Jump to content
czernobyl10

Na przekór śmierci...cz.1 W diabelskim kręgu.

Recommended Posts

                                             geon-top3.png

Na przekór śmierci. Saga. cz.1 W diabelskim kręgu.
Mod globalno - fabularny
Gra:CoP
Patch:1.6.02
Autorzy:Geonezis, Skyff

FABUŁA

Spoiler

Zona jak niewiele o niej wiemy. Co to słowo oznacza? Co oznacza dla innych? Jak, gdzie, dlaczego? Zbyt wiele pytań? I dla większości z nich, nie znalazłem odpowiedzi. Co widzimy w Zonie... Stalkerów, Mutanty, Artefakty ? Nie... Widzimy siebie. Jesteśmy odbiciem siebie w Zonie. Wszystko jest przerażające, bo tam wszystko się zaczęło, teren zamknięty i opuszczony. Po prostu cisza i spokój, miejsce w którym czas nie ma znaczenia. Świat żyje kosztem innych, jesteśmy bez praw. Wewnątrz Zony nie ma nic tylko cisza wszędzie. Wyje wiatr, który porusza drzewami, ledwo słyszalny dźwięk spadających kropel deszczu. Wszystko to popychane jest ciężarem samotności. Świat bez koloru, bez życia, bez światła. Tylko śmierć która panuje wkoło....

Przedstawiam Wam pierwszy rozdział sagi "Na przekór śmierci" zatytułowany "W diabelskim kręgu". W tym modzie odkryjemy nieznane tajemnice Zony, jest to sequel "Call of Pripyat".
Gracze mają możliwość pójść własną drogą niemal od początku do samego końca, nie wiedząc dokładnie, gdzie będzie prowadzić i jaki będzie następny los.
"W Centrum piekła" to tragiczna historia człowieka uwięzionego w miejscu, które nazywa się kręgiem piekła - miasto duchów, dzielnica Prypeci.
Główny bohater to major Alexander Dyagterev - Agent Służby Bezpieczeństwa Ukrainy. W ramach swojej grupy bojowej, przybywa na Rozlewiska - bagnisty potok martwa rzeka Prypeć. Jego głównym zadaniem jest wyjaśnić serię tajemniczych zdarzeń które miały miejsce w ostatnich sześciu miesiącach. Musi dowiedzieć się dokładnie, co się stało w czasie, gdy bariera upadła i stalkerzy rzucili się do niezbadanych północnych regionów Zony. Musimy zrozumieć, kto i dlaczego tak długo trzymał Zonę w zamknięciu.
Krok po kroku, mimo groźby śmierci, będziemy mogli zbliżać się do centrum, odkryć wszystkie odpowiedzi na tak wiele pytań. Wszystko zależy od nas, kluczowe jest to, jak zdecydujemy pokierować losami GG.
Musisz dostać się do samego centrum wydarzeń. Tu poznasz spiski i zdrady, intrygi i złamane życie ludzi, strach i nieznośny ból. Nieustanna walka z samym sobą i nieznanym wrogiem którego oddech czujesz za sobą.
Zrozumieć, kim jesteś - pionkiem w diabelskiej partii lub królową, kto tobą kieruje, poznasz co to śmierć.

ZMIANY

Spoiler

Wizytówką tej modyfikacji jest nowa fabuła, stanowiąca rodzaj symbiozy pomiędzy trybem freeplay a fabułą niezbędną do pchnięcia akcji. Istnieje możliwość wielokrotnego wyboru decyzji, co będzie miało wpływ na dalszy rozwój akcji.
- Najwyższa jakość zadań i wzajemnie wykluczające się zadania. Stosowanie różnych znanych technik i metod realizacji zadań, dodano 50 zadań.
- Zmieniono starą fabułę (w tym zadania) mod stworzony w oparcju SGM 1,7. K
- Zmieniono wygląd bohaterów oryginalnego Call of Pripyat, zmieniono system AI. Dialogi zostały napisane od nowa zgodnie z fabułą. W fabule istnieje logiczny związek między wydarzeniami z oryginalnych Shadows of Chernobyl i Clear Sky. Opis niektórych momentów w grze odpowiada serii książek STALKER, spotykamy znane postaci z poprzednich gier i książek.
- Dodano wiele różnych i niepowtarzalnych zdolności np. korzystanie z analogowego oscyloskopu, kodgrabbera. Dodano specjalne apteczki, przenośne laboratorium chemiczne, wielokanałowe radio, osobistej konfiguracji palmtop, wybór mundurów, płytki drukowane z rejestratorów lotu i inne wyposażenie kryptoanalityków, wybór mundurów .
- Radykalne zmiany atmosfery pomagającej dać większy efekt wyobcowania i rozpaczy.
Całkowicie usunięta sekcja słonecznej pogody, jest ciągle zachmurzone niebo, burza lub deszcz. Zmieniono odgłosy, wprowadzono dodatkowe losowe dźwięki, dodano gęstą mgłę.
- Spotkać można naprawdę skomplikowane, niestandardowe i ciekawe zadania, które sprawiają, że przejście każdej gry będzie inne. Podstawowym założeniem tej modyfikacji jest usunięcie i zastąpienie istniejącego fabuły oraz dodanie nowej.
Prowadzenie dodatkowej optymalizacji powoduje zmniejszone obciążenie komputera podczas wczytywania wielu tekstur i poprawiono wiele skryptów.

