Jump to content
Fr0zeN

Prawo Diegtiarowa

Recommended Posts

PRAWO DIEGTIAROWA 

615932452183b52c659a2c5fb86021fd5eb4d6148107179.jpg
Platforma: Cień Czarnobyla 1.0004
Autor: proger_Dencheek
Data premiery: 08.04.2013
Spolszczenie: @yellow, @metek58, @smox

OPIS:
 

Spoiler

Mod ma zmienioną fabułę, zostało dodane: ponad 60 nowych kwestów, nowe mutanty oraz nowa broń. Diegtiarow powraca do Zony trzy lata później z powodu emisji jaka tam wystąpiła.

Diegtiarow musi rozwikłać sprawę tajemniczych emisji i przyczynę ich wystąpienia. W tej historii główny bohater będzie bardziej pokojowym badaczem Zony.

Fabuła:

 

Po tym, jak major Diegtiarow z powodzeniem wykonał zadanie przeprowadzenia śledztwa w Strefie Zamkniętej, został nagrodzony przez dowództwo nadzwyczajnym tytułem pułkownika.

Z zaproponowanej sztabowej posady pułkownik zrezygnował i wyraził życzenie udania się w Zonę, jako niezależny obserwator i reprezentant SBU. Po upływie trzech lat od tego momentu, w Zonie nieoczekiwanie nastąpiła bardzo silna psi emisja, w rezultacie której, na terytorium Strefy Zakazanej, zaczęły przepadać grupy stalkerów.

Zona mocno zmieniła się i stała się niebezpieczniejsza. Równolegle z zachodzącymi wydarzeniami, w SBU pojawia się operacyjna informacja o związku z emisją, amerykańskich negocjatorów pokojowych, którzy chcą przejąć Zonę pod swoją kontrolę. SBU dla sprawdzenia informacji i przeprowadzenia kolejnego śledztwa, wysyła swojego najlepszego współpracownika - pułkownika Diegtiarowa. Głównym zadaniem, które postawiono przed nim, było rozwikłanie zdarzeń i wyjaśnienie prawdziwej przyczyny tych zajść. Czy uda mu się to zrobić? Zależy tylko od Was.

W tej historii, Diegtiarow będzie bardziej pokojowym badaczem Zony. Jednak w fabule znalazło się miejsce i dla mocnych strzelanek, które mogą przejść w hardcore.

Zmiany:

 

1. Nowa fabuła

2. Ogólna ilość dodanych kwestów - 63

3. Losowość

- Przypadkowe pojawianie się kwestowych przedmiotów. Kiedy zaczynamy wykonywać zadanie, nie znamy dokładnego położenia niezbędnych przedmiotów. Daje się obwódkę na okręg, w obrębie którego powinien pojawić się przedmiot.

- Nagrody za zadania są przypadkowe.

- Na początku gry, ekwipunek głównego bohatera generuje się losowo.

4. Ważne rejony Zony są zaznaczone na mapie

5. Duża ilość nowych postaci NPC

6. System zapisów

- Zapis możliwy tylko przy ognisku, jak w NLC-6-Początek. Do zapisu potrzebne zapałki, które sprzedają handlarze.

7. System rankingu

- Skrypt, dla nowego systemu rang, został napisany od zera.

- Nasza ranga będzie rosnąć z ilością zabitych wrogów i wykonanych zadań. Przy wystawianiu rangi, obliczana jest siła broni, doświadczenie wroga i jego odległość od nas.

- Za nieuczciwe strzelanie wprost, ranga nie rośnie.

- Za niepowodzenie wykonywanych zadań i mord przyjaciół, traci się na randze.

- Nadawane są medale za wysoką rangę.

8. Emisja

- Istnieją dwie odmiany emisji: zwyczajna, z AMK i psi emisja.

- Psi emisję można zobaczyć tylko w fabule.

- Także, do emisji dodano nowe efekty, wśród których głównym rodzynkiem jest wirujący skybox (wygląda bardzo okropnie).

9. Grafika

- Teraz, posiadacze mocnych komputerów, mogą nacieszyć się jakościową grafiką. Dla pełnego dynamicznego oświetlenia, dodano "shaders by Grom".

