Skocz do zawartości

Rekomendowane odpowiedzi

k-the-artifact.jpg

Tytuł oryginalny: Долина Шорохов
Platforma: Zew Prypeci 1.6.02
Data premiery: 14.05.2013 r.
Autor: Den-Stash
Autor spolszczenia: @Yurek
Śr. długość rozgrywki: (5-8 godzin)


OPIS:

Spoiler

Dolina Szeptów to mod fabularny, który nie jest w żaden sposób powiązany z wydarzeniami, jakie mają miejsce w trylogii. Główny bohater - Maks, postanowił zarobić dodatkowe pieniądze przed opuszczeniem Strefy. W tym samym czasie Broda, znany handlarz artefaktami, otrzymuje zlecenie na odnalezienie bardzo kosztownego okazu zwanego Sercem Oazy. Zebrawszy wszystkie dane o przewidywanym położeniu artefaktu, powierza poszukiwania swoim trzem sprawdzonym i doświadczonym ludziom.
Po dłuższym okresie milczenia staje się jasne, że grupa poszukiwaczy zaginęła. Broda proponuje Maksowi odnalezienie zaginionych oraz drogocennego artefaktu.


O lokacji:
"Dolina Szeptów" - opustoszały obszar w pobliżu Zatonu, gdzie doszło do lokalnej emisji o ogromnej sile. Ziemia praktycznie pękła w szwach, w wyniku czego powstały głębokie rozpadliny, które podzieliły lokację na liczne płaskowyże. Oprócz mutantów w dolinie pojawiło się wiele anomalnych formacji, co natychmiast przyciągnęło stalkerów szukających łatwego zarobku.

SCREENY:

Spoiler

4685446b61547beac57e8e7c0c04d196.jpeg

3f90012f9f031d6893d72b4404cb23a1.jpeg

6b7a084f28ed2484a541fa6938d94e64.jpeg

102051ab811cf0d1ae2028cab5055606.jpeg

INSTALACJA:

Spoiler

Kolejność instalacji polskiej wersji:

  1. Zew Prypeci 1.6.02.
  2. Po rozpakowaniu archiwum przenosimy folder gamedata do głównego katalogu gry.

LINKI DO POBRANIA: 

Spoiler

Mod w wersji polskiej (zawiera spolszczenie oraz niezbędne poprawki):

  • Nasz serwer - [KLIK]

Autor spolszczenia moda (@Yurek) NIE WYRAŻA ZGODY na jego uploadowanie / publikowanie na inne serwery niż forum stalkerteam.pl.


Paczka broni (opcjonalnie):


Podziękowania dla @yellow, @smox, @metek58 za testy spolszczenia. 


Źródło:  AP-PRO_LOGO.png

 

  • Dodatnia 11
Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Autor moda pisze tak - Внимание!!! Модификация не расчитана для игры на статичном освещении.

Co znaczy - Uwaga! Modyfikacja nie jest przeznaczona do gry na statycznym oświetleniu. 

A jak jest naprawdę, to może powiedzieć ten co już gra. @Cichy twierdzi, że można grać na statyku. 

  • Dodatnia 1
Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Jak już tłumaczyć ten tytuł, to moim zdaniem jest to Dolina Szeptów. To bardziej tak fabularnie i tajemniczo.

A co do tego statycznego oświetlenia, to chyba chodzi o to: Uwaga!!!  Modyfikacja nie dotyczy gry na statycznym oświetleniu. Czyli, że modyfikację widać dopiero na pełnych ustawieniach.

  • Dodatnia 3
Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Nie ma co sprzeczać się o statyczne oświetlenie ponieważ w grze dostępna jest tylko jedna lokacja, więc wymagania nie powinny wzrosnąć, a wręcz przeciwnie. 