- Zmieniony system umundurowania. W pierwszej części usunięto mnóstwo niepotrzebnych kombinezonów które psuły ogólny balans, dlatego nie znajdziecie obfitości asortymentu.
To krok w całości usprawiedliwiony i wyśmienicie wpisuje się w ogólną koncepcję pierwszej części moda.
- Zmieniony system artefaktów. Polega to na tym, że zamieniono praktycznie wszystkie istniejące oryginalne artefakty na ich książkowe analogi. Bardzo rzadko będą wpadać artefakty "zielone" (z wszystkimi pozytywnymi właściwościami), dlatego dla ich wykorzystania wypadnie dokładnie dobierać ich komplet, dla wzajemnej neutralizacji negatywnych efektów.
- Zmieniony skład i system anomalii. Obecnie anomalie łączą się w grupy, tworzą pola i są bardziej niebezpieczne.
Dodatkowo na lokacjach rozrzucone koło 250 sztuk samotnych anomalii, zmienione parametry obrażeń wszystkich anomalii.
- Doprowadzony do porządku system medykamentów i innych środków chemicznych. Wycięte wiele niepotrzebnych preparatów z dublowanymi właściwościami. Dodane dwa wyglądy indywidualnej apteczki. Zapewniono możliwość wyboru tego, albo innego medykamentu, który odpowiadać będzie rzeczywistemu wypełnieniu apteczek.
- Zmiana koncepcji pewnych stalkerskich ugrupowań. Urzeczywistnione częściowe stałe zasiedlenie lokacji. Ograniczono spawn NPC i niektórych mutantów.
- Wprowadzono różne tajemnice i paschałki, które będzie mozna spotykać w czasie przechodzenia gry. Wśród nich można wymienić... notatki, dokumenty i stalkerskie dzienniki.
- Dodana możliwość stworzenia 6 typów absolutów (artefakty). Można to zrobić na dwa sposoby... przez dialog u Błotnego Doktora lub ręcznie za pomocą specjalnego konwertera artefaktów.
- Tymczasowo pozostawione i doprowadzone do porządku pewne elementy podstawki takie jak ...PDA, osobiste fleszki, ładowarki, remkomplety. W przyszłości zostaną zastąpione i udoskonalone.
 


 

DODATKOWE ZMIANY....MALAKAS

Spoiler


- W całości zmieniony system istniejących schowków. Obecnie zostały podzielone na dwie klasy..istnieje 25 specjalnych schowków, rozrzuconych w różnych miejscach, standardowe miejsca spawnu "otwartych" schowków zostały wycięte.
- Przeprowadzony rebalans systemu zbrojenia by uniknąć zaśmiecenia ogólnego bilansu niepotrzebnymi typami broni. W wyniku tego zobaczymy wzorów do 37 jednostek broni strzeleckiej. Zastąpione wszystkie unikaty. Parametry broni mniej więcej zgodne z rzeczywistymi. Dodana encyklopedia uzbrojenia ze szczegółową informacją o każdym modelu broni. Co zobaczymy...

DODANA BROŃ.

