Skocz do zawartości
Koma

Samodzielne Repacki wszystkich gier serii S.T.A.L.K.E.R.

Rekomendowane odpowiedzi

Siemanko. Pozwólcie, że zgodnie z wcześniejszą obietnicą zademonstruję wam moje własne repozytorium z własnoręcznie robionymi Repackami. Oryginalnie były robione dla /sg/, ale nie widzę problemu żeby się nimi podzielić z wami.
 
 
A więc, oto kompletnie samodzielne Repacki trzech gier z serii S.T.A.L.K.E.R., w osobnych folderach na język - A dzielenie na język ma powód - Rosyjska wersja Cienia korzysta z innej metody pakowania plików .db i inaczej przerobionego silnika w przeciwieństwie do angielskiej wersji "Worldwide", i to z tą rosyjską podstawką będzie działać większość modów - sam polecam.
 
OPIS REPOZYTORIUM
 
Foldery:
- "1. Repacks" - Główna atrakcja mojego repozytorium - wewnątrz katalogu znajdują się dwa foldery, "English" oraz "Russian", czyli macie wybór języka już przed ściągnięciem. Osobiście polecam te z folderu Russian, bo to z nimi działa najwięcej modów.
- "2. Localizations" - Katalog zawierający cztery foldery, a w każdym są pliki tekstowe i dźwiękowe dla wszystkich trzech gier. Foldery nazywają się "English", "Polish", "Russian" oraz "Ukrainian", czyli foldery zawierające tekst i dubbing po kolei - po angielsku, polsku (czyli rosyjsku z nałożonym lektorem Mirosława Utty), rosyjsku i ukraińsku.
- "3. Utilities" - Wielki stos bardzo użytecznych narzędzi do moddingu. Zawiera również patche deweloperskie (nie wymagają klucza) z ery GameSpy do wszystkich trzech gier, zanim zostały one dokumentnie spaprane przez GoG i Steama z "poprawkami" które na siłę wymuszają V-Sync, oraz psują kompatybilność z modami. (użytkownicy Steama wiedzą o co chodzi - Complete nie daje się uruchomić)
- "4. Leaks" - Różne wycieki tego, co było związane z tworzeniem S.T.A.L.K.E.R.a - W folderze jak na ten moment są trzy pliki - Pełny wyciek kodu Zewu Prypeci, częściowy wyciek kodu X-Ray 2.0 oraz wyciek deweloperskiego builda Metro 2033.
- "5. Dark Ambient" - Gigantyczny (ponad 23GB) zbiór klimatycznej muzyki typu Dark Ambient i Drone, który może być wykorzystany jako ścieżki dźwiękowe do poziomów, żeby były puszczane w tle i tworzyły klimat - czyli ambienty. Wszystko jest już skonwertowane do formatu stereo OGG VBR 7.5 @ 44100Hz co poprawnie otagowane zapewnia maksymalną kompatybilność z Czystym Niebem i Zewem Prypeci. Cień Czarnobyla niestety nie wspiera plików stereo, trzeba muzykę dzielić osobno na pojedyncze kanały z suffixami "_l" dla lewego kanału stereo i "_r" dla prawego kanału stereo.
 
Podstawowe cechy Repacków:
- Folder "gamedata" włączony - można śmiało wstawiać mody bez żadnego cackania się z innymi rzeczami;
- Zapisy gry i opcje graficzne są przechowywane w katalogu z grą, w folderze "savedata" - można grać zawsze i wszędzie, nawet z pendrajwa;
- Do każdego Repacka dołączony został folder "addons", czyli bardzo ciekawe dodatki i małe mody do gry - razem z programem służącym do wypakowania plików .db;
- Podmienione ekrany powitalne we wszystkich repackach i wersjach; (Porównanie starych ekranów Repacków z obecnymi)
- Trzy wersje Cienia Czarnobyla w jednej paczce. Standardowo po wypakowaniu i uruchomieniu jest wersja 1.0006, ale w archiwum z grą, w folderze "patches" są wypakowane łatki do 1.0004, 1.0005 i spowrotem do 1.0006
 
INSTALACJA
 
Proste jak budowa cepa - Ściągnij sobie jakiegokolwiek Repacka, wypakuj zawartość archiwum 7zipem albo WinRARem TYLKO 7-ZIPEM inaczej będą różne głupie babole, tam, gdzie ci się żywnie podoba, (byle nie w "Program Files" w dysku C, najlepiej gdzieś indziej, w folderze użytkownika albo innym dysku) w przypadku chęci zagrania w Cienia Czarnobyla w wersji niższej od 1.0006 załataj grę tym co chcesz z folderu "patches" i uruchom grę z "XR_3DA.exe" w folderze "bin" w przypadku Cienia albo "launcher.exe" w przypadku Czystego Nieba i Zewu Prypeci.
 
