Jump to content
kobal

OP-2 - Instalacja czysta

Recommended Posts

OP-2, Объединенный Пак 2, Cumulative Pack 2

 

Podstawka : S.T.A.L.K.E.R. Cień Czarnobyla v1.006

Autorzy: proper70, Buusty, Akill i inni

Wersja modyfikacji: 2.09, fiks 2

Autor polonizacji: Kobal  ( wykorzystano fragmenty polonizacji NS autorstwa Trurl3 i Yurek )

Testy polonizacji: Cichy, Godlike, Smox

Potrzebne do komfortowej gry: system 64bit, dysk SSD, nie mniej niż 4GB ramu, karta graficzna z min. 1 GB ramu, procesor z częstotliwością nie mniejszą niż 2.5Ghz. Zapomnijcie o zintegrowanej grafice.

LINKI DO POBRANIA

Spoiler

OP-2 stąd

Patch 2.09 + fiks 2 stąd albo stąd

Polonizacja wersja v.010 stąd

Stalker Cień Czarnobyla w wersji rosyjskiej stąd. Repack dzięki koledze Koma

Link do moda na Mega: https://mega.nz/#!T09hUQ5K!alnHRBvP0_wQCux6EojqRo1OpozMJWkqSIb2NFR7M20 (Mod+Patch+fix+PL)

OPIS

Spoiler

Najnowsza, najbardziej rozbudowana, najstabilniejsza i najtrudniejsza wersja Solianki. To już właściwie nie jest Solianka. To olbrzymia modyfikacja zawierająca w sobie chyba wszystko co do tej pory wymyślono w świecie Zony, której częścią jest Solianka. W stosunku do wcześniejszych wersji NS, OP-1, OOP, dodano dwie całkiem nowe duże linie fabularne Snajper i Szachista, a także dodano kilkanaście mniejszych. Rozbudowano pozostałe linie fabularne. Dodano mnóstwo zadań pobocznych. Nowe misje zbierackie, mnóstwo zadań powiązanych z odszukiwaniem ukrytych schowków, misje związane z fotografowaniem anomalii i mutantów. Nowe bronie, artefakty, mutanty, anomalie. Teleportery i latające wyspy. Fale mutantów i tropienie seryjnego mordercy. Latanie w powietrzu i zwiedzanie podziemi. Każdy znajdzie tu coś dla siebie. W końcu jest rozbudowana, nowa fabuła na lokacjach znanych z Zewu Prypeci. Ale dotrzeć tam będzie bardzo trudno.

Większość nowych zadań jest powiązana z poszukiwaniem przemyślnie ukrytych schowków, do większości których dostęp jest wręcz absurdalnie trudny. Schowki są poukrywane poza granicami lokacji i nie ma możliwości by je znaleźć bez skorzystania z poradnika. I też wyzwaniem nie jest znalezienie schowka a dotarcie do niego. Ale przyznam, jest sporo satysfakcji, gdy się taki schowek uda zdobyć.

W grze zaimplementowano system antyczitowy. To znaczy, że nie można sobie bezkarnie zwiększać udźwigu, długości i wysokości skoku, aplikować sobie nieśmiertelności czy kondycji Robocopa. Wyłączona jest też komenda demo_record, jakże przydatna przy poszukiwaniu ukrytych schowków. Po prostu tak sobie to wymyślili autorzy modyfikacji, chcąc osiągnąć w grze maksimum realizmu. Oczywiście nie dla polaków jakieś tam blokady. Dla chcących sobie jednak ułatwić grę i mających za nic zdanie twórców kolega Godlike przygotował odpowiednią poprawkę.

INSTALACJA

Spoiler

Zalecane jest zainstalować OP-2 na rosyjskiej wersji Cienia Czarnobyla. Jest to związane ze zmianami dokonanymi przez autorów modyfikacji w plikach systemowych gry, umożliwiającymi wykorzystanie większej ilości pamięci operacyjnej i ogólnie lepsze osiągi silnika gry. Dzięki koledze Koma i jego wstawce z repackami w tym temacie, jest to jak najbardziej możliwe. Na stronie pod podanym linkiem wchodzimy w katalog 1.Repacks/Russian. Mamy tam repacki wszystkich trzech części stalkera. Nas interesuje Cień Czarnobyla. Pobieramy archiwum, rozpakowywujemy, mamy gotową instalkę Cienia Czarnobyla w wersji rosyjskiej. Domyślnie jest to wersja 1.006. W katalogu patches mamy gotowe upgrade do innych wersji. Całość przenosimy na dysk systemowy, najlepiej jakby to był dysk SSD. 
Teraz OP-2. Modyfikacja ma własny instalator. Przenosimy pliki modyfikacji na dysk systemowy i uruchamiamy instalator. Na ekranie instalatora będą nam się pojawiać nieczytelne krzaczki, ale nie ma się czym martwić. To standardowe teksty jak w każdym innym instalatorze. Na trzecim ekranie musimy wskazać ścieżkę dostępu do naszego katalogu ze stalkerem. Na czwartym ekranie wybieramy rozdzielczość naszego monitora. Resztę klikamy w domyślnie podświetlone przyciski.
Po zakończonym procesie instalacji OP-2 pobieramy patcha 2.09. Po rozpakowaniu archiwum kopiujemy z katalogu "Патч 2.09" plik gamedata.db9 i przenosimy go do katalogu gry. Tak samo postępujemy z fiksem. Z katalogu "Фикс#2 к патчу 2-09" kopiujemy plik gamedata.dba i przenosimy go do katalogu gry. Gotowe.
Teraz czas na polonizację. Pobieramy archiwum, rozpakowywujemy i otrzymany katalog gamedata przenosimy do folderu gry. Odnajdujemy na pulpicie ikonkę OP-2 i gramy!