Spoiler


Pistolety:
Pistolet Макарова-Шигапова
Fabrique Nationale Browning Hi-Power Mk.III
Beretta 92FS
Colt Government /M1911 model Series 80
SIG-Sauer P220 SAO
Heckler-Koch USP Tactical- уник

Pistolety maszynowe:

Heckler-Koch HK MP-5N
Fabrique Nationale Herstal FN-P90
Heckler-Koch HK MP7A1
ПП-19 «Бизон-2-01
ПП-19-01 «Витязь-СН

Radzecjie karabiny szturmowe:
АКС-74У
АКС-74
АКM
АКМС
АН-94 «Абакан»
АЕК-971
АС «ВАЛ»
АК-101
AEK-973С

Zachodnie modele broni:
WZ-96 «Beryl»
Colt M16A2
Heckler-Koch HK 416 D10RS
Steyr AUG A2 SR Carbine
Colt M4A1
FAMAS F1
Colt M16A4
Heckler-Koch G36KE «Kurz»

Broń snajperska:
ВСС «Vintorez»
СВУ-АС (ОЦ-03АС)
СВД
L115A3 Long Range Rifle

Strzelby śrutowe:
Remington 870 «Wingmaster»
Benelli M4 Super 90
Sayga-12К

Ciężkie KM:

РПКМ
РПГ-7В1

SCREENY.

Spoiler

1390335.jpg

1390341.jpg

1476898.jpg

LINKI DO POBRANIA.

INSTALACJA (Yurek) :

Spoiler

1. Zainstaluj Stalker CoP PL
2. Zainstaluj patch 1.6.0.2 PL
3. Zainstaluj mod - Na przekór śmierci cz.1 (linki poniżej)
4. Zainstaluj - Patch 4 (linki poniżej)
5. Wypakuj spolszczenie i skopiuj katalog 'gamedata' do głównego folderu gry i nadpisz istniejące pliki.

UWAGA! - pliki polonizacji powinny być instalowane jako ostatnie

POLONIZACJA.

Spoiler

Link do pobrania polonizacji (wersja FINAL): http://yadi.sk/d/OUwp_ftS3nkES

Z pobieralni

Autorzy polonizacji moda (czyli Yurek, Metek58 i Smox) NIE WYRAŻAJĄ ZGODY na uploadowanie polonizacji na inne serwery (z wyjątkiem serwera stalkerteam.pl).

RADY I PORADY. (Yurek) 

Spoiler

1. Przetłumaczony i dostosowany do wersji PL poradnik do moda: http://yadi.sk/d/ugrnU7mz3JWXe

    (zawiera większość potrzebnych informacji do ukończenia moda)

2. Kwest na narzędzia dla Kardana

Spoiler

Na Zatonie są tylko narzędzia podstawowe. Ten kwest będzie wisiał w PDA do samego końca. Tak ma być, bo to pierwsza część moda.
Narzędzia mają trzy miejsca spawnu:
1. Izumrudnoje - pod jednym z krzaków pomiędzy domkami
2. Zakład Utylizacji Odpadów 
3. Żelazny Las - przeciwległy kąt w stosunku do śmigłowca, pobliże Elektr i Pieców, przy takim domku leży zardzewiały fragment wentylacji.

3. Kwest na zdobycie autorytetu na Skadowsku

Spoiler

Do zaliczenia tego kwestu trzeba m.in. zrobić conajmniej jedno z zadań dla Żwawego (a najlepiej oba!)

Żwawy daje zadania TYLKO w następujących godzinach: 01:45-02:00; 02:45-03:00; 03:45-04:00; 04:45-05:00; 05:45-06:00.

Pozostałe kwesty konieczne do zaliczenia: 

- linia kwestów dla Faraona

- PDA Honunga i Budułaja

- kwest dla Brody

- kwest na polowanie na snorki dla Gonty

4. Duży poradnik ze screenami (w języku rosyjskim!): http://ap-pro.ru/forum/97-3822-1

5. W modzie jest pewien błąd polegający na tym, że jedno z miejsc spawnu artefaktu Iluzjon potrzebnego w kweście dla Pilota, spawnuje się pod Pogłębiarką i za nic nie daje się go stamtąd wyciągnąć. 

Patch do polonizacji poprawia ten błąd, ale artefakt zespawnuje się na nowym miejscu po wgraniu sejwa sprzed wzięcia kwestu od Pilota (albo od rozpoczęcia nowej gry).

Ci, którzy już grają, a nie znajdą tego artu gdzie indziej, powinni skorzystać z małego cheatu z linka: http://yadi.sk/d/Uj_vt16d3L1U6 - po jego zainstalowaniu, należy iść do Brody na Skadowsk i kazać mu wyłączyć radio  - czasem nie zadziała od razu -  trzeba kazać mu włączać i wyłączać radio, aż da nam artefakt ;)

INSTALACJA DODATKU ZIMOWEGO(cichy) 

Spoiler

Rozpakowujemy pobrane archiwum, nakładamy gamedata na gamedata moda. Nie potrzeba ponownie nakładać patch 4.
[instalacja konieczna + Nowa gra wymagana]
https://yadi.sk/d/JMuLPE93TcYGM    -vidkunsen

 

 LINK NA MEGA:  icon_32x32.pngicon_32x32.png https://mega.nz/#!UwUDRSDY!xrWdnqsMN3U_kU_fFK_pBq4oxOyM2BtEWghe9hNk6jA  Link zawiera moda+ patche, dodatki, PL


ŹRÓDŁA...
http://ap-pro.ru/forum/36-3805-1.
http://www.freedom-b.../forum/58-208-1

Temat edytowany 02.I.2013. Junx

Temat edytowany 04.IV.2013. Yurek

Temat edytowany 27.02.2018. Anatol.