LINK DO REPOZYTORIUM
 
https://mega.co.nz/#F!V5hBzKab!wF7fgX6m5Tq29B_m5EX69g
 
NAJCZĘŚCIEJ ZADAWANE PYTANIA (tak naprawdę tych pytań nie zadał jeszcze nikt, ale co mi tam)
 
Q: Pisałeś o "łataniu" gry rzeczami z folderu "patches", jak mam to zrobić?
A: Sprawa wygląda następująco: Katalog z grą ma ten folder "patches" i gdy go otworzysz, to masz foldery o nazwie 1.0004, 1.0005 oraz 1.0006. Wchodzisz do jednego z tych folderów, zaznaczasz całą jego zawartość myszką albo wygodniej kombinacją klawiszy Ctrl+A, wciskasz mychą albo w menu "Kopiuj" albo Ctrl+C, wracasz spowrotem do folderu z grą i wklejasz tam wszystko z tego folderu, i potwierdzasz podmianę wszystkich plików, I masz teraz Cień Czarnobyla załatany do tej wersji jakiej chciałeś.
 
Q: Jak korzystać z FoV Switchera?
A: Wchodzisz do folderu z FoV Switcherem, uruchamiasz skrypt "fov_switch.cmd", wybierasz wartość pola widzenia razem z wersją gry, wbijasz numerek przydzielony do tego czego chcesz, wciskasz enter, idziesz do folderu "bin" z folderu z FoV Switcherem i przenosisz stąd plik "xrGame.dll" do folderu "bin" w katalogu z grą, wklejasz go, potwierdzasz podmianę plików i git.
 
Q: Ściągnąłem sobie jedną z lokalizacji z folderu "Localizations" w twoim repozytorium. Jak mam to ustawić?
A: Wpierw trzeba wypakować zawartość archiwum z lokalizacją, czy to są pliki dźwiękowe czy tekstowe jest to zupełnie nieważne - będzie działać tak czy inaczej. No to masz teraz folder z wypakowaną zawartością archiwum, a tam jest folder "gamedata" - przenieś ten folder do katalogu z grą, jeśli cię o to poprosi to zatwierdź przeniesienie/podmianę plików i to wszystko. Teraz będziesz mógł grać z wybranymi przez ciebie napisami / udźwiękowieniem.
 
Q: Czy Repacki mogą utrudnić instalację modów?
A: W żadnym razie. Do tych repacków instaluje się mody zupełnie tak samo jak do standardowych gier.
 
Q: Czy można robić nieskończone kopie zapasowe tych Repacków, żeby można było je testować z różnymi modami?
A: TAK!!!
 
Wszelkie inne pytania są mile widziane.
 
Dziękuję za uwagę.

  • Like 1
  • Dodatnia 21

Udostępnij tę odpowiedź


Odnośnik do odpowiedzi
Udostępnij na innych stronach

Jeszcze raz piękne dzięki za danie nam możliwości zagrania w mody działające tylko i wyłącznie na rus podstawkach.

Ale mam prośbę, związaną z uruchamianiem podstawki ze skrótu, robionego od silnika. Czy mógłbyś zobaczyć, dlaczego przy modzie OGSE, nie działa zrobiony przez niego skrót do OGSE_Configurator'a.

Jest to istotne stąd, że nie można wykorzystać opcji zmian w modzie.

Mod dezaktualizuje bin podstawki, robi swój, ze swoim silnikiem. Może to jest przyczyna?

Ale skrót zrobiony od nowego silnika, uruchamia moda. Ciekawe.

Udostępnij tę odpowiedź


Odnośnik do odpowiedzi
Udostępnij na innych stronach

U mnie mod też hula, ale bez Configuratora. Od samodzielnie zrobionego skrótu do silnika. Cziterka z udźwigiem może być jednak wykonania w pliku system i actors. Ale akurat ta cziterka, jest najmniej potrzebna.

Trudno mi powiedzieć co tracimy, skoro Configuratora na oczy nie widziałem.

 

jurek48 - jakie zmiany robiłeś? Napisz o tym, bo na pewno przyda się tym, co będą grali na spolszczeniu.

