Skocz do zawartości
Papaczos

Wywiad z Zaurusem

Rekomendowane odpowiedzi

Na stronie www.stalker.uz ukazał się w listopadzie tego roku wywiad z Zaurusem. Ma on tytuł ZNALEŹĆ UPADŁĄ GWIAZDĘ - wywiad z ZAURUSEM.

Poniżej pierwsza część tłumaczenia, drugą postaram się zamieścić jutro (jak tylko dam radę przetłumaczyć do końca w tym noworocznym szaleństwie):

Dołączona grafika

D: Dzień dobry, Wiaczesławie. Już prawie rok minął od czasu wydania moda "Powinność - filozofia wojny". Pamiętam zeszłoroczne szaleństwo i ciszę na forach, gdy ludzie rzucili się go przechodzić. Nie tak dawno temu dowiedzieliśmy się o Twojej nowej pracy - modzie "Upadła gwiazda". Rozumiem, że ludzie już z niecierpliwością czekają na nowy scenariusz. Na ile fabuła będzie powiązana z poprzednimi grami? Czy można po prostu ten mod wziąć i go przejść, nie znając fabuły trylogii, "Apokalipsy"? Czy jest raczej wskazane, aby przejść najpierw pełną trylogię, której ten mod jest kontynuacją?

Z: Co do scenariusza "Upadłej Gwiazdy", to kontynuuje on historię, która rozpoczęła się w trylogii, "Apokalipsa". Gracze spotkają się ze starymi znajomymi - ugrupowaniem "Poszukiwacze", grupą Bormanna, z pułkownikiem Pancerzem itd. Więc komuś, kto nie przeszedł "Apokalipsy" trudno będzie zrozumieć wzajemne relacje między postaciami. A już zupełnie niezrozumiałym stanie się główne zadanie bohatera.

D: Pojawiły się przecieki, że udźwiękowienie moda będzie w języku niemieckim i angielskim. Nie zaprzeczasz tej informacji, ani jej nie potwierdzasz. Czy nie przewiduje się zruszczenia moda?

Z: Co to znaczy "zruszczenia"? Mod jest tworzony w rosyjskiej wersji językowej, z angielskimi i niemieckimi głosami niektórych postaci - chyba się zgodzisz, że byłoby śmieszne, gdyby amerykański NPC nagle chlapnął po rosyjsku: "Dosyć, jak ja mam tego wszystkiego dosyć: anomalii, mutantów, stalkerów, tych bydlaków..."

D: Jaka gra posłużyła jako punkt wyjścia, dzięki któremu zapadła decyzja o tworzeniu Twoich modów?

Z: Pchnęło mnie do tego uczucie żalu, że Striełok został tak bezwstydnie wykorzystany przez Sidorowicza. Zachciało mi się stworzyć taki mały dodatek, z powrotem Striełoka na Kordon, aby sobie mógł tak "od serca" pogadać z Sidorem.

D: A mogłabym prosić bardziej szczegółowo?

Z: Kiedy przeszedłem Cień Czernobyla (był wrzesień 2009 roku) i byłem nieszczególnie zachwycony zakończeniem, pojawiło się pragnienie, aby zrobić mały, krótki dodatek. Powrót Striełoka z Czarnobyla i jego ostatnia rozmowa z Sidorowiczem, czyli, "Sidor, jesteś ostatnim skurwielem". A wyszło z tego przedsięwzięcia to, co widać.

D: Pierwszy mod okazał się chlebem, czy zakalcem?

Z: Pierwszy mod - to był niewypał, ale okazał się całkiem grywalną historią. Według mnie.

D: A pierwszy mod - to Apokalipsa?

Z: Pierwszy udostępniony w sieci? Tak.

D: Opisz pierwsza zmianę w scenariuszu gry, co konkretnie zostało zmienione?

Z: Pierwszych kroków w moddingu nawet nie pamiętam. Prawdopodobnie, jak wszyscy początkujący - dodawałem postaci, ugrupowania, broń. Zmieniałem stosunki pomiędzy frakcjami, właściwości broni. Scenariusza nie dotykałem. Nie wiedziałem jak.

D: O uszy obiło mi się coś o remiksie "Apokalipsy"

Z: O czym Ty mówisz? Pierwsze słyszę.

D: O remiksie Trylogii - Apocalipsy, Poszukiwaczy i Powinności. Mówią, że zostanie ulepszona logika postaci. Na przykład, łowcy głów staną się bardzo źli.

Z: To było jeszcze w grudniu. Jeszcze raz mówię, remiksu nie było, po prostu zwykłe globalne poprawki. Myśliwi nie stali się źli. Zaczęli polować, przenosząc się z lokacji na lokację w poszukiwaniu Striełoka.

D: Samemu zapewne trudno jest tworzyć mod, chociaż to wykonalne... (CDN)

Udostępnij tę odpowiedź


Odnośnik do odpowiedzi
Udostępnij na innych stronach

Chciałbym przeczytać ciąg dalszy wywiadu, świetna robota Papaczos. Tak czy siak dla mnie wszystkie mody Zaurusa są bardzo udane, o ile nie najlepsze w jakie grałem. Zawsze stawiałem na klimat gry oraz fabułę, tutaj te dwie rzeczy są na wysokim poziomie. Jako cichy fan mam nadzieję że zagram w Upadłą Gwiazdę, zwłaszcza.. że z każdym wypuszczonym modem Zaurusa jest coraz to lepiej, a już na pewno ciekawiej. Gdy wyjdzie owa modyfikacja, czas będzie po raz kolejny zagłębić się w fabułę trylogii.

Udostępnij tę odpowiedź


Odnośnik do odpowiedzi
Udostępnij na innych stronach

Jeśli chcesz dodać odpowiedź, zaloguj się lub zarejestruj nowe konto

Jedynie zarejestrowani użytkownicy mogą komentować zawartość tej strony.

Zarejestruj nowe konto

Załóż nowe konto. To bardzo proste!

Zarejestruj się

Zaloguj się

Posiadasz już konto? Zaloguj się poniżej.

Zaloguj się

×

Powiadomienie o plikach cookie

Używają strony akceptujesz regulamin Warunki użytkowania.

Społeczność
Discord