gucio46 Opublikowano 19 Października 2011 Zgłoś Udostępnij Opublikowano 19 Października 2011 Czy komuś udaje się grać na tych ustawieniach ,bo ja mimo ze mam nie najgorszy komp (opis w profilu) system na SSD ,ustawienia na wykorzystanie pamięci i rdzeni , game booster- to gram na roz. 1280x720 i średnich ustawieniach, a w niektórych lokacjach zdarza mi się na minimum 800x600 bo mnie wywala co jakiś czas na pulpit zwłaszcza przy anomaliach elektro gdzie jest dużo błysków :@ Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
malakas Opublikowano 19 Października 2011 Zgłoś Udostępnij Opublikowano 19 Października 2011 Jak najbardziej..grałem w Soljankę na max. ustawieniach bez kłopotu..teraz gram max. w DMX, który jest o wiele bardziej wymagający w rozdziałce FullHD..1920 x 1080. U ciebie coś jest nie tak... 1..masz jeden z najlepszych procesorów jakie są w tej chwili...powinieneś go puścić przynajmniej na 3,6 by nie blokował karty...te procki kręcą się do 4,5 ghz bez problemów szczególnie seria 2500K. 2..poszukaj wszystkich nowych sterowników do płyty nie tylko grafa i dźwięk ...płyta to chipset i inne sterowniki..zrób scan DriverMax i zobacz co jest na czerwono. 3..pliki .EXE od Depa z rozszerzonym adresowaniem pamięci, ale to chyba już masz..:) 4...wyczyść i scal rejestr 5..SDD wpływa tylko na szybkość ładowania poziomów ewentualnie doładowań w grze i systemu...warto zainwestować bo komp zmienia się na plus i różnica jest znaczna w stosunku do talerza. 6..plik wymiany na tej samej partycji co system i odpowiedniej wielkości Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
gucio46 Opublikowano 19 Października 2011 Autor Zgłoś Udostępnij Opublikowano 19 Października 2011 To mi wyskakuje na max jak chce otworzyć plecak ... [error]Expression : 0 [error]Function : CUICellContainer::FindFreeCell [error]File : E:\stalker\patch_1_0004\xr_3da\xrGame\ui\UIDragDropListEx.cpp [error]Line : 508 [error]Description : there are no free room to place item jedynie to zwiększałem udźwig i na wypadanie z forum porada HUD w Soljance ten z instalki nic nie zmienialem Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
malakas Opublikowano 19 Października 2011 Zgłoś Udostępnij Opublikowano 19 Października 2011 To nie jest wina systemu..coś jest nie tak z HUD na Twoim monitorze....taki błąd występuje gdy element nie trafia na swoje miejsce w kwadratach menu. Można go wywołać np. gdy masz pełny pas artów i klikasz na kolejny by go tam dodać ..w Soli wylot gwatantowany..:) Kombinowałeś coś z HUD gry..jaki masz HUD w Soljance.? Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
korn06 Opublikowano 19 Października 2011 Zgłoś Udostępnij Opublikowano 19 Października 2011 Zmień rozdziałkę na taką o formacie 4/3 i zdejmij wszystkie artefakty. W formacie 4/3 mamy 14 slotów a w formacie 16/9 12 slotów. Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
Кристофер (Kpuc) Opublikowano 19 Października 2011 Zgłoś Udostępnij Opublikowano 19 Października 2011 Mamy podobnej wydajnosći zestawy z tym ze ja mam sporo wydajniejszą kartę. DMX śmiga mi jak szalony na max detalach i 1600x1200 na PII x4 955, 6GB ram i gtx470 :) 4x500GB RAID0 Ustaw, rozdzielczość np. 1024x786 i wyłącz filtrowanie + zmniejsz gęstość trawy do minimum. Twoja karta możne najzwyczajniej niedomagać, to jest wersja 776MB czy 1GB ? Czy podstawowa wersja gry tez ci chodzi z oporami ? Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
gucio46 Opublikowano 19 Października 2011 Autor Zgłoś Udostępnij Opublikowano 19 Października 2011 podstawka na max chodzi bez problemu ,karta jest wystarczająca bez przesady :D wiem ze karta nie jest topowa . To znaczy ze mam sobie wbici z głowy max ustawienia :D i zbierać na coś nowego (jeszcze tej nie spłaciłem :@ ) Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
