Jump to content

Recommended Posts

  • Replies 306
  • Created
  • Last Reply

Top Posters In This Topic

Top Posters In This Topic

Popular Posts

No i masz - przewidziałeś      

Posted Images

W sieci pojawiły się/wyciekły informacje ze stycznia 2021 (od Microsoftu, z czasów pozwów Epica i Apple), że niby premiera Stalkera 2 planowana była na czwarty kwartał 2021, wyłączność na konsolach miała wynosić 3 miesiące.

Info z Ap Pro

Screenshot_20210502-140908~2.png

@edit 

Rzecznik GSC odniósł się do tego tak jak dotychczas, że oni żadnej daty premiery nie podawali. Prace trwają.

  • Dodatnia 2
Link to post
Share on other sites

PRowiec GSC w najnowszym wywiadzie powiedział, że Stalker 2 to bardzo długa, jeśli idzie się główną fabułą. A jeśli będziemy robić zadania poboczne i będziemy zaglądali w każdy kąt to można liczyć na setki godzin gry.

No to ostatnie to wiadomo, że pitolenie pijarowe :) Ale sam chciałbym, żeby główna fabuła plus takie konkretne zadania poboczne  stykneły na jakieś 50 godzinek gry :D

  • Dodatnia 2
Link to post
Share on other sites

Cóż za wspaniała historia tego tematu. Zaczęło się od S2 z 2010 roku... Teraz przeglądamy tu zapowiadaną kontynuację oraz spadkobiercę poprzedniej koncepcji

S.T.A.L.K.E.R. 2 to długa gra, twierdzi deweloper | MiastoGier.pl

 

Edited by Lolo
Link to post
Share on other sites

W stalkerze 2 chciałbym żeby klimat był jak w shoc bo, klimat z Zewu jest taki... Na kolanie. Oczywiście bardzo lubię Zew Prypeci przez nieoczywiste powiązania oraz dodanie wyciętych mutantów oraz klimatyczne soundracki ale cywilnych zombie nie dodali i to mnie bolało. W skrócie S. T. A. L. K. E. R   2 powinien mieć to co w stalkerze wyjątkowe

Edited by Lolo
Link to post
Share on other sites

Na oficjalnej grupie VK S.T.A.L.K.E.R-a pojawił się kolejny wpis i fanart jednego z fanów. 

Spoiler

Jak wyglądała Strefa, zanim pojawiły się anomalie ? Zanim budynki zaczęły się rozpadać, a niegdyś żyzne i czyste ziemie zamieniły się w niebezpieczne i nieprzejezdne bagna ? Wielokrotnie mogliśmy zobaczyć stare zdjęcia boleśnie znajomych miejsc. I tak dostaliśmy kolejne niesamowite ujęcie. 

OdBA9UtqXMs.jpg

 

  • Like 1
  • Dodatnia 3
Link to post
Share on other sites

@Lolo To tylko fanart :) 

Myślę, że Fallout ma niewiele wspólnego z uniwersum S.T.A.L.K.E.R.-a, a poza tym zachodni gracze nie czują klimatu wschodniej Europy, a przynajmniej nie w takim stopniu jak my. Żyjemy w kraju, który jakby nie patrzeć był pod kontrolą związku radzieckiego przez wiele lat. I przypominają nam o tym, chociażby ogromne blokowiska z okresu PRL-u. To wszystko sprawia, że lepiej się odnajdujemy w zniszczonym, radioaktywnym postradzieckim świecie Zony. 

Bardzo jestem ciekaw tego jak S2 będzie wyglądał, ale jak dotąd GSC nie pokazało nam niczego konkretnego. Co takiego dostaliśmy ? Trailer, modele NPC z dwóch ugrupowań, grafiki koncepcyjne. Niech w końcu zaprezentują gameplay. 

Link to post
Share on other sites
  • 2 weeks later...

