Skocz do zawartości

Zbiór tajemnic Zony / Wycięta Zawartość


arek

Rekomendowane odpowiedzi

@A6AKAH Dzięki. Dla tych których interesuje ta wzmianka:

Spoiler

Główny skład czeka na grupę gracza (lub jego samego) na korytarzu, gdy idzie do sali, inny kaznodzieja wychodzi z grupy i zwraca się do gracza (Włóczęgi, jeśli jest z graczem) i mówi, że Włóczęga to właściwie Charon.

 

  • Dodatnia 2
Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

3 drobiazgi z "Czystego Nieba".

1. Wczesna nazwa gry - S.T.A.L.K.E.R. Anarchy Cell

2. Poligon. Niewielka lokacja w formie poligonu taktycznego, planowana w "Czystym Niebie" jako teren mini-gry oferowanej przez "Wolność". Miała ona przylegać do "Doliny Mroku" (lub być jej częścią) i pełnić funkcję analogiczną do Areny w "Cieniu Czarnobyla".

źródło: https://stalker-ru.gamepedia.com/Полигон

Poligon można zobaczyć np. w modzie "Anomalia Przestrzenna" (pierwsza lokacja gry).

3. Przywódcy Wolności (Czechow) i Powinności (Kryłow) noszą nazwiska znanych pisarzy rosyjskich.

  • Dodatnia 2
Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

  • 5 miesięcy temu...

Czy wiedzieliście że w Stalker Cień Czarnobyla można zestrzelić helikopter ? 

Ja zestrzeliłem dzięki spawnerowi i przeróbce balistyki i statystyk AS VAŁ 

Zestrzelony helikopter nie wygląda tak ładnie i widać że jest niedopracowane  

Daje screena

ss_klient_08-23-18_15-07-11_(l01_escape).jpg

Czy kiedyś się zastanawialiście co znajduje się za zakrwawioną bramą w barze ? 

 

 

 

 

Otóż bardzo dziwne miasto i równiny i cud że budynki i podłoże mają detekcje kolizji

ss_klient_08-24-18_10-18-34_(l05_bar).jpg

ss_klient_08-24-18_10-18-44_(l05_bar).jpg

ss_klient_08-24-18_10-19-22_(l05_bar).jpg

ss_klient_08-24-18_10-19-29_(l05_bar).jpg

Edytowane przez Leniwa Buła
  • Dodatnia 2
Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

  • 1 rok później...

Martwe Miasto 2008 (Zew Prypeci).

The_Wall_3.jpg?version=d0dd8e4287bdf128d

Pomysł na tę lokację pojawił się prawdopodobnie po wyprawie ekipy GSC do Prypeci w kwietniu 2008, podczas której zbierano materiały do nowej gry. Autorem był lider projektu ZP - Anton Bolszakow, który poprosił kierownika artystycznego Ilię Tołmaczowa o stworzenie concept-artów lokacji.
  Miało to być małe, odizolowane i silnie strzeżone miasteczko, którego mieszkańcy uczestniczyli w pewnym eksperymencie socjologicznym. (Ilia Tołmaczow)

Deadcity_2.jpg?version=407c460a5209d8f85

Niewielka lokacja miała zawierać miasteczko otoczone wysokim murem, jak również mały przysiółek i posterunek kontrolny przy wjeździe do miasteczka. Jako część zabudowy planowano wykorzystać obiekty znajdujące się we wschodniej części Prypeci. Ponadto w kilku punktach miasta miały znaleźć się podpory/słupy dla kabli zasilających (najprawdopodobniej) psi-emiter, a na centralnym placu - konstrukcja z anteną satelitarną.

Deadcity_3.jpg?version=1adb54f427e954e97


Tołmaczow wykonał concept-arty latem 2008, jednak wkrótce pomysł porzucono (podobnie jak pierwszą wersję Okolic "Jupitera") w związku ze zmianą koncepcji gry.

ŹRÓDŁO: https://stalker-ru.gamepedia.com/Мёртвый_город_(2008)

  • Dodatnia 6
Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

  • 2 miesiące temu...

Myślałem, że jakieś ciekawe miejsca a gościu pokazuje co jest za "obrębem" mapy. A tam niedokończone obiekty, dziury w teksturach albo "platformy terenu" najpewniej baboki zapomniane podczas budowy mapy

Takich miejsc to każdy kto grał w solianki czy opki to by mógł dziesiątki pokazać :D

  • Dodatnia 1
Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

  • 4 miesiące temu...

