Jump to content

Poradniki z starego forum


portals

Recommended Posts

Są to poradniki z starego forum napisane głównie przez Vorenus który jest nieobecny z powodów zdrowotnych.Wymagają one uporządkowania co postaram się zrobić ja jeśli Vorenus nie wróci.

Od całej ekipy życzę ci Vorenus szybkiego powrotu do zdrowia

Linki do stron z poradnikami,ogólne informacje i wstęp

Ponieważ mod jest trudniejszy od podstawki a włodarze forum zaakceptowali pomysł zakładam ten nowatorski temat. Wątek będzie pewnie chaotyczny bo porady będą miały swoje źródło głównie z doświadczeń nabytych w trakcie gry a że mod jest potężny trudno tutaj o właściwą chronologię. Niektóre wskazówki mogą choć nie muszą nie pokrywać się z rozwiązaniami dla 22.01 i późniejszych ale ,może ułatwią Wam przejście przez naszą ukochaną Zonę.

Tutaj mam prośbę do adminów o poprawienie wklejanych linków na takie żeby po kliknięciu prowadziły bezpośrednio do właściwej strony.

Linki źródłowe będą w języku rosyjskim więc dla nie znających cyrylicy bądź słabo znających rosyjski będzie konieczność przetłumaczenia stron translatorem. Wiem co z tego zwykle wychodzi ale odrobina dociekliwości plus bystry umysł pomogą obejść te bariery.

Teraz kilka wskazówek na początek:

-Artefakty dające minusowe właściwości do promieniowania są aktywne nawet w plecaku pomimo że nie założyliśmy ich w slot. W modzie są specjalne pojemniki które można kupić u handlarzy bądź znaleźć ale ta druga opcja jest znacznie trudniejszym sposobem ich zdobycia. Pierwszy na własność dostaniecie u Sidora w Kordonie, jest to pojemnik na 8 artefaktów.

-W tym modzie są 'kradzieże, nie możecie bezpiecznie przechowywać łupów w niebieskich skrzyneczkach, plecaczkach i i innych schowkach ponieważ pobliskie postacie niezależnie od ich stopnia nastawienia do Naznaczonego po prostu Was okradną.

Warto zaopatrzyć się w kłódkę (ja miałem kilka na kilka schowków) u Akima (handlarz jest w budynku przejścia pomiędzy Kordonem a Wysypiskiem), to daje 100% zabezpieczenia przed kradzieżą. Ponieważ kłódka jest droga na początku wybierajcie schowki trudno dostępne dla Stalkerów i po schowaniu nowych łupów zapiszcie sava w menu żeby można w razie kradzieży do niego wrócić.

-Nie pozbywajcie się bezmyślnie nietypowych przedmiotów bo niektóre okażą się później konieczne do kontynuacji pobocznych questów.

-Handlujemy głownie bronią i kombinezonami

-Niektóre artefakty i części ciał mutantów handlarze wymieniają na amunicję. Handlarzy w modzie jest znacznie więcej niż w podstawce i dodatkowo mogą naprawić sprzęt. Po jakimś czasie w PDA będziecie mogli znaleźć informacje o tym co i na co handlarz zamienia.

-W tym modzie bieganie z jednym karabinkiem nie wystarczy, jeżeli nie chcecie tracić ton amunicji i co chwilę wczytywać grę, na mutanty potrzebna będzie strzelba gładkolufowa. Polecam SPAS lub Winchester najlepiej tuningowane i amunicję w czerwonej otulinie w modzie zwaną "DROP".

-Mod ma tendencje do uśmiercania najczęściej za pomocą mutantów ważnych postaci dla wątków pobocznych. Kostia i Akim są nieśmiertelni ale reszta jak Pietrucha, Tolik, Bies, Kret i inni mogą łatwo zginąć a wtedy nie pobawicie się tym co auoirzy moda za ich pomocą Was obdarowali. Warto zapisać sava w menu po otrzymaniu zadania od tych postaci i wytłuc miejscową zwierzynę i element..

-Dowódca posterunku przy moście może być pomocny w grze, daje nawet zadania i wymienia (na początku) amunicję za wódę. Jeżeli przyłapią Was na przekraczaniu mostu "opłotkami" i padną strzały nie będzie już możliwości wymiany.

-Niektóre lokacje (zwłaszcza nowe dla So.C.) będą dostępne dopiero po wykonaniu bądź otrzymanie konkretnego zadania.

-Po dotarciu do niektórych z kryjówek Kostii teleportuje nas w "środek piekła" - to nie jest bug.

Na początek tak ogólnikowo starczy, z czasem watek będzie uzupełniany, zachęcam Was do podzielenia się własnymi doświadczeniami.

