Skocz do zawartości

Prypeć. Czas Rozliczeń - Czas Sojuszu (Prolog: I część serii)


Rekomendowane odpowiedzi

Wczoraj polatałem śmigłowcem nad Prypecią, co oznacza ze moda ukończyłem.
Takiej Prypeci nie znamy. Większość zadań moda wykonujemy w niej, ale co mnie mile zaskoczyło, wcale to nie przeszkadza i nie nudzi. Powodują to nowe elementy lokacji, powstałe przez dołączenie do Wschodniej Prypeci, górnej części z Prypeci i Martwego Miasta. Zostały Podziemia Jupitera z kilkoma zadaniami.
Jest nowa lokacja Wyspy. Ale to taka ciekawostka. W modzie gramy w grę komputerową, przenosząc się do niej. Typowy hardkor.

Można zrobić spłyconą grę, nie bawiąc się w szukanie najpierw wskaźników, a potem na ich podstawie wybuchających schowków. Ale stracimy wtedy masę zabawy i nie pozyskamy kupy świetnego wyposażenia. Wskaźniki - znajdźki są trudne do przypadkowego znalezienia, a jest ich aż dwadzieścia. Są to przedmioty takie jak apteczki, konserwy, wódka itp, znajdywane bez zadań na nie, oraz pendrajwy, ale te już to zadanie od Disela.
Na lokację Wyspy ( gra w grze ) możemy wchodzić, ale i bez tego możemy skończyć zasadniczego moda.
Aby nie położyć moda, zaraz po otrzymaniu od Nikołajewa zadania wiodącego, idziemy do pralni i tam od razu bierzemy obowiązkowo zadania od Chraszcza na sprawdzenie, Disela na narzędzia naprawcze i od Glomara na narzędzia do otwierania sejfów. Radzę też do posiadanego wyposażenia dokupić strzelbę ze śrutem ( choć startujemy - nareszcie - z dobrym pancerzem, pełnosprawna bronią i sporą ilością kasy ), bo mutantów jest sporo i są agresywne. Chyba że ktoś lubi od chimer i pijawek opędzać się nożem, oraz jak najszybciej - jeśli nie znajdziemy - kupić Welesa. Znalezione arty, to niezłe źródło dochodu, oprócz rozwiązywania zagadek.
Dopiero po wzięciu zadań i dokupieniu sprzętu idziemy szukać obrazków. Za nimi zbiegamy całą Prypeć, a przy okazji wypełnimy zadania wzięte w Pralni.
Tu podpowiem. Każdy znaleziony obrazek, podpowiada rysunkiem, gdzie szukać następnego. Po znalezieniu rysunku przy karuzeli, poszukajmy pomiędzy leżącymi na ziemi gondolami. Tam jest pierwszy przedmiot na schowki. takie przedmioty w inwentarzu, lokują nam się oddzielnie od  pozostałych, takich samych. Nie zjedzmy, wypijmy lub zużyjmy ich, zanim nie otworzymy przypisanego im schowka. W opisie jest naprowadzenie na schowek i kod do niego.
Aby bez przerwy nie zaglądać do poradnika ( tego ze screenami ), radzę na karteluchu zrobić sobie spis wybuchowych schowków, ich miejsce położenia i kody. Otwieramy tylko jak mamy w plecaku przedmiot lub fleszkę z kodem dla schowka, bo inaczej wybuchnie i stracimy go. Dlatego przed jego otwarciem, na wszelki wypadek róbmy zapis. W poradniku, w kodach dla fleszek, przy nr 4 jest czeski błąd. Jest 7037, a ma być 7307.
To samo z lokalizacją narzędzi i podręczników naprawy i narzędzi kasiarza.
Sejfy, po znalezieniu narzędzi, musimy otwierać we właściwej kolejności. Inaczej nie otworzymy.
Nie przestraszmy się cen naprawy i ulepszeń u Disela. To się zmieni.
Jest drugi "nocny" handlarz broni. Dlatego radzę jak najszybciej postarać się otworzyć "wybuchowy" przy Księgarni i w nim składać w ciągu dnia arty i broń zagraniczną, bez względu na jej stopień zużycia. Stąd bliżej do handlarza nosić złom "na raty", jeśli jego ilość przekracza nasz udźwig.
Otwórzmy sobie też schowki na Stadionie ( zostawmy w nim coś do jedzenia i jakąś dobrą, sprawną broń ) i jeden gdzieś na środku lokacji. Ze sprzętem. Przydadzą się.

