłumaczowi przypomniały się lata młodości jak grał na Pegasusie i latał na bazarek wymieniać kartridźe. Quote Link to comment Share on other sites More sharing options...
Insers Posted December 18, 2024 Report Share Posted December 18, 2024 Literówka w imieniu Quote Link to comment Share on other sites More sharing options...
Marcx Posted December 28, 2024 Report Share Posted December 28, 2024 (edited) Trochę przejrzane , uzupełnione. Mutant Loot 1.1.5 Project Itemization 0.30 Pillhead - SOS 0.1.5 Repair Kit Bundle 1.1.1 Extended Equipment 1.0.1 Real Weapon Names Global 1.25 Community Localization Project 1.5 JSON PL.7z Edited December 28, 2024 by Marcx Quote Link to comment Share on other sites More sharing options...
Szczepan9205 Posted December 28, 2024 Author Report Share Posted December 28, 2024 @Marcx Już wczoraj dodałem linijki od tych modów do poprawek + zrobiłem korekty w tekście bo oryginalne tłumaczenia niektórych z tych modów były średnie w mojej opinii - Mutant Loot jedynie się ratuje dlatego, że @DaimeneX go tłumaczył Także niepotrzebnie traciłeś czas bo i tak tego nie wykorzystam. Quote Link to comment Share on other sites More sharing options...
efadfa Posted March 8 Report Share Posted March 8 Hej hej! Dopiero zainstalowałam tłumaczenie i już widzę taki mały problem w rogu. https://imgur.com/a/DGBTZzh Quote Link to comment Share on other sites More sharing options...
Szczepan9205 Posted March 9 Author Report Share Posted March 9 @efadfaTo wynik tego, że GSC w łatce 1.2 dodało do interfejsu kaliber amunicji wyświetlany pod jej ikonką, a że obecna wersja poprawek pochodzi z przed łatki 1.2 to w pliku brakuje linijek z tekstem do tego. W najnowszej wersji są już dodane, ale nadal je testuję (sam niestety bo Vothius wyjechał, a laptop, którego zabrał ze sobą nie da rady odpalić S2), więc nie umiem na tą chwilę powiedzieć kiedy je wypuszczę, ale myślę że niedługo. Plus GSC zapowiedziało kolejną łatkę, która ma wyjść w tym tygodniu, więc na wszelki wypadek wolę się wstrzymać bo jeżeli dodadzą jakieś nowe linijki tekstu to zaraz musiałbym kolejną aktualizację wypuszczać. Quote Link to comment Share on other sites More sharing options...
Recommended Posts
Join the conversation
You can post now and register later. If you have an account, sign in now to post with your account.
Note: Your post will require moderator approval before it will be visible.