Jump to content

Yurek
 Share

Recommended Posts

42741159_1858275534228351_409857025271398400_o.jpg.58337de99ad13168100015693edee4d0.jpg

Platforma: Zew Prypeci 1.6.02
Data premiery: 04.12.2010 r.
Autor: Technician
Autor spolszczenia: @Yurek
Śr. długość rozgrywki: (ok. 20 godzin)
 

Linki do spolszczenia oraz innych źródeł wygasły. Użytkowników, którzy są w ich posiadaniu, prosimy o kontakt z administracją


OPIS:

Spoiler

Technician wprowadza kilka drobnych zmian w Sigerous Mod 1.7. Rozgrywka stała się nieco trudniejsza, a dzięki wykorzystaniu AtmosFear pogoda uległa poprawie. Warto również wspomnieć o nowych unikalnych artefaktach lub dynamicznych wiadomościach, jakie otrzymujemy podczas gry. Ponadto autor lekko zmodyfikował system handlu, wytrzymałość mutantów oraz dźwięki. 


Zmiany w Technician:

  • Start gry został lekko utrudniony poprzez zmianę ekwipunku, którym dysponuje Diegtiariow. 
  • Zmiana udźwigu (50kg). 
  • Zwiększono poczucie głodu u Diegtiariowa - im większe tym protagonista wolniej odzyskuje wytrzymałość. 
  • Stan zdrowia nie regeneruje się samoistnie. 
  • Poziom napromieniowania protagonisty nie zmniejsza się samoistnie. 
  • Poprawiono celowanie z broni u Diegtiariowa.
  • Diegtiariow odczuwa zmęczenie po biegu. 
  • Zmiana wyposażenia stalkerów na wszystkich lokacjach. 
  • NPC mogą zginąć z powodu napromieniowania lub wykrwawienia się. 
  • NPC celniej strzelają. 
  • Jeżeli NPC nie zdołał schronić się przed nadciągającą emisją, to w efekcie zostanie zombifikowanym.
  • U martwych NPC pojawia się mniej bezużytecznych przedmiotów. 
  • Zaimplementowano dodatek "Wojna w Prypeci", co utrudnia przeżycie na tej lokacji. 
  • Wprowadzono zmiany w stosunkach między NPC, a mutantami. Ponadto oddział Alfa jest atakowany przez mutanty. 
  • Zwiększono wytrzymałość mutantów. Słabym punktem jest głowa potwora, aczkolwiek wszystko zależy od posiadanej przez nas broni. 
  • Niektóre mutanty mogą krwawić, co skutkuje otrzymywaniem dodatkowych obrażeń. 
  • Zmiany w przypadku wypadających części ciał mutantów (tylko pewnej części). 
  • Zwiększono ceny asortymentu u handlarzy. 
  • Zmniejszono wartość otrzymywanych medali. 
  • Artykuły spożywcze zaspokajają poczucie głodu w różnym stopniu. 
  • Zażycie medykamentów skutkuje wystąpieniem efektów ubocznych (poczucie ''zamroczenia", zwiększony głód - im lepszej jakości apteczka, tym mniejsze efekty uboczne). 
  • Zmniejszono wydajność apteczek oraz bandaży - w przypadku ciężkiego krwotoku jeden bandaż nie zatrzyma krwawienia. 
  • Spożycie soku niweluje skutki upicia się. 
  • Pogoda stała się bardziej słoneczna (zmian można dokonać w pliku gamedata\configs\environment\dynamic_weather_graphs.ltx).
  • Zmiany w teksturach, które autor znalazł w internecie oraz zaimplementowano ''fotozonę". 
  • Zmieniono muzykę w stalkerskich bazach. 
  • Muzykę na lokacjach zastąpiono dźwiękami przyrody. 
  • Dodano nową muzykę oraz anegdoty u NPC. 
  • Wprowadzono zmiany w parametrach broni. 
  • Zaimplementowano dodatek New Artefacts 2.7, którego jak sama nazwa sugeruje, wprowadza do gry wiele nowych artefaktów o unikalnych właściwościach. 
  • Zaimplementowano dodatek Dynamic News Vano Santuri ver 0.3 - nowe komunikaty na ekranie w formie SMS-ów. 
  • Zaimplementowano dodatek AtmosFear autorstwa @Cromm Cruac, który wprowadza nową jakość pogody. 

Od autora:

Spoiler

Dziękuję ogromnie wszystkim tym, których mody wykorzystałem. Przede wszystkim za to, że podzielili się swoimi materiałami.