Teraz kila porad z początków czyli z Kordonu:

-Do Pieczary pierwszy raz wchodzimy klikając na "kubeczek" otrzymany od Doctora.

-Drzwi u Sidora otwierają się po misji z "kubeczkiem"

-Gwiazda Poranna dla Sidora może być w 3 miejscach:

1.Niedaleko Wioski Kotów, idąc w stronę Blokpostu (posterunku wojskowego na wschód od wioski), po lewej stronie drogi w okolicy zwalonego drzewa i drewnianych skrzyń. Nie dokładnie przy nich ale to jedyny punkt orientacyjny jaki przychodzi mi na myśl.

2.Pomiędzy Parkiem Maszynowym a wałem kolejowym

3.Koło fabryczki przy moście.

Na razie wystarczy, wkrótce napiszę jak korzystać z zestawu remontowego - "jaścika".

Remontowanie broni:

W modzie możemy sami remontować broń i oporządzenie za pomocą zestawu remontowego - "jaścika"

Należy pamiętać że istnieją dwa zestawy remontowe:

1. Dla "aruży" (piszę tak jak się wymawia) czyli broni

2. Dla "broni" czyli kombinezonów.

Zbieżność i zarazem przeciwieństwo słowa "broni" komplikuje trochę rozpracowanie remontów.

'Jaścik" to skrzyneczka koloru białego którą można nabyć u handlarzy, pierwszą dostajemy u Sidora. Sama skrzyneczka jest bezużyteczna, żebyśmy mogli remontować sprzęt potrzebujemy odpowiednich zestawów remontowych. Zestawy wykupujemy u handlarzy za artefakty. Ikonki zestawów znajdują się w "jaściku" i na pierwszy rzut oka wyglądają jak niemieckei wronki z wiadomego okresu. Przyglądając się uważniej dostrzeżecie że są po prostu miniaturkami zestawu narzędzi zebranych w rozwijanym etui - opakowaniu. W górnym rogu każdego zestawu widniej cyfra odpowiadająca ilości cykli remontowych którą możemy w danej chwili wykorzystać. Jeżeli karabin lub kombinezon jest lekko uszkodzony wystarczy jeden zestaw, jeżeli uszkodzenia są duże będziecie potrzebować kilku.

Zakładając że macie odpowiedni zestaw (lub ilość.) w "jaściku" i chcecie wyremontować przykładowo kombinezon postępujcie tak:

-Zakładamy kombinezon w slot (na bary)

-W munu ekwipunku klikamy na "jaścik" lub wybieramy "wyłożyt"

-Teraz "jaścik" jest widoczny na ziemi, podłodze lub betonie w zależności od tego, gdzie obecnie się znajdujemy. "Jaścik" nie leży bezpośrednio na podłożu tylko "lewituje" na pewnej wysokości ponad nim.

-Najeżdżamy na niego kursorem i aktywujemy klawiszem użyj (najczęściej ustawiamy w grach na "enter"Wink

-W otwartym menu "jaścika" wybieramy odpowiednią ikonkę remontową. W tym przypadku dla "broni" (po polsku czytaj kombinezon) i klikamy na nim:

-raz jeżeli uszkodzenia są małe

-kilka razy jeżeli są duże (pamiętajcie że w tym przypadku należy mieć kilka zestawów danego rodzaju).

Każde kliknięcie spowoduje poprawę stanu paska uszkodzeń ale zmniejszy liczbę zestawów lub całkowicie ją zlikwiduje.

Jeżeli postąpicie jak napisałem kombinezon powinien być wyremontowany a pasek stanu zielony od początku do końca - słowem full.

Złota Rybka dla Kostii:

Zakładam że odnaleźliście już skrytkę Kostii w Kordonie, następnym zadaniem jest zdobycie dla niego artefaktu. Kostię znajdziemy teraz na Wysypisku, siedzi sobie przy ognisku na Cmentarzysku Pojazdów. Zanim z nim porozmawiacie warto standardowo wykonać misję dla Biesa. Jak już uporaliście się z bandziorami, podchodzimy do Kostii i nawiązujemy dialog, efektem jest otrzymanie drugiego zadania: Zdobyć dla niego artefakt Złota Rybka.

Artefakt jest w Kordonie w fabryczce koło mostu w "ganeczku" gdzie pojawia się teleport przerzucający do "krateru 'koło wioski. Dokładnie leży sobie ukryty za teleportem i przygląda schodkom. Ponieważ miejsce jest teraz niedostępne będziecie potrzebowali 2-granaty i mieszaninę szczęścia i precyzji. Ja dobrałem się do Złotej rybki tak:

Ustawiłem się w odległości bezpiecznej od teleportu i dającej możliwość szybkiej ucieczki przed wybuchem, na rogu fabryczki. Teraz trzeba tylko wrzucić granat pomiędzy artefakt i prawy róg "ganeczku" i liczyć na to, że siła wybuchu przesunie go do wewnętrznej ściany i za pomocą kombinacji przykucnięć wsadzimy Rybkę do ekwipunku.