Już niedługo będzie spolszczenie. Przyjemnej gry.

  • Dodatnia 1
Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Mnie się to nie przytrafiło, ale przeglądając solucje, widziałem perypetie grającego, kiedy kwestowy NPC Iwan, znajdował się w anomali. Jest nieśmiertelny, więc tylko wydawał jęki, ale podejść do niego by porozmawiać, było ciężko. Grający po podejściu, szybko "przeklikał'  dialog i wyskoczył z anomalii, a następnie dialog przeczytał w PDA.

metek58 - z jaką datą wstawiono tego fixa. Bo przypuszczam, że jest on dla graczy, którzy pobierali moda sprzed jego wstawienia. Tak przypuszczam, bo fix na brak dialogu z Nikołajewem o oddaniu mu misia, u mnie nie był potrzebny.

Ale na wszelki wypadek, można je dograć. Albo mieć w "zapasie".

Mnie natomiast przytrafił się gorszy losowy spawn anomali. Anomalia w podziemnym garażu zabiła mi jednego z dwóch NPCów, koniecznych żywymi do pchnięcia akcji. Musiałem się cofnąć w zapisach, aż do zapisu sprzed ostatniej emisji.

Dlatego sugeruję, aby w chwili gdy usłyszymy ( przeczytamy ) komunikat o emisji, zrobić twardy zapis stanu gry. 

Drugą nieprzyjemnością ze spawnem, było przy zadaniu na zapłatę przemytniczce Lenie za broń, jej spawn w budynku , a nie przy karuzeli. Musiałem powtórzyć, od rozmowy z Iwanem w pralni. Ale przyczyną mogło być też po tej rozmowie pójście spać. Kolejna sugestia. Rozmowa Iwan, Chraszcz i od razu do Leny i ekipy stalkerów. Albo spanie przed rozmowami.

 

Edytowane przez kondotier
Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Fiksy:

Фикс усраняющий вылет при сдаче рисунков Николаеву - fiks na prawie koniec gry gdy zdajesz fanty w/w 1 misiek i 4-y rysunki dla kolesia Nikołajewa

Скачать фикс: http://yadi.sk/d/LlEdZvO-gycVT

Фикс от вылета при подходе к Гастроному - fiks na wylot koło gastronoma ...ale ktorego bo sa dwa ;)

Скачать фикс: http://yadi.sk/d/aU7iu165gycVu 

Koło sklepu z min. wódą - gastronom nie było wylotu ale muszę zastosować fiks na Nikołajewa.

Inne wyloty: często gęsto na zmianę lokacji - tunel oraz X-8, X-8 odwiedzamy dwa razy a tunel się zawala jak załatwisz bioniki i ta lokacja znika z mapy.

 

Aha - Скачать фикс: http://yadi.sk/d/cqCk9Wg8gycMm - fiks na słabe kompy - Адаптация для слабых компьютеров (Windows 32-bit) - adaptacja dla słabych komputerów - łindołs 32 bity.

Edytowane przez vidkunsen
  • Dodatnia 1
Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Zakończyliśmy spolszczenie tego moda. Zostanie dodane do pierwszego postu jak tylko zostanie dodane do Pobieralni.

Spolszczenie nie było testowane. W razie znalezienia błędów. proszę o ich wstawienie. Jeżeli będzie ich sporo, to zrobię patcha.

Edytowane przez smox
  • Dodatnia 1
Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Mod najlepiej działa i wygląda na Pełnym rozszerzonym oświetleniu dynamicznym (bez DX10/11).

Na monitorach panoramicznych celowniki optyczne SWD, Wintoreza i PSO są jajowate.

Nie wystraszcie się cenami u Diesla, można naprawdę łatwo i szybko zarobić. Warto na początku odwiedzić pokój na ostatnim piętrze w bloku koło anomalii Bluszcz i tunel z Prypeci do Janowa.

Dla ułatwienia sobie nieco gry w pliku gamedata\configs\creature\actor.ltx można ustawić pickup_info_radius  = 15

łatwiej będzie znaleźć fleszki i inne przedmioty.

