Jump to content

Jaki wybrać dysk twardy?

smox

Recommended Posts

Noszę się z zamiarem kupna dysku twardego. Teraz mam SEAGATE 160GB i przydał by się trochę większy. Zresztą ten ma już 7 lat, pojawia się coraz więcej bad sektorów i obawiam się utraty danych. Chciałbym kupić coś taniego, a jednocześnie dobrego. Max 500 GB, większego nie chcę, może być mniejszy.

W internecie jest mnóstwo dysków, ale nie znam się na tym i chciałbym zasięgnąć rady kogoś znającego się na rzeczy. 

500 zeta na sam dysk do duża kasa. Za mniejsze pieniądze kupisz już dysk. Ty chcesz 500-kę, ja proponuję 1 terabajt i po zakupie oraz w użyciu, przyznasz mi rację, że 500-tka by była za mała. Kupowałem ostatnio synowi, bo dysk zepsuła mu jego mama, wyłączając kilkakrotnie komp bezpośrednio z sieci. Kosztował 290 zeta, przy jednym terabajcie.

• Positive 1

Nie ma znaczenia, to jest tzw. pamięć cache dysku twardego w tym wypadku 32mb. Ja polecam dyski Seagate'a i Western Digital. jak masz 500 zł to może warto pomyśleć nad dyskiem SSD systemowym za 300zł np Crucial, albo Intel (60gb) to bardzo dobre jakościowo dyski SSD http://allegro.pl/crucial-m4-64gb-sata3-2-5-500-95mb-s-9-5mm-i3136973688.html i zwykłym talerzowym za 200zł http://wd.strefamarek.allegro.pl/wd-wd5000azrx-500gb-64mb-sata6.html

• Positive 2

Na samo działanie gier to raczej nie ma wpływu, róznica będzie tylko jeśli kupisz sobie duży dysk SSD i zainstalujesz na nim ulubione gry, wtedy mapy będą się szybciej ładować, ale fps nie przybędzie. Spojrzałem na ten ranking z linka, te drogie dyski to jest seria raptor, tj. talerze krecą się z szybkością 10000rpm, a standardowego dysku 7200rpm, przez co seria raptor jest szybsza. Te dyski są bardzo drogie, bardziej opłaca się SSD, a za ponad 1000zł to spokojnie 500gb SSD kupisz.

Edited by kfiat
  • Positive 1