 

Koma - konkretnie, który to folder trzeba przenieść do Moje dokumenty? I do którego jego podkatalogu? Tylko że, nie po to robiłem zapisy w modzie, żeby teraz znowu wpuszczać je do katalogu systemowego.

 

 

Pytanie do obu - Czy po rozpakowaniu ( zainstalowaniu ) moda w innym katalogu niż z podstawką, jest możliwość dokonania zmian, które później po wgraniu ( wklejeniu ) wypakowanego moda do podstawki, pozwolą na uruchomienie Configuratora, bez zapisywania w Moich dokumentach?

Tu trzeba patrzeć po kątem tych graczy, którzy samodzielnie nie będą w stanie takich sztuczek dokonać.

Udostępnij tę odpowiedź


Odnośnik do odpowiedzi
Udostępnij na innych stronach

Mam repacki zainstalowane w Program Files na dysku D.Spolszczenie do nich od Komy.Cień Czernobyla mam po polsku jak i zew Prypeci.Mody wrzuciłem do gamedaty i spolszczenie jeśli jest do danego moda.Następnie rozpakowałem z repacka odpowiednią gamedatę,która zawiera folder config i ustawiałem to co chcę w odpowiednich plikach i kopiowałem do gamedaty z modem i to wszystko.

Udostępnij tę odpowiedź


Odnośnik do odpowiedzi
Udostępnij na innych stronach

jurek48 - nic a nic z tego nie zrozumiałem. Przecież katalog Program Files system przy jego instalacji, robi na dysku C:/, aby widzieć zawarte w nim programy.

Może masz na D:/ jakiś swój o tej nazwie. No i piszesz, że po wypakowaniu moda instalatorem, "ustawiałeś to co chcesz w odpowiednich plikach". czyli normalne grzebanie jak przy cziterce.

 

A tu się rozchodzi o to, aby bez ingerencji "ręcznej" w pliki moda, mieć po postawieniu go, dostęp do Configuratora i nim wprowadzać zmiany.

 

To co napisał Koma, że mod może szukać odniesień w katalogach które robił w Moje dokumenty, a tam ich nie ma, bo zostały przez zmodyfikowany plik fsgame wsadzone do moda, jest bardzo prawdopodobne.

 

Koma - ale czy po skopiowaniu savedata, nie będą się dwa takie same katalogi w różnych miejscach gryzły ze sobą?  Przecież mod zgłupieje, gdzie robić zapisy.

 

Co zmienić w twoim repacku ( chyba fsgame na podstawowe zapis ), aby takie mody instalowały się bez dodatkowego kopiowania.

 

Jak wygląda ta linia w oryginalnej podstawce? Ścieżka tak jak w naszej?

Udostępnij tę odpowiedź


Odnośnik do odpowiedzi
Udostępnij na innych stronach

@kondotier - Nie. Nie będzie żadnego konfliktu między folderami. Gra będzie zapisywała dalej w folderze, w którym została ona wgrana, natomiast moją teorią było to, że tylko OGSE_Configurator.exe korzysta z folderu w twoich dokumentach, dlatego proponowałem kopię stąd dotąd.

Udostępnij tę odpowiedź


Odnośnik do odpowiedzi
Udostępnij na innych stronach

Napisałem,że mam repacki na dysku"D" w programie files.Nie zrozumiałem dobrze twojego pytania.Myślałem,że chodzi o cziterkę.Configurator też mi nie działa.

Udostępnij tę odpowiedź


Odnośnik do odpowiedzi
Udostępnij na innych stronach

Koma - ja na tych kombinacjach się za bardzo nie znam, co innego Ty.

Czy mógłbyś u siebie postawić tego moda i sprawdzić swoje przypuszczenia? Jest coraz więcej modów wykorzystujących instalatory, powodujące potrzebę wykorzystania rus podstawki. Może uda Ci się tak zmodyfikować twojego repacka, aby bez kombinowania działał z Configuratorami.

Udostępnij tę odpowiedź


Odnośnik do odpowiedzi
Udostępnij na innych stronach

Czas na updejta.

 

- Dodano folder "4. Utilities" w którym znajdziemy baaaaardzo dużo przydatnych narzędzi do modowania.

- Repacki wkrótce będą miały update'a - naprawiony problem z fsgame.ltx gdzie silnik nie mógł znieść obecności skomentowanych linii.

- Dorzucono do nich również miliard razy lepszy unpacker plików .db.

- Do tego ekrany powitalne są znowu zmienione - Podgląd i Porównanie - Rosyjskie repacki będą miały podtytuł po rosyjsku. Małe a cieszy.