UWAGA. Polonizacja jest w wersji beta. Po prostu OP-2 jest zbyt wielkim modem by można było przeprowadzić normalne testy. W związku z tym proszę graczy by po zauważeniu błędu w tekście, lub jakiegoś niejasnego, błędnego opisu zrobili screena z kursorem przy słowie z błędem. Taki obrazek można przesłać mi na PW lub jeżeli nazbiera się ich więcej, spakować w archiwum, wrzucić na jakiegoś hosta i podać mi linka. Z góry dziękuję.

 

 

Edytowane przez @anatol 11.03.2018

Edited by anatol
nowa wersja polonizacji

Share this post


Link to post
Share on other sites

Witam chciałbym spytać czy ta modyfikacja pozwoli dokończyć Soliankę??? tzn. po misjach błyskawicy i martwego miasta i przybyciu do Zatonu będzie można kontynuować nitkę scenariusza, czy kończy się tak samo jak solianka czyli pustym Zatonie??

Share this post


Link to post
Share on other sites

Witam! Zwracam się z uprzejmą prośbą o wrzucenie katalogu wersji rosyjskiej na inny, dodatkowy serwer. MEGA, przynajmniej u mnie niestety nie potrafi wystartować. 

@edit: Problem występuje jednak tylko w operze, na chromie pobiera normalnie.

Edited by MacTavish

Share this post


Link to post
Share on other sites

Witam chciałbym spytać czy ta modyfikacja pozwoli dokończyć Soliankę??? tzn. po misjach błyskawicy i martwego miasta i przybyciu do Zatonu będzie można kontynuować nitkę scenariusza, czy kończy się tak samo jak solianka czyli pustym Zatonie??

Tak. Lokacje z Zewu Prypeci są zaludnione i dzieje się na nich bardzo dużo. Podobno bardzo dużo. Co najmniej dwie wielkie linie fabularne rozpoczynają się właśnie po zakończeniu starej Solianki. 

Share this post


Link to post
Share on other sites

@pacjent1972 nie powinno być wylotów tylko chodzi o to że nie będzie się tobie tak długo ładował to duży mod i dużo tekstur i poligonów a HDD wolniej ładuje to wszystko niż SSD.

SSD szybciej ładuje o ok 30-45% od dysku HDD jeżeli gra tobie się ładuję 1 min na SSD to na HDD się łądować będzie 1.30-1.40min .

Edited by SmokeHead
poprawa błędu

Share this post


Link to post
Share on other sites

Więc ruszamy z Zonę znaną ze starej dobrej Soljanki :)

DZIĘKUJĘ wszystkim zaangażowanym w spolszczenie projektu !!!

I od razu mam jedno pytanie czy tak ma być jestem na Kordonie rozwalam Mięsacze ale nie mogę 
pobrać z martwej sztuki oka.. Jest widoczne jako do pobrania ale nie działa w tym zakresie ani przycisk
"pobierz wszystko" ani żadna inna opcja.

 

 

 

 

Share this post


Link to post
Share on other sites

Świetna robota @kobal. Pobrane, zainstalowane i działa :) Kiedy w to pogram dłużej to nie wiem... doba mogłaby miec 72h żeby czasu na wszystko nie brakło.

Gdzie jest ta cziterska poprawka od @Godlike?

Share this post


Link to post
Share on other sites

Więc ruszamy z Zonę znaną ze starej dobrej Soljanki :)

DZIĘKUJĘ wszystkim zaangażowanym w spolszczenie projektu !!!

I od razu mam jedno pytanie czy tak ma być jestem na Kordonie rozwalam Mięsacze ale nie mogę 
pobrać z martwej sztuki oka.. Jest widoczne jako do pobrania ale nie działa w tym zakresie ani przycisk
"pobierz wszystko" ani żadna inna opcja.