 

 

Share this post


Link to post
Share on other sites

Mod pobrałem z torrenta, mam AVS 2013 i nie raportował mi o problemach ani podczas ściągania ani podczas edycji plików, ani w trakcie gry :biggrin: . Mod odpaliłem.

Dołączona grafika Dołączona grafika Dołączona grafika Dołączona grafika

Dołączona grafika Dołączona grafika Dołączona grafika Dołączona grafika

Share this post


Link to post
Share on other sites

No, ja nie tylko pobrałem, ale i zacząłem grać. Całkowicie zmieniona fabuła, to fakt, ale jej prowadzenie...

1) Zestrzelili helikoptery, którymi ewakuowalismy się z Prypeci (już na początku pada podejrzenie, że w sztabie jest "kret") i część z nas zginęła

2) Mamy iść odnaleźć zwłoki radiotelegrafisty, który ma przy sobie nadajnik satelitarny - ponieważ grę zaczynamy jak w SGM 1.7 koło tartaku, strzałeczka prowadzi nas 30 metrów od drogi do trupa. Zabieramy nadajnik i wracamy do grupki (3 ludzi). W tym czasie atakują nas 2 dziki - musimy sami je wykończyć, bo naszych nie atakują, a oni nie otwierają ognia do mutantów...

3) Po zabiciu dzików słyszymy, że trzeba do tartaku, bo tam lezy nasz dowódca, wprawdzie ranny, ale żywy - tu pojawia się pierwszy wybór, możemy z chłopakami, albo sami - ponieważ jest noc, wybrałem opcję z chłopakami...

4) Odnajdujemy dowódcę, który mimo uszkodzonej śledziony ucina sobie z nami dłuższą pogawędkę, po czym prosi o przyniesieni apteczki i biostymulatora, które leżą niedaleko, bo zgubił przy upadku (rozumiem, że z helikoptera)

5) 20 metrów dalej leży zestaw medyczny - wracamy i dajemy komendantowi

6) Zaraz potem pojawia się komunikat, że stalkerzy-samotnicy zauważyli dużą grupę mutantów w pobliżu tartaku - pojawia się zadanie:

odeprzyj atak mutantów i słychać dyzszenie nadbiegających pijawek...

W tym miejscu postanowiłem powrócić do katowania pierwszej części MISERY - jak będę chciał non stop strzelać po ciemku, to sobie odpalę Doom3 BFG edition, który niedawno kupiłem na STEAM

Na razie jakoś mnie odrzuciło, ale oczywiście nie odinstalowywałem, jeszcze spróbuję, może do tego moda trzeba być w specyficznym nastroju..

Share this post


Link to post
Share on other sites

Panowie, przedmiot sporu jest ważki, moim zdaniem. W każdego moda trzeba pograć aby wyrobić sobie na jego temat zdanie. Ale są też takie, w które po grze dziesięciominutowej, już wie się, że to jest "to". Tak miałem z Restoration którego "piłuję" nadal pomimo wcześniejszych problemów, tak było z Kwantowym Skoczkiem którego (pomijając freeplay) przeszedłem w wersji Rus. Mam tak z kapryśnym chwilami Hybridem czy Krwawym Zachodem Słońca 2, który jest "masochistycznie" trudny.

Z innej beczki. Instalacja jest banalna. Na gamedata moda nakładamy patch 3 (tylko). Zmiana w fsgame. ltx na postać:


$game_data$			 = false| true| $fs_root$|		 gamedata

Następnie edycja localization.ltx do postaci:


[string_table]
language	 = pol
font_prefix	 = ;_west ;_cent
files		 = SGM_add_include

I kopia katalogu rus z przemianowaniem na pol. (lokalizacja katalogu:C:Program FilesGSC World PublishingS.T.A.L.K.E.R. - Zew Prypecigamedataconfigstext )

Gramy.

Na stronie macierzystej moda znalazłem poprawioną (wzmocnioną ) latarkę. W archiwum jest zwykła jak i halogenowa.

link: http://narod.ru/disk...фонари.zip.html .

