Skocz do zawartości

Udźwig postaci, Wypadanie rzeczy z plecaka


malakas

Rekomendowane odpowiedzi

UDŹWIG POSTACI...

Na początku gry może się okazać, że udźwig, który ma GG szybko okaże się zbyt mały. Opis dotyczy moda N Soljanka, ale będzie pasował do wielu innych.

Wskazówka jak ekspresowo podnieść udźwig postaci. Nie jest to ostateczna zmiana, gdzie również w HUD wyświetla się nowy udźwig , ale małe ulepszenie, które można łatwo zlikwidować.

Można w łatwy sposób podnieść udźwig GG poprzez małą edycję dwóch plików w folderze ....gamedata

Szukamy według ścieżki.....gamedata config creatures actor.ltx

tam są dwa pliczki odpowiedzialne za udźwig...

max_item_mass.......max. pojemność plecaka

max_walk_weight ....waga plecaka przy której GG może jeszcze iść

Można to szybko wykorzystać na trudne chwile, a potem powrócić do ustawień normalnych.

Jeżeli chcemy zmienić na stałe udźwig postaci należy edytować również pliki w ... gamedata/config/inventory_sect.ltx ...wówczas w HUD pojawi się prawdziwy wpis o udźwigu GG..

max_weight = 100 ;50

Pierwsza cyfra to udźwig widziany w HUD gry.

Jeżeli niema pliku ..inwentory.ltx..można poszukać w... system.ltx sekcji [inewntory] ...i tam dokonać zmian.

[inventory]

take_dist = 2

max_weight = 100

max_ruck = 56

max_belt = 24

slots = 11

---------------------------------------------------------------------------------------------

WYPADANIE RZECZY Z PLECAKA

Opis zmian w plikach, który ma zapobiec wypadaniu przedmiotów z plecaka.

Zmiany podane poniżej są w 100% skuteczne i testowane.

Jeżeli mamy problem z wypadaniem ekwipunku należy dokonać następujących zmian..

W katalogu...gamedata script ...znajdujemy dwie pozycje...plik ded_moroz... oraz... plik drrr ...

Edytujemy obydwa pliki i wstawiamy nowe wartości:

Przykładowe wartości...

local weight_normal = 350

local weight_max = 500

local items_dropped_max = 0

...gdzie poszczególne parametry to...

local weight_normal = 350 -- normalny bazowy udźwig, poniżej którego nic nie wypada

local weight_max = 500 -- waga plecaka, powyżej której zaczynają wypadać przedmioty

local items_dropped_max = 0 -- maksymalna ilość przedmiotów wyrzucanych na raz

Wpisujemy w ostatniej linijce w plikach cyfrę ...zero... i nic nie gubimy działa w 100%, nawet po przekroczeniu max. obciążenia.

Najpewniej ustawić parametry... w obydwu plikach...w sposób podany niżej i zapomnieć o wypadaniu przedmiotów.:

local weight_normal = 500

local weight_max = 500

local items_dropped_max = 0

  • Dodatnia 2
Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

  • 3 miesiące temu...

Zmianę udźwigu mozna przeprowadzic pomyslnie, jednak... w najnowszej Soliance pojawiła sie pułapka na chiterów która powoduje, że powyżej pewnego poziomu naładowania plecak pęka i zawartośc rozsypuje się fontanną po okolicy. Wszyscy NPC-e w pobliżu natychmiast ruszaja do zbierania twojego dobra, i niestety nie udaje sie odzyskac wszystkiego. Pomimo wysiłków, nie udało mi sie znaleźć sposobu na opanowanie wypadania inwentarza przy wadze plecaka ponad 350 kg. Można z tym żyć, tylko trzeba pamiętać, żeę są punkty na mapie w których nastepuje wypadanie inwentarza jeśli jego waga przekracza 350 kg. Rada na to jest omijanie tych punktów szerokim łukiem. Do tej pory rozpoznałem trzy takie miejsca: 1. Kordon - wioska kotów na Kordonie, przy wyjściu z wioski w kierunku bunkra Sidora (do Sidora chodzić poza wioską) 2. Wysypisko - podejście do Hangaru drogą od strony Kordonu (omijać poprzez hałdę) 3. Jantar - wejście na lokację, w połowie długości wąwozu wejściowego (omijać przez zbocze) Być może są takie punkty także na innych lokacjach, ale ich nie znam. Prosze o dopisanie, jeśli się pojawią. Jesli masz 'ciężki' plecak, często zapisuj grę :) albo rób schowki przy przejściach z lokacji na lokację //Edycja - znalazłem powód, dla którego moje zmiany nie dawały efektu w zapobieganiu wypadaniu z plecaka. Po prostu pomyliłem miejsce umieszczenia wyedytowanych skryptów zabezpieczenia. Teraz witamina na udźwig powinna działać, to znaczy nic nie powinno wypadać...