Kilka faktów dotyczących uniwersum stalekra:

1. Nad terenem zony nie mogą latać żadne samoloty, oraz nawet satelity, ponieważ interferencja jest tak silna że spontanicznie spadają ( wyjątkiem są maszyny które latają na niskiej wysokości, tyle że wtedy zagrożeniem dla nich są anomalie które mogą doprowadzić do ich uszkodzenia, tak jak to było w operacji "tor wodny", w CoP )

 

2. Na terenie zony ( a przynajmniej napewno w centrum ) nie można detonować silniejszych materiałów wybuchowych, takich jak np bomba atomowa gdyż wybuch spowodowałby katastrofe na cały kontynent

 

3. Przedstawiciel świadomości Z w SoC próbował okłamać Strieloka aby ten do nich dołączył gdyż ten był jedynym stalkerem któremu udało się do nich dotrzeć, posiadał dużą wiedze oraz odkrył po części ich sekret. 

Świadomość Z to część członków "Grupy", którzy w rzeczywistości chcą przejąć władze nad światem poprzez pole noosfery, a nie jak to wtedy jeden z ich członków przedstawił iż chcą naprawić swoje błędy dla dobra ludzkości

 

4. Limańsk powstał jeszcze przed 1960 rokiem i został stworzony dla naukowców pracujących nad kontrolą umysłu.

W jednym z budynków znajduje się coś na wzór kabiny teleportacyjnej

 

5. Po 1991 26 grudnia ZSSR upada, tym samym zaprzestają finansowanie projektów naukowych. "Grupa" chcąca pracować dalej nad swoimi badaniami pozostaje w zonie i wykonuje je na własną ręke bez wiedzy władzy

 

6. W całej historii zony wiadomo tylko o jednym przypadku złapania do niewoli członka monolitu, które zakończyło się jego samobojstwem, zanim wyciągnięto od niego jakiekolwiek informacje. 

Monolitowiec wziął rozpęd i uderzył głową w ściane. Można stwierdzić ze monolitowcy w przypadku pojmania są zaprojektowani tak aby popełniali samobójstwo, w celu zabezpieczenia informacji które posiadają

 

7. Od instytutu w agropromie do labolatorium X-16 dzieli godzina jazdy samochodem

 

8. Przywódca bandytów Dzik w SoC występuje jako barman bandytów w StCS na wysypisku ( ma pare kg mniej )

 

9. Mam osobistą teorie dotyczącą Szramy: 

Najemnik Szrama jest wytworem "Grupy", coś na wzór super żołnierza ( to by tłumaczyło odporność na emisje [ członkowie monolitu posiadają taką samą zdolność ] oraz brak odczuwania głodu ) i zaprojektowany w konkretnym celu ( on sam nie miał o tym pojęcia, nie był tego świadomy )

"Grupa" stworzyła go do celu likwidacji najwiekszych dla nich zagrożeń, tzn czystego nieba oraz grupy striełoka. 

Prawdopodobnie "Grupa" wiedziała że gdzieś na bagnach działa czyste niebo które w swojej frakcji zawiera 3 byłych członków "Grupy". Sami tej bazy nie zaatakowali, bo musieli by wysłać konkretną armie monolitu, która musiałaby przebić się przez cała Zone, co byłoby nie możliwe +zostawili by swoje tereny z mała ilością ochrony. 

Szrama musiał wkręcić się w cały konflikt oraz zdobyć ich zaufanie. Szrama zabił Kła, oraz za jego sprawą czyste niebo wyszło z ukrycia i ruszyło w natarciu na elektrownie, w celu zabiciu Strieloka, stalkera który był bliski od odkrycia sekretu "Grupy". 

Dzięki temu mieli dwie pieczenie na jednym ogniu, wpadli w pułapke, "Grupa" wywołała emisje i pozbyła się 2 największych dla siebie zagrożeń ( a przynajmniej tak im się wydawało, bo Strielok przeżył ) 

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Bugi i sekrety w Czystym Niebie:

Spoiler

 

W Cieniu Czarnobyla:

Spoiler

 

A tutaj build 2205:

Spoiler

 

Tutaj trochę o Szramie:

Spoiler

 

Fakty o legendarnym najemniku Szramie (ŹRÓDŁO):