//

Dodam jeszcze, że jest wersja zimowa tego moda, którą zakończyłem pobierać przed chwilą. Po instalacji podzielę się zdjęciami :biggrin: .

Share this post


Link to post
Share on other sites

Instalacja jest banalna. Na gamedata moda nakładamy patch 3 (tylko). Zmiana w fsgame. ltx na postać(...)

Edycja localization.ltx (...)

Ja w ogóle nie ruszałem localization.ltx. Wrzuciłem folder gamedata do folderu gry nałozyłem na to gamedata patcha3 i oczywiście zmieniłem wiadomą linijkę w fsgame.ltx - wszystko pięknie chodziło, miałem prawidłowe, rosyjskie napisy (mam wersję PL gry). Zimowych tekstur nie ściągałem, bo chciałem jak najszybciej zagrać w moda i podzielić się wrażeniami, ale zdaje się, że był to mój największy grzech mijającego roku...:biggrin: :biggrin: :biggrin:

Share this post


Link to post
Share on other sites

Ciekawa rzecz, w poszukiwaniu narzędzi dla Kardana, udałem się do wiadomego miejsca, gdzie zawsze były, tj. tam gdzie nas atakowało tyle zombi - a tu zonk, nie ma narzędzi i wskaźnika na nie też nie ma. Wie ktoś, gdzie je szukać? Czy mam coś zrąbane? P.s. Dodatku zimowego nie dodawałem, bo od rozpoczęcia nowego roku, czekam już tylko na wiosnę. :biggrin:

Share this post


Link to post
Share on other sites

Ten mod zgodnie z opisem bazuje na SGM 1.7 a tam jak wiadomo narzędzia spawnowały się losowo w kilku miejscach na każdej lokacji. Na Twoim miejscu na Zatonie sprawdził bym:

1) w Anomalii Żelazny Las za betonowym słupem 1 metr na lewo od wejścia do budynku gdzie jest laboratorium testowe

2) w OW Szmaragd (czyli Izumrudnoje) w pierwszym lub drugim domku na lewo patrząc od mostu

3) na pogłębiarce - przeszukaj dokładnie cały odkryty teren przed nią, tam gdzie skrzynie i inne barachło

4) w Oczyszcalni Ścieków - w rurach, którymi można było dostać się do środka bez zwracania uwagi najemników (i to zarówno w górnych jak i w dolnych)

5) w Stacji Antenowej Krug - preszukaj wszystkie betonowe podesty masztów anten - spawnują się losowo na jednym z nich

PS: W SGM narzędzia NIGDY nie spawnowały się w Tartaku ani w Magazynach Podstacji

W SGM lokalizacje narzędzi można było również kupić u Sowy za ciężką kasę :thumbsup:

Uwaga: W dolnych kanałach oczyszczalni były anomalie teleportujące, podobnie jak w pierwszym domku po prawej w Izumrudnoje

Share this post


Link to post
Share on other sites

Wydaje mi się,że ten mod będzte więcej niż niezły.Musiałem jednak przerwać grę gdyż moja znajomość języka rosyjskiego jest bardzo,ale to bardzo minimalna.Już na początku gry jest bardzo dużo dialogów i warto by było je zrozumiec,aby coś źle nie zrobić.

Share this post


Link to post
Share on other sites

Zadymiło mi z kompa... Raczej nie pogram, krztusi jak %$#$#!

ŁEHHEEEEJ:) poszło. Krztusi, ale idzie. Trochę to wszysko skomplikowane - rozgrywka, znaczy. Ściągnąłem sobie tłumaczenie "maszynowe" angielskie - NIE pomaga!

Edited by fasolaks

Share this post


Link to post
Share on other sites

Czy jest ktoś z Was jakimś radiotelegrafistą? Bo w tym modzie trzeba ustawić nadajnik na jakieś parametry i nie wiem jakie. Daje screena, może z niego coś wywnioskujecie koledzy. Proszę o rzeczowe rady.

post-1615-0-22840800-1357157510_thumb.jp

Share this post


Link to post
Share on other sites

Join the conversation

You can post now and register later. If you have an account, sign in now to post with your account.
Note: Your post will require moderator approval before it will be visible.

Guest
Reply to this topic...

×   Pasted as rich text.   Paste as plain text instead

  Only 75 emoji are allowed.

×   Your link has been automatically embedded.   Display as a link instead

×   Your previous content has been restored.   Clear editor

×   You cannot paste images directly. Upload or insert images from URL.


×
×
  • Create New...

Important Information

By using this site, you agree to our Terms of Use.