Zmian w modzie dokonał stalker Technik (Technician).
Tłumaczenie opisu: @Yurek
Uwaga: W polskim tłumaczeniu dodano tzw. Dopę (dopełnienie). 

Możliwe błędy oraz sposoby radzenia sobie z nimi autorstwa @Yurek:

Spoiler

1. Jeżeli podczas wykonywania zadania, w którym Noe wskazuje nam przejście, na południowy płaskowyż pojawi się następujący FATAL ERROR z "wylotem" do pulpitu: 

FATAL ERROR
[error]Expression	: !m_error_code
[error]Function	  : raii_guard::~raii_guard
[error]File		  : D:prog_repositorysourcestrunkxrServerEntitiesscript_storage.cpp
[error]Line		  : 748
[error]Description   : ... - zew prypecigamedatascriptsvsm_send_news.script:1287: attempt to concatenate local 'm_str0' (a nil value)

Należy podmienić plik (wcześniej zrobić jego kopię, bo będzie później potrzeby!) "vsm_send_news.script" na plik oryginalny, rosyjski (dołączony do spolszczenia). Po przejściu miejsca (zeskoczeniu z południowego płaskowyżu na "poziom levelu"), w którym ów błąd nam się pojawia, należy przywrócić przetłumaczony plik. [Error 1 fix] - link wygasł. 

2. Jeżeli podczas przeszukiwania zwłok najemników w stacji antenowej "Krug" pojawi się następujący FATAL ERROR z "wylotem" do pulpitu: 

FATAL ERROR

[error]Expression	: bone_id!=BI_NONE
[error]Function	  : SArtefactDetectorsSupport::Blink
[error]File		  : D:prog_repositorysourcestrunkxrGameArtefact.cpp
[error]Line		  : 546
[error]Description   : joint2

Należy podmienić plik (wcześniej zrobić jego kopię, bo będzie później potrzeby!) "artefacts.ltx" na ten dołączony do pakietu Fix - Error 2. Po przeszukaniu zwłok i zebraniu łupów, należy wyjść z gry i jak najszybciej przywrócić plik pierwotny z pakietu polonizacji (w przeciwnym wypadku będą "wyloty" z powodu pliku fixa). 
[Error 2 fix] - link wygasł. 

3. Jeżeli we freeplayu podczas podjęcia się zadania u Garriego na odszukanie jego zaginionego znajomego, Mielnika w podziemiach Prypeci pojawi się następujący FATAL ERROR z ''wylotem" do pulpitu: 

FATAL ERROR

[error]Expression	: fatal error
[error]Function	  : CInifile::r_section
[error]File		  : D:prog_repositorysourcestrunkxrCoreXr_ini.cpp
[error]Line		  : 502
[error]Description   : <no expression>
[error]Arguments	 : Can't open section 'ammo_ammo_9x39_ap'. Please attach [*.ini_log] file to your bug report

Należy podmienić plik "character_desc_sgm.xml" na zawarty w pakiecie. [Error 3 fix] - link wygasł.

Porady autorstwa @Yurek:

Spoiler
  1. Warto pobrać mapę z przedstawioną lokalizacją schowków oraz pozostałych przydatnych rzeczy: 
    Yandex - [KLIK] 
    Nasz serwer - [KLIK]
  2. Wszelkie porady dotyczące SGM 1.7 zostały opisane w poście z podstawową wersją moda i aktualnie obowiązują w Technician.
  3. Należy ostrożnie podejść do zadania "Operacja Wulkan", które zleca pułkownik Kowalski: 
    - jeżeli chcielibyśmy wykonać zadania ugrupowania Monolit oraz do niego wstąpić, to po wykonaniu w/w zadania będzie to całkowicie niemożliwe (podczas wykonywania owego zadania ginie Cyborg - przywódca Monolitu w Prypeci);
    -  jeżeli będziecie z nim zwlekać zbyt długo, to ukończenie zadania związanego ze zniszczeniem anteny Monolitu w przedszkolu nie będzie niemożliwe;
     jeżeli podejmiecie się wykonania zadania razem z questem na poszukiwanie zakłóceń (zadanie, który prowadzi do zniszczenia anteny Monolitu w Prypeci), nie będziecie mogli ukończyć gry (nie zespawnują się Wam zwłoki patrolu żołnierzy, który trzeba odnaleźć. W celu zaliczenia zadania trzeba obszukać ww. zwłoki). W takim przypadku należy wczytać wcześniejszy zapis - czasem bardzo odległy w czasie i ponownie przejść pewien fragment gry, co akurat w tym modzie (w wersji Technician) w Prypeci do przyjemności nie należy.
    - Moja rada? Wykonać zadanie "Operacja Wulkan" zaraz po dotarciu do Prypeci lub wykonaniu zadań dla Monolitu. 

