kobal Posted October 9, 2010 Report Share Posted October 9, 2010 PRZEWODNIK MODA ZEW MONOLITU BY KOBAL ................Witajcie Stalkerzy............... Postanowiłem stworzyć mały poradnik do tego moda. Mamy przewodnik po Soljance , teraz kolej na Zew Monolitu. Myślę, że przyda się podczas gry. Będzie on systematycznie uzupełniany o nowe szczegóły. EKEKTROWNIA I PRYPEĆ Rozgrywkę rozpoczynamy na górnym poziomie Sarkofagu. Główny bohater znany nam z postawki gry SoC ... STRELOK jest sługą Monolitu. Wykonuje posłusznie zadania swego zwierzchnika i pomaga braciom w walce z niewiernymi. Bierzmy się zatem do obrony świętego Monolitu... Rozgrywkę rozpoczynamy na górnym poziomie Sarkofagu, w pobliżu wejścia do sterowni... Schodzimy po schodach trafiamy na strażnika. Po rozmowie z monolitowcem przy drzwiach udajemy się do Charona. Charon to postać kwestowa i dowódca Monolitu na Sarkofagu. Po wysłuchaniu powitania i kodeksu Monolitu dostajemy od Charona swoje pierwsze zadanie... Oczyścić dolne korytarze z Burerów..... Bez dyskusji idziemy i likwidujemy wszystkie napotkane tam mutanty.Po pozbyciu się Burerów i pijawek eksplorujemy korytarze, a szczególnie pomieszczenie z rurami na dolnym poziomie rozbijając wszelkie znalezione tam skrzynki. W czasie eksploracji, można znaleźć parę artefaktów i trochę amunicji. Wracamy na górę. Na górnym poziomie podpytujemy chwilowych przyjaciół i bierzemy dwa zadania poboczne... ... znaleźć 5 PDA i 5 konserw Wracamy do Charona zdać zadanie. Po krótkiej rozmowie i wysłuchaniu kazania dostajemy kolejne zadanie... Oczyścić Czarnobyl2 z niewiernych (stalkerów). Udajemy się na Czarnobyl2. Po przybyciu na lokację najlepiej od razu odbyć przejażdżkę teleportami po dachach rozbijając wszystkie znalezione skrzynki. Można się w czasie tego rajdu poważnie dozbroić.Na końcu tej podróży czeka na nas już na ziemi kilka chimer, pijawek, snorków i pseudopsów. Odszukujemy wg znacznika w PDA Salomona i rozmawiamy z nim. Salomon wyjaśnia sytuację. Wszyscy razem ruszamy by zniszczyć wrogich stalkerów. Stalkerzy pojawiają się na wprost od przejścia do Sarkofagu, przy białym budynku na prawo od generatorów. Zalecana ostrożność,stalkerzy są w exo i strzelają bardzo celnie, a ponadto Salomon musi przeżyć..... Tutaj mała podpowiedź...najlepiej pobiec przodem i szybko usunąć zagrożenie. Dwóch stalkerów jest z przodu i trzech za rogiem budynku. Da nam to czas na obszukanie zwłok i przy odrobinie szczęścia zdobędziemy dobrą broń..... Po eliminacji wroga wracamy biegiem w kierunku przejścia do Sarkofagu i znajdujemy tam rannego stalkera Kameleona. Kameleon prosi o apteczkę i przyrzeka w zamian wstąpienie do Monolitu. W dowód wdzięczności za uratowanie życia dostaniemy receptę na transmutację artefaktów (STALOWY KULEBIAK). Jest oczywiście inna opcja.. możemy go zabić, ale nie otrzymamy wówczas recepty. Nie opuszczamy jeszcze Czarnobyla2,rozmawiamy z nonolitowcami w pobliżu wejścia do sarkofagu. Od jednego z bojowników otrzymujemy zlecenie na..... 8 stóp snorków. Wracamy do Salomona rozmawiamy i dostajemy zadanie... Przynieść 3 walizki z dokumentami.... Na dwie walizki Salomon daje namiary w PDA, trzecia znajduje się niedaleko