Skocz do zawartości

O.D.R.O.D.Z.O.N.Y. - Duplikaty v.7.63 Odmienne światy. - Ogólna dyskusja.


cichy

Rekomendowane odpowiedzi

Dziękuję za wyczerpujące odpowiedzi, ale mimo tak pełnych porad mam pytania 

Czyli, jezeli dobrze rozumiem, wyglada to tak ze moge lazic se gdzie chce, ale jak bede kusil los zwiedzajac odlegle mapy moge wkoncu trafic na lokacje na ktorej bez zadania nie znajde odpowiedniego teleportu, ktory pozwoli mi wrocic wraz ze szpejem. No chyba ze zostawie swoj dobytek w schowku nim wejde do teleportu ktory "ogołaca". Dobrze rozumuje? 

Pytam bo teraz podczas zwiedzania podziemi, przez które dostałem się z teleportu w hangarze na wysypisku, trafiłem (po kilku przeniesieniach sie miedzy swiatami i lokacjami) na elitarny egzoszkielet monolitu :D i ciezko mi sie z nim bedzie rozstac. Zastanawiam sie wlasnie czy pozwiedzac jupiter(tu finalnie udało mi się wyjść) bo wiem ze są tu naukowcy, czy lepiej uzyc artefaktu aby wrocic na wysypisko. Jak sadzicie?

10 godzin temu, kondotier napisał:

 

 

Krytycznym momentem w modzie, na którym padło wielu i musieli powtarzać, było nieotrzymanie z braku wykonania zadań

 

Możesz to szerzej opisać? Chodzi o to, ze nie dostaje się nagrody po zadaniu? Jeżeli tak to chyba juz z tym sie spotkałem. Odbilem magazyny wokskowe, w zamian mam do odebranie kase u anarchistow, ale w miejscu wskazanym na radarze nikogo niema. Pytalem sie wszystkich czlonkow u ktorych jest dodatkowa opcja dialogowa zwiazana z przydzieleniem zadania pobocznego, ale nikt nic nie wie o moim hajsiwie. Gdzie jest moje siano?!

A i jak sie przydziela plusiki za post na forum? Nie moge znalezc tej opcji..

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

@Nikt Z zadaniem bodajże na kombinezon beryl będziesz musiał odprowadzić naukowca na Agro do przejścia na Jantar, pózniej na jantarze go spotkasz i po rozmowie będziesz miał zadanie na znalezienie Sacharowa. Dopiero wtedy wybieraj się na Jupiter. 

Co do okradających teleportów, jak w taki wchodzisz, to wyświetla Ci info, że stracisz swój dobytek. Jest takich co najmniej kilka. lepiej w nie nie wchodzić, jeżeli nie musisz. 

A punkty reputacji pod postami innych, ta opcja Ci się odblokuję, jak otrzymasz rangę Stalker. Taką, jak mam ja obecnie. Ale nie wiem od czego zależy przyznanie tej rangi, musiałbyś zapytać moderatora @apg2312 albo któregoś z administratorów. 

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

@Nikt  Mod jest otwarty na freeplay, ale tylko dlatego abyś mógł swobodnie wrócić na lokację gdzie masz coś do wykonania, jeśli znaleziony teleport przerzucił Cię nie tam gdzie chcesz, albo dostaniesz od prawdopodobnego teleportu odpowiedź, że jeszcze nie przerósł, albo że jeszcze coś tam. Wtedy idziesz inną drogą.

Ta egza co ją znalazłeś, jest chyba kwestowa, albo znajduje się na lokacji gdzie byłeś za wcześnie. To za duży mod i dawno w niego grałem, aby pamiętać gdzie co było.

Fabuła moda jest tak skonstruowana, że pomimo swobody poruszania się, aby zaskoczyły kolejne jej wątki, musi być wykonany wcześniejszy ciąg zadań. A jeśli ich nie zrobiłeś, lub po zrobieniu Ci nie grzmotnęło, tego zaskoczenia fabuły nie ma. W tematach z problemami i poradami, są wpisy mówiące co trzeba zrobić ( kolejność bywa nieistotna ) aby wysłuchać grzmotu. A wszystko będzie zależało od tego, jak poprowadzisz rozgrywkę. I ponownie powtarzam, nie ma dwóch identycznych gier, więc nie pytaj co dalej, gdy coś zrobiłeś.