10. Broń

- Szukajcie na przestworzach Zony nową broń: Minigun

11. Transport

- Dodano więcej niż 10 nowych rodzajów transportu.

- Wprowadzono respawner samochodów.

- Wstawiono parametry samochodów, takie jak moc i uszkodzenie.

- Jest możliwość naprawy swojego pojazdu.

- Dodany szybkościomierz.

12. Medycyna

- Apteczki nie leczą natychmiastowo.

- Po użyciu apteczki, zaczyna się stopniowy proces leczenia.

- Leczenie nie przechodzi bez skutków ubocznych i towarzyszą efekty chorobliwego bicia serca.

- W czasie procesu leczenia, nie wolno powtórnie korzystać z apteczek.

- Silne zranienie może spowolnić proces leczenia.

13. Przedmioty

- Bądźcie ostrożni, idąc na wypad za artefaktami! Po zdobyciu artefaktu, może was dość mocno uderzyć anomalna energia !

- Noktowizor jest oddzielony od kombinezonu. Są jego trzy rodzaje, które można kupić u handlarzy.

- Efekty z używania przedmiotów, jak w Zew Prypeci.

14. Szabrownictwo

- Możliwość zdejmować kombinezony, pancerze i pieniądze z trupów.

- Jakość zdejmowanych kombinezonów i pancerzy, zależy od ilości i stopnia zranień oraz doświadczenia posiadacza (u nowicjuszy wyposażenie jeszcze nowiutkie, a u weteranów już nie, bo nie pierwszy raz idą z tym wyposażeniem).

- Do wyjmowania pieniędzy, niezbędna specjalna ranga.

- Inni NPC też mogą zdejmować kombinezony i pancerze z trupów i je zakładać.

15. Mutanty

- Dodano nowe mutanty:

Połamaniec, Karzeł, Zadziora, Bibliotekarz, Pająk, Silent-Dog, Szkielet-zombi.

- Więcej niż 10 odmian zombi

- Dodano unikatową zdolność Karłowi. Karzeł "naprowadza atak" spojrzeniem.

- Pojawiła się możliwość zastawiania przynęty na mutanty.

16. Anomalie

- Dodana nowa anomalia - dynamiczny teleport. Przerzuca gracza w przypadkowe miejsce.

17. Stalkerzy teraz potrafią:

- Miotać granaty.

- Leczyć zranionych kolegów.

- Witać GG.

18. Dźwięki

- W obozach rozmieszczono magnetofony. W magnetofonach jest koło 30 utworów.

- Dawny ambient + tła muzyczne z Zew Prypeci, oddają niesamowitą atmosferę Zony.

19. Jak również mnóstwo innych drobnych zmian.

http://modstalker.com/publ/prokhozhdenie_stalker_zakon_degtjareva/1-1-0-7 - OBSZERNY PORADNIK DO MODA W RUS


SCREENY: 
 

Spoiler

bd365e5d1ece.jpg8e9a7c918cf5.jpgfff2b880ca86.jpg8d3255f5b186.jpg4e0be1a7da67.jpg0d831681cb83.jpg


INSTALACJA:
 

Spoiler

Instalacja by @smox

Podstawka - STALKER Cień Czarnobyla z patchem 1.0004

1. Rozpakowujemy moda WinRarem i instalujemy klikając na gamedata.exe do wcześniej zrobionego folderu o dowolnej nazwie i miejscu. Mod posiada dwa foldery gamedata i bin.

2. Folder gamedata wstawiamy do Stalkera. Z folderu bin moda wywalamy - game_run.exe i XR_3DA.exe. Resztę przerzucamy do folderu bin w grze.

3. Instalujemy kumulowany Patch 3.

4. Wypakowujemy spolszczenie i kopiujemy folder gamedata do folderu ze Stalkerem.

5. Wypakowujemy patcha 0.1 i kopiujemy gamedatę do gry.

6. To samo robimy z patchem 0.2

7. W pliku fsgame.ltx...zmieniamy linijkę...$game_data$ = false| true| $fs_root$| na: $game_data$ = true| true| $fs_root$|

8. Dodajemy parametr -nointro do właściwości skrótu gry na pulpicie.

 

Dodatki dodane do spolszczenia instalujemy według własnego uznania. Nie mają one wpływu na spolszczenie.


