The Emperor Opublikowano 2 Czerwca 2013 Zgłoś Udostępnij Opublikowano 2 Czerwca 2013 SOC TutorialTrudno poniższy poradnik nazwać tutorialem, jednak pewien kol. z forum - uświadomił mi, iż można ów dział wzbogacić o pewną informację, otóż - jak zmienić przypisaną do modelu teksturę?Każdy model ma przypisaną teksturę, której zmiana wymaga trzymania się pewnej żelaznej zasady:Ciąg znaków modyfikowanych w pliku .ogf musi posiadać tę samą ilość. czyli mając np. teksturę, której nazwa zawiera 20 znaków, musimy zachować tę samą liczbę 20 znaków ją tworzących!Rozpatrujemy przykład modyfikacji tekstury w pliku Shoc'owym bandit_suit.ogf.odnajdujemy żądany model, przykład powyższy znajduje się w gamedatameshesequipments robimy kopię pliku. otwieramy plik, najlepiej użyć programu niezmieniającego kodu - samym tylko otwarciem (odradzam notatnik), ja używam Notepad++ program wart polecenia. szukamy tekstury - wiedząc jaką ma przypisaną (otwieramy OGF Viewer'em - jeśli ścieżka nie jest określona w pliku cfg - wyświetli nam brakującą teksturę, tym samym przekonamy się - czego mamy szukać), lub szukamy podfolderu z teksturą. Dla naszego przykładu jest to: actact_bandit następnie zmieniamy nazwę w/w tekstury na np. act_bandiz - zauważmy, że została zachowana pierwotna ilość 10 znaków tworząca nazwę tekstury - tutaj pamiętamy o żelaznej zasadzie. zapisujemy plik i umieszczamy w adekwatnym folderze - dla przykładu powyższego jest to act - teksturę act_bandiz. w pliku textures.ltx [gamedatatextures] umieszczamy nową teksturę (analogicznie jak modyfikowany pierwowzór - act_bandit): actact_bandiz = bump_mode[use:actact_bandit_bump], material[0.50] oraz przechodząc do sekcji [types] actact_bandiz = 0 tym samym wprowadzamy nową teksturę do pliku. screen podsumowujący modyfikację wykonaną na modelu .ogf : That's all - być może, dla kogoś taki poradnik jest zbyt oczywisty i niewart napisania - natomiast jestem zdania, że zaczynać modyfikację należy od spraw podstawowych.Prawa autorskie na podstawie regulaminu, pkt.1.6. - The Emperor, wyłączność: StalkerTeam.____________________________Autor: The Emperor dla StalkerTeam 3 Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
Rekomendowane odpowiedzi