trurl3 Opublikowano 19 Października 2011 Zgłoś Udostępnij Opublikowano 19 Października 2011 Z przesadą czy bez przesady zacznij od minimalnych ustawień i sprawdź jak chodzi. Nie ma się co obrażać na rzeczywistość... 1 Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
malakas Opublikowano 19 Października 2011 Zgłoś Udostępnij Opublikowano 19 Października 2011 Bez przesady panowie..mod na kompie Gucio... CPU i5 / 6gb RAM / Gigabyte GeForce GTX 460 .... ma chodzić na max. detalach. Ta konfiguracja jest lepsza niż moja (poza kartą graficzną), a gram w pełnych detalach DMX. Poprzednio miałem ATI HD 4870/ 512 MB i również grałem na max. detalach w FULLHD, a to dołuje kompa i to bardzo. Podejrzewam, że system nie jest dobrze zoptymalizowany...pierwszy krok to procesor na 3,6 GHZ i plik wymiany zalecany dla wielkości RAM. Mamy podobnej wydajnosći zestawy Procesor Intel i5 2500K jest kilkakrotnie wydajniejszy jak Twój Kpuc, Raid0 dobry..ma przeciwnika SDD który również jest dobry (jeżeli gra na nim stoi)...karta Twoja wydajniejsza.. :) Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
Кристофер (Kpuc) Opublikowano 19 Października 2011 Zgłoś Udostępnij Opublikowano 19 Października 2011 Bez przesady PhenomII x4 955 @4GHz w grach różnice są minimalne. Raz przeważa AMD raz Intel zależny od optymalizacji, a 500zł+ zostaje w kieszeni. To jak na 5fps różnicy bez sensu jest kupować Intela. Tekstury w DMX są przecież sporo większe, czy przypadkiem nie ma na to fix'a dla słabszych kart ? Napisz dokładniej jaka to karta. Jak dawno temu instalowałeś system ? Jaką wersje masz sterowniki ? Czy przypadkiem coś nie pracuje w tle ? (ctrl+alt+del) Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
gucio46 Opublikowano 19 Października 2011 Autor Zgłoś Udostępnij Opublikowano 19 Października 2011 Gra nie na sdd ale sprawdzę system (WIN 7 64) i podkręcę procek napisze o rezultacie :D Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
malakas Opublikowano 19 Października 2011 Zgłoś Udostępnij Opublikowano 19 Października 2011 Bez przesady PhenomII x4 955 @4GHz w grach różnice są minimalne. Raz przeważa AMD raz Intel zależny od optymalizacji, Nie chodzi mi tutaj o bezpośrednie porównywanie sprzętu (to nie forum dla fanów OC)...chodzi o to,że nie ma żadnych przesłanek by mod u Gucio nie chodził jak należy.. :).. Phenom II x4 955 ..to najlepszy w tej chwili wybór jakość / cena jeżeli chodzi o procek do gier. Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
gucio46 Opublikowano 19 Października 2011 Autor Zgłoś Udostępnij Opublikowano 19 Października 2011 Win7 64 miesiąc ,gra nie na ssd grafika gv-n460oc-768i stery nowe beta poprzednie to samo, mam gamebooster zainstalowany to wszystko wyłączone . Biorę się za procek i pogrzebie trochę w systemie ,ja co da to napisze mam wyłączony plik stronicowania zalecana na sdd Gra mi śmiga na ful detalach jak teraz włączę od nowa to zero problemów ale jak wczyta aktualne stany to wariuje Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
Кристофер (Kpuc) Opublikowano 19 Października 2011 Zgłoś Udostępnij Opublikowano 19 Października 2011 mam wyłączony plik stronicowania zalecana na sdd Zabobony :D Niezalecane jest defragmentowanie, przy czasie dostępu =0 to nic nie zmieni. Żywotność komórek Temat powracający jak bumerang, a liczba komentarzy zagorzałych przeciwników tej techniki, którzy rzucają przepowiedniami typu: „Za x lat wszystkie SSD zaczną padać”, jest mnóstwo. Wszystko rozbija się o trwałość komórek pamięci NAND flash, w których przechowywane są dane. Odczytywać takie komórki można dowolną ilość razy, ale liczba zapisów jest ograniczona, co prowadzi do tego, że intensywnie eksploatowana komórka w końcu „umiera”. Są dwa główne rodzaje komórek: SLC oraz MLC. Kości SLC zapewniają lepszą wydajność i większą liczbę zapisów, ale są bardzo drogie – raczej nie stosuje się ich w produktach dla domowych użytkowników, dlatego zajmiemy się pamięcią MLC NAND, bo ktoś taki najpewniej kupi SSD oparty właśnie na MLC, a to w nich komórki