Nie wiem czy pamiętasz, ale jeszcze w Leszym Kraju dostałeś informację, że niektóre zadania znikną Ci z PDA. Można pomóc pamięci, duplikując zapisy w PDA, zapisami na kartce. Wtedy o niczym nie zapomnisz.

I takie coś. W dolnej linii zadań w PDA ( zadania poboczne ) nowe zadanie jest nadpisywane nad poprzednie. Dlatego trzeba zaglądać do spisu tych zadań, klikając symbol kartki z prawej strony linii. Bo te zadania choć są pobocznymi, wpływają na uruchomienie kolejnych wątków scenariusza. A nie wykonanie ich, może zablokować wzięcie kolejnego zadania pobocznego z tej linii. Pamiętam, że takim zadaniem było dostarczenie komuś Beryla, aby odblokować bardzo ważne wyjście naukowców z Bagien i uruchomienie teleportu na Bagna.

Jakby przez przypadek zanim pojawi się Sacharow w bunkrze ja Jupiterze ( tak, to nie pomyłka ), Ty się tam znajdziesz, zabierz narzędzia remontowe i je pilnuj. Tak samo hełm psioniczny. A że Sacharowa nie ma na Jantarze, dowiesz się szarpiąc drzwi. Możesz do bunkra wejść przez jego dach. Wyjście teleportem w środku, gdzieś daleko w ZONĘ lub z'ONĘ.

Masz wstawiony czit, od Goodlika ( teraz Gość ), na taimer czasu przejazdu BTRem przez Radar. Znajdź go, ale od razu nie musisz ich wstawiać. Dopiero jak nie dasz rady na oryginalnym czasie, to się wesprzesz.

DODANO:

W modzie są takie cacka, służące do teleportacji. Poczytaj gdzie one są i będąc na odpowiedniej lokacji zbieraj je skrzętnie. Wchodząc do podziemi z Wysypiska jedno cacko już opuściłeś, bo nic o nim nie piszesz. Ale nic straconego, zabierzesz przy następnej okazji. Niektóre dostaniesz za zadania, np. od Leśnika w Rudym Lesie. Ale w tym samym Rudym Lesie są jeszcze chyba dwa, które sam musisz znaleźć.

No i w tunelach metra nie tylko się przemieszczasz do kolejnego teleportu, ale w odgałęzieniach i bocznych pomieszczeniach odszukujesz itemy i informacje. Są czasem mocno "zalabiryntowane", a znaleźć trzeba.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

@kondotier na chwile obecna odpuściłem, teraz zagrywam się w anomaly na iron modzie (lubię wyzwania ;)) Wstyd przyznać ale pokonało mnie przejście do teleportu w dawnej bazie powinnosci . Już wcześniej tam bylem tyle, ze nie zebrałem pda który miał trup przed drzwiami, bo tam wtedy zbugowala mi się pijawka i jak tylko podchodziłem do tego ciała to mnie zabijala. Teraz wróciłem, zabrałem dane z laptopa i chciałem przejść przez okienko ,aby wejsc w teleport bo wiem ze bylo by dobrze jak bym kazde wejscie w teleport odkryl. Jednak po 25 min skakania jak małpa zrezygnowalem, nawet chowalem pancerz do plecaka bo "a nuz sie przecisne"(!) . Szkoda ze wcześniej tego nie zrobiłem, bo widziałem w podziemiach najemnika na mapie, tylko nie można było tam wejść. Teraz zielona kropka zniknęła to pewnie już po zadaniu :/. 

Mówiąc "cacka do teleportacji"masz na myśli artefakty? Już 2 mam. Jedno znalazłem w podziemiach prypeci, a drugie nie pamiętam skąd mam, chyba wlasnie od leśnika.

Jak wejść do tego bunkru na jantarze? Bylem na dachu  i nie widzialem zadnego teleporu, ani przejścia .

Oczywiście do moda powrócę dla samej historii, warto zobaczyć jak teoria światów równoległych przedstawia się w  zonie. Narazie bawię się w survivalowca, ale to przejściowe ;)

  • Dodatnia 1
Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

6 godzin temu, Nikt napisał:

Jak wejść do tego bunkru na jantarze? Bylem na dachu  i nie widzialem zadnego teleporu, ani przejścia .