Instalacja moda na dzień dzisiejszy wygląda tak:

1. Stalker ZP 

2. Patch 1.6.0.0 lub 1.6.0.2

3. Mod

4. Patch (autor monk) - zawiera w sobie wcześniejszy fix od autora.

5. W gamedataconfigstext kopiujemy katalog rus, wklejamy go i zmieniamy nazwę na pol

6. W modzie nie ma pliku localization.ltx. Można skopiować go z dowolnego moda i zostawić tylko to -

 

    [string_table]

language        = pol
font_prefix     = ;_west ;_cent
 
7. Gramy.
 
Dodatek.
Dzięki @Kondotierowi dowiedziałem się, że w modzie są dwie lokacje.
Edytowane przez smox
  • Dodatnia 1
Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Przy instalacji, mod sam mi ustawił oświetlenie statyczne i w trakcie kilku godzin zabawy modem, nic się nie działo. Mod bardzo stabilny, ani jednego wylotu. Pierwsze wrażenie pozytywne.

A co do nazwy. Jestem nią zaskoczony, bo jak na razie nie znalazłem żadnego powiązania między " шорохами ", a tym co dzieje się w modzie. Nie ma żadnych szeptów, szmerów, szumów, szelestów, ani innych objawów zmysłowych.  Za to jest mnóstwo szczelin, zapadlisk, jaskiń i pieczar.

Możliwe, że w języku rosyjskim, jest jakieś drugie, idiomowe znaczenie tego słowa i o nie należałoby zapytać autora moda.

 

cichy - ty u nich jesteś zarejestrowany, może zapytasz, jak my mamy to słowo odebrać?

  • Dodatnia 1
Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

@Mietku - ja tam tłumaczem nie jestem, ale "Шорох" to szelest. Słowo szmer jest synonimem o zabarwieniu mocniejszym znaczeniowo - stąd moje określenie na lokację - Dolina Szmerów :biggrin: .

Napisałem tak, jak to odczuwam - szeptów, bo tłumaczenie na szmerów, szelestów jakoś mi do gustu nie przypadły. Nie są to słowa krytyki, bynajmniej. Rozmawiałem też z zaprzyjaźnioną Ukrainką, to rzekła mi, że to bardziej chodzi o Dolinę Lęku lub Strachu, albo coś w tym rodzaju. Twierdzi, że w tym miejscu człowiek jest pełen obaw, trwogi itp., bo każdy szmer czy szelest, może być dla niego jakimś zagrożeniem. To taki mój wywód na to sformułowanie i nie ma potrzeby gdziekolwiek pytać, bo sami możemy sobie wybrać znaczenie tego niejasnego w tym kontekście słowa. Może by zagłosowali gracze, jaki im bardziej tytuł pasuje, to ułatwiłoby sprawę. Być może tłumaczący ten mod, sami zadecydują lub równie dobrze, mogą zostawić tytuł w tej formie, jaka jest w pierwszym opisie @czernobyla10. Czas pokaże.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Ciekawe, skąd autor moda wziął te nowe lokacje. Chyba nie tworzył ich od zera? Czy ktoś, kto gra w tego moda może je pokrótce opisać?

 

p.s.

Czemu screeny dodane w tym, jak i zresztą w wielu innych tematach otwierają mi się w nowym okienku tylko jako małe obrazki, takiej samej wielkości, jak miniaturki widoczne bezpośrednio w treści posta?

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

bolo7 - wszystko co jest na tel lokacji jest nowe. Mapa, obiekty, twarze NPC. Ale wszystko utrzymane w duchu STALKERA. Tak, że grając w niego, można śmiało powiedzieć, mamy kompletnie nową grę. Broń musi być oryginalna. Znane też są wdzianka i artefakty ze zmienionymi właściwościami i nowe. Stare są mutanty i jeden nowy. Wchodząc do "baru", nie jesteś tu po raz enty, ale faktycznie czujesz się jak nowicjusz. Nie da się grac na pamięć, trzeba trochę na nowo pogłówkować.

Szkoda tylko, że mapa jest bez opisów osad i anomalii, a kolorystyka jej zaciera szczegóły, gdy całą chcemy pomieścić na ekranie. Trudno będzie coś komuś podpowiedzieć,  bez szerokiego opisu.

 

  • Dodatnia 1
Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

@ metek58 & smox

 

OK. Możemy go zrobić razem, ale najpierw skończmy to, nad czym pracujemy. 

