Skocz do zawartości

Jak przesunąć ten napis


qwert

Rekomendowane odpowiedzi

PaintNetem musisz zrobić nowy plik dds z tłem ( nazwa pliku różna w różnych modach ) na którym umieściłeś ten napis. Napisów wklejonych PaintNetem, już po zapisaniu przesunąć się nie da.

Widać, że przy tej wielkości czcionki,  początek napisu musi zaczynać się na lufie. Możesz też dać mniejszą (inną, węższą ) czcionkę, lub zrobić napis piętrowo.  Każde piętro robi się oddzielnie.

Możesz też ten napis, zamalować kolorem pobranym z tła pędzlem, lub natryskiem, a na powstałym podkładzie zrobić nowy, o odpowiedniej wielkości. Gumki nie radzę używać, bo usuniesz też tło oryginalne.

Masz możliwość dowolnej inwencji twórczej. Zrób sobie kilka takich plików, z różną czcionka, posadowieniem napisów, kolorystyką i po kolei uruchamiaj w modzie. Dopiero wtedy widać prawidłowy efekt, gdy jeszcze jest wyświetlane menu.

Jeśli nie zrobiłeś kopii pliku przed zmianami, żaden problem. Masz go nie naruszony w paczce moda. Ale komu jak komu, to tobie ta podpowiedźjest chyba jest zbędna :wink:

Powodzenia :).

 

  • Dodatnia 1
Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Takie informacje nie robi się jako generowane, ale wiąże z ekranem startowym. Jak otworzysz plik dds, w g/t/ui z zawartością w nazwie " _main_menu " to na pewno tam znajdziesz ten napis.

Sam robiłeś ten napis, czy robił Ci go ktoś? Bo w rus modzie, na pewno go nie było i plikach script być nie mógł. W tym pliku przesuwa się napisy zmieniając wartość współrzędnych.

Napis musiał ktoś dodać, dopisując linie, a na tym to już się nie znam. Porównaj ten plik z moda rus z plikiem który masz w swojej grze i zrobiłeś z niej screena. W linii różnic będzie napis.

 

A jak jest, to moja rada nie pomoże, bo oba napisy będą widoczne jednocześnie.

 

A możesz dla ciekawości napisać, jaki to mod? Nazwy plików w modach, nie są równoznaczne.

Jeśli jest to mod do ZP, to jestem sam ciekaw lokalizacji napisów na ekranie startowym, bo też znaleźć nie mogę.

Szukam pliku dds  z tłem.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Spectrum Project: Droga we Mgle

Ten napis nie był dodany do pliku dds (nie był razem z grafiką/tłem), był on zmieniony ze S.T.A.L.K.E.R. - Zew Prypeci na Mod wersji i został przesunięty, no i jak dopisałem do niego informację o spolszczeniu to on nie zmienił swojego położenia. Zmieniłem to w scripts./ui_main_menu.script

ui_main_menu.rar

 

I chcę wiedzieć gdzie zmienić jego położenie, bo on nie jest widoczny w całości.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Wg mnie, jesteś w lini 41 odsyłany do pliku "sp_configs.ltx". Napis Ci się nie mieści, że względu na różną ilość znaków w podawaniu wersji moda i Twojego napisu.

Prowadzę teraz rozmowę z Junxem, na podobny temat. On jest dobry w te klocki. Sadzę, że jak napiszesz do niego na PW, to doradzi Ci 100razy lepiej ode mnie.

Ja w swoim modzie, jak nie dotrę do tego ekranu startowego, nazwę moda i informację o polonizacji, dam na ekran ładowania. A jego plik na pewno jest i u Ciebie.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

--/--==game_and_mod_ver==--	local _gVer = xml:InitStatic("static_version",self)	local _mVer	= xml:InitStatic("mod_version",self)	local mm	= _G.main_menu.get_main_menu()	_gVer:TextControl():SetText("X-Ray ver:"..mm:GetGSVer())		local sVer = ReadString("mod_ver","version",ini_file("sp_configs.ltx"))	local sUpd = ReadString("mod_ver","update",ini_file("sp_configs.ltx"))	local sBy  = ReadString("mod_ver","by",ini_file("sp_configs.ltx"))	_mVer:TextControl():SetText("Spolszczenie by qwert, Wersja moda: "..sVer.."")

Ja bym zerkną na "sp_configs.ltx" jest wymieniony w tej sekcji kodu i tam mogą być koordynaty. Szukaj np. "mod_ver" ale to tylko moje przypuszczenia.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Kpuc - to już drugi mod, w którym nie ma pliku ui_actor_main_menu.dds.

W modzie którym się zajmuję, (Dziennikarz ) zrobiłem swój, ale mod go nie widzi i dalej daje swój ekran startowy, który jest inny niż ten z naszej podstawki. I tu jest pytanie, gdzie on może być ukryty.

Nawet w pliku localization, wstawiłem na wzór innych modów wskazanie na niego, ale bez skutku.

Pooglądałem inne mody na ZP. Mają ten plik w textures/ui, bez żadnych innych dupereli.

U mnie, nawet w wer. rus, tytuł moda jest dopiero na ekranie logowania.

Można by było tam dać spolszczenie tytułu i inne informacje, ale chyba wiesz, że miejsca tam na to za wiele nie ma.

A zastąpienie wersji moda naszymi danymi, jak widać na przykładzie qwerta, to głęboka ingerencja w skrypty.

Masz może jakiś pomysł, na to gdzie ten nieszczęsny plik ekranu startowego mogli wsadzić? W tym modzie, pustemu plikowi actors, aby utrudnić cziterke, zrobiono dublera i przemianowano jak na mutanty i wsadzono do innych katalogów.

Mod Dziennikarz jest lekki, ściąga się błyskawicznie. Wiem, że masz w takich sprawach doświadczenie. Mógłbyś go poszukać?

Edytowane przez kondotier
Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

  • 2 lata później...
  • Meta zablokował(a) ten temat
Gość
Ten temat został zamknięty. Brak możliwości dodania odpowiedzi.
×
×
  • Dodaj nową pozycję...

Powiadomienie o plikach cookie

Korzystając z tej strony, zgadzasz się na nasze Warunki użytkowania.