baradiel Opublikowano 12 Grudnia 2013 Zgłoś Udostępnij Opublikowano 12 Grudnia 2013 Wiatm sznownych formowiczów i moderów. Pytanie jak w temacie.Próbowałem instalować najpierw apokalipsę, później aa2, niestety bez powodzenia, również w odworotnej kolejności, oczywiście po uprzedniej reinstalacji soc.Gra nie uruchamia się wcale (3 bugtrapy) lub uruchanmia się i wychodzi do pulpitu po rozpoczęciu nowej gry bez informacji bugtrap. Czy połączenie tych modów jest wogóle możliwe? Apokalipsa jest dla soc v1.4, aa2 dla v1.6. Jeżeli nie jest możliwe to czy jest jakaś podobna modyfikacja graficzna dla soc która nie będzie się gryzła z Apokalipsą? Pozdrawiam Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
The Emperor Opublikowano 12 Grudnia 2013 Zgłoś Udostępnij Opublikowano 12 Grudnia 2013 Dla dobrego moddera - oczywiście istnieje taka możliwość, wymagająca konieczności adaptacji moda AA2 pod wersję 1.0004 - jako wstępu do całości. Problem leży w wersji pod którą wydano AA2, twórca sam ograniczył możliwości łatwego dostosowania moda, ponieważ wydał go pod patch'a 1.0006. Nie od dziś wiadomo, że większość modów tworzona jest pod wersję patcha 1.0004. Gdybym miał użyć kryteriów porównawczych sportowych dziennikarzy, powiedziałbym że to "strzał na własną bramkę" - taka jest moja opinia o wersji wydania AA2.Mod Apokalipsa został wydany pod patcha 1.0004, zatem konflikt plików jest nieunikniony. Logicznie rzecz rozpatrując - zawsze dostosowujesz moda o mniejszej ilości plików pod wersję większą. Nie kierujesz się "wagą" moda, ponieważ mody mające poprawiać grafikę często zawierają dużo tekstur - i to jest przyczyną ich rozmiaru. Myślę, że kwestią czasu jest adaptacja AA2 pod 1.0004, ale nie oczekiwałbym szybkiego wydania wspomnianej wersji. Dodatkowo sprawę komplikuje fakt implementacji w modzie Atmosfear'a by CrommCruac oraz - jak ukazuje poniższy screen, moda umożliwiającego szukanie artefaktów z detektorem na wzór z CoP'a. Pozostałych zmian nie widziałem. Jeśli masz dużo cierpliwości połączonej z konsekwencją oraz wiedzę o modyfikowaniu Stalkera - możesz spróbować samemu. Wpierw zacznij od analizy plików zawartych w patch'u 1.0006. Po wypakowaniu struktury .exe patcha, używając przykładowego programu - Universal Extractor - zyskujesz dostęp do pliku gamedata.dbd (nie musisz instalować patcha!). Ów plik następnie wypakowujesz stosując ten unpacker. Najlepiej stworzyć folder gamedata i tam przenieść całą jego zawartość. Mając pliki z wersji 1.0006 - musisz odnaleźć je w AA2 a następnie - robiąc ich kopię - porównać z plikami które zawiera mod Apokalipsa. Do wyszukiwania różnic w plikach możesz użyć programu WinMerge bądź Araxis Merge (jeśli masz możliwość). Robisz spis folderów - przenosząc metodycznie plik za plikiem, sprawdzając rezultat min. 1 raz/zawartość folderu (podfolderu). Najwięcej komplikacji mogą sprawić skrypty i próba ich adaptacji pod wersję moda Apokalipsa. To co napisałem to tylko skromny wstęp do czekającej Cię pracy, ponieważ nie mam na dysku AA2 - nie znam struktury moda i nie powiem Ci dokładnie co wymaga adaptacji. Pliki mają wiele wewnętrznych powiązań wynikających ze zdefiniowanych funkcji skryptów (pliki .script) oraz configów (pliki .ltx, .xml), niewykluczona jest modyfikacja pliku particles.xr (tutorial) i zapewne shader'ów, ale w tym momencie teoretyzuję z uwagi na brak obu modyfikacji na dysku. Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
baradiel Opublikowano 12 Grudnia 2013 Autor Zgłoś Udostępnij Opublikowano 12 Grudnia 2013 (edytowane) Dla dobrego moddera - oczywiście istnieje taka możliwość...Dziękuję bardzo za informacje. Niestety poziom komplikacji adaptacji aa2 do wersji 1.4 zdecydowanie przekracza moje możliwości. A może kolega The Emperor zna jakąś inną modyfikację graficzną która pójdzie na soc 1.4 i nie pogryzie się z Apokalipsą? Uwagi moderatora: Cytując post nie kopiujemy całej wypowiedzi - nie ma sensu dublować posta w ten sposób - The Emperor Edytowane 12 Grudnia 2013 przez The Emperor Nie cytujemy całych wypowiedzi - The Emperor Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
The Emperor Opublikowano 12 Grudnia 2013 Zgłoś Udostępnij Opublikowano 12 Grudnia 2013 Niestety nie znam żadnej modyfikacji graficznej pod Zaurus'owską Apokalipsę. Zapytaj w tym temacie. Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
Garand1939 Opublikowano 12 Grudnia 2013 Zgłoś Udostępnij Opublikowano 12 Grudnia 2013 @Baradiel Zawsze możesz przerzucić do Apokalipsy wybrane elementy AA2: folder Textures (bez podfolderu Ui), Shaders. Jeżeli chodzi o wygląd lokalizacji możesz skopiować Levels (ale nie wiem czy nie będzie problemu, ponieważ dodane elementy mogą powodować kłopoty ze spawnem postaci z Apokalipsy). Jeżeli chcesz, także zmienioną pogodę to prawdopodobnie skopiuj z Cofing folder Weathers oraz ze Scripts plik level_weathers. Niesety nie jestem pewny, co do pogody, ponieważ nie posiadam AA2 na dysku i jej ustawienia mogą być gdzie indziej. Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
baradiel Opublikowano 13 Grudnia 2013 Autor Zgłoś Udostępnij Opublikowano 13 Grudnia 2013 Witam Panów! Uff jak poczytałem powyższy dialog to doszedłem do wniosku że wiem o modach jeszcze mniej niż myślałem :(Ale do rzeczy: Apokalipsa pobrana oczywiście z tąd:http://stalkerteam.pl/topic/2222-stalker-apokalipsa-mod-by-zaurus/#entry22337 a AA2 pobrana z moddb, najnowsz wersja. Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
vandr Opublikowano 13 Grudnia 2013 Zgłoś Udostępnij Opublikowano 13 Grudnia 2013 Baradiel, otwórz sobie gamedatę AA2 i Apokalipsy po czym wykonaj poniższe kroki. 1. Przerzuć z AA2 cały folder Levels do gamedaty Apokalipsy.2. To samo zrób z całym folderem Textures oprócz UI oraz INTRO oraz bez pliku tekstowego textures.ltx3. Analogicznie folder Sounds4. Z gamedata/scripts przenieś level_weathers5. Następnie cały folder config/weathers6. Plik particles.xr oraz lanims.xr U mnie działa bez problemu. Nie testowałem zbyt długo, ale nie powinno być problemów. 3 Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
Rekomendowane odpowiedzi