Wy chyba robicie "Zakamarki Prawdy", a ja "Alternatywę" ;)

Moje pytanie miało raczej wydźwięk - "czy ktoś się za niego zabiera już teraz", żeby potem nie powielać niepotrzebnie roboty nad tłumaczeniem.

Jestem ciekaw tej nowej lokacji...

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Mam nadzieję że zapoczątkuje to modderstwo do cop na większą skalę. Silnik SoC jest już trochę przestarzały, natomiast CoP prosperuje nadal...tak mamy SGM, jednak to nie wszystko, 2 misje na mapie to troszkę za mało, zwłaszcza że Agroprom jest wklejany(ale nie powiem, Czerwony Las wyszedł błogo :) ) Ta Dolina Szmerów może to odmienić, pokazując, że do CoP też można. Po za tym @bolo, zrobienie mapy nie jest takie wyczerpujące jak myślisz, o wiele żmudniejszą robota jest zapełnienie tej mapy spawnem, zrobienie do niej misji itd. ;) Myślę że do CoP można robić naprawdę duże mapki, oj gdyby ktoś zrobił coś na styl paczki map Kostyi, tylko takie coś jak np. połączenie kilku to znaczy np. soljankowe Niezbadane Tereny + Zapomniany Las, do tego te atp i martwe miasto...marzenia ;)

Edytowane przez Kudkudak
Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

bolo7 - wszystko co jest na tel lokacji jest nowe. Mapa, obiekty, twarze NPC. Ale wszystko utrzymane w duchu STALKERA. Tak, że grając w niego, można śmiało powiedzieć, mamy kompletnie nową grę. Broń musi być oryginalna. Znane też są wdzianka i artefakty ze zmienionymi właściwościami i nowe. Stare są mutanty i jeden nowy. Wchodząc do "baru", nie jesteś tu po raz enty, ale faktycznie czujesz się jak nowicjusz. Nie da się grac na pamięć, trzeba trochę na nowo pogłówkować.

Szkoda tylko, że mapa jest bez opisów osad i anomalii, a kolorystyka jej zaciera szczegóły, gdy całą chcemy pomieścić na ekranie. Trudno będzie coś komuś podpowiedzieć,  bez szerokiego opisu.

Ok, dzięki za normalną, rzeczową odpowiedź, takiej właśnie potrzebowałem. Pytałem, bo lubię zwiedzać nieznane mi wcześniej lokacje, tym bardziej, gdy jest na nich życie i ciekawe misje. Chyba jak wszyscy zresztą :)

Edytowane przez bolo7
Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Mam przyjemność poinformować, że ukończyłem tego moda.

Tak jak już pisałem, jest to mod całkiem inny, niż te do których jesteśmy przyzwyczajeni. Grało się naprawdę miło, bo za każdym rogiem, kryła się niespodzianka. 

Mod stabilny. Grałem na statyce, tak jak mi mod ustawił przy instalacji, trochę tylko pojaśniłem obraz.

Ustawiony udźwig GG to 50 kg ( zatrzymanie 60 kg ). Może się więc  przytrafić niespodzianka, bo są sytuacje otrzymania "prezentu" 15. kgramowego. Ja zazwyczaj od razu nośność zwiększam i tu też to zrobiłem. Przydało się, bo nie musiałem pozbywać się moich zdobyczy. Ale możliwości pozyskania amunicji, apteczek czy żywności, nawet przy niezmienionym udźwigu pozwoli przejść moda prawie bezproblemowo. Broni też dostatek.

Fabuła poprowadzona logicznie, tak że nawet bez przewodnika można przeprowadzić rozgrywkę. W wątku fabularnym, są - powiedzmy - dwa momenty pozostawiające nas w sytuacji niezbyt komfortowej. Tu jest potrzebna mała podpowiedź, aby przez przypadek nie pójść w nie tą stronę lokacji.

Są to:

1. Po zakończeniu akcji z Radikiem.

2. Po zabiciu Mutnowo.

( Imiona nie tłumaczone, bo nie ma jeszcze polonizacji )

Skorzystać wtedy możemy z tłumaczenia przewodnika autorskiego, zrobionego przez cichego.