Pojawiła się nowa informacja na stronie НИИЧАЗ (Научно Исследовательский Институт Чернобыльской Аномальной Зоны) (Naukowo-Badawczy Instytut Czarnobylskiej Anomalnej Strefy), który jest częścią kartowego szyfru S.T.A.L.K.E.R. 2:

"НИИЧАЗ ogłasza dodatkowy konkurs na wakaty

W związku z rozszerzeniem stanu, nasz Instytut powtórnie otwiera zapisy na ciekawe i dobrze płatne stanowiska. Zaktualizowaną listę wszystkich dostępnych wakatów znajdziecie w odpowiedniej zakładce naszej strony. Ilość stanowisk dla kandydatów — ograniczona.

Dołącz do НИИЧАЗ — spójrz w przyszłość razem z nami."

Spoiler

T3qkFrk_wPU.jpg?size=1057x900&quality=96TWffE0AhlOU.jpg?size=573x458&quality=96&xuncf45M0ro.jpg?size=487x1080&quality=96K6W5ZJxK3lI.jpg?size=497x1080&quality=96SOoH5Duavk4.jpg?size=567x475&quality=96&nPUX9NKlwhY.jpg?size=1135x840&quality=96

 

🔥 Postęp w rozwiązywaniu kartowego szyfru S.T.A.L.K.E.R. 2:

 

Kanał Discord 2.0.2.1, który jest centrum operacyjnym w rozwiązywaniu szyfru, był w stanie znaleźć na stronie НИИЧАЗ, stronę logowania do konta - https://niichaz.org.ua/login

Aby zadziałała, trzeba kliknąć w link - https://api.niichaz.org.ua/api/1.0/user/gettoken i dziale "Вакансии" w konsoli wprowadzić komendę - "GoToDashboard()"

Po pomyślnym wejściu trzeba wprowadzić login "Venya815" i hasło "Korben_dallas". Później poproszą was o wprowadzenie zagubionych cyfr (zawczasu ustalono, że są to cyfry z serialu Lost) "4815162342"

Po tym, będziecie musieli stworzyć swój profil agenta НИИЧАЗ. Po rejestracji, użytkownikowi otworzą się różne wewnętrzne publikacje, niektóre z nich pokazano na screenach. Dostępny jest również formularz do wypełnienia ankiety pracownika:

Formularz - https://docs.google.com/forms/d/e/1FAIpQLSccPuWT7nZL2cx-w_YfRBypnZ2TuLhTIaFKw68y_RcvE140Hw/viewform

Spoiler

rR4dzvEnO5o.jpg?size=1280x307&quality=96ClqV6LGyoNc.jpg?size=583x213&quality=96&l2iD_E9m4K0.jpg?size=968x625&quality=96&mpMPi_SY3a8.jpg?size=651x1080&quality=96QrJPWB6RivQ.jpg?size=1280x582&quality=96SWeGJyWfC1I.jpg?size=659x1038&quality=96dQWUnzJRusQ.jpg?size=676x850&quality=96&_DqwG3RWb-Y.jpg?size=698x1080&quality=96OeBPsBxc9mE.jpg?size=830x536&quality=96&

 

  • Dodatnia 1
Link to post
Share on other sites

👣 Nowości na temat szyfru kartowego S.T.A.L.K.E.R. 2

26 maja zostało opublikowane pierwsze zadanie od kuratora, w którym trzeba znaleźć hasło od archiwum przy pomocy media-seedów:

Cytat

- Witajcie, współpracownicy. Nadszedł czas na wasze pierwsze zadanie. Ważna informacja została zdobyta przez naszych kopaczy. Ze względów bezpieczeństwa, została ukryta w sieci pod silnym hasłem. Archiwum jest w naszych rękach, dlatego waszym pierwszym priorytetem będzie znalezienie media ziaren (медиа посевов) potrzebnych do otwarcia danych. Wszystko, co znajduje się w archiwum, was nie dotyczy. Wszystkie znalezione ziarna lub informacje, podobną do nich, wysyłajcie do Komunikacyjnego kanału (“Коммуникационный канал”).

