Skocz do zawartości

Anomalie - opisy


trurl3

Rekomendowane odpowiedzi

Anomalie – opisy

Październik 14th, 2012 Stalker Razzowy

Dołączona grafika

Artykuł ten zawiera wszystkie potrzebne informacje na temat poszukiwania artefaktów w anomaliach. Myślę że nawet doświadczeni stalkerzy znajdą tu coś nowego.

Każdą wyprawę na artefakty najlepiej zacząć od przygotowań: Musimy naprawić naszą kamizelkę która powinna zawierać chociaż minimalną ochronę przed anomaliami. Na początek może być Flora, lub jeśli macie odpowiednio dużo pieniędzy to Eel lub podobna. Potrzebna będzie również broń i 150-200 nabojów oraz 15-20 apteczek. Dobrze jest również zaopatrzyć się w kilka repair kitów by na miejscu naprawić zniszczenia naszego ubrania.

Jeśli jesteś już gotów, to pora znaleźć jakieś anomalie w których kryją się artefakty. Po pierwsze popatrz na zegarek, artefakty pojawiają się w cyklach. W przeszłości cykl trwał od 30 do 40 minut, i było to bardzo interesujące. Dzięki małej współpracy z przyjaciółmi na przykład na Teamspeak można było łatwo wyliczyć czas w jakim zrespawnuje się nowy artefakt.

Jednak teraz odeszło to w zapomnienie, developerzy wprowadzili cykl respawnowania się i czasu życia artefaktów. Teraz artefakty odradzają się między pierwsza a piątą minutą po każdej godzinie, i znikają około 40 minuty. Tak więc masz 20 minut na zaniesienie artefaktów do depozytu lub sprzedawców i powrót po nowe.

Skoro wiesz już co nieco o anomaliach pora zacząć na nie polować.

Poniżej 2 mapki z zaznaczonymi miejscami występowania anomalii w Lubecz i Riabinuszka:

Dołączona grafika

Dołączona grafika

Istnieją 2 typy anomalii: Widzialne i Niewidzialne. Wszystkie atmosferyczne anomalie są widzialne, natomiast niewidzialne to wszelkiego rodzaju iskry, mikrofale, trujące pola itp. Żeby wykryć niewidzialne anomalie wystarczy rzucić kamieniem, jeśli w miejscu jego upadku znajduje się niewidzialna anomalia, pojawi się ona. Jeśli nie to śmiało możemy iść dalej.

Najprostszym sposobem wypatrzenia w anomalii artefaktu jest użycie lornetki lub celownika w naszej broni.

Dołączona grafika

A więc przejdźcie bezpiecznie między anomaliami do wypatrzonego artefaktu… i co dalej? To proste złapmy go! Oczywiście istnieją specjalne urządzenia do łapania ale prawdziwy stalker nie korzysta z nich ponieważ nie daje one żadnej przyjemności z polowania.

Więc żeby wydobyć artefakt ustawiamy się na wprost anomalii, chwytamy artefakt klawiszem podnoszenia (z), lub myszką i wybiegamy. Wszystko trzeba zrobić bardzo szybko, zanim anomalia nas zabije :D

Lista anomalii:

1. Anther (crusher).

Dołączona grafika

Anomalia atmosferyczna, składa się z osi wokół której krążą filary zawierające kamienie i deski. Jest to jedna z najniebezpieczniejszych anomalii, potrafi zmiażdżyć każdego stalkera, ignoruje nasz armor i zadaje ogromne obrażenia. Jedyny sposób na nią to Stabilizer, artefakt pozyskiwany z innej anomalii (Psevdo)

2. Psevdo (psevdo anther).

Dołączona grafika

Bardzo podobna do Anther, jednak posiadająca inną trajektorię. W Anther była to kolumna gładko poruszająca się w jednej osi. Dla odróżnienia Psevdo zadaje mniejsze obrażenia (30 – 100) ale porusza się bardziej losowo i rośnie od brzegów do środka. Stabilizer nie osłabia tej anomalii.