 

SCREENY:

Spoiler

 

INSTALACJA:

Spoiler

Poprawna kolejność instalacji: 

  1. Zew Prypeci 1.6.02
  2. Pobrane, a następnie rozpakowane archiwum z modem, fixami, patchem oraz spolszczeniem należy umieścić w głównym katalogu gry. 
  3. W pliku fsgame.ltx należy zmienić linijkę: $game_data$ = false| true| $fs_root$| na $game_data$ = true| true| $fs_root$| 

LINKI DO POBRANIA:

Spoiler

Sigerous Mod 1.7 Technician:

  • Playground - [KLIK]

Fix nr.1:

  • Link wygasł. 

Fix nr.2:

  • Link wygasł.

Spolszczenie: 

  • Link wygasł. 

Credits: 

Spoiler

Patch 0.1:
Uwaga! Patch należy zainstalować na samym końcu! Naprawia błąd związany ze spawnerem oraz dodaje brakujący opis harmonijki. Od teraz spawner nie zawiesza już gry i można z niego korzystać w razie napotkania problemów. 

  • Link wygasł. 

Źródło: playground-logo-3d.jpg

  • Dodatnia 8
Link to comment
Share on other sites

Opis moda mówi sam za siebie, wiele zmian i dodanych rzeczy.

Teraz to mam problem grać w kompilację SGM 1,7 + AF 2,1, czy wrzucić Technican..;)..?

- pogoda prawie zawsze słoneczna (komu to nie pasuje, sam może zmienić ustawienia w pliku: gamedata\configs\environment\dynamic_weather_graphs.ltx)

Możecie wstawić przykład ustawień dla pogody mieszanej...w AF 2,1 świetnie to wygląda...
Link to comment
Share on other sites

Wersja Technician jest znacznie trudniejsza i dedykowana pod poziom trudności MISTRZ. Właśnie jestem we freeplaju tej wersji i mogę powiedzieć tylko jedno - jest trudno, ale naprawdę warto zapoznać sie z tą wersją moda. Zawiera ona AtmosFear 2.0. Na pewno wersja AF 2.1 jest piękniejsza i bardziej dopracowana, ale za to Technician ma masę dodatków (no i te nowe artefakty ;)) - wybór należy do Ciebie :D

  • Dodatnia 1
Link to comment
Share on other sites

Z tym to akurat nie mam pojecia, ale zapytaj Cromm'a, on na pewno będzie wiedział co i jak ;) Poza tym mi się ta pogoda podoba - to nie jest tak, że tylko słoneczko świeci, są też inne zjawiska atmosferyczne (ale słoneczko jest najczęściej - a w jego świetle w ustawieniach dynamicznych światła Zona wygląda cudnie :D)

  • Dodatnia 1
Link to comment
Share on other sites

Mod uruchamia się bez problemów, właśnie zapuściłem grę..;)

Jeszcze pytanie do Cromma...

Jak tutaj sprawa wygląda z Absolute Nature 2 i Absolute Structures...

Czy można połączyć te dodatki w całość bo jednak rośliny w AN 2 są ładniejsze?

Jak zmienić ustawienia pogody na mieszaną..plik wygląda tak...

gamedata\configs\environment\dynamic_weather_graphs.ltx

[dynamic_default]

clear = 0.8

cloudy = 0.25

rain = 0.01

thunder = 0.01

Link to comment
Share on other sites

Pewnie musisz zwiększyć odpowiednie parametry.Na przykład clear czyli jak sądzę pogoda słoneczna masz 0.8 a rain czyli deszcz masz 0.01. Zamień je a będziesz miał cały czas deszczową pogodę.Zwiększ parametr thunder a będziesz miał burzę.Daj na wszystkie cztery parametry po równo 0.25 i mniej więcej będziesz miał wszystko z taką samą częstotliwością.