Zkmc_ggEdJ8.jpg?size=729x1080&quality=96

To archiwum jest dostępne tutaj: https://www.dropbox.com/s/ulelplp34ul1rvr/rep_JarShotMu.rar

 

Zespół GSC Game World wysłał oficjalną wiadomość do społeczności:

Cytat

- My, GSC Game World, jesteśmy zmuszeni zwrócić się do społeczności z oficjalnym komentarzem do sytuacji, powstałej wokół naukowo-badawczego instytutu Czarnobylskiej anomalnej Strefy (НИИЧАЗ) i naszego rzekomego “zaangażowania” do tej struktury.

Ostatnimi czasy było wiele pytań od członków społeczności o mapach, zaginionym dziennikarzu i samym instytucie. Teraz do tej listy można dodać podejrzane strony i propozycje “pracy pod przykrywką”. Przy tak szybkim rozwoju wydarzeń, nie można już pozostawiać pytań bez naszego komentarza i oczekiwać, że sytuacja rozwiąże się sama.

Jesteśmy zmuszeni podkreślić, że nie mamy nic wspólnego z НИИЧАЗ. Jeśli dowiemy się, że przez przypadek lub w złej intencji, ktoś z współpracowników naszego zespołu brał w tym udział, to obiecujemy przeprowadzić wewnętrzne dochodzenie i znaleźć osoby w to zaangażowane, jeśli takie są.

A na razie, my, razem ze społecznością, nadal obserwujemy sytuację i dążymy do zrozumienia jej. Prosimy o bycie czujnymi, nie dawać się prowokacjom i nie brać udziału w jakichkolwiek nielegalnych działaniach.

Z poważaniem, GSC Game World!

Jeśli ta wiadomość wydała ci się dziwna, to wyjaśniam, że jest to również część gry. W szczególności w załączonej grafice dostępna jest nowa podpowiedź dla graczy.

M5BafSVDTvQ.jpg?size=1280x720&quality=96

  • Dodatnia 2
Link to post
Share on other sites

Niestety dzisiejsze wydanie materiałów (S.T.A.L.K.E.R.'a 2 na UE4) było prankiem. Oto zdjęcie pokazujące część zawartości, jaka się znajduje w archiwum:

Spoiler

ScreenShot_20210610071210.png.69e9ca2c84

 

 

Niedawno (kilka godzin temu) gościem u Wolfstalkera był Aleksiej Sytianow (gamedesigner S.T.A.L.K.E.R. Cień Czarnobyla):

 

W trakcie trwania stream'u/transmisji zostało podjęty temat aktualnych postępów nad drugą częścią gry S.T.A.L.K.E.R.:

Cytat

- Czy wiesz, kto jest kierownikiem projektu S.T.A.L.K.E.R. 2?

Nie powiem. Niech to będzie intryga. Nie mogę tego powiedzieć, tutaj jest swoja polityka wokół tego, zdecydowanie nie chcę zaszkodzić projektowi. Ale dla wielu będzie to niespodzianka.

 

  • Dodatnia 1
Link to post
Share on other sites

Narrative designer GSC Game World, Сергей Тен, rozmawiał z prowadzącą kanał GameStreetUA. Kilka pytań dotyczyło tematu S.T.A.L.K.E.R. 2:

Cytat

- Mam pytanie dotyczące gry S.T.A.L.K.E.R.. W końcu jest to prawie najsłynniejsza gra ukraińska. Czy nie czujesz presji, takiej jak wysokie oczekiwania, które mogą się nie spełnić?

- Czuję to każdego dnia!

- No cóż, jest jeszcze wielu, którzy zaczynają myśleć, budować jakieś teorie i nie jest faktem, że gra wyjdzie taka, jakiej się oczekuje.

- Cóż, gra wyjdzie taka, jaka wyjdzie. Znowu nie mogę wchodzić w szczegóły, ale generalnie większość negatywnej krytyki w Internecie zostawia mniej osób. To, co nazywa się po angielsku "Vocal minority", dlatego że dana osoba nie lubiła gry, to z największym prawdopodobieństwem napisze o tym, co jej się nie podobało, niż o tym, co się jej spodobało.

Jeśli jej się to spodobało, to spokojnie uśmiechnie się do siebie i powie "Cholera, to było super!", a tylko niewielki procent tych osób pójdzie i napisze pozytywną recenzję na Steam, pod filmem na Youtube lub coś podobnego. Ale osób, które piszą negatywne recenzje, zwłaszcza w dawnej przestrzeni postsowieckiej, jest znacznie więcej.

