Skocz do zawartości

Rekomendowane odpowiedzi

Allen    570

Witam, nowych jak i stałych użytkowników którzy jeszcze nie potrafią istotniej dla uzyskania pomocy rzeczy,  poradnik ten poświęcam tematowi wyciągania logów z plików.

 

Możecie w temacie wpisywać dodatkowe informację dotyczące logów będę starał się je dopisywać do pierwszego postu

 

Co to jest Log?

 

Log (inaczej: dziennik, plik dziennika, rejestr zdarzeń) – chronologiczny zapis zawierający informację o zdarzeniach i działaniach dotyczących systemu informatycznego, systemu komputerowego czy komputera. Log tworzony jest automatycznie przez dany program komputerowy, a sama czynność zapisywania do logu nazywana jest też logowaniem – nie należy mylić tego określenia z logowaniem w celu wykonania uwierzytelnienia.  (źródło wikipedia.org)

 

 

1. Wchodzimy w katalog odpowiedni dla każdej części gry.

 

Dla systemu Windows Vista/7/8/10:

Spoiler

Cień Czarnobyla :

 

C:/Users/Public/Documents/stalker-shoc/logs

 

Czyste Niebo :

 

C:Users/Public/Documents/STALKER-STCS/logs

 

Zew Prypeci :

 

C:Users/Public/Documents/STALKER-Zew Prypeci/logs

lub

C:\Users\Public\Documents\stalkercop\logs

 

Dla systemu Windows XP:

Spoiler

Cień Czarnobyla :

 

C:/Documents and Settings/All Users/Moje dokumenty/STALKER-SHOC*/logs

 

Czyste Niebo :

 

C:/Documents and Settings/All Users/Moje dokumenty/STALKER-STCS*/logs

 

Zew Prypeci :

 

C:Documents and Settings/All Users/Moje dokumenty/STALKER-Zew Prypeci*/logs

lub

C:Documents and Settings/All Users/Moje dokumenty/stalkercop*/logs

 

* - tutaj nazwa folderu może się różnić zależnie od języka instalatora.

Dla Lost Alpha / CoC / Reborn:

Spoiler

 

X:%sciezka_do_folderu_z_gra%/appdata/logs

 

 

1.1 Możemy także sprawdzić ściężkę zapisów logów w pliku fsgame.ltx znajdującym się w głównym katalogu gry.

Linijka : 

$app_data_root$		= true|		false|	$fs_root$|			savedata\

W tym przypadku logi znajdują się w katalogu "savedata"

 

2. Ukażą nam się plik "xray_%nazwauzytkownika%.logs" otwieramy go edytorem tekstowym

Przechwytywanie.PNG

przechodzimy na sam dół do linijki FATAL ERROR.

Spoiler

FATAL ERROR 
[error]Expression : fatal error
[error]Function : CInifile::r_section[error]File : D:prog_repositorysourcestrunkxrCoreXr_ini.cpp
[error]Line : 502
[error]Description : <no expression>
[error]Arguments : Can't open section 'bar_a2_dolg_3_squad'. Please attach [*.ini_log] file to your bug report

 

2.1 Niekiedy logi nie zawierają linijki FATAL ERROR, w takim przypadku najlepiej wkleić cały log pamiętając jednocześnie o umieszczeniu go w spoilerze.

 

  Przykładowy spoiler :
Spoiler

 

 

(Ze względów przejrzystości tematu).

3. Kopiujemy tak jak w przykładzie od linijki FATAL ERROR, do końca pliku.

4. Wklejamy w opisie naszego problemu jednocześnie tagując tak jak w przykładzie znacznikiem Code "<>".

 

Bez tytułu.jpg

Znacznik code zaznaczony czerwonym kwadratem.

5. Czekamy cierpliwie na odpowiedź ! 

Współtwórcy posta

@gawron

@kondotier
 

  • Dodatnia 11

Udostępnij tego posta


Odnośnik do posta
Udostępnij na innych stronach
gawron    2 456

Od siebie dodam jeszcze , że są  modyfikacje ,  posiadające  własne foldery z logami , które znajdują się w głównym katalogu podstawki . I tak dla  Lost Alpha będzie to appdata  , dla innych może to być userdata . Życzę wszystkim aby nieczęsto musieli zaglądać do tych folderów .

  • Dodatnia 1

Udostępnij tego posta


Odnośnik do posta
Udostępnij na innych stronach
kondotier    2 793

Nawiązując do wypowiedzi Gawrona, proponuję zapoznać się z tym tematem:

http://stalkerteam.pl/topic/418-jak-zainstalowac-kilka-gier-stalker-jednocze%C5%9Bnie/

 

Z tym, że ja proponuję, aby zamiast "save", wpisac poprostu "ZAPISY".

Wtedy pierwsza linia fsgame.ltx, wygląda tak.

$app_data_root$		= true|		false|	$fs_root$|			ZAPISY

No i nie trzeba robić całego nowego pliku, tylko w istniejącym usunąć ścieżkę do C:/ user i wpisać jak w ramce.

Tak robimy w SoC i CS.

W CoP, ścieżkę do user, musimy zamienić na ścieżkę do katalogu z modem.

$app_data_root$         = true | false |D:MODYDZIENNIKZAPISY 

Oczywiście, że każdy wpisuje swoją ścieżkę, nie z przykładu.

 

I przy modach, nie zapominamy o takiej zmianie na:

$game_data$             = true|        true|   $fs_root$|                      gamedata

Jeżeli mod, tak jak np. LA, ma już zapis w katalogu moda, ale o jakiejś niesugestywnej nazwie jak ta appdata, to tylko ją zmieniamy na "ZAPISY", lub na taką, jaka nam najbardziej odpowiada.

 

 

I rada. Stawiajcie mody zawsze na kopii podstawki! Z podstawki zróbcie świętą krowę! Unikniecie wtedy wielu problemów. Za podstawkę uznać też należy grę spatchowaną do niższych wersji.

Miłej gry po zmianach życzę.

  • Dodatnia 1

Udostępnij tego posta


Odnośnik do posta
Udostępnij na innych stronach
Allen    570

Logi w lost alpha znajdują się w innych katalogach. Jest o tym w pierwszym poście,

 

..S.T.A.L.K.E.R. - Lost Alphaappdatalogs

 

 

 

Zmieniłem pierwszy post teraz nikt nie powinien przegapić.

Udostępnij tego posta


Odnośnik do posta
Udostępnij na innych stronach
Sierioża    649

@Allen dopisz może do #1, że najprostszym sposobem sprawdzenia loga, jest otwarcie notatnika zaraz po wylocie i wklejenie zawartości schowka? A dopiero jak ten sposób zawiedzie, to można sprawdzać inaczej.

  • Dodatnia 1

Udostępnij tego posta


Odnośnik do posta
Udostępnij na innych stronach
Gość
Komentujesz jako gość. Jeśli posiadasz konto, zaloguj się.
Dodaj odpowiedź do tematu...

×   Wklejono zawartość z formatowaniem.   Usuń formatowanie

  Maksymalnie dozwolone są tylko 75 emotikony.

×   Odnośnik został osadzony automatycznie.   Wyświetlaj jako odnośnik

×   Przywrócono poprzednią zawartość.   Wyczyść edytor

×   Nie możesz bezpośrednio wkleić grafiki. Dodaj lub załącz grafiki z adresu URL.


×

Ważny komunikat

Używają strony akceptujesz regulamin Warunki użytkowania.

Społeczność