miejsca startu za płotem przy garażach. Trzeba skorzystać z pierwszego teleportu i zejść z dachu po drabince. Walizka z dokumentami dla Salomona Wracamy do Salomona zdajemy zadanie i dostajemy kolejne.... Przynieść skrzynkę konserw z Prypeci.... Wracamy do Sarkofagu pogadać z Charonem. Charon prosi nas by oczyścić Bunkier Sterowania Monolitem z mutantów. Wracamy na Czarnobyl2. Wejście do bunkra znajduje się niedaleko miejsca startu na Czarnobylu2. Wejście do Bunkra Sterowania Monolitem Likwidujemy kilka burerów, pijawek i zombi. Przeszukujemy teren wychodzimy i wracamy do Charona. Na miejscu dowiadujemy się o dużej liczbie rannych i o kłopotach frakcji z lekami... Charon wysyła nas do Prypeci po lekarstwa do Doktora. Dostajemy w tym momencie nowe przejście... Wyjście z Sarkofagu na Czarnobyl1 ,które znajduje się na dolnym poziomie na końcu korytarzy. Wyjście jest tam, gdzie w podstawce wchodzimy do Sarkofagu (połamane okrągłe metalowe schody). Po wyjściu z hangaru wita nas Diakon. Diakon prosi GG o pomoc w eliminacji wojskowego patrolu. Pomagamy zlikwidować zagrożenie. Jeżeli Diakon przeżyje dostaniemy od niego nowiutkiego Bizona. Zabieramy nagrodę i kierujemy się w stronę przejścia na Prypeć. Przejście jest w tym samym miejscu co w podstawce...duże wrota na końcu drogi...Lądujemy na stadionie w Prypeci. Gdy znajdziemy się na stadionie od razu uciekamy na murawę. W przejściu grasuje pseudogigant. Załatwiamy go granatami i przy okazji uzupełniamy zapas stóp snorków. Przeszukujemy murawę stadionu,jest tam sporo artefaktów i idziemy do Doktora,który przebywa w jednym z pomieszczeń w obrębie stadionu. Tutaj mała niespodzianka.... Doktor oznajmia nam że kredyt, na który do tej pory Charon dostawał leki się wyczerpał i za lekarstwa trzeba będzie zapłacić. Zażąda konkretnie dwóch artefaktów.. Gwiazda Wieczorna. Jedną na pewno znajdziemy na murawie stadionu, drugą powinniśmy już mieć po wizycie w pomieszczeniu z rurami na dolnym poziomie Sarkofagu. Jeżeli jej nie znaleźliśmy, lub sprzedaliśmy trzeba czekać na spawn na murawie. U Doktora można też kupić konserwy potrzebne do zadania pobocznego, zawsze ma co najmniej dwie. By nie wypełniać zadaniami PDA, możemy przy okazji udać się po skrzynkę z konserwami dla Salomona. Skrzynka znajduje się na pierwszym piętrze Gastronomu po lewej od wyjścia ze stadionu. Skrzynka z konserwami dla Salomona na pierwszym piętrze Wracamy do Sarkofagu. Jeśli mamy już osiem stóp snorków i skrzynkę z konserwami idziemy na Czarnobyl2 rozliczyć się z Salomonem i jego kumplem. Następnie zanosimy Charonowi lekarstwa. Charon każe nam wracać do Prypeci i odbić bazę Monolitu w Prypeci. Wracamy do Prypeci...Na miejscu rozmawiamy z Machonem. Wspólnie z grupą bojowników odbijamy bazę i wracamy do Machona. Kolejne zadanie to...wyczyścić z najemników plac pod pomnikiem Lenina. Czyścimy... Przy okazji Machon może naprawić nam sprzęt i zamienić niepotrzebne artefakty na amunicje i apteczki. Zostawiamy sobie jedną Złotą Rybkę. Artefakt będzie potrzebny przy końcu gry, a póżniej występuje bardzo rzadko. Wracamy do Sarkofagu....Charon informuje nas ,że na Czarnobylu1 złapano szpiega i musimy go przesłuchać. Udajemy się