Ogólnie to przestrzeń postsowiecka jest bardzo toksyczna, wszyscy o tym wiedzą. Co z tym zrobić? Cóż, trzeba z tym jakoś żyć. Zrobić coś z tym zrobić ze strony programistów, poza utrzymaniem odpowiedniej polityki informacyjnej, jest niemożliwe. Oznacza to, że jest to po prostu czynnik, w którym żyjemy.

- No tak. Ale ogólnie rzecz biorąc, oczywiście, nie możesz zdradzać szczegółów, ale mam takie pytanie od starego staruszka, fana Stalkera. Wiele modów, które zostały stworzone do poprzednich części Stalkera, bazowały na tym, że przywracali wyciętą zawartość i częściowo ją odtworzyli, na przykład w Czystym niebie lub gdzie jeszcze. Czy w drugiej części można mieć nadzieję, że coś ze starego zostanie odtworzone?

- Ja... Pf... Chyba nie mogę o tym mówić. Zobaczycie, jak gra zostanie wydana. Nie mogę odpowiedać na takie pytania.

- Cóż, nie możemy się doczekać. Jeśli nie możesz wejść w szczegóły tego typu, to możesz opowiedzieć zabawne historie wyrwane z kontekstu.

- I znowu nie mogę mówić o Stalkerze, przepraszam, ale tam wszystko jest bardzo surowe. Nie potrafię nawet opowiadać historii bez kontekstu.

- Czy uważasz, że gry powinny być narzędziem promowania pewnych wartości? To znaczy, twórcy pochodzący z Ukrainy, powinni ukazywać takimi aluzjami ukraiński program. Oczywiście, nie do wojska.

- No cóż, umiesz - rób, nie umiesz - nie rób. Nie ma nic gorszego niż ludzie, którzy nie umieją i próbują zrobić z tego jakąś propagandę. Można spojrzeć na dużą liczbę przykładów nieudanej propagandy na całym świecie i wywołuje to samo, przepraszam, "cringe". Dlatego, że jest to złe. Zła propaganda lub czołowa propaganda czegoś jest zła i będzie wyglądać źle. Ale jeśli ty umiesz, jeśli ty wiesz jak robić cieniej, jak robić to tak, aby to była nie tylko propaganda, ale to też było ciekawe oprócz tego, że próbujesz powiedzieć graczowi, to rób. To znaczy, ta sama wyszywanka w Sinking city, myślę, że to dobry krok, dlatego że, no, twórca z Ukrainy, a to jest narodowy strój. Naturalnie, w 1920 roku w naszym świecie nie można by go było spotkać, chociaż ukraińska diaspora w USA, wystarczająco, szczególnie w Kanadzie. Wyszywankę można by zauważyć w mieście, ale dodaliśmy po prostu coś takiego, jak bonus, powiedzmy, że sama z siebie do niczego nie nawołuje i niczego nie propaguje, jednakże jako narodowy strój, przekazuje ona kulturowy kod. Jeśli możesz przekazać swoje pomysły bardzo cienko i żeby to nie przypominało propagandy, np. “Próbuję cię nakarmić, graczu, tym, co ja chcę, żebyś wiedział. To jest dobre, to jest złe, to dobrze, to źle”. To zawsze wywołuje obrzydzenie, dlatego że ludzie nie lubią, kiedy im rozkazują. Oni lubią sami zrozumieć, że “To jest dobre, a to złe” i to jest najtrudniejsze zadanie w prawidłowej prezentacji takiej “propagującej” zawartości.

- Tak, ale z drugiej strony są inne chwile, które skłaniają do myślenia. Na przykład, ostatnio pojawiła się informacja o takim sobie programie “Братство Зоны” (Braterstwo Strefy) i są momenty, które nas trochę niepokoją, to informacja o tym programie, która ma na celu zjednoczenie społeczności fanów. Ona rozprzestrzenia się wyłącznie przez rosyjską sieć społecznościową “Вконтакте” (VKontakte). To znaczy, jak to się dzieje, że jedna z najpopularniejszych ukraińskich gier komunikuje się z fanami za pośrednictwem zasobu, do którego Ukraińcy formalnie nie mają dostępu?