Białe, migające znaczniki skrytek i itemów, nie pokrywają się z ich położeniem. Musimy szukać w pobliżu. Niebieskie są dokładne.

W anomaliach przestrzennych, szukamy jaskiń i pieczar. Zawsze się coś znajdzie. Jaskinie i pieczary potrzebne dla fabuły, otworzyć będziemy musieli sami. Przy części zadań, mod robi nam "filmowy wykład" o sytuacji.

Jeśli próbujesz wejść do teleporu ( są takie dwa ), a nie zadziała, wsadź do niego najpierw swoją tylną część ciała. Warto od razu zrobić zadania poboczne na pomiary i walizkę z narzędziami dla rusznikarza. Nagrodą dobry kombinezon i możliwość kompletu ulepszeń.

W modzie spotkamy tylko dwoje starych znajomych. Jest to prof. Oziorski. Jeśli mamy artefakt "Biały Grzyb" ( a możemy ich nazbierać przy pomocy detektora ), zdejmie nam radiację z innych potrzebnych artefaktów. Do Oziorskiego zaprowadzi nas sam mod. Znajdźmy go więc jak najszybciej. A detektor używamy jak najczęściej.

Drugim jest przewodnik Pilot ( Locman). Mały epizod na koniec moda. Reszta NPC, to nowe, nieopatrzone twarze.

Ceny handlu i remontów, nareszcie normalne.

 

Ale mod ma jedną poważną wadę. Jest za krótki :devil: :confused: . Chciałoby się czegoś takiego więcej. Ale jest nadzieja, że to nie koniec.

 

Poniżej rozmowa z moda, z której można sądzić, że będzie więcej ( chytrze autor moda dał tą wstawkę ).

O dalszym losie moda, dowiadujemy się z rozmowy GG Maksa ze stalkerem Jaszą, po odkryciu tajnego laboratorium, o którym sądzono, że jest mitem.
W końcówce moda, na pytanie GG Maksa " Czy wy  będziecie rozpatrywać ten problem", stalker Jasza wyjaśnia:
" Przede wszystkim - tak. Ale nie w tej części modyfikacji. Tak jak w tym epizodzie nie było zaplanowane wyjaśnienie tajemnicy Zony. Macie teraz inne zadania. Możliwe, kiedyś gdy wrócicie do doliny, osobiście rozwiążecie ten problem.
Kto to wie - tak na prawdę tu będzie już całkiem inaczej.
Na to Maks.
" Takie powiązanie się marzy, a Tyś wsteczny wrzucił"
Jasza odpowiedział:
" Pretensje nie do mnie, a do twórców ".

 

Jeśli jeszcze ktoś go przeszedł, proszę o małą konsultację. Miała być opcja ograbienia GG z całego sprzętu i konieczność biegania gołodupcem. U mnie jednak sprzęt pozostał, zabrano mi tylko kwestowy artefakt.

Nie miało to jednak wpływu na dalszą akcję i kwestowy NPC dał mi swój kuferek. U mnie bug, czy błąd moda?

Jak u Was wyszła sprawa z Brodą. U mnie go nie było, napisy epilogu nie wiele wyjaśniły.

  • Dodatnia 4
Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Dołącz do dyskusji

Możesz dodać zawartość już teraz a zarejestrować się później. Jeśli posiadasz już konto, zaloguj się aby dodać zawartość za jego pomocą.
Uwaga: Twój wpis zanim będzie widoczny, będzie wymagał zatwierdzenia moderatora.

Gość
Dodaj odpowiedź do tematu...

×   Wklejono zawartość z formatowaniem.   Usuń formatowanie

  Dozwolonych jest tylko 75 emoji.

×   Odnośnik został automatycznie osadzony.   Przywróć wyświetlanie jako odnośnik

×   Przywrócono poprzednią zawartość.   Wyczyść edytor

×   Nie możesz bezpośrednio wkleić grafiki. Dodaj lub załącz grafiki z adresu URL.

×
×
  • Dodaj nową pozycję...

Powiadomienie o plikach cookie

Korzystając z tej strony, zgadzasz się na nasze Warunki użytkowania.