Jump to content

Samodzielne Repacki wszystkich gier serii S.T.A.L.K.E.R.


Recommended Posts

Siemanko. Pozwólcie, że zgodnie z wcześniejszą obietnicą zademonstruję wam moje własne repozytorium z własnoręcznie robionymi Repackami. Oryginalnie były robione dla /sg/, ale nie widzę problemu żeby się nimi podzielić z wami.
 
 
A więc, oto kompletnie samodzielne Repacki trzech gier z serii S.T.A.L.K.E.R., w osobnych folderach na język - A dzielenie na język ma powód - Rosyjska wersja Cienia korzysta z innej metody pakowania plików .db i inaczej przerobionego silnika w przeciwieństwie do angielskiej wersji "Worldwide", i to z tą rosyjską podstawką będzie działać większość modów - sam polecam.
 
OPIS REPOZYTORIUM
 
Foldery:
- "1. Repacks" - Główna atrakcja mojego repozytorium - wewnątrz katalogu znajdują się dwa foldery, "English" oraz "Russian", czyli macie wybór języka już przed ściągnięciem. Osobiście polecam te z folderu Russian, bo to z nimi działa najwięcej modów.
- "2. Localizations" - Katalog zawierający cztery foldery, a w każdym są pliki tekstowe i dźwiękowe dla wszystkich trzech gier. Foldery nazywają się "English", "Polish", "Russian" oraz "Ukrainian", czyli foldery zawierające tekst i dubbing po kolei - po angielsku, polsku (czyli rosyjsku z nałożonym lektorem Mirosława Utty), rosyjsku i ukraińsku.
- "3. Utilities" - Wielki stos bardzo użytecznych narzędzi do moddingu. Zawiera również patche deweloperskie (nie wymagają klucza) z ery GameSpy do wszystkich trzech gier, zanim zostały one dokumentnie spaprane przez GoG i Steama z "poprawkami" które na siłę wymuszają V-Sync, oraz psują kompatybilność z modami. (użytkownicy Steama wiedzą o co chodzi - Complete nie daje się uruchomić)
- "4. Leaks" - Różne wycieki tego, co było związane z tworzeniem S.T.A.L.K.E.R.a - W folderze jak na ten moment są trzy pliki - Pełny wyciek kodu Zewu Prypeci, częściowy wyciek kodu X-Ray 2.0 oraz wyciek deweloperskiego builda Metro 2033.
- "5. Dark Ambient" - Gigantyczny (ponad 23GB) zbiór klimatycznej muzyki typu Dark Ambient i Drone, który może być wykorzystany jako ścieżki dźwiękowe do poziomów, żeby były puszczane w tle i tworzyły klimat - czyli ambienty. Wszystko jest już skonwertowane do formatu stereo OGG VBR 7.5 @ 44100Hz co poprawnie otagowane zapewnia maksymalną kompatybilność z Czystym Niebem i Zewem Prypeci. Cień Czarnobyla niestety nie wspiera plików stereo, trzeba muzykę dzielić osobno na pojedyncze kanały z suffixami "_l" dla lewego kanału stereo i "_r" dla prawego kanału stereo.
 
Podstawowe cechy Repacków:
- Folder "gamedata" włączony - można śmiało wstawiać mody bez żadnego cackania się z innymi rzeczami;
- Zapisy gry i opcje graficzne są przechowywane w katalogu z grą, w folderze "savedata" - można grać zawsze i wszędzie, nawet z pendrajwa;
- Do każdego Repacka dołączony został folder "addons", czyli bardzo ciekawe dodatki i małe mody do gry - razem z programem służącym do wypakowania plików .db;
- Podmienione ekrany powitalne we wszystkich repackach i wersjach; (Porównanie starych ekranów Repacków z obecnymi)
- Trzy wersje Cienia Czarnobyla w jednej paczce. Standardowo po wypakowaniu i uruchomieniu jest wersja 1.0006, ale w archiwum z grą, w folderze "patches" są wypakowane łatki do 1.0004, 1.0005 i spowrotem do 1.0006
 