  • Dodatnia 1
Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

local weight_normal = 350 -- normalny bazowy udźwig, poniżej którego nic nie wypada

Ten parametr tyczy się wypadania rzeczy z plecaka. Granica 350 kg powoduje opisane wyżej problemy. Działa on niezależnie od udźwigu postaci widzianej w HUD. Po edycji parametru w obydwu plikach do 500 kg problem znika również w DMX.

Dodam jeszcze jedno miejsce pułapkę....rzeczy wypadają przy wejściu do bazy Wolności na MW.

  • Dodatnia 1
Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

  • 1 rok później...

Dotyczy moda MDRK.

Gdzie szukać linii max_walk_weight ....jeżeli w modzie nie ma pliku \ actor.ltx . W kat creatures są tylko dwa pliki : game_relatons.ltx i spawn_sections.ltx.

Sama zmiana w pliku system.ltx nic nie da, bo i tak więcej niż gdzieś tam ma ustawione nie udźwignie.

I jeszcze jedno.

Jeśli jest taki podwójny zapis max_weight = 60;100, to co oznacza ta druga cyfra ( 100 ).

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Sposób jest prosty: dodajesz zedytowany plik actor.ltx do katalogu creatures.

Edycja linijek (wartości wedle uznania):


max_item_mass = 200.0
max_walk_weight = 220

Dodatkowo oczywiście edycja system.ltx do takiej postaci:


max_weight = 200

Tu zrzuty z MDRK, poznajesz zapewne Swój inwentarz :biggrin: :

Dołączona grafika Dołączona grafika

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Jeśli jest taki podwójny zapis max_weight = 60;100, to co oznacza ta druga cyfra ( 100 ).

W jakiej sekcji masz ten wpis. W modach jest różnie może być sekcja [inwentory] i tam również można zmienić parametr. Ta cyfra 100 jest martwa bo przed nią jest średnik, ale wpisz w miejsce 60 ..np.200.

Wstaw ten fragment gdzie są te wpisy, ale jeżeli prosty sposób @cichy zadziała to szkoda się zagłębiać.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

cichy - Tak przypuszczałem, ale co świeżak to świeżak. Znowu zrobiłeś przysługę początkującym :thumbsup: .

Wziąć ten plik z innego moda, czy zrobić nowy z tymi dwoma liniami?

Malakas - to nie z tego moda, ale często się z tym spotykałem w innych. I dziwiła mnie ta martwa wielkość.

Edytowane przez kondotier
Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Dołącz do dyskusji

Możesz dodać zawartość już teraz a zarejestrować się później. Jeśli posiadasz już konto, zaloguj się aby dodać zawartość za jego pomocą.
Uwaga: Twój wpis zanim będzie widoczny, będzie wymagał zatwierdzenia moderatora.

Gość
Dodaj odpowiedź do tematu...

×   Wklejono zawartość z formatowaniem.   Usuń formatowanie

  Dozwolonych jest tylko 75 emoji.

×   Odnośnik został automatycznie osadzony.   Przywróć wyświetlanie jako odnośnik

×   Przywrócono poprzednią zawartość.   Wyczyść edytor

×   Nie możesz bezpośrednio wkleić grafiki. Dodaj lub załącz grafiki z adresu URL.

×
×
  • Dodaj nową pozycję...

Powiadomienie o plikach cookie

Korzystając z tej strony, zgadzasz się na nasze Warunki użytkowania.