Ponieważ w tej fazie gry granaty są trudno dostępne zapiszcie sava przed całą operacją i pamiętajcie żeby schować się za róg fabryczki przed wybuchem.

Jak już będziecie mieli artefakt biegniecie na wysypisko zwrócić go Kostii, dostajemy wówczas informacje o nowym "tajniku"

Skrytki a w zasadzie kolejność ich odkrywania generowana jest losowo, w linkach do poradników znajdziecie screeny z lokalizacją.

Pierwsze questowe PDA.

Rzeczonego bandytę z zadania odnalezienia PDA znajdujemy na Wysypisku, przy bagienku koło zbiorników niedaleko przejścia do Ciemnej Doliny. Bandzior jest ranny ale zdarzało mi się, że jak się zbliżałem to ozdrawiał i lał mnie w łeb albo zaczynał strzelać.. Po zaciukaniu bandyty nagle od strony Doliny Mroku pojawia się silna grupa Najemników, warto ich wystrzelać i przeszukać zwłoki, znalazłem w nich swój pierwszy ZM TRS - 300 i poczciwego Enfieldai - to pierwsza broń z celownikiem optycznym jaką dopadłem w Soljance, niestety w tej fazie gry mamy do niej b. mało amunicji.

Kryjówka Striełoka.

Dotarcie do kryjówki jest teraz znacznie trudniejsze niż w podstawce, jak już przebijemy się do drabinki to trafiamy na teleport i lądujemy na schodach w pobliżu tunelu z anomaliami elektro.

Żeby dostać się do kryjówki musimy:

- Wystrzelać żołnierzy na drugim końcu podziemi, wybiec krętymi schodkami do sam,ej góry. Na samym końcu schodków jest niebieska poświata przypominająca nieco teleport. Wchodzimy w nią i poświata znika. Mozna spróbować próbować wskoczyc w niego z poręczy schodków stojąc dokładnie naprzeciwko, zanim zniknie (przeniesie sie do nastepnego miejsca czyli do pomieszczenia z pijawka.

-Wracamy do pomieszczenia z drabiną i silosem gdzie na powitanie atakowała pijawka. Tam na kratownicy wokół silosa znajdujemy identyczną poświatę. Wchodzimy w nią i ponownie znika.

_ Teraz biegniemy schodami do tunelu z anomaliami elektro i znajdujemy w jego środku portal. Trzeba wyczekać na dogodny moment i wbiec w portal, teraz jesteśmy teleportowani ponownie na drabinkę ale już bez przeszkód wchodzimy do Kryjówki Striełoka. Wewnatrz, w lewym od wejścia narozniku w skrzyni (rozbijac wszystkie skrzynie) znajduje sie wyłacznik tego portalu w formie PDA. Jeśli sie go znajdzie, teleport zostanie wyłaczony.

Link to comment
Share on other sites

  • 3 months later...

Jak bez rozlewu krwi okraść zbrojownię Wolności?

Przy drzwiach do zbrojowni stoi wartownik, nie chcemy go zabijać więc musimy spowodować żeby sobie gdzieś poszedł. Ponieważ użycie śpiwora często powoduje zwarcia proponuję zrobić tak: - Idziemy sobie w przyjemny zaułek przy schodkach, otwieramy menu ekwipunku i wybieramy maksymalną dawkę snu korzystając ze śpiwora. Jeżeli wywołamy tym samym zwarcie, wartownik wpadnie w panikę i pobiegnie do pomieszczenia naprzeciwko Kutwy żeby bezpiecznie przeczekać zwarcie. Teraz możemy swobodnie przebuszować zbrojownię ale... nie znajdziemy połowy tego, co było w O.L., tym razem Wolnościowcy nie zaopatrzyli dobrze tak zazdrośnie strzeżonego magazynu. Na pocieszenie napiszę, że znajdziecie tam Buldoga.

Link to comment
Share on other sites

Join the conversation

You can post now and register later. If you have an account, sign in now to post with your account.
Note: Your post will require moderator approval before it will be visible.

Guest
Reply to this topic...

×   Pasted as rich text.   Paste as plain text instead

  Only 75 emoji are allowed.

×   Your link has been automatically embedded.   Display as a link instead

×   Your previous content has been restored.   Clear editor

×   You cannot paste images directly. Upload or insert images from URL.

×
×
  • Create New...

Important Information

By using this site, you agree to our Terms of Use.