LINKI DO POBRANIA:
 

Spoiler

https://yadi.sk/d/Bate1xAv4OQd4 - Link do moda na Yandexa
https://mega.nz/#!LpdDHRgJ!wmzlh1Bp1z-dWgBSV_1TNlJIy3ipanMwY4qTpPmcQsw - Link do moda na MEGA
http://zone.stalkerteam.pl/index.php?action=view_file&id=110 - PATCH KUMULOWANY NR 3
http://zone.stalkerteam.pl/index.php?action=view_file&id=111 - ADAPTACJA DLA SZEROKICH MONITORÓW

Lub Alternatywny Link do Moda:
PART 1:
 http://zone.stalkerteam.pl/index.php?action=view_file&id=107
PART 2: http://zone.stalkerteam.pl/index.php?action=view_file&id=108
PART 3: http://zone.stalkerteam.pl/index.php?action=view_file&id=109


SPOLSZCZENIE:
Pobierz z naszego testowego nowego centrum plików
http://zone.stalkerteam.pl/index.php?action=view_file&id=112 - PATCH 0.1, 0.2 DO SPOLSZCZENIA 

W spolszczeniu wykorzystano fragmenty spolszczeń różnych modów autorstwa - @trurl3, @Yurek i @kobal

W przypadku problemów z pobraniem proszę pisać do @portals na PM. Transfer z racji okresu testowego nie jest odejmowany.

Dziękuje użytkownikowi @metek58 za pomoc w tłumaczeniu prezentacji.

Autorzy spolszczenia @yellow, @metek58 i @smox nie wyrażają zgody na upload na inne serwery.


Źródło: https://www.amk-team.ru/forum/topic/12686-soc-zakon-degtyareva/

Post edytowany przez @Agrael - 03.03.2018

Share this post


Link to post
Share on other sites

Przy instalacji usuwamy z katalogu bin moda dwa pliki o rozszerzeniu "exe" - są dla Rosyjskiego Stalkera - u nas powodują wylot bez loga. Do katalogów rus i pol (ścieżka: gamedataconfigtext) wklejamy pliki z Polskiej podstawki: http://pliczek.net/index.php?p=41649 . Nie zgadzamy się na zamianę plików. Jeżeli tego nie zrobimy wita nas taki log:

FATAL ERROR [error]Expression    : false[error]Function      : ParseFile[error]File          : E:stalkerpatch_1_0004xrXMLParserxrXMLParser.cpp[error]Line          : 48[error]Description   : XML file[$game_config$] parsing failed. Can't find include file:[textrusstring_table_tips_darkvalley.xml]

Po tych operacjach mod chodzi :biggrin: :

Dołączona grafika Dołączona grafika Dołączona grafika Dołączona grafika

Proponuję iść do śmigłowca który jest na zrzutach ekranu - amunicja nam się przyda - jeden z gostków na stadionie ma Grozę :blush: .

***

I jeszcze jedna ważna informacja: zapis gry da się zrobić jeżeli w inwentarzu macie zapałki - to ważne - inaczej klapa :sad: .

Share this post


Link to post
Share on other sites

@monolit1500 ma rację, nazwisko w podanym przez Ciebie tytule moda "Prawo Dietayarewa" jest błędnie napisane. Poprawnie tytuł powinien brzmieć - "Prawo Diegtiarowa". Tak, że kolego @Fr0zeN, jest prośba o sprostowanie tego i nie sugeruj się jakimiś przetłumaczeniami. Jak masz jakieś argumenty, o których nie wiemy, to je przedstaw, bo może chodzi tu o całkiem innego bohatera, a ja się tu produkuję.

 

Sprostowałem nazwisko GG.

Edited by metek58

Share this post


Link to post
Share on other sites

Patrząc na nazwisko pod fotografią #1, tłumacząc je literalnie, otrzymamy w naszym liternictwie nazwisko Djegtjarjew(a).