Do bunkra na Jantarze będziesz mógł wejść po odprowadzeniu Naukowca przez Agroprom. To zadanie Ci się odblokuje jak będziesz miał aktywne zadanie cykliczne na Beryl z Agro.

A przez dach wchodzi się do bunkra na Jupiterze po narzędzia do BTR z Radaru. 

  • Dodatnia 1
Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

@Nikt  Musisz pamiętać, że Agroprom w tym modzie jest w dwu odmianach. W zależności przez który teleport na niego wejdziesz, taki dostaniesz. I takie zadania i możliwości będziesz mógł wykonywać. Bo od tego zależy którędy możesz wchodzić do podziemi. Więc brak znacznika NPCa może być spowodowany nie tym Agropromem. Inny jest gdy wchodzisz z Jantaru, a inny gdy z Wysypiska. I tym sposobem możesz go sobie zmieniać. Tym bardziej, że koło teleportu Jantar - Agroprom jest ukryty ważny NPC ( za płotem ), więc trzeba tak pokombinowąć, aby móc z nim jak najwcześniej pogadać.

Na Jantarze kiedy byłeś pierwszy raz przy bunkrze i próbowałeś szarpnąć za drzwi, musiałeś mieć wyświetlony komunikat " Że bunkier nieczynny i naukowcy się przenieśli na Jupiter". I chyba dopiero po tym komunikacie można do niego wejść przez ukryty teleport na dachu i wyjść gdzieś w ZONĘ czy z'ONĘ teleportem na zapleczu. Przez drzwi wchodzić będziesz wg, opisu powyżej od @wariat .

Mod ma tyle fantastycznych i fantazyjnych rozwiązań, że nie ma możliwości jakoś wszystkich od razu zasygnalizować, bo i tak pojawiają się wg, jakiegoś "tajemniczego skryptu". U jednego wcześniej, u innego dużo później.

A te cudeńka do teleportacji w modzie mają jakąś swoją nazwę. Pamiętam rosyjską, ale polska mi wyleciała z głowy. Przypomnij mi.

Jak będziesz w Rudym Lesie u Leśnika, to sobie przypomnij, że kazał Ci napluć na beczkę za drzwiami. Tam jest ukryty teleport do kilku kolejnych "probojników" i teleportów po całej strefie obu wymiarów. W temacie są zrzuty ekranów z podpowiedziami gdzie szukać.

A ta pijawka się nie zbugowała, ale trzeba ją i jej siostrzyczki zabić od środka. A to chyba z jakiegoś zadania.

Jeśli zaś piszesz o wskoczeniu na zaplecze mechanika w INB, to jest bezproblemowe na niskim przysiadzie, ale tylko w jednej z odmian Agropromu.

  • Dodatnia 1
Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

20 minut temu, kondotier napisał:

A te cudeńka do teleportacji w modzie mają jakąś swoją nazwę. Pamiętam rosyjską, ale polska mi wyleciała z głowy. Przypomnij mi.

Te cudeńka nazywają się skoczkami. Ale każdy ma jakąś dziwną nazwę, talowy, tellurowy i takie dziwne nazwy. Wszystkich w modzie jest bodajże 7 różnych, ale niektóre są zdublowane, tzn możemy w grze znależć takie w dwóch egzemplarzach. 

A teleport przy beczce u Leśnika prowadzi do niedostępnej części kopalni. Tam też jest skoczek, ale ostrożnie do niego podchodzić, bo jest tam też teleport który nas złapie jak nie bedziemy uważać. W ogóle jest tam w tych korytarzach chyba z 7 teleportów na różne lokacje, więc lepiej zapisać grę jak się tam przeniesiemy. Bo nie wiadomo w jaki teleport tam wejdziemy, bo nie są oznaczone.

  • Dodatnia 2
Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Są zrobione zrzuty ekranu tego korytarza w ukrytej kopalni z zaznaczonymi miejscami teleportów. Tak, że można po odnalezieniu zrzutów mieć ułatwienie i od razu wiedzieć na jaką lokację nas przerzuci. Tyle, że na tej lokacji mogą to być różne miejsca. Tak samo jest zrzut z opisanymi teleportami za powalonym drzewem na Magazynach, czy na dachu zakładu na Jantarze. Są nie tylko pomocne, ale wcześniejsza ich znajomość pozwoli na uniknięcie powtarzania gry, gdy w taki ukryty teleport niechcący wdepniemy.

