Skocz do zawartości

[Tutorial] Zmiana tekstury przypisanej do modelu.


Rekomendowane odpowiedzi

SOC Tutorial

Trudno poniższy poradnik nazwać tutorialem, jednak pewien kol. z forum - uświadomił mi, iż można ów dział wzbogacić o pewną informację, otóż - jak zmienić przypisaną do modelu teksturę?

Każdy model ma przypisaną teksturę, której zmiana wymaga trzymania się pewnej żelaznej zasady:

Ciąg znaków modyfikowanych w pliku .ogf musi posiadać tę samą ilość. czyli mając np. teksturę, której nazwa zawiera 20 znaków, musimy zachować tę samą liczbę 20 znaków ją tworzących!

Rozpatrujemy przykład modyfikacji tekstury w pliku Shoc'owym bandit_suit.ogf.

  • odnajdujemy żądany model, przykład powyższy znajduje się w gamedatameshesequipments
  • robimy kopię pliku.

  • otwieramy plik, najlepiej użyć programu niezmieniającego kodu - samym tylko otwarciem (odradzam notatnik), ja używam Notepad++ program wart polecenia.

  • szukamy tekstury - wiedząc jaką ma przypisaną (otwieramy OGF Viewer'em - jeśli ścieżka nie jest określona w pliku cfg - wyświetli nam brakującą teksturę, tym samym przekonamy się - czego mamy szukać), lub szukamy podfolderu z teksturą. Dla naszego przykładu jest to:

    actact_bandit
  • następnie zmieniamy nazwę w/w tekstury na np. act_bandiz - zauważmy, że została zachowana pierwotna ilość 10 znaków tworząca nazwę tekstury - tutaj pamiętamy o żelaznej zasadzie.

  • zapisujemy plik i umieszczamy w adekwatnym folderze - dla przykładu powyższego jest to act - teksturę act_bandiz.

  • w pliku textures.ltx [gamedatatextures] umieszczamy nową teksturę (analogicznie jak modyfikowany pierwowzór - act_bandit):

    actact_bandiz   = bump_mode[use:actact_bandit_bump], material[0.50]

    oraz
    przechodząc do sekcji [types]

    actact_bandiz   = 0
  • tym samym wprowadzamy nową teksturę do pliku.

  • screen podsumowujący modyfikację wykonaną na modelu .ogf :

 

Dołączona grafika

 

That's all - być może, dla kogoś taki poradnik jest zbyt oczywisty i niewart napisania - natomiast jestem zdania, że zaczynać modyfikację należy od spraw podstawowych.

Prawa autorskie na podstawie regulaminu, pkt.1.6. - The Emperor, wyłączność: StalkerTeam.

____________________________

Autor: The Emperor dla StalkerTeam

  • Dodatnia 3
Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

  • Meta zablokował(a) ten temat
Gość
Ten temat został zamknięty. Brak możliwości dodania odpowiedzi.
×
×
  • Dodaj nową pozycję...

Powiadomienie o plikach cookie

Korzystając z tej strony, zgadzasz się na nasze Warunki użytkowania.