Spoiler
  • Szrama ma zdumiewające szaro-białe oczy, krótki biały zarost i długą twarz. Brak pigmentu barwiącego oznacza, że najemnik jest albinosem.
  • Jego ekwipunek jest podobny do wyposażenia stalkera, który uratował Striełoka, a także używa Wintara i skórzanego płaszcza, wykonanego tylko z czarnej skóry.
  • Jak widać w początkowym filmiku, ulubioną bronią Szramy, zanim wpadł w Emisję, był najprawdopodobniejWintar. Oprócz tego nosił także brązowy płaszcz.
  • Wintar, który Szrama zgubił, leży w północnej części Bagien (gdzie przejścia na Agroprom), niedaleko wagonów kolejowych.
  • Dziwne jest to, że patrolujący oddział stalkerów frakcji Czyste Niebo, który uratował Szramę, nie zauważył i nie podniósł jego Wintara razem z najemnikiem.
  • Możliwe, że Szrama leżał nieprzytomny w innym miejscu, a jego Wintar, prawdopodobnie zgubił podczas biegu z paniki przed Emisją. Może być tak również dlatego, że czystoniebowcy nie mieli czasu szukać jego broni, głównie z powodu ciągłych ataków Renegatów i mutantów.
  • Szrama ma 40 lat, chociaż niektórzy stalkerzy nazywają go staruszkiem. Jednak profesor Sacharow opisuje go jako młodego człowieka, gdy wywołuje Lewszę.
  • Szramę przez całą grę nikt nie nazywa po przezwisku, oprócz najemnika Leszego — wszyscy pozostali nazywają go «Najemnikiem».
  • Profesor Kałańcza twierdzi, że Szrama „przeciwstawia się prawom nauki”, będąc w stanie przetrwać dwie emisje bez żadnej ochrony.
  • Możliwe, że Szrama został wspomniany w „S.T.A.L.K.E.R.: Cień Czarnobyla” w jednym z wiadomości Ducha do Striełoka. Także Szramę wspomniano w „S.T.A.L.K.E.R.: Zew Prypeci” w notatce Striełoka do Ducha.
  • W społeczności S.T.A.L.K.E.R. pojawiły się przypuszczenia, że Charon to Szrama, ale z wypranymi mózgami, schwytany przez Monolitowców po nieudanej próbie neutralizacji Striełoka przez Czyste Niebo. Jak wiadomo, Charon to jedynym stalker w „S.T.A.L.K.E.R.: Cień Czarnobyla”, który ma Wintara, który był bronią-"wizytówką” Szramy. Jednakże nie ma dowodów na poparcie tego, ani nie ma wzmianki o tym, że Szrama przeżył, lub dołączył do Monolitu. Należy również pamiętać, że gra „S.T.A.L.K.E.R .: Shadow of Chernobyl” została wydana wcześniej niż prequel „Czyste Niebo”. Wiedy twórcy nie myśleli o Szramie i jego losie.
  • Całkiem dziwne, ale w oryginalnym „S.T.A.L.K.E.R.: Czyste Niebo” jest tylko jeden model Szramy z jego twarzą - jest to kurtka nowicjusza.
  • Podczas gry Szrama nie odczuwa głodu. Powód, dla którego tak się dzieje, jest nieznany (możliwe, że są to wszystkie konsekwencje emisji, które jego wzmacniają, ale istnieje też prostszy powód - błąd twórców).
  • Według dyrektora artystycznego GSC Game World, Ilyi Tolmacheva, prototypem Szramy był aktor Alexander Kajdanowski, który grał rolę stalker w filmie o tej samej nazwie.
  • W dokumentach projektowych główny bohater nazywał się nie inaczej jak Messer. Jeszcze jeden fakt - Messerem był również nazywany Naznaczony na wczesnych etapach tworzenia fabuły.
  • Messer to przedpremierowa wersja Szramy. Szrama na twarzy jest wyraźnie widoczna, co później nadało postaci nowe imię, a także pojawiło się w opisie zabójcy Kła.
  • У Андрея Левицкого, автора литературной серии S.T.A.L.K.E.R. и сценариста «S.T.A.L.K.E.R.: Чистое Небо», в произведениях встречается персонаж, внешне похожий на Шрама и обладающий историей как у наёмника из старого варианта сюжета ЧН. Многие идеи, не попавшие в приквел, нашли своё место в его произведениях. U Andreja Lewickiego, autora serii literackiej S.T.A.L.K.E.R. oraz scenarzysty „S.T.A.L.K.E.R.: Czyste niebo”, w dziełach występuje postać, która wygląda jak Szrama i ma historię przypominającą najemnika ze starej wersji fabuły CN. Wiele pomysłów, które nie wpadły w prequel, znalazło swoje miejsce w jego dziełach.
  • Zgodnie z fabułą z 2007 r., emisje tworzą kopie Szramy. Oryginał znajdują stalkerzy z Czystego Nieba na Bagnach, a duplikat rzucony jest na drugi koniec Zony. Szrama z jego duplikatem mieli się spotkać w Podziemiach Prypeci, które zostały wycięte z ostatecznej wersji gry.

Zabójcą Kła mógł być inny najemnik — Wilczarz. Odnośnie Szramy to mógł zostać zombifikowany przez Świadomość-Z, jak Striełok, a mógł zginąć, jeśli jego układ nerwowy nie wytrzymał emisji.