 

 

 

 

By móc zbierać trofea z mutantów musisz mieć w pierwszym slocie nóż. Inaczej nic z tego. :)

Edited by kobal

Share this post


Link to post
Share on other sites

Świetna robota @kobal. Pobrane, zainstalowane i działa :) Kiedy w to pogram dłużej to nie wiem... doba mogłaby miec 72h żeby czasu na wszystko nie brakło.

Gdzie jest ta cziterska poprawka od @Godlike?

Wstawi, pewnie ją właśnie szykuje :) 

Share this post


Link to post
Share on other sites

DZIĘKI za odpowiedź !

Ostatnie (jak na razie) pytanie.

Wiem, że  wiekszość plików pakowana jest tutaj do formatu  *.db.
Natomiast czy jest możliwość zmiany samych tekstur roślinności (trawa, drzewa itd.) ? 
Pamiętam wygląda "mojej" pierwszej Soljanki z dodatkiem Autumn Aurora...

Share this post


Link to post
Share on other sites

Co jest determinantem stawiania OP-2 na dysku ( partycji) systemowym?

Dla modów korzystam z kopii podstawek, zrobionych poza nim. Z ikoną skrótu robioną od silnika, lub  innego pliku .exe.

I pytanie w związku z tym. Czy można liczyć na repacka, umożliwiającego postawienia OP-2 w dowolnym miejscu?

Share this post


Link to post
Share on other sites

Dobra, spróbuję ze starą poprawką, a jak nie będzie działać to poczekam na aktualną. Dzięki :)

Lepiej nie. Nie wiem czy ta poprawka w ogóle jest na patcha 2.09. A na pewno nie będzie spolszczona, choć to akurat niewielki problem.

DZIĘKI za odpowiedź !

Ostatnie (jak na razie) pytanie.

Wiem, że  wiekszość plików pakowana jest tutaj do formatu  *.db.
Natomiast czy jest możliwość zmiany samych tekstur roślinności (trawa, drzewa itd.) ? 
Pamiętam wygląda "mojej" pierwszej Soljanki z dodatkiem Autumn Aurora...

Na razie nic takiego nie ma, może w przyszłości. Trzeba by przejrzec rosyjskie fora, może coś takiego mają. Ale wypasione tekstury = spadek fps. Przemyśl to.

Co jest determinantem stawiania OP-2 na dysku ( partycji) systemowym?

Dla modów korzystam z kopii podstawek, zrobionych poza nim. Z ikoną skrótu robioną od silnika, lub  innego pliku .exe.

I pytanie w związku z tym. Czy można liczyć na repacka, umożliwiającego postawienia OP-2 w dowolnym miejscu?

Przede wszystkim lepsza wydajność. A jeżeli chodzi o sam proces instalacji, mi po prostu instalator nie chciał ruszyć dopóki go nie przeniosłem na dysk C. O swoich instalkach i skrótach zapomnij. Instalacja OP-2 totalnie zmienia wszystkie pliki stalkera, łącznie z katalogiem bin. Co do repacka, ma być. Godlike obiecał sie tym zająć. Niemniej to potrwa. Nie mówiąc już o tym, że przydało by się najpierw trochę pograć w tego moda, zanim zacznie się robić finalne repacki. Inaczej będzie później milion patchów do repacka.

Jeszcze mam jedno pytanie ponieważ mam zachowane sejwy z solianki na wypadek kolejnej dopy aby ją dokończyć, czy nowa gra jest wymagana czy konieczna jest nowa gra??

Zapomnij o starych sejwach. To kompletnie nowy mod, solianka jest tylko jego spora częścią. Oczywiście, że tylko i wyłącznie nowa gra.

 

Share this post


Link to post
Share on other sites

Dokładnie, wymagania podane przy opisie moda są dla gry komfortowej. Ale mod pójdzie i na słabszym sprzęcie.

Na moim sprzęcie AMD Athlon 64X2 4gb ram i Nvidia 9400 chodzi ns statyku jak burza bez wylotów na dysku WD Caviar Blue czasy ładowania wynosza między 25 s a 38s

Share this post


Link to post
Share on other sites

Join the conversation

You can post now and register later. If you have an account, sign in now to post with your account.
Note: Your post will require moderator approval before it will be visible.

Guest
Reply to this topic...

×   Pasted as rich text.   Paste as plain text instead

  Only 75 emoji are allowed.

×   Your link has been automatically embedded.   Display as a link instead

×   Your previous content has been restored.   Clear editor

×   You cannot paste images directly. Upload or insert images from URL.


×
×
  • Create New...

Important Information

By using this site, you agree to our Terms of Use.

Społeczność
Discord