3. Springboard.

Dołączona grafika

Trzecia powietrzna anomalia, zawiera głównie pył. Jednak jest bardzo niebezpieczna ponieważ wyrzuca nas bardzo wysoko w górę. Upadek przeważnie kończy się śmiercią. Należy wypatrywać momentu w którym wirowanie nieco się uspokoi, a sama pył nieco opadnie.

4. Spark (Elektra, passive electrical).

Dołączona grafika

Ta anomalia jest bardzo piękna. Zadaje średnie obrażenia co kilka sekund. Żeby nas zabić musi uderzyć kilka razy więc jest dość "niegroźna". Dobre zabezpieczenie przed elektrycznością (armor, kurtka z odpornością na elektryczność) czyni Cię prawie nietykalnym dla niej.

Najprostsza metoda wyciągnięcia z niej artefaktu to rzucenie kamienia i szybkie przebiegnięcie połączone z podniesieniem artefaktu. Na 99% nie zrani Cię.

5. Microwave.

Dołączona grafika

Bądź ostrożny, zasięg tej anomalii jest większy o około 1,5 metra niż na to wygląda. Najlepszym sposobem na tą anomalię jest infra-red protection który dają nam kamizelki i inne części stroju. Wydobycie artefaktu co przeważnie 2 uderzenia w Ciebie, więc musisz uważać. Jest jednak sposób żeby zredukować to do 1 uderzenia. Wystarczy wskoczyć dokładnie w momencie kiedy pojawia się kula ognia. Jeśli zrobisz to odpowiednio szybko anomalia uderzy Cię tylko raz.

6. Active electra.

Dołączona grafika

Na tyle rzadka że musiałem udać się na północ Lubeczu żeby ją sfotografować. Ale jeśli ją spotkasz, łatwo ją poznasz. W przeciwieństwie do Sparka ma niebieską aurę i uderza 10 razy częściej, a jej zasięg jest 2-3 razy większy. Jest bardzo niebezpieczna i zaleca się używanie wielu itemów ochronnych.

7. Pudding and frying.

Dołączona grafika

Pierwsza anomalia zadająca obrażenia biologiczne a następnie infrared. Nie rani zbyt mocno, ale nie myśl sobie że łatwo wyciągnąć z niej artefakt. Niszczy około 1000 jednostek armoru więc trzeba się zastanowić czy nie zostawić tego artefaktu dla innego przechodnia. 1000 jednostek armoru można przeznaczyć na kilka innych anomalii.

Dołączona grafika

8. Chehotka.

Dołączona grafika

Prawdopodobnie każdy z was zauważył że czasami nasza ostać bez żadnego powodu pochyla się jakby wymiotowała. To jedna z psychicznych anomalii działającej na nasz umysł co 9 sekund. Nie ma w niej artefaktów, nie powoduje żadnych obrażeń chyba że jest połączona z innymi anomaliami. Wtedy może być bardzo zabójcza. Na przykład jeśli przebiegasz przez jakąś anomalię i zostajesz na 5 sekund sparaliżowany… pojawia się problem. Jednak łatwo przewidzieć kiedy znów nas zaatakuje i uniknąć poważniejszych problemów.

Kiedy już zebraliśmy artefakty, sami lub z przyjaciółmi, powinniśmy je zanieść do sprzedawcy lub depozytu. Jednak przeszkodzić nam mogą jeszcze 3 rzeczy:

1. Mutanty.

Tutaj pomogą Ci twoje umiejętności i 250 wspomnianych wcześniej nabojów które mam nadzieję zabrałeś z sobą.

2. Anomalie.

Małe niebezpieczeństwo, wystarczy omijać niebezpieczne miejsca.

3. Bandyci.

Wielu ludzi tutaj poluje na artefakty, nie powinieneś wdawać się z nimi w walkę jeśli masz na sobie artefakty. Ucieczka w tej sytuacji to nie tchórzostwo, to taktyczny odwrót. Musisz zrozumieć to że Twój przeciwnik prawdopodobnie nosi strój PVP a Ty Eel który nie nadaje się do walki z innymi…

Wiele osób nosi masę niepotrzebnych śmieci jak łupy z mutantów czy innych części znalezionych w zonie myśląc, że to zredukuje szansę na stratę artefaktów w razie śmierci. Niestety ale to bezcelowe - pierwszeństwo w wypadaniu z plecaka zawsze mają artefakty. Jedynie apteczki mają zbliżoną szansę do wypadnięcia w porównaniu do artefaktów.