I tak ono jest wymawiane, pomijając akcent na litery "je" i "ja", a nie "ie" oraz "ia". U nich jeden, u nas dwa znaki.

Inaczej nie może być.

Share this post


Link to post
Share on other sites

Chodzi o tego sdamego kolesia, który od zawsze w polonizacjach jest nazywany "Diegtiarow" - i tak ma pozostać, bo inaczej będzie mętlik.

Po prostu w tytule moda ktoś użył złej litery RUS alfabetu, bo powinna być litera , której zapis fonetyczny brzmi po polski "jo".

A w polskich wersjach wszystkich modów  ta nazwa własna była tłumaczona tak, jak napisałem powyżej i proszę, by tak pozostało.

Zostało to uproszczone, żeby nie gimnastykować sobie języka podczas odmiany tego nazwiska przez przypadki ;)

Share this post


Link to post
Share on other sites

Tak, przepraszam za podanie lekko zniekształconego nazwiska GG, brzmi ono tak, jak podał @Yurek. Oparłem się na starszej wersji słownika z dnia 28.02.12 i tam stało jak byk Diegtiarew. Dziś jak kliknąłem na słownik, pojawiła się informacja, że jest nowsza wersja słownika, a w niej już tak sformułowane nazwisko, jak powinno być. Nie ma tego złego, co by na dobre nie wyszło.  :thumbsup: Popieram zdanie @Yurka, na temat form pisania różnych zawiłych nazw, zgodnie ze Słownikiem STALKERA. Korzystanie ze słownika, zapobiega późniejszym niejasnościom i "wielonazewnictwa". Żeby był porządek, musi być jakiś wzorzec, a takim jest dla tłumaczących Słownik STALKERA. Nie jest to sztywne, można prowadzić negocjacje w sprawie nowych nazw i ustala się wtedy opcjonalnie najlepsze tłumaczenie danego słowa. Przynajmniej mi się to udało.  :biggrin:

Share this post


Link to post
Share on other sites

Jeszcze nie grałem a już mi sie spodobał ;P Losowość spawnu przedmiotów questowych,pojazdy,nowe mutanty,dobrze zrobione AI i inne rzeczy których jeszcze do tej pory nie było (min.dynamiczny teleport i anomalia oddziałująca na umysł przez artefakt - chcialbym to zobaczyć)

Share this post


Link to post
Share on other sites

Sądzę, że już najwyższa pora, a by post #1 z pobieraniem moda uczynić samodzielnym i zamkniętym do wpisów.

Pozostałe posty przenieść do nowego tematu, dyskusji nad modem i utworzenia tematów o problemach fabularnych i technicznych.

Share this post


Link to post
Share on other sites

Po opisie mod prezentuje się całkiem interesujaco mam tylko prośbę by ktoś wrzucił go na jakąś stronkę z której będzie możliwośc pobrania bo na chwilę obecną wita napis Ничего не найдено

Share this post


Link to post
Share on other sites

@cichy, czy w tym linku jest coś, co może być szkodliwe dla komputera? Przy końcowej fazie pobierania (a zasuwało super), wyskoczyło - Plik LawDegtyarev.zip wygląda na szkodliwy i zapytanie Zachowaj lub Anuluj. Po kliknięciu Zachowaj, wyskakuje To może zaszkodzić. Nie mów, że nie ostrzegaliśmy. 

O co tu chodzi?

Share this post


Link to post
Share on other sites

Dzięki, @cichy. Z tego linku zassało bez problemów, choć w końcowej fazie coś tam Norton pomamrotał przy archiwum, ale całość jest. Być może z powodu istniejącego tam instalatora tak się dzieje, ale ważne, że folder gamedata mam już wypakowany. Ten mod jest już polonizowany, więc nie po to go pobierałem, a w całkiem innym celu. W jakim, to moja słodka tajemnica.  :biggrin:

Share this post


Link to post
Share on other sites

Rzeczywiście, tu trzeba będzie się nagimnastykować, by coś osiągnąć. Całkiem fajna gra, tylko czekać na spolszczenie, a wróble ćwierkały, że to niebawem.

