smox Posted September 14, 2015 Report Share Posted September 14, 2015 (edited) Napiszę, bo zacząłem grę w wersję 7.63 i zapomnę. Mózgozwęglacz 2 (w poradniku pisze Radar 2). Przy wejściu w ciele znalazłem PDA. Dalej spotkałem Dziadka - handlarza (przedtem było ich dwóch, nie wiem co się stało z tym co naprawiał). W tunelu jest teleport na Generatory, do podziemi i tam przełączyłem mechanizm wyłączający anteny na Mózgozwęglaczu 2. Można teraz wejść tam gdzie była strefa śmierci (na górze lokacji). Podchodząc do takiej kuli, ta podnosi się do góry i odsłania przejście do Strażnicy. Strażnica, to ta lokacja gdzie na początku moda rozmawiamy z Zarką. Są tam 2 teleporty. 1 do Laboratorium na Radarze, a 2 do Rudego Lasu. Gdyby nie poradnik Cichego w życiu bym nie znalazł tego teleportu na Generatory, że o przełączniku nie wspomnę.Warto pobiegać po Leszym kraju po wyjściu z laboratorium na początku rozgrywki. Mnie udało się zebrać to - Edited September 14, 2015 by smox Quote Link to comment Share on other sites More sharing options...
kondotier Posted September 14, 2015 Report Share Posted September 14, 2015 vidkunsen - to temat moda Dyplikaty 7.63 Odmienne światy. A Twój opis dotyczy wszystkiego jak leci, podstawek i modów.Bądź łaskaw i nie rób śmietnika w tym temacie. Quote Link to comment Share on other sites More sharing options...
ShogunShinto Posted September 14, 2015 Report Share Posted September 14, 2015 Gram na wersji 7.63. Jestem w leszym kraju i przechodzę przez znaleziony teleport. Niestety teleport mnie nie przenosi. Przejście jeszcze nie "wrosło" wczytywałem gre i nic Quote Link to comment Share on other sites More sharing options...
smox Posted September 14, 2015 Author Report Share Posted September 14, 2015 Zerknij do Poradnika Cichego - http://www.stalkeruniverse.home.pl/index.php?topic=782.0Jeżeli czegoś tam nie znajdziesz, bo był pisany do wcześniejszej wersji, to pisz tutaj. Quote Link to comment Share on other sites More sharing options...
kondotier Posted September 14, 2015 Report Share Posted September 14, 2015 Teleport się pojawia dopiero po znalezieniu smartfona z NPCa, o którym mówił Ci NPC z nibyolbrzymem - Fejk. Znalazłeś? Jeśli tak, wróć do niego pogadaj i dopiero do teleportu. Tak będzie zawsze z teleportami, jak nie zrobisz potrzebnych zadań, aby działać na lokacji, na którą prowadzi.A jak nie byłes po tego smartfona, to taka rada. Nie pchaj się przez bramę zakładu. Możesz wpaść w nieodpowiednie teleporty, zaatakują Cię zjawy obniżające zdrowie itp.Obejdź zakład z lewej strony, daleko od betonowego płotu, aż do wyrwy w nim. Przez wyrwę i w prawo. Trupka znajdziesz bez problemu. Quote Link to comment Share on other sites More sharing options...
ShogunShinto Posted September 14, 2015 Report Share Posted September 14, 2015 Poszło. W poradniku tego nie ma. Jeden gameplay z dwóch na YT miał misję w której trzeba odnaleźc zwłoki zaczepione na drutach. Teleport pyknął. Quote Link to comment Share on other sites More sharing options...
kondotier Posted September 14, 2015 Report Share Posted September 14, 2015 (edited) O tym na drucie kolczastym pisałem powyżej. Musisz bardzo dokładnie czytać dialogi i informacje na ekranie. Jak nie zdążysz, wchodź do smartfona i tam czytaj. W poradniku, nie da się przy modzie ze swobodną rozgrywką, wszystkiego opisać. Wystarczy że zmienisz kolejność brania zadań i masz inną grę.A w 7.63, w stosunku do 7.62, są pozmieniane niektóre opcje. Tak że wierne powtórzenie cudzej gry, jest tu praktycznie niemożliwe. Edited September 14, 2015 by kondotier Quote Link to comment Share on other sites More sharing options...