Link to comment
Share on other sites

Hehe, a ja wczoraj ściągnąłem moda i modzik miodzio ;) No ale mam problem ze stabilnością to że xray 1.6 nie daje rade z dużą ilością NPC to wiem dlatego na Skadowsku przycina, no ale przycinało mi także na obszarach typu Szewczenko lub te miejsce gdzie znajdujemy ten artefakt dla brodacza to "pokręcone koło" czy jakoś tak : ) I to akurat tak dziwnie że spojrzałem w pewien punkt i mi tam przycinało a jak się odwróciłem do tego "punktu" to wszystko w porządku. Mój sprzęt : Manufacturer: Gigabyte Technology Co., Ltd. Processor: Intel® Core2 Quad CPU Q6600 @ 2.40GHz (4 CPUs) Memory: 3582MB RAM Hard Drive: 104 GB Video Card: NVIDIA GeForce 9800 GT Zapomniałem napisać że zmiejszenie wymagań nie poprawia tego błędu : /

Link to comment
Share on other sites

Mam jeszcze pytanie- czy w tym modzie - tak jak w wersji SGM 1.7 można dodawać do broni wszystkie możliwe ulepszenia? Bo jeśli tak to niedobrze- gra jest wtedy zbyt łatwa- w podstawce niektóre ulepszenia wykluczały założenie innych. EDIT: czy działa wam spawner?, bo ja jak go włączam zamraża mi ekran.

Link to comment
Share on other sites

Spawner mi też nie działa, ale nie potrafiłem go usunąć z wersji ostatecznej. Napiszę zaraz ostrzeżenie w poście głównym żeby go nie używać ;) Co do modyfikacji broni i pancerzy jest tak jak w podstawowoej wersji SGM 1.7 - czyli można dodawać wszelkie modyfikacje.

Link to comment
Share on other sites

Jak tutaj sprawa wygląda z Absolute Nature 2 i Absolute Structures...

Nie spotkałem jeszcze moda z którym by się gryzły. Instaluj.

Zawiera ona AtmosFear 2.0.

Na pewno wersja AF 2.1 jest piękniejsza i bardziej dopracowana

AF 2.0 wygląda dokładnie jak AF 2.1. 2.0 nie ma tylko Fallouta i tekstury są 'cięższe' (żrą więcej RAM-u).

Jak zmienić ustawienia pogody na mieszaną..plik wygląda tak...

Trochę to dziwne bo AF2 ma [dynamic_default_good], [dynamic_default_bad], [dynamic_zaton_good], [dynamic_zaton_bad] etc.

Poza tym widzę tu tylko 4 cykle a AF2 ma ich 7.

Najwyraźniej AF2 nie jest w pełni zintegrowany a podmieniono tylko 4 podstawowe cykle z vanilki na te z AF.

ale za to Technician ma masę dodatków (no i te nowe artefakty ;)) - wybór należy do Ciebie :D

SGM 1.7 też ma nowe artefakty i anomalie. Zagrałbym w to jedynie gdyby miało to więcej zadań.

Mam jeszcze pytanie- czy w tym modzie - tak jak w wersji SGM 1.7 można dodawać do broni wszystkie możliwe ulepszenia? Bo jeśli tak to niedobrze- gra jest wtedy zbyt łatwa- w podstawce niektóre ulepszenia wykluczały założenie innych.

No to instaluj tylko jedno z tych które się wykluczają.
Link to comment
Share on other sites

Mam trochę zamieszania otóż zainstalowałem wszystko zgodnie z instrukcją wszystko włącza się i jest ok ale...

Ten problem występuje gdy mam dx11 i HBAO:

Ten gdy dx11 + HDAO (przypatrzcie się na czarne kratki)

Gdy włączam dx10 gra się zawiesza na ładowaniu menu.

Możecie coś doradzić?

A specyfikacja to: gtx 460, 4gb ram, e8400 i win7 64bit

Link to comment
Share on other sites

Gdy włączam dx10 gra się zawiesza na ładowaniu menu.

Dziwne bo u mnie na DX 10 w trybie HBAO jest wszystko w najlepszym porządku. Pobierz Driver Sweeper ...odinstaluj sterownik karty, wyczyść dokładnie programikiem wszystkie pozostałości od ATI i zainstaluj na nowo sterownik.

dx11 + HDAO

Nie polecam gry w trybie HDAO , gra traci dużo grafiki i oświetlenia. Tryb HBAO jest dużo ładniejszy. Na koniec garść danych do przeglądnięcia...

Mój odnośnik

Link to comment
Share on other sites

Najwyraźniej AF2 nie jest w pełni zintegrowany, a podmieniono tylko 4 podstawowe cykle z vanilki na te z AF.

Cromm czy nie da się zmienić jakoś w tym pliczku co jest do dyspozycji by była pogoda mieszana.? Kobal proponował zmianę parametrów...wiem że to powinno pomóc, ale chciałbym wiedzieć co zmieniam. Chcę by te odpowiedzi zostały jako porady dla innych.

Chodzi mi o to...np. jeżeli jest 0,8 to co to oznacza i jak to jest liczone..procentowo, przypadkowość.?

