Skocz do zawartości

Opinie o OP-2


Gość

Rekomendowane odpowiedzi

Freeman prosi o jakiegoś orła. Fabryka rostok. Gdzie jej szukać?

Na Rostoku czyli  pólnocne wyjście z Baru  - w prawo na Magazyny wojskowe , a na wprost droga na Dzicz która dalej doprowadzi Cię do Rostoku.

"Orzeł" Freemana  jest tunelu z elektrami ( obok wejścia leży płonący śmigłowiec). W kontenerze  w metalowej skrzynce z zapasami.

Generalnie sugeruje ten quest zacząć dopiero po powrocie z X18 - ze względu na postać  Krugłowa która tam spotkasz.

Jezeli tam chcesz iśc to weż od razu :

a/questa od łowcy w barze na karabin rodowy

b/ questa od Zachara na udrożnienie przejścia

 

Edytowane przez boberm
Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Na fermie jest w skrzynce ale trzeba ją rozwalić pistoletem. Ogólnie lepiej skakać przez tory bo flaszki są potrzebne dalej w grze.

Odnośnie pierwszego pytania nie polecam włazić gdziekolwiek dopóki nie ma się tam kwesta do zrobienia.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Będę musiał się wrócić na ten bar i poszukać orła. Tak wogóle to quest z x18 mam zrobiony. Jestem na jantarze. Ogarniam quest z pomiarami żeby wejść do x16 ale krugłow się wiesza i stoi. Jakby nie patrzeć: panowie to chodząca encyklopedia :) Dziękuję

PS Kopnąłem go w tyłek i poszedł

Edytowane przez ShogunShinto
Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

A propos bugów. Czy mieliście panowie  sytuacje że podczas przechodzenia lokacji nadziewacie sie na grupę przeciwników?I przerzuca was w środek wrogiej grupy. Mnie zdarzyło się 4 razy w ciagu tych kilku godzin które spędziłem przy OP2.

 

Edytowane przez boberm
Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Witam

Informacja dla zniechęconych zbyt "hardcorowym" poziomem trudności w zdobywaniu niektórych elementów inwentarza (gorzała, apteczki, jedzonko i amunicja).

Zainstalowałem "spawnera" z podstawowej Solyanki i większość opcji chyba działa, amunicję sprawdziłem i już nie muszę uciekać przed bandą zombi z powodu braku amunicji.

Pozdrawiam

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

A propos "hardcorowego poziomu trudności''...

Nie uważam się za jakiegoś tam hardcora czy gracza stawiającego sobie za cel przechodzić wszystko na najwyższym poziomie trudności, jednak na początku mojej "drogi" z OP-2 postanowiłem spróbować gry na realizmie... Skutki gry (w  postaci pustej butelki) pozostały wyrzucone rano do kosza;) Zmieniłem (butelkę na drugą) i zacząłem grać na Przeżyciu i Rzadkich schowkach.

Lubię jednak kiedy jest ciężko, wszystkiego brakuje, BARDZO powoli zdobywasz doświadczenie, lepszy ekwipunek czy możliwość zmierzenia się z lepszym przeciwnikiem czy choćby zebrania całej kraty gorzały;) (między innymi dlatego zakochałem się w Gothic'u I i Morrowindzie). Wracając do tematu - gra powinna z założenia cieszyć, bawić, wyzwalać endorfiny radości - mnie osobiście właśnie ta długa wędrówka do celu, to zabicie kilku-kilkunastu wrogów tylko po to ażeby zachomikować broń  w schowku i później iść do Pietrenki/Kutwy by sprzedać ją "trochę" drożej, aby następnie wszystko wydać na dług Sidora czy lepszy (lub w ogóle) noktowizor :\ przynosi najwięcej satysfakcji.

Z tego co dotychczas zauważyłem - niektóre zadania w OP-2 typu przynieś XXX szt. tego i XXX szt. tamtego (mówię o zamówieniach) są rzeczywiście typowymi "przedłużaczami" czasu gry, jednak zapewne twórcy chcieli ażebyśmy czasem w późniejszym okresie gry (t.j w Soljance) nie narzekali na nadmiar gotówki;).

i już nie muszę uciekać przed bandą zombi z powodu braku amunicji.

 

to właśnie zrobiłem na początku (mówię o ucieczce) by później powrócić z anomalnymi granatami (oraz nieskrywaną radością) i grzecznie poprosiłem bandę "walking dead" by oddała  swoje kończyny:))).

Spawnery jak dla mnie tylko do ewentualnego "przywracania" przedmiotów nieosiągalnych fabularnych z "różnych" względów, z całym szacunkiem ale nie dla mnie jakieś tak zmiany udźwigu czy inne "umilacze" grania. Ma być ciężko (oczywiście bez przesady) by później było odrobinę lekko;)

Pozdrawiam wszystkich przeżywających swoje "dramaty" z OP-2 i w ramach poprawienia nastroju "pochwalę" się że zginąłem dotychczas tylko 473 razy:I

ZkCtPU2.jpg

  

 

  • Dodatnia 3
Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Ja osobiście tylko przyspieszyłem sobie trochę bieganie  (bo po prostu nie chce mi się czekać jak dobiegnę na miejsce). Nic innego nie kręciłem. Oczywiście spawner bardzo się przyda gdyby zbugował się jakiś przedmiot kwestowy ale raczej jest to dopracowany mod.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Witam ja walę na standardzie mastera zaliczyłem 4 razy do końca także nie taki straszny ten Realmode. Jest klimat mogę powiedzieć bardzo dobry, inaczej da się wyczuć, że to nie przelewki i zapowiada się na długą kampanię. Ciekawe tylko to czy pociągnęli dalej na Zatonie. Dla starych graczy na pewno się spodoba. Pozdrawiam

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Chciałbym zapytać dlaczego w anty-antyczicie zwiększony został poziom trudności (większe obrażenia itp.) w stosunku do oryginału. Tak musi być?