INSTALACJA
 
Proste jak budowa cepa - Ściągnij sobie jakiegokolwiek Repacka, wypakuj zawartość archiwum 7zipem albo WinRARem TYLKO 7-ZIPEM inaczej będą różne głupie babole, tam, gdzie ci się żywnie podoba, (byle nie w "Program Files" w dysku C, najlepiej gdzieś indziej, w folderze użytkownika albo innym dysku) w przypadku chęci zagrania w Cienia Czarnobyla w wersji niższej od 1.0006 załataj grę tym co chcesz z folderu "patches" i uruchom grę z "XR_3DA.exe" w folderze "bin" w przypadku Cienia albo "launcher.exe" w przypadku Czystego Nieba i Zewu Prypeci.
 
LINK DO REPOZYTORIUM

Linki do pierwotnej wersji repacków:

https://mega.nz/#F!ejxGnQzb!EiqUt6ZaO_oGm5SS6fibSw

Wersja niekompletna, okrojona, gorsza:
 
https://mega.co.nz/#F!V5hBzKab!wF7fgX6m5Tq29B_m5EX69g
 
NAJCZĘŚCIEJ ZADAWANE PYTANIA (tak naprawdę tych pytań nie zadał jeszcze nikt, ale co mi tam)
 
Q: Pisałeś o "łataniu" gry rzeczami z folderu "patches", jak mam to zrobić?
A: Sprawa wygląda następująco: Katalog z grą ma ten folder "patches" i gdy go otworzysz, to masz foldery o nazwie 1.0004, 1.0005 oraz 1.0006. Wchodzisz do jednego z tych folderów, zaznaczasz całą jego zawartość myszką albo wygodniej kombinacją klawiszy Ctrl+A, wciskasz mychą albo w menu "Kopiuj" albo Ctrl+C, wracasz spowrotem do folderu z grą i wklejasz tam wszystko z tego folderu, i potwierdzasz podmianę wszystkich plików, I masz teraz Cień Czarnobyla załatany do tej wersji jakiej chciałeś.
 
Q: Jak korzystać z FoV Switchera?
A: Wchodzisz do folderu z FoV Switcherem, uruchamiasz skrypt "fov_switch.cmd", wybierasz wartość pola widzenia razem z wersją gry, wbijasz numerek przydzielony do tego czego chcesz, wciskasz enter, idziesz do folderu "bin" z folderu z FoV Switcherem i przenosisz stąd plik "xrGame.dll" do folderu "bin" w katalogu z grą, wklejasz go, potwierdzasz podmianę plików i git.
 
Q: Ściągnąłem sobie jedną z lokalizacji z folderu "Localizations" w twoim repozytorium. Jak mam to ustawić?
A: Wpierw trzeba wypakować zawartość archiwum z lokalizacją, czy to są pliki dźwiękowe czy tekstowe jest to zupełnie nieważne - będzie działać tak czy inaczej. No to masz teraz folder z wypakowaną zawartością archiwum, a tam jest folder "gamedata" - przenieś ten folder do katalogu z grą, jeśli cię o to poprosi to zatwierdź przeniesienie/podmianę plików i to wszystko. Teraz będziesz mógł grać z wybranymi przez ciebie napisami / udźwiękowieniem.
 
Q: Czy Repacki mogą utrudnić instalację modów?
A: W żadnym razie. Do tych repacków instaluje się mody zupełnie tak samo jak do standardowych gier.
 
Q: Czy można robić nieskończone kopie zapasowe tych Repacków, żeby można było je testować z różnymi modami?
A: TAK!!!
 
Wszelkie inne pytania są mile widziane.
 
Dziękuję za uwagę.