Po tym jak odwiedzisz już sprzedawcę lub przechowalnię zostaw sobie jeden stabilizer, bądź pewien, że jeszcze Ci się przyda :)

Dołączona grafika

To wszystko, powodzenia Stalkerzy.

Jeśli jednak nie jesteś na tyle doświadczonym stalkerem, spróbuj innego sposobu na zdobycie artefaktów opisanego tutaj:Artefakty - bezpieczne wydobycie

Materiał pochodzi ze strony http://stalkeronline.pl - pisownia w większości oryginalna.

  • Dodatnia 3
Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

  • 4 tygodnie później...

Wydaje mi się że żeby się tam dostać to trzeba oblecieć całą Lubecz zgodnie z ruchem wskazówek zegara. Droga zaczyna się kawałek drogi od pomnika Lenina tam gdzie stoi Basmacz (gość któremu się zanosi lampy z posterunków). Dalej jest taka dłuuugaśna ulica po której biegają zmutowane psy (niestety nie szczeniaczki). A kiedy się ją przejdzie to dalej w okolicach anomalii jest lasek i są niefajne dziki. Ogólnie nie polecam tam chodzić bez dobrego uzbrojenia. Dlatego nie jestem pewny czy da się tamtędy dojść do samej anomalii, gdyż, ponieważ, niestety, wtedy dziki wygrały :sad:

[EDIT]

Wybrałem się tam wiedziony ciekawością i odpowiednio wyposażony. Ten niebieski blask który widać przez siatkę i który budzi tyle emocji to tylko tzw. "stonehenge". Lewitujące kamienie podświetlone niebieskim blaskiem. Takie same jak w kwadracie mapy Л14/4 (ale bez wiedźm). Niestety nie generują artefaktów. Oprócz tego znalazłem tam dwie anomalie powietrzne i dwa stadka dorosłych dzików po trzy-cztery osobniki. W zasadzie to wszystko. Żeby się tam dostać i wrócić trzeba po drodze ustrzelić ponad 10 zmutowanych psów. W sumie żadnych większych atrakcji ale zwiedzić oczywiście można.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Strzelaj pieski dla bezdomnego (celuj w głowę). Zawsze to 860 rubli za 10 główek. Najprościej strzelać na terenie za wioską. Albo jak zobaczysz kogoś z klanu SoA to go zaczep, na pewno Ci pomoże. Chłopaki często chodzą do Lubeczy werbować nowych ludzi do klanu. Ja też będę w Lubeczy bo mam tam questa do skończenia, ale nie wiem czy dzisiaj czy jutro dopiero.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

To były odnośniki do stronki, która padła. Nie wiem, czy Trurl ma je na dysku.

Powtarzam też po raz kolejny - pisać do mnie, jeśli ktoś ma kłopoty, lub czegoś mu brakuje. Zbieram sprzęt dla nowych graczy, więc zawsze coś tam mam w schowku.

Pisać przez zakładkę PM, w formie: @oloo treść wiadomości.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Dołącz do dyskusji

Możesz dodać zawartość już teraz a zarejestrować się później. Jeśli posiadasz już konto, zaloguj się aby dodać zawartość za jego pomocą.
Uwaga: Twój wpis zanim będzie widoczny, będzie wymagał zatwierdzenia moderatora.

Gość
Dodaj odpowiedź do tematu...

×   Wklejono zawartość z formatowaniem.   Usuń formatowanie

  Dozwolonych jest tylko 75 emoji.

×   Odnośnik został automatycznie osadzony.   Przywróć wyświetlanie jako odnośnik

×   Przywrócono poprzednią zawartość.   Wyczyść edytor

×   Nie możesz bezpośrednio wkleić grafiki. Dodaj lub załącz grafiki z adresu URL.

×
×
  • Dodaj nową pozycję...

Powiadomienie o plikach cookie

Korzystając z tej strony, zgadzasz się na nasze Warunki użytkowania.