Skocz do zawartości

Rekomendowane odpowiedzi

Witam, nowych jak i stałych użytkowników którzy jeszcze nie potrafią istotniej dla uzyskania pomocy rzeczy,  poradnik ten poświęcam tematowi wyciągania logów z plików.

 

Możecie w temacie wpisywać dodatkowe informację dotyczące logów będę starał się je dopisywać do pierwszego postu

 

Co to jest Log?

 

Log (inaczej: dziennik, plik dziennika, rejestr zdarzeń) – chronologiczny zapis zawierający informację o zdarzeniach i działaniach dotyczących systemu informatycznego, systemu komputerowego czy komputera. Log tworzony jest automatycznie przez dany program komputerowy, a sama czynność zapisywania do logu nazywana jest też logowaniem – nie należy mylić tego określenia z logowaniem w celu wykonania uwierzytelnienia.  (źródło wikipedia.org)

 

 

1. Wchodzimy w katalog odpowiedni dla każdej części gry.

 

Dla systemu Windows Vista/7/8/10:

Spoiler

Cień Czarnobyla :

 

C:/Users/Public/Documents/stalker-shoc/logs

 

Czyste Niebo :

 

C:Users/Public/Documents/STALKER-STCS/logs

 

Zew Prypeci :

 

C:Users/Public/Documents/STALKER-Zew Prypeci/logs

lub

C:\Users\Public\Documents\stalkercop\logs

 

Dla systemu Windows XP:

Spoiler

Cień Czarnobyla :

 

C:/Documents and Settings/All Users/Moje dokumenty/STALKER-SHOC*/logs

 

Czyste Niebo :

 

C:/Documents and Settings/All Users/Moje dokumenty/STALKER-STCS*/logs

 

Zew Prypeci :

 

C:Documents and Settings/All Users/Moje dokumenty/STALKER-Zew Prypeci*/logs

lub

C:Documents and Settings/All Users/Moje dokumenty/stalkercop*/logs

 

* - tutaj nazwa folderu może się różnić zależnie od języka instalatora.

Dla Lost Alpha / CoC / Reborn:

Spoiler

 

X:%sciezka_do_folderu_z_gra%/appdata/logs

 

 

1.1 Możemy także sprawdzić ściężkę zapisów logów w pliku fsgame.ltx znajdującym się w głównym katalogu gry.

Linijka : 

$app_data_root$		= true|		false|	$fs_root$|			savedata\

W tym przypadku logi znajdują się w katalogu "savedata"

 

2. Ukażą nam się plik "xray_%nazwauzytkownika%.logs" otwieramy go edytorem tekstowym

Przechwytywanie.PNG

przechodzimy na sam dół do linijki FATAL ERROR.

Spoiler

FATAL ERROR 
[error]Expression : fatal error
[error]Function : CInifile::r_section[error]File : D:prog_repositorysourcestrunkxrCoreXr_ini.cpp
[error]Line : 502
[error]Description : <no expression>
[error]Arguments : Can't open section 'bar_a2_dolg_3_squad'. Please attach [*.ini_log] file to your bug report

 

2.1 Niekiedy logi nie zawierają linijki FATAL ERROR, w takim przypadku najlepiej wkleić cały log pamiętając jednocześnie o umieszczeniu go w spoilerze.

 

  Przykładowy spoiler :
Spoiler

 

 

(Ze względów przejrzystości tematu).

3. Kopiujemy tak jak w przykładzie od linijki FATAL ERROR, do końca pliku.

4. Wklejamy w opisie naszego problemu jednocześnie tagując tak jak w przykładzie znacznikiem Code "<>".

 

Bez tytułu.jpg

Znacznik code zaznaczony czerwonym kwadratem.

5. Czekamy cierpliwie na odpowiedź ! 

Współtwórcy posta

@gawron

@kondotier
 

Udostępnij tę odpowiedź


Odnośnik do odpowiedzi
Udostępnij na innych stronach

Od siebie dodam jeszcze , że są  modyfikacje ,  posiadające  własne foldery z logami , które znajdują się w głównym katalogu podstawki . I tak dla  Lost Alpha będzie to appdata  , dla innych może to być userdata . Życzę wszystkim aby nieczęsto musieli zaglądać do tych folderów .

Udostępnij tę odpowiedź


Odnośnik do odpowiedzi
Udostępnij na innych stronach

Nawiązując do wypowiedzi Gawrona, proponuję zapoznać się z tym tematem:

http://stalkerteam.pl/topic/418-jak-zainstalowac-kilka-gier-stalker-jednocze%C5%9Bnie/

 

Z tym, że ja proponuję, aby zamiast "save", wpisac poprostu "ZAPISY".

Wtedy pierwsza linia fsgame.ltx, wygląda tak.

$app_data_root$		= true|		false|	$fs_root$|			ZAPISY

No i nie trzeba robić całego nowego pliku, tylko w istniejącym usunąć ścieżkę do C:/ user i wpisać jak w ramce.

Tak robimy w SoC i CS.

W CoP, ścieżkę do user, musimy zamienić na ścieżkę do katalogu z modem.

$app_data_root$         = true | false |D:MODYDZIENNIKZAPISY 

Oczywiście, że każdy wpisuje swoją ścieżkę, nie z przykładu.

 

I przy modach, nie zapominamy o takiej zmianie na:

$game_data$             = true|        true|   $fs_root$|                      gamedata

Jeżeli mod, tak jak np. LA, ma już zapis w katalogu moda, ale o jakiejś niesugestywnej nazwie jak ta appdata, to tylko ją zmieniamy na "ZAPISY", lub na taką, jaka nam najbardziej odpowiada.

 

 

I rada. Stawiajcie mody zawsze na kopii podstawki! Z podstawki zróbcie świętą krowę! Unikniecie wtedy wielu problemów. Za podstawkę uznać też należy grę spatchowaną do niższych wersji.

Miłej gry po zmianach życzę.

Udostępnij tę odpowiedź


Odnośnik do odpowiedzi
Udostępnij na innych stronach

Logi w lost alpha znajdują się w innych katalogach. Jest o tym w pierwszym poście,

 

..S.T.A.L.K.E.R. - Lost Alphaappdatalogs

 

 

 

Zmieniłem pierwszy post teraz nikt nie powinien przegapić.

Udostępnij tę odpowiedź


Odnośnik do odpowiedzi
Udostępnij na innych stronach

@Allen dopisz może do #1, że najprostszym sposobem sprawdzenia loga, jest otwarcie notatnika zaraz po wylocie i wklejenie zawartości schowka? A dopiero jak ten sposób zawiedzie, to można sprawdzać inaczej.

Udostępnij tę odpowiedź


Odnośnik do odpowiedzi
Udostępnij na innych stronach

Jeśli chcesz dodać odpowiedź, zaloguj się lub zarejestruj nowe konto

Jedynie zarejestrowani użytkownicy mogą komentować zawartość tej strony.

Zarejestruj nowe konto

Załóż nowe konto. To bardzo proste!

Zarejestruj się

Zaloguj się

Posiadasz już konto? Zaloguj się poniżej.

Zaloguj się

×

Powiadomienie o plikach cookie

Używają strony akceptujesz regulamin Warunki użytkowania.

Społeczność
Discord