ShogunShinto Posted September 14, 2015 Report Share Posted September 14, 2015 Dziękuję. Tak to prawda. W zadaniach na pchlim targu są opcje dialogowe na temat zadań które npc ma GG powtórzyć żeby nie spartolić Quote Link to comment Share on other sites More sharing options...
smox Posted September 25, 2015 Author Report Share Posted September 25, 2015 Kilka słów o teleportach. Większość teleportów nie sprawia problemów, ale są takie, które "okradają" z ekwipunku. Wystarczy jednak mieć pusty plecak, zrobić schowek, przełożyć wszystko do niego, przejść przez teleport i wrócić z powrotem po ekwipunek. Za drugim razem już nie okrada. Nie jest to jednak regułą. Pewne teleporty "okradają" zawsze, dlatego warto zapisać grę i sprawdzić. 1 Quote Link to comment Share on other sites More sharing options...
Guest Posted September 25, 2015 Report Share Posted September 25, 2015 Jak skończę OP-2 to postaram się wyłączyć Wam to okradanie przez teleporty Quote Link to comment Share on other sites More sharing options...
smox Posted September 25, 2015 Author Report Share Posted September 25, 2015 Dzięki. Z pewnością ułatwi to grę w tego i tak trudnego moda. Quote Link to comment Share on other sites More sharing options...
kondotier Posted September 25, 2015 Report Share Posted September 25, 2015 Godlike - ja mam inne zdanie o tym "okradaniu". To musi zostać, bo Inaczej zostanie wypaczony zamysł moda. GG nie jest okradany, ale przechodzi do świata alternatywnego, gdzie może się dostać tylko jego biologiczne ciało. Po takim przejściu ( wyjaśnienie autora moda Era), nowy alternatywny świat przemienia się w "normalny". A takie przekształcenie zony, to główne zadanie Szramy, jakie dostał w poprzednikach. Zona ma wrócić do stanu sprzed zabicia Striełoka na CEA. W v.7.63, oprócz ostrzeżenia jakie daje Sacharow, mają być również ostrzeżenia od takiego teleportu.Wejście na alternatywną lokację bez sprzętu, nie jest problemem, bo mod od razu daje nam możliwość pozyskania wyposażenie potrzebnego na tej lokacji, tylko nie należy się śpieszyć z wykonaniem zadania, a trzeba poszukać w najbliższej okolicy teleportowania ( są naprowadzenia). Wchodząc z własnym sprzętem, możemy nie mieć możliwości zabrania tego co daje mod, a to jest sprzęt dostosowany do świata alternatywnego.Po takim przekształceniu lokacji, GG będzie mógł już przechodzić na nią ze swoim sprzętem. Czyli normalka. Quote Link to comment Share on other sites More sharing options...
Guest Posted September 25, 2015 Report Share Posted September 25, 2015 Wgranie takiej zmiany jest dobrowolne. Tak samo jak z antyczitem. Chcesz to wgrywasz, nie to nie wgrywasz. Nie mam zamiaru narzucać innym jak mają zamiar grać w moda. Quote Link to comment Share on other sites More sharing options...
kondotier Posted September 25, 2015 Report Share Posted September 25, 2015 Oczywiście że dobrowolne. Mój wpis jest również dla grających, aby wiedzieli czego w modzie się pozbawią, dodając to usprawnienie. Quote Link to comment Share on other sites More sharing options...
smox Posted September 25, 2015 Author Report Share Posted September 25, 2015 Gdyby takie usprawnienie powstało, to chętnie z niego skorzystam. To prawda, że z ekwipunkiem problemu nie ma, ale znika wszystko, łącznie ze Skoczkami, smartfonami i znalezionymi dokumentami, a to już jest problem. Quote Link to comment Share on other sites More sharing options...