zużywają się szybciej. Co pozwala odsunąć to w czasie? Pierwsza linia frontu to „wear leveling” – mechanizm, który dba, aby komórki na całym obszarze nośnika były zapisywane równolegle. Kontroler nośnika zaprogramowany jest tak, aby nie dopuścić do sytuacji, że któraś komórka na dysku nigdy nie została zapisana, a inna ma już 1000 zapisów. W końcu doprowadziłoby to do tego, że część komórek dysku byłaby już „na wyczerpaniu”, a pozostała część praktycznie nigdy nie zostałaby użyta, dlatego to zabezpieczenie jest tak ważne: po prostu przedłuża życie SSD, bo przecież bez możliwości zapisu byłby do wyrzucenia. Drugim zabezpieczeniem jest tzw. spare area. Producenci w swoich SSD umieszczają niewielki (w stosunku do całkowitej pojemności) obszar pamięci NAND, który nie jest dostępny dla użytkownika. Komórki te są przydzielane przez kontroler jako część nośnika, której „skończyły” się możliwości zapisu. W ten sposób użytkownik nawet po wykorzystaniu limitu zapisów dla danego obszaru nie straci ani megabajta. Weźmy jednak pod uwagę najgorszy możliwy scenariusz: zapisujemy tyle, że oba zabezpieczenia zawodzą! Po jakim czasie i jakiej liczbie zapisów SSD nadaje się do utylizacji? Tę kwestię rozjaśnił nieco Intel przy okazji wprowadzenia drugiej generacji X25-M. Dowiedzieliśmy się wtedy, że na 80-gigabajtowym nośniku można zapisywać po 20 GB dziennie przez pięć lat i nic mu się nie stanie. Kluczową rolę odgrywa tu pojemność wraz z ilością wolnego miejsca, które pozostawi się mechanizmowi wear levelingu do działania. Wniosek? Dopiero po zapisaniu na SSD 35 TB danych można zacząć się martwić o jego, nazwijmy to tak, zdrowie. Teraz pytanie, kto będzie zapisywał 20 GB dziennie przez pięć lat? Przede wszystkim po pięciu latach nośnik i tak najprawdopodobniej zostanie wymieniony, ale nie wątpimy, że znajdą się i tacy, którzy usilnie będą twierdzić, że zapisują i 100 GB dziennie, przez co SSD „padnie” w rok. Aby wyprowadzić ich z błędu, informujemy, że w sieci można znaleźć całkiem ciekawy eksperyment dwóch członków pewnego znanego zagranicznego forum entuzjastów komputerów PC. Kupili oni parę modeli SSD i od tamtej pory nie robią nic innego, jak tylko na nich zapisują, zapisują i jeszcze raz zapisują. Non stop przez 24 godziny na dobę, a wyniki ich eksperymentu są całkiem zaskakujące. Przykładowo w 64-gigabajtowym modelu Crucial M4 do tej pory udało im się zapisać, uwaga... 546 TB danych. Warto przy tym zaznaczyć, że w tej chwili nośnik ma już w pełni wykorzystaną „spare area” i jego śmierć zbliża się nieuchronnie, ale tak czy inaczej, zgodnie z obliczeniami udało się nadpisać komórki 8736 razy. Ciekawy jest też efekt ciągłego zapisu w Intelu X25-V, czyli 40-gigabajtowym modelu z segmentu „value”. SSD Intela podobnie jak Crucial nie ma już zapasowych komórek, ale przetrwał już zapis 348 TB, a więc cała jego powierzchnia została nadpisana 8908 razy. A więc zastanówmy się jeszcze raz: czy problem naprawdę dotyczy nowej generacji SSD? Warto byłoby także uświadomić niektórym użytkownikom, że przy takiej żywotności komórek nie ma najmniejszego sensu przenosić pliku wymiany czy pamięci podręcznej przeglądarek internetowych na dysk twardy, aby ograniczyć liczbę zapisów. Zresztą to tak, jak gdyby kupić ferrari, a potem przypiąć do niego 2-tonową przyczepkę... Trwałość danych SSD mają obok ceny inne wady, których nie sposób pominąć. To m.in. trwałość danych zapisanych na nośniku. Dane same nie znikną w normalnych warunkach, ale jeśli komuś zachce się pracować w temperaturze –25 stopni Celsjusza z użyciem nośnika wyposażonego w kości MLC NAND, o których pisaliśmy nieco wyżej, to zbliży się do niebezpiecznej granicy. Okazuje się, że w takich warunkach SSD po pewnym czasie mogą zacząć tracić dane. Pytanie, kto używa komputera na 25-stopniowym mrozie? Wyjąwszy tych, którzy wystawiają komputer za okno w grudniu po to, aby go podkręcić, chyba nikt, ale nie sądzimy, aby nawet w takich