  • Like 1
  • Dodatnia 21
Link to post
Share on other sites
  • Replies 124
  • Created
  • Last Reply

Top Posters In This Topic

Top Posters In This Topic

Popular Posts

Siemanko. Pozwólcie, że zgodnie z wcześniejszą obietnicą zademonstruję wam moje własne repozytorium z własnoręcznie robionymi Repackami. Oryginalnie były robione dla /sg/, ale nie widzę problemu żeby

@kondotier Oto link do folderu na MEGA: https://mega.nz/#F!ejxGnQzb!EiqUt6ZaO_oGm5SS6fibSw Dobrze by było, gdyby ktoś mógł to pobrać i wrzucić na inne serwery. Moje łącze ma beznadziejny upload

Mówisz i masz: https://drive.google.com/open?id=19OXBEqgPelMUUVNWZqYMZ20p73YDjSb9 https://drive.google.com/open?id=1vG9vjYBP7aI9LHTM3XPYvcE6ow1uK1Oh https://drive.google.com/open?id=1TH

Posted Images

Jeszcze raz piękne dzięki za danie nam możliwości zagrania w mody działające tylko i wyłącznie na rus podstawkach.

Ale mam prośbę, związaną z uruchamianiem podstawki ze skrótu, robionego od silnika. Czy mógłbyś zobaczyć, dlaczego przy modzie OGSE, nie działa zrobiony przez niego skrót do OGSE_Configurator'a.

Jest to istotne stąd, że nie można wykorzystać opcji zmian w modzie.

Mod dezaktualizuje bin podstawki, robi swój, ze swoim silnikiem. Może to jest przyczyna?

Ale skrót zrobiony od nowego silnika, uruchamia moda. Ciekawe.

  • Dodatnia 1
Link to post
Share on other sites

U mnie mod też hula, ale bez Configuratora. Od samodzielnie zrobionego skrótu do silnika. Cziterka z udźwigiem może być jednak wykonania w pliku system i actors. Ale akurat ta cziterka, jest najmniej potrzebna.

Trudno mi powiedzieć co tracimy, skoro Configuratora na oczy nie widziałem.

 

jurek48 - jakie zmiany robiłeś? Napisz o tym, bo na pewno przyda się tym, co będą grali na spolszczeniu.

 

Koma - konkretnie, który to folder trzeba przenieść do Moje dokumenty? I do którego jego podkatalogu? Tylko że, nie po to robiłem zapisy w modzie, żeby teraz znowu wpuszczać je do katalogu systemowego.

 

 

Pytanie do obu - Czy po rozpakowaniu ( zainstalowaniu ) moda w innym katalogu niż z podstawką, jest możliwość dokonania zmian, które później po wgraniu ( wklejeniu ) wypakowanego moda do podstawki, pozwolą na uruchomienie Configuratora, bez zapisywania w Moich dokumentach?

Tu trzeba patrzeć po kątem tych graczy, którzy samodzielnie nie będą w stanie takich sztuczek dokonać.

Link to post
Share on other sites

Mam repacki zainstalowane w Program Files na dysku D.Spolszczenie do nich od Komy.Cień Czernobyla mam po polsku jak i zew Prypeci.Mody wrzuciłem do gamedaty i spolszczenie jeśli jest do danego moda.Następnie rozpakowałem z repacka odpowiednią gamedatę,która zawiera folder config i ustawiałem to co chcę w odpowiednich plikach i kopiowałem do gamedaty z modem i to wszystko.

Link to post
Share on other sites

jurek48 - nic a nic z tego nie zrozumiałem. Przecież katalog Program Files system przy jego instalacji, robi na dysku C:/, aby widzieć zawarte w nim programy.

Może masz na D:/ jakiś swój o tej nazwie. No i piszesz, że po wypakowaniu moda instalatorem, "ustawiałeś to co chcesz w odpowiednich plikach". czyli normalne grzebanie jak przy cziterce.

 

A tu się rozchodzi o to, aby bez ingerencji "ręcznej" w pliki moda, mieć po postawieniu go, dostęp do Configuratora i nim wprowadzać zmiany.

 

To co napisał Koma, że mod może szukać odniesień w katalogach które robił w Moje dokumenty, a tam ich nie ma, bo zostały przez zmodyfikowany plik fsgame wsadzone do moda, jest bardzo prawdopodobne.

 

Koma - ale czy po skopiowaniu savedata, nie będą się dwa takie same katalogi w różnych miejscach gryzły ze sobą?  Przecież mod zgłupieje, gdzie robić zapisy.