Udostępnij tę odpowiedź


Odnośnik do odpowiedzi
Udostępnij na innych stronach

Takie pytanko, jeśli gra się w większości w spolszczone mody te tutaj z forum. To są one przystosowane do wersji PL gry. To lepiej wybrać repack rosyjski czy english aka worldwide.

Mam oryginalne wersje PL wszystkich stalkerów ale tak się zastanawiam czy nie zrobić sobie kopii bezpieczeństwa z tych repacków. Tylko nie wiem co wybrać ewentualnie.

Udostępnij tę odpowiedź


Odnośnik do odpowiedzi
Udostępnij na innych stronach

Właśnie pobieram, po prostu super. Jeżeli pobieram z folderu rosyjskiego to rozumiem że gra jest w wersji rosyjskiej i jak pobiorę i nałoże polską wersję językową to bedzie po polsku?

Udostępnij tę odpowiedź


Odnośnik do odpowiedzi
Udostępnij na innych stronach

Takie pytanko, jeśli gra się w większości w spolszczone mody te tutaj z forum. To są one przystosowane do wersji PL gry. To lepiej wybrać repack rosyjski czy english aka worldwide.

Mam oryginalne wersje PL wszystkich stalkerów ale tak się zastanawiam czy nie zrobić sobie kopii bezpieczeństwa z tych repacków. Tylko nie wiem co wybrać ewentualnie.

Polska wersja gry jest worldwide.

 

Właśnie pobieram, po prostu super. Jeżeli pobieram z folderu rosyjskiego to rozumiem że gra jest w wersji rosyjskiej i jak pobiorę i nałoże polską wersję językową to bedzie po polsku?

Tak.

Udostępnij tę odpowiedź


Odnośnik do odpowiedzi
Udostępnij na innych stronach

 

- Repacki wkrótce będą miały update'a - naprawiony problem z fsgame.ltx gdzie silnik nie mógł znieść obecności skomentowanych linii.

To znaczy na razie lepiej się wstrzymać z ewentualnym pobieraniem bo ma być jakiś update repacków.

Udostępnij tę odpowiedź


Odnośnik do odpowiedzi
Udostępnij na innych stronach

To znaczy na razie lepiej się wstrzymać z ewentualnym pobieraniem bo ma być jakiś update repacków.

Możesz pobrać je teraz razem z patchem z repozytorium które zalinkowałem wcześniej. Ale jak się nikomu nie śpieszy to dobra.

Udostępnij tę odpowiedź


Odnośnik do odpowiedzi
Udostępnij na innych stronach

Configurator do OGSE zadziała jeśli podmienicie plik "fsgame.ltx" z repacka na plik z polskiej, płytowej podstawki. Mi bynajmniej działa

Udostępnij tę odpowiedź


Odnośnik do odpowiedzi
Udostępnij na innych stronach

Mianowicie chodzi o to że wszystkie user.ltx, savy masz zapisywane w "savedata" w swoim repacku, a w czystym cieniu masz w tak:

 

 $app_data_root$=true|false|C:Documents and SettingsAll UsersDokumentySTALKER-STCS

O to chodzi

Udostępnij tę odpowiedź


Odnośnik do odpowiedzi
Udostępnij na innych stronach

Wiedziałem.

 

OGSE Configurator szuka zapisów w folderze użytkownika i nie pobiera ich bezpośrednio z pliku "fsgame.ltx".

 

Ale z nich pajace hueheuheueuheuheueuhe.

Udostępnij tę odpowiedź


Odnośnik do odpowiedzi
Udostępnij na innych stronach

A ja pytanie aż z du** wręcz, ściągnąłem kolejno:

 

- 1. Shadow of Chernobyl

- 1. Shadow of Chernobyl - Voiceover

- 1. Shadow of Chernobyl - Text

 

I gra się nie uruchamia, mam tylko ekran powitalny i dalej nie idzie...

 

Wiem jak amator, ale nie wiem o co kaman :/

Udostępnij tę odpowiedź


Odnośnik do odpowiedzi
Udostępnij na innych stronach

Jeśli chcesz dodać odpowiedź, zaloguj się lub zarejestruj nowe konto

Jedynie zarejestrowani użytkownicy mogą komentować zawartość tej strony.

Zarejestruj nowe konto

Załóż nowe konto. To bardzo proste!

Zarejestruj się

Zaloguj się

Posiadasz już konto? Zaloguj się poniżej.

Zaloguj się

×

Powiadomienie o plikach cookie

Używają strony akceptujesz regulamin Warunki użytkowania.

Społeczność
Discord