Share this post


Link to post
Share on other sites

Zainstalowałem moda i trochę pograłem. Na razie zaliczam Kordon.
Ułatwiłem sobie trochę grę, w zakresie zapisów. Mod wymaga zapałek i ogniska, ale można to obejść, stosując sztuczkę scigacza1975.
Polega ona na dodaniu do user.ltx możliwości podobnych jak quick save, ale wg wzoru zapisywania z konsoli, więc nie uszkadzającego zapisu.
Wygląda to tak:

bind_console save save1  kF6bind_console save save2  kF7bind_console save save3  kF8 

Dodajemy to zaraz pod liniami szybkich opcji zapisu i ładowania.
Aby przez przypadek nie użyć quick savwa (F5), w opcjach przypiszmy mu jakiś klawisz z sekcji numerycznej, np. "*".
Zapisy scigacza można nadpisywać, więc po F8 możemy znowu dać F6.

I pytania.

 

Czy po tym nowym fixie, trzeba grać od nowa?

 

No i do obeznanych w modach z zapałkami. Zapałki mam w inwentarzu, zapisałem się kilka razy przy palącym ognisku, ale teraz mimo że, pudełko z zapałkami dalej jest w inwentarzu, ognisko się pali ( to samo gdzie zapis zrobiłem wcześniej ), zapisać się nie mogę. Nie mam tej informacji o niemożności zapisania, na ekranie zapisu zapis jest przyjmowany, ale nie ma go w spisie.
Czy to prawidłowo i co trzeba zrobić, aby przywrócić możliwość zapisu.
 

 

Share this post


Link to post
Share on other sites

Tak, ale napisz, że na początku, to w Prypeci stada mutantów nie dają żyć. Jest pewien gatunek ludzi-mutantów, jak go ubijesz, to jakby wybucha i jakąś zarazę rzuca na sporą odległość, co powoduje mocne krwawienie GG i przy dwóch takich ubitych mutkach, schodzisz powoli ze świata. Świetnie zapowiadający się mod. Słyszałem, że zbliża się wydanie polonizacji tego moda, ale musi przejść turę testów. Zastanawiała mnie sytuacja w tym modzie, gdzie napotkani monolitowcy w Prypeci (sam początek gry), stali z wymierzoną w coś bronią i jakby nie widzieli GG. Można ich stuknąć i zabrać pukawkę. Jest w tym modzie ograniczenie zabieranych rzeczy do plecaka, tak więc łowcy i zbieracze, musieliby napisać (jeśli zechcą) do mnie na PW, to podrzucę sposób na zwiększenie ilości przenoszonych łupów.  :thumbsup:

Share this post


Link to post
Share on other sites

Pierwsza lokacja w Prypeci, nie ma żadnego wpływu na dalszą grę. Jest to jak gdyby tylko takie ostre wprowadzenie. Jak pisze autor moda, w Prypeci bawimy się tylko monolitowcami, unikając mutantów, bo jest ich więcej niż zbierzemy amunicji. Jest w Prypeci kilka świetlistych teleportów. Jedne przerzucają nas po Prypeci, ale też jak ktoś będzie miał szczęście ( albo pecha ), to już pierwszy przerzuci go na kordon i ze strzelanki nici. Tak że, do teleportów wchodzimy dopiero na stadionie. Ile byśmy czegokolwiek w niej nie nazbierali, to i tak gdy zacznie się właściwa gra na Kordonie, pojawiamy się gołodupcami.  Ale kiedy pochodzimy po posterunku, możemy nazbierać trochę jedzeni i amunicji. Coś tam możemy kupić. Przynajmniej u mnie, kiedy wyszedłem z posterunku, szybko dorobiłem się broni, bo ta leżała tak na drodze, jak i przy trupach lub rannych przy niej. Jeśli przed wykonaniem zadania od dcy posterunku zajrzymy do wioski i połazimy po dachach, to i wdzianko się znajdzie.

