Jump to content
Sign in to follow this  
smox

Porady graczy

Recommended Posts

 Napiszę, bo zacząłem grę w wersję 7.63 i zapomnę. Mózgozwęglacz 2 (w poradniku pisze Radar 2). Przy wejściu w ciele znalazłem PDA. Dalej spotkałem Dziadka - handlarza (przedtem było ich dwóch, nie wiem co się stało z tym co naprawiał). W tunelu jest teleport na Generatory, do podziemi i tam przełączyłem mechanizm wyłączający anteny na Mózgozwęglaczu 2. Można teraz wejść tam gdzie była strefa śmierci (na górze lokacji). Podchodząc do takiej kuli, ta podnosi się do góry i odsłania przejście do Strażnicy. Strażnica, to ta lokacja gdzie na początku moda rozmawiamy z Zarką. Są tam 2 teleporty. 1 do Laboratorium na Radarze, a 2 do Rudego Lasu. 
  Gdyby nie poradnik Cichego w życiu bym nie znalazł tego teleportu na Generatory, że o przełączniku nie wspomnę.

Warto pobiegać po Leszym kraju po wyjściu z laboratorium na początku rozgrywki. Mnie udało się zebrać to - 

db16b2435561393.jpg 

Edited by smox

Share this post


Link to post
Share on other sites

Teleport się pojawia dopiero po znalezieniu smartfona z NPCa, o którym mówił Ci NPC z nibyolbrzymem - Fejk. Znalazłeś? Jeśli tak, wróć do niego pogadaj i dopiero do teleportu. Tak będzie zawsze z teleportami, jak nie zrobisz potrzebnych zadań, aby działać na lokacji, na którą prowadzi.

A jak nie byłes po tego smartfona, to taka rada. Nie pchaj się przez bramę zakładu. Możesz wpaść w nieodpowiednie teleporty, zaatakują Cię zjawy obniżające zdrowie itp.

Obejdź zakład z lewej strony, daleko od betonowego płotu, aż do wyrwy w nim. Przez wyrwę i w prawo. Trupka znajdziesz bez problemu.

Share this post


Link to post
Share on other sites

O tym na drucie kolczastym pisałem powyżej. Musisz bardzo dokładnie czytać dialogi i informacje na ekranie. Jak nie zdążysz, wchodź do smartfona i tam czytaj. W poradniku, nie da się przy modzie ze swobodną rozgrywką, wszystkiego opisać. Wystarczy że zmienisz kolejność brania zadań i masz inną grę.

A w 7.63, w stosunku do 7.62, są pozmieniane niektóre opcje. Tak że wierne powtórzenie cudzej gry, jest tu praktycznie niemożliwe.

Edited by kondotier

Share this post


Link to post
Share on other sites

Kilka słów o teleportach. Większość teleportów nie sprawia problemów, ale są takie, które "okradają" z ekwipunku. Wystarczy jednak mieć pusty plecak, zrobić schowek, przełożyć wszystko do niego, przejść przez teleport i wrócić z powrotem po ekwipunek. Za drugim razem już nie okrada. Nie jest to jednak regułą. Pewne teleporty "okradają" zawsze, dlatego warto zapisać grę i sprawdzić.

Share this post


Link to post
Share on other sites

Godlike - ja mam inne zdanie o tym "okradaniu". To musi zostać, bo Inaczej zostanie wypaczony zamysł moda. GG nie jest okradany, ale przechodzi do świata alternatywnego, gdzie może się dostać tylko jego biologiczne ciało. Po takim przejściu ( wyjaśnienie autora moda Era), nowy alternatywny świat przemienia się w "normalny". A takie przekształcenie zony, to główne zadanie Szramy, jakie dostał w poprzednikach. Zona ma wrócić do stanu sprzed zabicia Striełoka na CEA. W v.7.63, oprócz ostrzeżenia jakie daje Sacharow, mają być również ostrzeżenia od takiego teleportu.

Wejście na alternatywną lokację bez sprzętu, nie jest problemem, bo mod od razu daje nam możliwość pozyskania wyposażenie potrzebnego na tej lokacji, tylko nie należy się śpieszyć z wykonaniem zadania, a trzeba poszukać w najbliższej okolicy teleportowania ( są naprowadzenia). Wchodząc z własnym sprzętem, możemy nie mieć możliwości zabrania tego co daje mod, a to jest sprzęt dostosowany do świata alternatywnego.

Po takim przekształceniu lokacji, GG będzie mógł już przechodzić na nią ze swoim sprzętem. Czyli normalka.

Share this post


Link to post
Share on other sites
Guest

Wgranie takiej zmiany jest dobrowolne. Tak samo jak z antyczitem. Chcesz to wgrywasz, nie to nie wgrywasz. Nie mam zamiaru narzucać innym jak mają zamiar grać w moda.

Share this post


Link to post
Share on other sites

Gdyby takie usprawnienie powstało, to chętnie z niego skorzystam. To prawda, że z ekwipunkiem problemu nie ma, ale znika wszystko, łącznie ze Skoczkami, smartfonami i znalezionymi dokumentami, a to już jest problem.

Share this post


Link to post
Share on other sites

Znikają, jak się nie skorzysta z ostrzeżenia Sacharowa na Jupiterze. Ja nie skorzystałem, straciłem wszystko, zawaliłem grę, stąd to pamiętam.

A na Jupiter do Sacharowa i tak musimy wrócić, więc pozostawienie tam maneli nie jest problemem. A na przyniesionym nowym sprzęcie możemy u handlarza sporo zarobić.

Ale to jest właśnie to dobrodziejstwo moda, że mamy wiele możliwości własnej rozgrywki. Każdy grający sobie ją może wybrać.

