Jump to content

Spawn postaci kwestowych w Soljance


apg2312
 Share

Recommended Posts

Spawn postaci kwestowych

Wykonując zadania dla Kota, wielu graczy ze zdziwieniem zauważa, że z Baru zniknął Zachar, prawdopodobnie zabity przez pijawki, co niestety przerywa linię fabularną gry. Musimy wtedy albo wczytać których z poprzednich sejwów z żywym jeszcze Zacharem (co niestety często zmusza nas do cofania się o ładnych kilka lub kilkadziesiąt godzin gry), albo mamy możliwość użycia spawnera. Sposób działa, bo przetestowałem go na swojej Soiljance.

Pobieramy i instalujemy spawnera, w folderze gamedata/scripts znajdujemy plik ui_atlas.script i robimy na wszelki wypadek jego kopię.

Następnie otwieramy go za pomocą notatnika, znajdujemy linijkę

function atlas:spawn_ghost()
self:spawn("zombie_ghost")
end
wpisujemy tam

function atlas:spawn_ghost()
self:spawn("stalker_green_zahar")
end
zapisujemy plik i uruchamiamy grę. Po wejściu do spawnera Zachar spawnuje się, gdy naciśniemy przycisk "Ghost".

Mała niedogodność - Zachar nie stoi już na swoim miejscu, tylko zaczyna spacerować po całym Barze. Ale gdyby nawet znowu coś go zjadło, to już wiadomo, co robić ;)

PS. dziękuję Yurkowi za podrzucenia nazwy :thumbsup:.

Link do spawnera...https://www.rapidsha...7FEE0799B50|0|0

  • Positive 5
Link to comment
Share on other sites

Kret, Kulinar, Voron, Adrenalina, Astronom, Demobil, Fima Koks, Kołgomor, Pantera, Arni, Freeman, Hunter, Ivancow, Kicenko, Kabel, Petrenko, Pliczko, Voronin, Nabój, Luber, Siergiej, Dan, Docent, Dolgovazyj, Fanatyk, Krysik, Kuzniecow, Lis, Pietrucha, Provodnik, Siak, Tolik, Wilk, Żwawy, Cap, Kutwa, Kucharz, Łukasz, Max, Niedżwiedż, Śruba, Archara, Duch, Jakut, Swibłow, Zachar, Zimny, Krugłow, Siemienow, Bies, Propor, Sieryj, Tombowski, Jurij

  • Positive 2
Link to comment
Share on other sites

Proszę bardzo - oto lista w/w postaci z ich nazwami w grze:

Kret "final_krot"

Kulinar "amk_artem_kulinar"

Woron "amk_vitek_voron"

Adrenalina " agro_adrenalin"

Astronom "esc_zvezdochet"; "land_arhara_zvezdochet"; "zvezd_after_warl"; "generators_zvezdochet"; "aver_zvezdochet2";

Demobil "bodi_pantera1"

Fima Koks "peshera_plennyi"

Kołmogor "kolmogor"

Pantera "pantera"; "pantera_new"; "village_pantera"; "marsh_pantera"; "generators_pantera_dead"; "aver_pantera_new"; "gen_pantera_life"; "hospital_pantera_girl"; "hos_new_panterka"

Arni "bar_arena_manager"

Freeman "bar_stalker_freeman"

Hunter "bar_bar_hunter"

Iwancow "bar_dolg_ivancov"

Kicenko "bar_zastava_commander_1"

Kabel "bar_bar_osvedomitel"

Pietrenko "bar_dolg_petrenko"

Pliczko "bar_dolg_guard_commander"

Woronin "bar_dolg_leader"

Nabój "val_escort_nap1"

Luber "val_escort_captive"

Siergiej "val_dolg_prisoner"

Dan "marsh_dan"

Docent "bar_docent"

Chudy "dolgovazyi"

Fanat "esc_fanat"

Krysiuk "val_bandit_krisyk_sak"

Kuzniecow "kuzhetsov"

Lis "esc_fox"

Pietrucha "esc_ranger"

Przewodnik "esc_provodnik"

Siak "Sak"

Tolik "esc_tutorial_wounded"

Wilk "esc_wolf"

Żwawy "esc_shustryi"

Czapa "mil_Svoboda_blockpost_leader"

Kutwa "mil_Svoboda_trader"

Kuchmistrz "mil_Svoboda_cook"

Łukasz "mil_Svoboda_leader"

Maks "mil_Svoboda_master_Max"

Strażnik na wejściu do bazy Wolności "mil_Svoboda_zoneguard"

Wkręt "mil_Svoboda_engineer"

Arhara "final_arhara"; "yakut_agro"

Duch "final_prizrak";"new_prizrak"; "generators_prizrak"; "chaes1_prizrak"; "gen_prizrak_izomorf"

Jakut "yakut_agro2"

Swibłow "clear_scy_leader"

Zachar "stalker_green_zahar"

Zimny "final_holod"; "agr_nebo_chromov";

Krugłow "bar_ecolog_professor"; "yan_ecolog_help"

Siemienow "yan_Semenov"

Bies "gar_hellcar"

Prapor "gar_dolg_blokpost_commander"

Sieryj "gar_seriy"

Tambowski "gar_stalker_flame_quest"

Jurik "gar_dram_novice"

Link to comment
Share on other sites

Ten strażnik na wejściu do bazy Wolności (ten co daje przejście za Antyzombin) u każdego grajacego może nazywać się inaczej, bo jego ksywka jest generowana losowo.