 

Co zmienić w twoim repacku ( chyba fsgame na podstawowe zapis ), aby takie mody instalowały się bez dodatkowego kopiowania.

 

Jak wygląda ta linia w oryginalnej podstawce? Ścieżka tak jak w naszej?

Link to post
Share on other sites

@kondotier - Nie. Nie będzie żadnego konfliktu między folderami. Gra będzie zapisywała dalej w folderze, w którym została ona wgrana, natomiast moją teorią było to, że tylko OGSE_Configurator.exe korzysta z folderu w twoich dokumentach, dlatego proponowałem kopię stąd dotąd.

Link to post
Share on other sites

Koma - ja na tych kombinacjach się za bardzo nie znam, co innego Ty.

Czy mógłbyś u siebie postawić tego moda i sprawdzić swoje przypuszczenia? Jest coraz więcej modów wykorzystujących instalatory, powodujące potrzebę wykorzystania rus podstawki. Może uda Ci się tak zmodyfikować twojego repacka, aby bez kombinowania działał z Configuratorami.

Link to post
Share on other sites
  • 4 weeks later...

Czas na updejta.

 

- Dodano folder "4. Utilities" w którym znajdziemy baaaaardzo dużo przydatnych narzędzi do modowania.

- Repacki wkrótce będą miały update'a - naprawiony problem z fsgame.ltx gdzie silnik nie mógł znieść obecności skomentowanych linii.

- Dorzucono do nich również miliard razy lepszy unpacker plików .db.

- Do tego ekrany powitalne są znowu zmienione - Podgląd i Porównanie - Rosyjskie repacki będą miały podtytuł po rosyjsku. Małe a cieszy.

  • Dodatnia 1
Link to post
Share on other sites

Takie pytanko, jeśli gra się w większości w spolszczone mody te tutaj z forum. To są one przystosowane do wersji PL gry. To lepiej wybrać repack rosyjski czy english aka worldwide.

Mam oryginalne wersje PL wszystkich stalkerów ale tak się zastanawiam czy nie zrobić sobie kopii bezpieczeństwa z tych repacków. Tylko nie wiem co wybrać ewentualnie.

Link to post
Share on other sites

Takie pytanko, jeśli gra się w większości w spolszczone mody te tutaj z forum. To są one przystosowane do wersji PL gry. To lepiej wybrać repack rosyjski czy english aka worldwide.

Mam oryginalne wersje PL wszystkich stalkerów ale tak się zastanawiam czy nie zrobić sobie kopii bezpieczeństwa z tych repacków. Tylko nie wiem co wybrać ewentualnie.

Polska wersja gry jest worldwide.

 

Właśnie pobieram, po prostu super. Jeżeli pobieram z folderu rosyjskiego to rozumiem że gra jest w wersji rosyjskiej i jak pobiorę i nałoże polską wersję językową to bedzie po polsku?

Tak.

  • Dodatnia 2
Link to post
Share on other sites

 

- Repacki wkrótce będą miały update'a - naprawiony problem z fsgame.ltx gdzie silnik nie mógł znieść obecności skomentowanych linii.

To znaczy na razie lepiej się wstrzymać z ewentualnym pobieraniem bo ma być jakiś update repacków.

Link to post
Share on other sites

A ja pytanie aż z du** wręcz, ściągnąłem kolejno:

 

- 1. Shadow of Chernobyl

- 1. Shadow of Chernobyl - Voiceover

- 1. Shadow of Chernobyl - Text

 

I gra się nie uruchamia, mam tylko ekran powitalny i dalej nie idzie...

 

Wiem jak amator, ale nie wiem o co kaman :/

Link to post
Share on other sites

Join the conversation

You can post now and register later. If you have an account, sign in now to post with your account.
Note: Your post will require moderator approval before it will be visible.

Guest
Reply to this topic...

×   Pasted as rich text.   Paste as plain text instead

  Only 75 emoji are allowed.

×   Your link has been automatically embedded.   Display as a link instead

×   Your previous content has been restored.   Clear editor

×   You cannot paste images directly. Upload or insert images from URL.

×
×
  • Create New...

Important Information

By using this site, you agree to our Terms of Use.

Discord
Comunity