Prawdopodobnie nie . Być może aby zachować balans trudności -wstawiono  coś za coś.Ale to tylko moje gdybanie.

Marycha- W kwestii trudności tego moda - każdy kij ma dwa końce.

Z jednej strony plasuje się grupa zainteresowanych graniem w Stalkera ,  dla której taki poziom jest odstręczający bez względu na to jak wciągająca jest fabuła  - i obawiam się , że jest to znakomita większość .Z drugiej strony niewielka ilość graczy lubuje się w tego typu wyzwaniach.Ergo - zamiast przyciągac wieksze rzesze do - jakby nie patrząc-  znakomitej gry Stalker - spełnia wręcz odwrotną rolę.Zniechęca do sięgniecia po inne  dzieła moderów.

Sam gram tylko dlatego że :

a/ chcę wyłapać różnice między SS a OP2( nigdy nie grałem w czystą Solę)

b/ szczerze mówiąc trochę "poprawiłem" balans trudności

 

 

Edytowane przez boberm
Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

boberm - poziom trudności każdy dobiera sobie sam wg własnych umiejętności i doświadczenia w modach (np. zapewne w OP-2 będzie ciężko grać komuś kto nie przeszedł Sojlanki). Nie narzucam nikomu ani poziomu trudności, ani sposobu grania - napisałem tylko wcześniej jak JA gram i co JA lubię.

Nie grałem na niższych poziomach trudności OP-2, więc trudno mi się ustosunkować do poziomu trudności tychże.

Powiem tak - jeśli GRACZ ukończył wszystkie podstawki, czyta ze zrozumieniem zadania i zapisuje je ku pamięci zrzutami ekranu i przede wszystkim CHCE grać w danego moda to z każdym modem sobie poradzi (pomimo frustrujących niekiedy błędów i innych trudności). W opisie każdego moda jest opisany pokrótce poziom trudności (o bardzo użytecznych opiniach i PORADACH innych użytkowników nie wspomnę) i CZYTAJĄC to wszystko dany gracz może odpowiedzieć sobie na pytanie: czy chce i mogę ukończyć danego moda?

bobern przede wszystkim pamiętaj o jednej rzeczy - STALKER to nie nomen omen piknik na skraju drogi - to nie CoD czy BF, gdzie brniesz po trupach do końca mapy, a koledzy z zespołu osłaniają tą część twojego ciała, gdzie plecy tracą swą szlachetną nazwę. Tutaj znajdą coś dla siebie i entuzjaści ciekawej fabuły, i "hardkory". Tutaj trzeba chcieć ukończyć moda\podstawkę a nie tylko je "przechodzić" i "zaliczać" (wzorem w/w fps-ów). Tutaj czeka na ciebie satysfakcjonująca przygoda i nietypowe zagadki a nie tylko eliminowanie celów.

Ponieważ to tutaj "JESTEŚ S.T.A.L.K.E.R.-em" i kiedy ów uniwersum Tobą zawładnie - NA ZAWSZE nim pozostajesz.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

          Marycha

- akurat przejście Soli w jakiejkolwiek wersji, czy to pure soviet , czy przeróbki anglojęzycznej - którą nota bene mogę każdemu mniej lub bardziej  doświadczonemu w Zonie polecić- nie ma tutaj nic do rzeczy. Podpierając się kilkoma poradnikami,  ogólnie dostępnymi także na tym Forum , można to zrobić bez problemów .Wersja OP2 jest klasycznym przykładem "upierniczenia" fajnego moda właśnie poprzez nadmierne utrudnienie - i nie chodzi tu o trudnostępne schowki czy tez braki w wyposażeniu. Tak naprawdę jedyne co z robiono to podkręcono NPC do niebotycznej skali.Graficznie - nie widzę zbyt wielu zmian , fabularnie - żadnej różnicy- jak na razie .

- nie bierz tego do siebie - ale nie muszę się dowartościowywać , mecząc się z  trudnymi modami - i parafrazując Twoją wypowiedż - nie, nie jestem S.T.A.L.K.E.R.E.M , tak w grze jak i w realnym życiu , mimo iż przed  monitorem spedziłem trochę czasu .

I najważniejsze - pisałem poprzedni post nie dlatego , że jest mod jest "be". Pisałem dlatego żeby popatrzeć na problem trudności  modów trochę z innej strony.

        

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Dołącz do dyskusji

Możesz dodać zawartość już teraz a zarejestrować się później. Jeśli posiadasz już konto, zaloguj się aby dodać zawartość za jego pomocą.
Uwaga: Twój wpis zanim będzie widoczny, będzie wymagał zatwierdzenia moderatora.

Gość
Dodaj odpowiedź do tematu...

×   Wklejono zawartość z formatowaniem.   Usuń formatowanie

  Dozwolonych jest tylko 75 emoji.

×   Odnośnik został automatycznie osadzony.   Przywróć wyświetlanie jako odnośnik

×   Przywrócono poprzednią zawartość.   Wyczyść edytor

×   Nie możesz bezpośrednio wkleić grafiki. Dodaj lub załącz grafiki z adresu URL.

×
×
  • Dodaj nową pozycję...

Powiadomienie o plikach cookie

Korzystając z tej strony, zgadzasz się na nasze Warunki użytkowania.