A to ograniczenie ilości broni i innego barachła, mimo że jestem zwolennikiem "tragarza", jak na razie wcale mi nie przeszkadzało, bo co kawałek można coś znaleźć. Trupki dają amunicję i jedzenie ( a jak mamy komplet w inwentarzu, to jemy znalezione ) i wdzianka na ewentualną zamianę.

Na początku może być problem z zapałkami i sztywnymi zapisami, ale już chyba po czwartym zadaniu jedna paczka zapałek sama się pojawi, a większą ilość będziemy mogli kupić względnie tanio. Jest też kilka nietypowych dla innych modów rozwiązań, np. noktowizor włączamy i wyłączamy w inwentarzu, gdy wypalimy zapałki widoczne przy minimapie, musimy "użyć" pudełka w plecaku , aby się przeniosły.

 

I jeszcze informacja poradnikowa. Ja klucz do sejfu po Sidorowiczu znalazłem nie tam gdzie pokazują poradniki cichego i rus poradnik, ale w domu naprzeciwko piwniczek. Też w piwnicy. Leżały tam chleb i kiełbasy, a on bez najechania kursorem, był całkowicie niewidoczny.

 

http://www.sendspace.pl/file/pic/4d0ef33a0acb291a27ea822/1

 

No i radzę korzystać z samochodów, chociaż perspektywa  " tylnego siedzenia" nie jest najlepsza ( mnie się nie udało jej zmienić ), bo są świetnaąbronią na zombich. Nawet tych wybuchających. Tylko trzeba najeżdżać z impetem.

Gram pomalutku, więc na razie tylko to co sprawdziłem. Teraz idę rozwalić snajpera, ale w odróżnieniu od screenów rus poradnika, mam tylko AK. Może być ciężko.

Share this post


Link to post
Share on other sites

Ja klucz do sejfu Sidorowicza znalazłem na strychu domu obok którego w podstawce stoi Wilk. Widocznie klucz spawnuje się losowo. Ciekawostką są walizki z "Rosyjską ruletką". Jeżeli mamy szczęście, to można coś zdobyć. Można też znaleźć walizki z amunicją lub medykamentami. 

@Kondotier, ja też w Kordonie miałem AK. Po zabiciu snajpera zdobywamy SWU. Dopiero na Wysypisku można znaleźć coś lepszego.

 

Mam problem ze śpiworem - niby wszystko działa, ale idziemy spać i budzimy się o tej samej porze. Coś jest nie tak.

Share this post


Link to post
Share on other sites

Zauważ, że budzisz się podczas emisji. Jest ona powodem alarmu. To już któryś mod, gdzie nie można przespać nocy, gdy ma się wzięte zadanie. Taka mała złośliwość autora moda. Akurat jestem w takiej sytuacji i jak będę uruchamiał moda, to sprawdzę czy tak jak w innych, po godzinie ( moda ) łażenia,  można dospać do rana. Tu by trzeba było pamiętać informacje, na kiedy przewidziana jest emisja.

A ta ruletka nic mi nie dała, bo albo amunicji miałem w nadmiarze i wylatywała, albo otrzymane wdzianko było gorsze od mojego. No i jest też ostrzeżenie, nie wiem czy zwróciłeś na niego uwagę, że jak to w rosyjskiej ruletce, można źle  trafić na ukatrupienie nas. Tak że, uruchamiać ją należny bezpośrednio po zapisie. No i jest to przedmiot jednorazowego użytku, tak jak zestawy naprawcze. Przy nich najpierw lepiej sprawdzić koszt naprawy u naprawiacza ( na Kordonie np. u  handlarza ), a potem dopiero podejmować decyzję o stracie 1000 ru.

Share this post


Link to post
Share on other sites

Join the conversation

You can post now and register later. If you have an account, sign in now to post with your account.
Note: Your post will require moderator approval before it will be visible.

Guest
Reply to this topic...

×   Pasted as rich text.   Paste as plain text instead

  Only 75 emoji are allowed.

×   Your link has been automatically embedded.   Display as a link instead

×   Your previous content has been restored.   Clear editor

×   You cannot paste images directly. Upload or insert images from URL.


×
×
  • Create New...

Important Information

By using this site, you agree to our Terms of Use.