Link to comment
Share on other sites

Im większa liczba przy cyklu tym większe prawdopodobieństwo jego wystąpienia. Np. wszystkie ustawione na 0.25 będą miały 25% szansy wylosowania a przy sekwencji 0, 0, 1, 0 będzie non stop lało. Teoretycznie wartości powinny się sumować do 1 ale ze skryptu je obsługującego to nie wynika i nie muszą. Ale na wszelki wypadek tak zrób. Np. 0.3, 0.3, 0.2, 0.2 (30%, 30%, 20% 20% szansy wystąpienia)

  • Dodatnia 1
Link to comment
Share on other sites

witam wszystkich podczas wykonywania misji dla Najemników w fabryce jupitera "Zaginiony oddział" gdy kontroler atakuje mój oddział a ja przy ucieczce na zewnątrz budynku mam wylot na pulpit

FATAL ERROR
[error]Expression    : assertion failed
[error]Function	  : CAnimatorCamEffectorScriptCB::Valid
[error]File		  : D:prog_repositorysourcestrunkxrGameActorEffector_script.cpp
[error]Line		  : 26
[error]Description   : ai().script_engine().functor<LPCSTR>(*cb_name,fl)

@Edit:

Znalazłem przyczynę brakowało 1 pliku w folderze scripts "ui_sleep_dialog" przekopiowałem od wcześniejszej wersji

  • Dodatnia 2
Link to comment
Share on other sites

No ale mam problem ze stabilnością to że xray 1.6 nie daje rade z dużą ilością NPC to wiem dlatego na Skadowsku przycina, no ale przycinało mi także na obszarach typu Szewczenko lub te miejsce gdzie znajdujemy ten artefakt dla brodacza to "pokręcone koło" czy jakoś tak : ) I to akurat tak dziwnie że spojrzałem w pewien punkt i mi tam przycinało a jak się odwróciłem do tego "punktu" to wszystko w porządku. Mój sprzęt : Manufacturer: Gigabyte Technology Co., Ltd. Processor: Intel® Core™2 Quad CPU Q6600 @ 2.40GHz (4 CPUs) Memory: 3582MB RAM Hard Drive: 104 GB Video Card: NVIDIA GeForce 9800 GT Zapomniałem napisać że zmiejszenie wymagań nie poprawia tego błędu : / Ponawiam czy ktoś wie jak poprawić stabilność?

Link to comment
Share on other sites

Miałem to samo z normalnym SGM-em 1.7. Procek i RAM mam taki jak ty ale szybszą kartę (GTX 295) a i tak na Skadowsku było 12 FPSów (w wanilce 60-70). Ten mod chyba tak ma. Pomogło dopiero zoptymalizowanie moda ale niestety pozbyłem się anomalii, które dodaje SGM. No ale za to można w miarę normalnie grać (jakieś 20FPS na skadowsku)

Link to comment
Share on other sites

Przecież miny można wyłączyć w opcjach SGM poza tym w wersji techniciana nie zauważyłem żeby były aktywowane miny grałem w SGm 1.6 SGM+Braz i SGM1.7 w tych modach miny były aktywne w SGM techniciana w miejscach gdzie powinny być miny nie ma ich.

Link to comment
Share on other sites

Faktycznie min nie ma. Pamiętam jak grałem w SGM 1.6 to tam były miny a teraz w tamtych miejscach nie ma min.

Ehh... mam buga : / wie ktoś o co chodzi?

FATAL ERROR
[error]Expression    : !m_error_code
[error]Function	  : raii_guard::~raii_guard
[error]File		  : D:prog_repositorysourcestrunkxrServerEntitiesscript_storage.cpp
[error]Line		  : 748
[error]Description   : ... - zew prypecigamedatascriptsvsm_send_news.script:1287: attempt to concatenate local 'm_str0' (a nil value)
stack trace..

Boże ale ja głupi : / jest to napisane jak z tym sobie radzić przepraszam za utrudnienia : P

Link to comment
Share on other sites

Join the conversation

You can post now and register later. If you have an account, sign in now to post with your account.
Note: Your post will require moderator approval before it will be visible.

Guest
Reply to this topic...

×   Pasted as rich text.   Paste as plain text instead

  Only 75 emoji are allowed.

×   Your link has been automatically embedded.   Display as a link instead

×   Your previous content has been restored.   Clear editor

×   You cannot paste images directly. Upload or insert images from URL.

 Share

×
×
  • Create New...

Important Information

By using this site, you agree to our Terms of Use.

Comunity