na Czarnobyl1. Jeśli Diakon nam przeżył wskaźnik poprowadzi nas do szpiega. Jeśli nie... kierujemy się na wprost od wyjścia z hangaru w kierunku płonącego budynku. Po minięciu budynku skręcamy lekko w prawo i już będziemy widzieć zamaskowane stanowisko. Tam jest szpieg [/align][align=center] Miejsce pobytu szpiega Przesłuchujemy szpiega. Z jego zeznań dowiadujemy się o Duchu poszukującym jakiś dokumentów. Po przesłuchaniu likwidujemy szpiega i kierujemy się w stronę Sarkofagu. W hangarze dostajemy SMS Doktor prosi o pilne spotkanie. Nie ma różnicy czy najpierw pójdziemy zameldować Charonowi o wynikach przesłuchania, czy udamy się najpierw do Doktora. Idziemy więc do Prypeci do medyka. Doktor dodaje trochę informacji o Duchu i prosi nas o jego uwolnienie z rąk najemników. A czemu by nie. Idziemy wg znacznika likwidujemy najemników, uwalniamy Ducha i eskortujemy go do budynku przedszkola. Na miejscu rozmawiamy z Duchem i wracamy do Doktora. Po rozmowie z Doktorem wracamy do Sarkofagu. Upewniamy się że wszystkie questy poboczne są zakończone, porządkujemy ekwipunek, meldujemy Charonowi o wynikach przesłuchania.... ..Charon każe nam zabić Ducha. Cóż robić, wracamy do Prypeci. W hangarze znów dogania nas SMS od Doktora z prośbą o spotkanie. Idziemy do medyka. Doktor robi nam pranie mózgu i tutaj kończy się nasza przygoda jako żołnierz Monolitu. Już jako normalny stalker idziemy pogadać z Duchem. Na miejscu jest już kilku monolitowców,rozprawiamy się z nimi. Rozmawiamy z Duchem.... .. Duch wysyła nas do Centrum Sterowania Monolitem po schemat przejść podziemnych Prypeci.... Idziemy do bunkra likwidując po drodze wszystko co żywe i nie zdążyło uciec. UWAGA....Po przybyciu na Czarnobyl2 zostaniemy po raz pierwszy okradzeni ze wszystkiego co mamy. Aby tego uniknąć nie idziemy w kierunku przejścia w murze tylko w stronę narożnika ] Tam się kierujemy by nie zostać okradzionym Przy ścianie włączy się animacja momentu okradania, ale ekwipunek zostanie nienaruszony. Posuwamy się wzdłuż muru, aż trafimy na teleport.!!! I staniemy naprzeciw Salomona. NIE ZABIJAMY GO! Po rozmowie z Salomonem pojawia się grupa bojowników. Likwidujemy i udajemy się do bunkra. Potrzebne dokumenty znajdują się na prawo po wyjściu ze sterowni w bocznym pomieszczeniu na ziemi Schemat przejść podziemnych Prypeci Po wyjściu z bunkra jeszcze raz rozmawiamy z Salomonem. Salomon prosi GG o pomoc w przekazaniu przesyłki za perymetr.... Skrzynkę będziemy targać aż do Sidorowicza, który zażąda za usługę 2 kryształy, więc nie pozbywajmy się tych artefaktów zbyt łatwo. Wracamy z dokumentami do Ducha w Prypeci. Ten wysyła nas do Kła ,który znajduje się w tym samym budynku w innym pokoju. Razem z Kłem udajemy się w kierunku przejścia. Atakuje nas grupa monolitu. Likwidujemy monolit jednocześnie ochraniając Kła, by nie zginął. Kieł otwiera nam przejście na ATP, którym opuszczamy Prypeć....cdn 1 Quote Link to comment Share on other sites More sharing options...
Recommended Posts
Join the conversation
You can post now and register later. If you have an account, sign in now to post with your account.
Note: Your post will require moderator approval before it will be visible.