@wariat  dzięki za przypomnienie tej nazwy "Skoczek".

  • Dodatnia 1
Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

@wariat  Wystarczy przecież - od czasu jak znajdziesz się na Wysypisku - że wejdziesz w inny teleport i już masz nową grę. Albo czegoś nie zrobisz w jakiejś kolejności i od teleportu się dowiesz, że tej dziury w czasoprzestrzeni jeszcze nie ma. No i trzeba naruszyć inny wątek scenariusza. Ale mod zostawia mocny ślad w mózgownicy i grając "na pamięć" można sobie narobić bałaganu.

@smox  - No to :viva:życzę. Nie daj się z'ONIE .

  • Dodatnia 2
Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Wujku @kondotierze, ja tego moda przechodziłem 3 razy i za każdym razem inaczej, Chodziło mi o to że jak się wie co, gdzie i jak robić w danym modzie to żadnej większej satysfakcji z przechodzenia go nie ma.

Lepiej jest zapomnieć i pózniej znowu, jakby "na świeżo" go przechodzić, wtedy jest frajda z gry:)

  • Dodatnia 3
Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

W Rebornach zajefajna jest fabuła. A raczej jej brak, co zmusza graczy do myślenia, żeby kombinowali jak to "wyzwanie" ukończyć. Ale to daje również wiele swobody w działaniu.:)

A w modach OP.... Nie wykonasz jednego zadania, nie pojawi sie kolejne... Na jedno to dobrze, bo nic nie opuścisz i nie zawalisz gry, ale... trochę swobody jaką dają Reborny by się przydało. 

Szkoda że Reborny są u nas tak niedocenione.

Ale każdy gra w co chce, to jego wolna, nieprzymuszona wola:) Zwolennicy Rebornów mogą jedynie polecić je innym, tak więc.... Ja polecam:)

Edytowane przez wariat
  • Dodatnia 3
Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Wariat - brak liniowości i wiele opcji - nie alternatywa - daje wielkie pole do popisu inwencji twórczej gracza czyli możliwości przejścia danego moda.

twórca/twórcy dają możliwość przejścia moda na ich melodię ty poszukaj swojej drogi, zawsze ciekawiej /inaczej niż proponowana przez twórcę/ów. :biggrin:

  • Dodatnia 3
Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

# polecam tego moda, a szczególnie tym, co lubią wyzwania. I nie wyzwania spowodowane idiotycznymi, nielogicznymi utrudnieniami typu NS czy OP, ale wynikającymi z fabuły. Chociaż w jednym przypadku ER chyba zapatrzył się na NS ( fala mutantów ) i to może w... -> zdenerwować.

 

  • Super 1
  • Dodatnia 1
Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

@jurek48  - Może jest za wcześnie w Twojej grze, aby tam się pojawił. Mogłeś po drodze czegoś nie zrobić w zadaniach pobocznych, które nota bene są potrzebne dla ruszenia scenariusza. Nawet jak masz zadanie na spotkanie się z nim. Np. jak komuś z Wysypiska nie przyniesiesz Beryla, to na Agro nie zjawią się naukowcy z Bagien i fabuła stoi.

Tu masz filmik, od 11 min Martwe Miasto, a ~13 min spotkanie z Krugłowem. Możesz sobie obejrzeć filmik jednak od początku, bo tam pokazane jest znajdywanie kilku schowków z ciekawym sprzętem.

https://www.youtube.com/watch?v=I3shmea__mo

 

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Dołącz do dyskusji

Możesz dodać zawartość już teraz a zarejestrować się później. Jeśli posiadasz już konto, zaloguj się aby dodać zawartość za jego pomocą.
Uwaga: Twój wpis zanim będzie widoczny, będzie wymagał zatwierdzenia moderatora.

Gość
Dodaj odpowiedź do tematu...

×   Wklejono zawartość z formatowaniem.   Usuń formatowanie

  Dozwolonych jest tylko 75 emoji.

×   Odnośnik został automatycznie osadzony.   Przywróć wyświetlanie jako odnośnik

×   Przywrócono poprzednią zawartość.   Wyczyść edytor

×   Nie możesz bezpośrednio wkleić grafiki. Dodaj lub załącz grafiki z adresu URL.

×
×
  • Dodaj nową pozycję...

Powiadomienie o plikach cookie

Korzystając z tej strony, zgadzasz się na nasze Warunki użytkowania.