Share this post


Link to post
Share on other sites

Na Jupiterze znalazłem przejście na CEA, ale jak wracamy to lądujemy Na Zatonie, a tam teleporty jeszcze nieaktywne. Przepraszam za pomyłkę z Jantarem.

ss_asus_09-27-15_21-35-43_(jupiter).thum

Edited by DaarMoo

Share this post


Link to post
Share on other sites

Na Jantarze znalazłem przejście na CEA, ale jak wracamy to lądujemy Na Zatonie, a tam teleporty jeszcze nieaktywne. 

Na Jantarze jest przejście na CEA? Podpowiedz mi gdzie ono jest, bo ja go nie znalazłem. Na Jantarze mam 5 przejść - do Dziczy, Agropromu, Rudego Lasu, X-16 i Do Zakładu Rostok.

Zawsze można wczytać zapis przed użyciem teleportu. No i ten screen, gdzie go zrobiłeś, bo coś mi tu nie pasuje.

Edited by smox

Share this post


Link to post
Share on other sites

Na Jupiterze znalazłem przejście do czegoś takiego jak Dolina Kamieni. Jest to teleport "null" (pojawia się info) czyli wychodzimy goli.

Jest to alternatywa Mrocznej Doliny i mamy tylko lornetkę. Powrót tym samym teleportem na Jupiter. Na razie odpuszczam.

ss_asus_09-28-15_20-46-47_(jupiter).thum

ss_asus_09-28-15_20-46-14_(jupiter).thum 

Edited by DaarMoo

Share this post


Link to post
Share on other sites

Tam wyśle Cię Sacharow z zadaniem. Cały inwentarz trzeba zostawić w schowku. Zaraz po teleportacji, (na poprzedniej wersji), miałem znaczniki na sprzęt i broń, potrzebną do wykonania zadania. Wracałem okrężna drogą, (Z wielu możliwości wybrałem Prypeć) nazbierałem masę sprzętu i opchnąłem handlarzowi Krzyżowi na Jupiterze. Warto było.

Ale doświadczenia z v.7.62 przydają się tylko częściowo, bo w v.7.63 są dość duże zmiany w rozgrywce i wyposażaniu przez moda.

Share this post


Link to post
Share on other sites

W tym modzie trzeba mieć pod ręką coś mocniejszego niż śrutówka lub automat. Nibyolbrzymy (niektóre są ogromne) najłatwiej zabić z RPG chociaż podwieszany granatnik też daje sobie radę. To samo jest z BTR-ami. Takich sytuacji jest wiele, ale najbardziej zaskoczył mnie BTR w Zachodniej Prypeci, który wyjechał wprost na mnie z bocznej uliczki.

5613e4438302849.jpg 

W dziale PROBLEMY FABULARNE pisałem o zadaniu "Zbadać źródło sygnału" na Poligonie Świadomości-Z w którym mamy pomóc radiotelegrafistce Kejt i stalkerom. Na tym ostatnim patchu udało mi się zrobić to zadanie bez większych problemów. Wystarczyło wejść na śmigłowiec i stamtąd likwidować nacierające mutanty.

bfb066438308680.jpg 

Edited by smox

Share this post


Link to post
Share on other sites

Aby wejść do metra już na początku gry po znalezieniu się na Wysypisku, korzystamy z teleportu w hangarze. Wchodzimy z "naszego świata".

Ale należy mieć już, dla swobodnej gry, oprócz Baretty, jakąś wielostrzałową strzelbę.  Z nimi szybko dorobimy się innej broni, z alternatywnej historii i nie tylko. Wszystko zależy od inwencji grającego.

Trzeba tylko wcześniej zlikwidować pijawkę, np. przy szukaniu artu lub celownika. Teleport jest za drzwiami-kratą, po prawej stronie hangaru. Powoli podchodzimy do wysoko umieszczonej zielonej skrzyni, w niej dwa dobre arty, a zaraz za nią jest teleport. Lądujemy w zawalonym tunelu metra.

Idąc do przodu, z prawej strony są zawalone schody. Wchodzimy na nie, aż do dziury w suficie. Jeśli wejdziemy w tę dziurę, to będziemy w sali ze Skoczkiem, umożliwiającym wejście do bunkra na Jantarze. Powrót do dziury, na dół i wędrówka po metrze. Możemy iść w głąb metra, aby zdobyć kilka sztuk broni, kasę i następnie wrócić do teleportu, lub wejść w teleport i znajdziemy się w jego innej części. Trzeba od razu podbiec ciut do przodu, bo z zawału za plecami wychodzą Wróżki i strzelają skutecznie, gdy znajdziemy się na ich drodze. To gdzie wyjdziemy na powierzchnię, zależy już od naszej gry. Radzę przed każdym teleportem ( widać je, bo świecą niebieskawym światłem) zrobić szybki zapis. Jeśli lokacja wyjścia nam nie odpowiada, choć to jest zależne tylko od czasu gry i już zrobionych zadań, wczytujemy zapis i idziemy szukać następnego teleportu. Idąc korytarzami, wchodzimy do bocznych pomieszczeń. Można znaleźć wiele ciekawych rzeczy.

Edited by kondotier

Share this post


Link to post
Share on other sites

Join the conversation

You can post now and register later. If you have an account, sign in now to post with your account.
Note: Your post will require moderator approval before it will be visible.

Guest
Reply to this topic...

×   Pasted as rich text.   Paste as plain text instead

  Only 75 emoji are allowed.

×   Your link has been automatically embedded.   Display as a link instead

×   Your previous content has been restored.   Clear editor

×   You cannot paste images directly. Upload or insert images from URL.

Sign in to follow this  

×
×
  • Create New...

Important Information

By using this site, you agree to our Terms of Use.