warunkach krótka sesja mogła spowodować utratę danych. Spadek wydajności w miarę użytkowania To powszechny problem pierwszej generacji SSD. Nośniki z pamięcią flash zapisują i nadpisują dane w określony sposób, tzn. najpierw następuje zerowanie komórki, a dopiero później zapis. Na tej zasadzie, jeśli w komórce jest przechowywana jakaś informacja i zostaje ona nadpisana, to kontroler najpierw czyści zawartość komórki, a dopiero potem ją nadpisuje, co akurat jest w pełni zrozumiałe. Jednak dokładnie to samo dzieje się, gdy komórka jest pusta. SSD wykonywał tu za każdym razem przynajmniej jedną zbędną operację, bo po co zerować pustą komórkę? Objawy tego zachowania były widoczne w postaci zmniejszającej się wraz z upływem czasu szybkości zapisu sekwencyjnego i losowego. Aby temu zapobiec, w drugiej generacji SSD zaimplementowano technikę TRIM. Kontroler „w wolnej chwili” automatycznie zeruje nieużywane komórki tak, aby następnym razem od razu zapisać w nich dane. Jednak ten mechanizm nie działa w trybie RAID (jeśli nośnik jest częścią macierzy). Po drugie, wymaga on systemu Windows 7. Ale są na rynku modele, które radzą sobie bez włączonego TRIM lepiej niż inne dzięki własnym mechanizmom lub odpowiedniemu zarządzaniu kontrolerem. Na przykład w produktach Kingstona znalazła się funkcja Garbage Collection, która z grubsza jest odpowiednikiem TRIM, ale nie potrzebuje do działania najnowszej wersji Windows. Intel X25-M pierwszej generacji również świetnie radzi sobie z brakiem TRIM: szybkość zapisu praktycznie nie spada nawet po długim użytkowaniu, co jest zasługą kontrolera. Czy wydane pieniądze przełożą się na dużą wygodę pracy? Naszym zdaniem – bezapelacyjnie tak, chyba że szczytem marzeń jest dla kogoś włączenie przeglądarki lub uruchomienie gry komputerowej. Im nie opłaca się kupować SSD (choć niektórzy na pewno to zrobili lub zrobią), ale pozostałym, którzy oczekują przyśpieszenia pracy na komputerze – jak najbardziej. http://pclab.pl/art47063-2.html 1 Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
gucio46 Opublikowano 19 Października 2011 Autor Zgłoś Udostępnij Opublikowano 19 Października 2011 Nie jestem fanem grzebania w ustawieniach kompa zaczynam to robić jak mi coś nie pasuje i to po wskazówkach na forach . :) Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
malakas Opublikowano 19 Października 2011 Zgłoś Udostępnij Opublikowano 19 Października 2011 Gucio to ustaw plik wymiany i zobacz jak gra pracuje...ja gram z plikiem wymiany i nie ma problemów. Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
gucio46 Opublikowano 23 Października 2011 Autor Zgłoś Udostępnij Opublikowano 23 Października 2011 (edytowane) Ustawiłem na razie standardowo pliki wymiany i nic się nie dzieje nowego, jak już pisałem możne wina leży w zbyt dużym plecaku . początkowe stany smigaja mi na ful natomiast obecne (generatory) chodzą ok puki nie otworze plecak albo wejdę w elektor . Dokończę tego moda i w DMX 134 powalczę :) Zamówiłem nowe chłodzenie to podkręcę procek na razie mam standardowe to się nie bawię . W innych grach nie ma żadnych problemów tak jak i w podstawce ,zainstalowałem moda na czystym systemie i dalej to samo :@ gram w Rage na ful zero zawiech i płynie Edytowane 24 Października 2011 przez gucio46 Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
Кристофер (Kpuc) Opublikowano 23 Października 2011 Zgłoś Udostępnij Opublikowano 23 Października 2011 Mając słaby sprzęt, ilość przedmiotów w plecaku ma wpływ na płynność ale u ciebie - niema szans by to wpływało. Nie pamiętam czy się już pytałem ,czy inne gry działają normalnie ? Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
Rekomendowane odpowiedzi
Dołącz do dyskusji
Możesz dodać zawartość już teraz a zarejestrować się później. Jeśli posiadasz już konto, zaloguj się aby dodać zawartość za jego pomocą.
Uwaga: Twój wpis zanim będzie widoczny, będzie wymagał zatwierdzenia moderatora.