Uważnie czytajcie dialogi. Część zadań nie wyświetla się w PDA albo nie pokazuje punktu docelowego. Wszystkie potrzebne informacje są w dialogach albo w opisach przedmiotów.

W modzie trochę dziwnie ustawione są odporności mutantów. Chimerę zabijam jednym ciosem noża :) Ale pamiętajcie. I Diegtariow dupa kiedy mutantów kupa. Czasami lepiej wycofać się na z góry upatrzone pozycje niż wczytywać grę :)

Podczas gry dopadł mnie dziwny błąd. Przy schowku nie działał klawisz "F". W ogóle nie wyświetlała się taka opcja na ekranie. Pomogło zapisanie i wczytanie gry.

Edytowane przez Gatzek
  • Dodatnia 2
Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

W paczce z modem jest przetłumaczony poradnik z rus forum. Przy niektórych screenach są "piętrowe" opisy (opisy znajdziek i kody do nich), bo musiałem gdzieś wstawić to co jest na screenie. Na górze jest link do jego oryginału.

Przy szukaniu, jeśli nie możecie się zorientować gdzie to jest ( szczególnie w budynkach ), patrzcie na minimapę na screenie. Znacznik GG pokaże dokładniej.

Warto zrobić sobie rundkę po Prypeci, na pozbieranie przedmiotów i fleszek, zaraz na początku gry. A schowki otwierać przy okazji wykonywania zadań scenariuszowych. Niekoniecznie musimy od razu zabierać ich zawartości. Może się nam to przydać, bo w modzie zostajemy dwa razy ograbieni. Po pierwszym ograbieniu, wszystko przepada, po drugim odzyskamy wykonując zadania. Jednak jeśli ktoś jest ciekawy zawartości ( a jest ciekawa ), to też może od razu je pootwierać. Ale również trzeba po to sporo pobiegać.

Czytajcie te porady, które wyświetlają się przy ładowaniu gry. W co drugim, jest pożyteczna rada autorów moda, co do rozwiązań tylko w tym modzie, np. handlu obwoźnego, czy ładowania magazynków do Abakana - jak ktoś na taki natrafi.

Życzę powodzenia i miłej gry.

 

  • Dodatnia 2
Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Naprawiłem błąd z wyświetlaniem się Kruka i jego grupy we fioletowo-niebieskiej formie. Zastosowałem prosty myk, zmieniłem w gamedata/textures/act nazwy dwóch folderów: Ворон na ÂîđîíКонтробандист na Ęîíňđîáŕíäčńň. Każdy, kto pobrał już lub pobierze moda z Pobieralni, zanim pojawi się jakiś patch polonizacji, musi dokonać tej zmiany w nazwach tych dwóch folderów, jeśli nie chce mieć fioletowo-niebieskich ludzików z grupy Kruka, no i jego też. 

Można uczynić to na każdym etapie gry, nie wpływa na stan gry. Ta zmiana nie była testowana, jeśliby z tego tytułu (choć wątpię) pojawiły się błędy w texturach, to proszę o sygnały, postaramy się to naprawić.

Proszę o dodanie tej info do pierwszego tematu moda.

Edytowane przez metek58
  • Dodatnia 1
Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Dołącz do dyskusji

Możesz dodać zawartość już teraz a zarejestrować się później. Jeśli posiadasz już konto, zaloguj się aby dodać zawartość za jego pomocą.
Uwaga: Twój wpis zanim będzie widoczny, będzie wymagał zatwierdzenia moderatora.

Gość
Dodaj odpowiedź do tematu...

×   Wklejono zawartość z formatowaniem.   Usuń formatowanie

  Dozwolonych jest tylko 75 emoji.

×   Odnośnik został automatycznie osadzony.   Przywróć wyświetlanie jako odnośnik

×   Przywrócono poprzednią zawartość.   Wyczyść edytor

×   Nie możesz bezpośrednio wkleić grafiki. Dodaj lub załącz grafiki z adresu URL.

×
×
  • Dodaj nową pozycję...

Powiadomienie o plikach cookie

Korzystając z tej strony, zgadzasz się na nasze Warunki użytkowania.