Prototypem Szramy jest aktor Aleksandr Leonidowicz Kajdanowski (1946—1995), który występował w filmie Andrzeja Arseniewicza Tarkowskiego (1932—1986) Stalker z 1980 roku.

Кто такой сталкер. Книга Стругацких, фильм Тарковского и игра ...

 

  • Dodatnia 6
Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

  • 3 miesiące temu...

W Zewie Prypeci większość postaci, który popełnili samobójstwo to:

Spoiler

7TSEEuE9bNM.jpg

W barze Powinności na Agropromie w CN występuje postać z nazwą Lis Bandikut (Лис Бандикут), co jest odniesieniem do serii gier:

Spoiler

C_6w_8PAKW0.jpg

Plaża na "Szmaragdowym" na Zatonie zmodelowana została z prawdziwej plaży na terytorium Czarnobylskiej Strefy:

Spoiler

2L4czgQrS2E.jpg

Diegtiarow - jedyny stalker, do którego bandyci nie są wrodzy:

Spoiler

BltBMUKq0GE.jpg

Występuje specjalna wersja gry Stalker Zew Prypeci, potrzebująca zainstalowanej gry Stalker Cień Czarnobyla lub Stalker Czyste Niebo.

Spoiler

3tV5uLkyXf0.jpg

 

  • Dodatnia 4
Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Czy mają sens litery GSC w nazwie zespołu, który zrobił Stalkera?:

Spoiler

B.: Tak, to inicjały dyrektora zespołu.

CEAu_29AAak.jpg

Broń wypadająca z rąk ranionego NPC ma zerowe popsucie:

Spoiler

zEl-NVBoA7I.jpg

Tylko w Cieniu Czarnobyla i Czystym Niebie występują wojskowi dezerterzy:

Spoiler

AA4B0sGjzTU.jpg

Na lokacji Prypeć można zobaczyć domy za sowieckich czasów, który nigdy nie występowali na terytorium prawdziwej Prypeci. Nie odpowiada rzeczywistości ze zrozumiałych przyczyn i wysokości pięciopiętrowców - tak, po porównaniu mapy Prypeci z Cienia Czarnobyla i z Zewu Prypeci ma miejsce jawna niezgodność długości alei, prowadzących do Pałacu Kultury "Energetyk", również jak i pod względem gęstości zabudowy, co jest ewidentnie związane z ograniczeniami silnika na moment tworzenia lokacji.:

Spoiler

xKdmnbCGFv4.jpg

We wszystkich cut-scenach i animacjach śmierci, Diegtiarow jest pokazywany z odkrytą głową, nawet z założonymi pancerzami, gdzie hełm jest wbudowany (np. egzoszkielet, SEVA):

Spoiler

_uF77Ahxk7M.jpg

 

  • Super 1
  • Dodatnia 2
Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

  • 2 tygodnie później...

W CCz i CN wszyscy powinnościowcy mają przezwiska (oprócz niektórych kluczowych postaci), jednakże w ZP przezwisko jest tylko u Morgana.

Spoiler

tG2TUnccEUo.jpg

Drzazga - jedyna postać w serii, której można zaproponować nie tylko apteczkę, ale również "zaprowadzenie do medyka":

Spoiler

Rnm5NaYOYnI.jpg

Diegtiarow przed ewakuacją został mianowany dowodzącym operacją Tor Wodny:

Spoiler

uL_HxSciEzg.jpg

Wszystkie bronie w grach Cień Czarnobyla, Czyste Niebo i Zew Prypeci mają zmienione nazwy z powodu problemów z prawami autorskimi:

Spoiler

Q8iXEF1C8eQ.jpg

NPC, grający Diegtiarowa w cut-scenach, techniczne należy do naukowców:

Spoiler

OgswL5xD2mU.jpg

 

  • Dodatnia 2
Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Dołącz do dyskusji

Możesz dodać zawartość już teraz a zarejestrować się później. Jeśli posiadasz już konto, zaloguj się aby dodać zawartość za jego pomocą.
Uwaga: Twój wpis zanim będzie widoczny, będzie wymagał zatwierdzenia moderatora.

Gość
Dodaj odpowiedź do tematu...

×   Wklejono zawartość z formatowaniem.   Usuń formatowanie

  Dozwolonych jest tylko 75 emoji.

×   Odnośnik został automatycznie osadzony.   Przywróć wyświetlanie jako odnośnik

×   Przywrócono poprzednią zawartość.   Wyczyść edytor

×   Nie możesz bezpośrednio wkleić grafiki. Dodaj lub załącz grafiki z adresu URL.

×
×
  • Dodaj nową pozycję...

Powiadomienie o plikach cookie

Korzystając z tej strony, zgadzasz się na nasze Warunki użytkowania.