U ciebie nazywał się "Niedźwiedź", a u mnie zupełnie inaczej i dlatego go nie poznałem ;)

Tak czy owak koleś w grze nazywa się tak: "mil_Svoboda_zoneguard".

Link to comment
Share on other sites

  • 2 months later...

Raczej sobie to odpuść, nawet jak uda ci się go zespawnować to Mongoł na 99% będzie zwykłym bandytą. Po prostu skrypty na pewnym etapie gry czynią z niego postać questową. Jak jesteś daleko w grze to olej tego Dzika. Klucze do X18 znajdziesz przy jego trupie, zadań daje kilka, ale przy ilości zadań dostępnych w NS to kropla w morzu. Tyle, że nie dostaniesz się do zbrojowni bandytów, ale uwierz, nic tam wartego uwagi nie ma. No i za każdą wizytą w DM trzeba będzie likwidować wrogie bandyctwo, co niektórzy mogą to policzyć na plus :D Albo cofnij się i jeszcze raz podejdź do tematu.

Link to comment
Share on other sites

Arhara pojawia się na Agropromie dopiero jak dostaniesz na Bagnach zadanie na zdobycie hełmu psionicznego. Zadanie daje jak pamiętam Dan. Skoro nie ma Dana, nie ma i Archary. Dan pojawia się na ATP na Bagnach jak dostaniemy od Swibłowa zadanie na zdobycie karabinu maszynowego. Po zdobyciu ATP Dan lubi czasami pobiec za jakimś bandytą w stronę gospodarstwa w górnym prawym rogu mapy i zawiesić się gdzieś tam po drodze. Jak już dostaniesz zadanie na hełm to Arhara pojawi się w zaznaczonym miejscu na Agropromie.

Link to comment
Share on other sites

Ok. Na ATP już byłem po dysk i zabiłem przywódce bandytów oraz wykonałem odnalezienie artów na przejście na Wysypisko . Wybieram się tam drugi raz po imadło i przy okazji zaliczyć resztę . Czy teraz Dan może tam być . Poczytałem poradniki i nie wiem kto to jest ten Swibłow , gdzie go można namierzyć . Dobrze dzięki podpowiedziałeś . Ale czemu nie mogę zespawnowć postaci . Czy robię coś źle czy to jakaś blokada w modzie .

Link to comment
Share on other sites

To nie o to ATP chodzi :D Nie o lokację ATP a kompleks naprawczy ATP na Bagnach. Nie wiem jak się ten punkt nazywał. W Czystym niebie była tam jedna z baz renegatów, bodajże główna.Swibłow to dowódca frakcji Czyste Niebo na Bagnach. Przejście na Bagna dostaniesz od Fanata w wiosce kotów na Kordonie za zadanie obrony wioski przed najemnikami. Edit: To ATP na Bagnach to się chyba Park Maszynowy nazywało :)

Link to comment
Share on other sites

  • 4 months later...
  • 4 months later...

Mam problem ze spawnerem - zainstalowałem i działa (dla psów i innych), ale gdy próbuję podmienić potworka na identyfikator NPC, ten nie zostaje zespawnowany. Dostaję coś takiego, w ostatniej linii ID tego co próbowałem zespawnować.

[error]Expression : fatal error

[error]Function : CInifile::r_section

[error]File : E:\stalker\patch_1_0004\xrCore\Xr_ini.cpp

[error]Line : 342

[error]Description : <no expression>

[error]Arguments : Can't open section 'esc_fox'

Wskazówki co dalej? Z góry dzięki

Link to comment
Share on other sites

Dokładnie to zrobiłem, kropka w kropkę wg. instrukcji w 1 poście.

Ogólnie rozumiem kod tego moda, ale nazwy podane przez Yurka nie chcą działać - pytanie moje, czemu tak się może dziać. Z tego co połapałem, to w pliku E:stalkerpatch_1_0004xrCoreXr_ini.cpp powinny być jakieś mapowania nazw obiektów na klasy i ich nie ma?

Link to comment
Share on other sites

Ze spolszczeniem trafiłeś. Jest jakaś opcja, że w spolszczeniu zmieniły się nazwy npc, albo ich lokalizacja (są w innym pliku, coś przenieść trzeba)? Sam spawner teoretycznie działa (escape, f2, jest konsola, mogę spawnować nameless stalkerów i potworki; crashuje się jeśli wciskam guziczki za szybko).

Link to comment
Share on other sites

  • 9 months later...