- Wygląda na to, że nie tylko na VKontakte, widziałem to też i na Facebooku, trzeba to przemyśleć, wydaje się, że też tam to było. Odnośnie tego, dlaczego GSC Game World komunikuje się tylko na Vkontakte, nie należy mnie o to pytać, ja nie mam z tym nic wspólnego. Mamy PR-managera Zachara Boczarowa, możecie mu napisać i go zapytać. W sumie to wszystko, na co mogę odpowiedzieć. Nie zajmuję się tym.

- Rozumiem. Wspomniałeś o pomysłach, które są ci stale przesyłane. Czyli teoretycznie możliwe jest, że jakiś gracz Wasia z Krzyżopolu przyśle Ci pomysł i tak Ci się spodoba, że zostanie odtworzony w grze?

Siergiej: Nie. Nie, nigdy. Przepraszam, że was rozczarowałem, Wasia, ale zazwyczaj te listy są dostarczane ludziom, którzy czytają je na kilka minut śmiechu, ale nigdy nie przeradzają się w jakieś wcielenie, bo jeden dzień pracy w studio to ogromne sumy, które wynoszą dziesiątki i setki tysięcy dolarów. Oznacza to, że nawet jeden dzień pracy w studiu, który poświęci się na wykonanie cudzego projektu, a nie własnego, to dużo pieniędzy. Niestety tak jest. Jeśli chcesz stworzyć własną grę, to róbcie ją sami, róbcie ją na GameJam'ach, znajdziecie tam ludzi o podobnych poglądach, jest ich bardzo dużo. Jest wiele ludzi, którzy chcą zająć się tworzeniem gier, wiedzą nawet, jak robić wiele rzeczy i mogą pracować za darmo. Istnieje wiele możliwości, jeśli naprawdę chcesz stworzyć swoją grę, a nie tylko "Napisałem dokument, proszę, przeczytajcie go". Powiedziałem już, że trzeba zacząć wcześnie i dużo pracować, tworzenie gry to bardzo, bardzo trudny proces, dużo pracy, zwykle dużo ludzi i dużo potu, krwi i łez. Jeśli chcecie iść tą drogą, proszę idźcie, a będziemy mieli więcej gier, dobrych, niezbyt dobrych, będzie ich więcej i czegoś się nauczycie. Jeśli właśnie napisałeś dokument i wysłałeś go komuś, wynik będzie zerowy, gwarantuję.

 

Tłumaczenie z ukraińskiego na rosyjski: AziatkaVictor | Źródło: [KLIK]

 

Wywiad na YT:

Spoiler

 

 

  • Dodatnia 1
Link to post
Share on other sites

Ciekawe ile będzie kosztować i jakie wymagania będzie mieć. Bo kurczę ja teraz kompa sobie składam a wiadomo jak jest teraz z kartami graficznymi dlatego składam PC z takim prockiem który będzie mieć dobrą zintegrowaną kartę graficzną bo nie mam ochoty wydawać ponad 1000 zł na takiego GTX 1050. Na następne wakacje chce se dokupić karte graficzną ale teraz problem w tym ile będzie S.T.A.L.K.E.R 2 kosztować a pewnie nie tani będzie. Ale szczerze mówiąc naprawdę fajnie wygląda no i myślę że będzie też dało się go modować.

 

Link to post
Share on other sites

Join the conversation

You can post now and register later. If you have an account, sign in now to post with your account.
Note: Your post will require moderator approval before it will be visible.

Guest
Reply to this topic...

×   Pasted as rich text.   Paste as plain text instead

  Only 75 emoji are allowed.

×   Your link has been automatically embedded.   Display as a link instead

×   Your previous content has been restored.   Clear editor

×   You cannot paste images directly. Upload or insert images from URL.

×
×
  • Create New...

Important Information

By using this site, you agree to our Terms of Use.

Comunity