Sorka za odkop, ale mam pytanie co do spawnu postaci. Otóż padł mi Joker (ten od lini fabularnej u Kota) i chciałbym go wskrzesić. Próbowałem sam skombinować ID, próbowałem różnych: djoker; joker; mil_djoker; stalk_djoker; itd. ale żaden nie zadziałał. Spawner mam na pewno sprawny bo dla testu spawnowałem parę postaci. Więc tu moja prośba, ktoś zna ID Jokera?

Dziękuję za pomoc.

Link to comment
Share on other sites

@Kortyzol

...próbowałem różnych: djoker...

Czy aby na pewno spawner działa? Mam pliki Solijanki, sprawdziłem (podaję ścieżki do weryfikacji):

  • character_desc_new.xml [gamedataconfiggameplay], linijka nr. 4809
    specific_character id="djoker"
  •  npc_new.xml [gamedataconfiggameplay], linijka nr. 3026  
    <character id="djoker">    <class>djoker</class></character>

Sprawdź sam te pliki - by potwierdzić id postaci. Być może trzeba skonfigurować spawner o nową postać?, ale to już tylko mój domysł (nie stosowałem tej wersji spawnera).

 

Jest jeszcze inna opcja...

możesz przypisać dialogi Jokera bez spawnowania jego postaci. Weźmy na przykład - Jakuta.

Znajdź jego profil tj. plik character_desc_new.xml [gamedataconfiggameplay], sekcja

specific_character id="yakut_agro2"

w miejscu występowania dialogów dopisz te, które przypisane były do Jokera tj.

   	 <actor_dialog>joker_first_poisk_trader_need</actor_dialog>        <actor_dialog>joker_second_poisk_trader_need</actor_dialog>

Najlepiej jak będziesz na innej lokacji niż modyfikowany NPC. Jeśli Jakut przebywa na Magazynach W. - przejdź np. na bar, zmodyfikuj plik i dopiero wówczas idź porozmawiać z Jakutem. Pamiętaj by zrobić kopię plików, ale utrudnić modyfikację może infoportion - jeśli pojawił się odpowiedni wpis w grze, więc metoda daje jedynie opcję - nie gwarancję!

  • Positive 1
Link to comment
Share on other sites

Nie wiem co z tym spawnerem, niektóre postacie spawnuje, a niektóre nie w (tym Dżokera). Jak próbuję go zespawnić to wywala taki błąd:

 

[error]Expression : fatal error
[error]Function : CInifile::r_section
[error]File : E:stalkerpatch_1_0004xrCoreXr_ini.cpp
[error]Line : 342
[error]Description : <no expression>
[error]Arguments : Can't open section 'djoker'

 

Dodam jeszcze, że sprawdzałem te pliki przed tym jak napisałeś, szukałem jego ID, ale jak wywalało do windy to myślałem że może jakieś inne jest.

 

Koniec końców zrobiłem tak jak mówiłeś z podrzuceniem dialogów dla Jakuta, wszystko zabanglało, dzięki :)

Link to comment
Share on other sites

  • 2 months later...

Witam.

Odświerzę wątek.

Czy da się spawnować dezertera na bagnie w Agropromie. Ciągle wisi mi w zadaniach zdobądź worek trawki dla Kutwy z tym że wczesniej wziąłem zlecenie na tego dezertera od barmana i je wykonałem. jestem juz dużo dalej w grze i myslałem że po jakimś czasie zadanie samo zniknie.. 

W mojej wersji solianki (bez DMX) postać nazywa się Szer. Prudow. 

Spawnowanie u mnie działa ostatnio dodałem sobie male termosy gdzieś mi w trakcie gry wcieło Garika który miał dać na nie namiar.

Edited by kazik
Link to comment
Share on other sites

Typowy błąd wynikający z przyzwyczajenia do eliminacji dezertera w podstawce gry, niestety nazwa wojskowego generowana jest losowo, zatem ustalenie identyfikatora jegomościa będzie trudne, znacznie łatwiej zespawnować przedmiot tj. worek z trawką - jego identyfikator to: sak_plan

Jeśli przedmiot nie został wprowadzony do spawnera, podmień przedmiot otrzymywany za dowolny quest - zgodnie z tym postem: link, gdzie w pkt. 5 i 6 wpis doprowadzasz do postaci:

reward_item = sak_plan

po wykonaniu zadania, przywracasz oryginalny plik odpowiedzialny za questy.

  • Positive 1
Link to comment
Share on other sites

Join the conversation

You can post now and register later. If you have an account, sign in now to post with your account.
Note: Your post will require moderator approval before it will be visible.

Guest
Reply to this topic...

×   Pasted as rich text.   Paste as plain text instead

  Only 75 emoji are allowed.

×   Your link has been automatically embedded.   Display as a link instead

×   Your previous content has been restored.   Clear editor

×   You cannot paste images directly. Upload or insert images from URL.

 Share

×
×
  • Create New...

Important Information

By using this site, you agree to our Terms of Use.

Comunity