kondotier Posted September 25, 2015 Report Share Posted September 25, 2015 Znikają, jak się nie skorzysta z ostrzeżenia Sacharowa na Jupiterze. Ja nie skorzystałem, straciłem wszystko, zawaliłem grę, stąd to pamiętam.A na Jupiter do Sacharowa i tak musimy wrócić, więc pozostawienie tam maneli nie jest problemem. A na przyniesionym nowym sprzęcie możemy u handlarza sporo zarobić.Ale to jest właśnie to dobrodziejstwo moda, że mamy wiele możliwości własnej rozgrywki. Każdy grający sobie ją może wybrać. Quote Link to comment Share on other sites More sharing options...
DaarMoo Posted September 27, 2015 Report Share Posted September 27, 2015 (edited) Na Jupiterze znalazłem przejście na CEA, ale jak wracamy to lądujemy Na Zatonie, a tam teleporty jeszcze nieaktywne. Przepraszam za pomyłkę z Jantarem. Edited September 28, 2015 by DaarMoo Quote Link to comment Share on other sites More sharing options...
smox Posted September 28, 2015 Author Report Share Posted September 28, 2015 (edited) Na Jantarze znalazłem przejście na CEA, ale jak wracamy to lądujemy Na Zatonie, a tam teleporty jeszcze nieaktywne. Na Jantarze jest przejście na CEA? Podpowiedz mi gdzie ono jest, bo ja go nie znalazłem. Na Jantarze mam 5 przejść - do Dziczy, Agropromu, Rudego Lasu, X-16 i Do Zakładu Rostok.Zawsze można wczytać zapis przed użyciem teleportu. No i ten screen, gdzie go zrobiłeś, bo coś mi tu nie pasuje. Edited September 28, 2015 by smox Quote Link to comment Share on other sites More sharing options...
sedoro Posted September 28, 2015 Report Share Posted September 28, 2015 Tutaj jest przejście: Quote Link to comment Share on other sites More sharing options...
smox Posted September 28, 2015 Author Report Share Posted September 28, 2015 @sedoro, a z jakiego moda jest ta mapka? U mnie wygląda to inaczej i w miejscu zaznaczonym przez Ciebie nie ma przejścia na CEA. Quote Link to comment Share on other sites More sharing options...
DaarMoo Posted September 28, 2015 Report Share Posted September 28, 2015 (edited) Na Jupiterze znalazłem przejście do czegoś takiego jak Dolina Kamieni. Jest to teleport "null" (pojawia się info) czyli wychodzimy goli.Jest to alternatywa Mrocznej Doliny i mamy tylko lornetkę. Powrót tym samym teleportem na Jupiter. Na razie odpuszczam. Edited September 28, 2015 by DaarMoo Quote Link to comment Share on other sites More sharing options...
kondotier Posted September 29, 2015 Report Share Posted September 29, 2015 Tam wyśle Cię Sacharow z zadaniem. Cały inwentarz trzeba zostawić w schowku. Zaraz po teleportacji, (na poprzedniej wersji), miałem znaczniki na sprzęt i broń, potrzebną do wykonania zadania. Wracałem okrężna drogą, (Z wielu możliwości wybrałem Prypeć) nazbierałem masę sprzętu i opchnąłem handlarzowi Krzyżowi na Jupiterze. Warto było.Ale doświadczenia z v.7.62 przydają się tylko częściowo, bo w v.7.63 są dość duże zmiany w rozgrywce i wyposażaniu przez moda. Quote Link to comment Share on other sites More sharing options...
smox Posted September 29, 2015 Author Report Share Posted September 29, 2015 (edited) W tym modzie trzeba mieć pod ręką coś mocniejszego niż śrutówka lub automat. Nibyolbrzymy (niektóre są ogromne) najłatwiej zabić z RPG chociaż podwieszany granatnik też daje sobie radę. To samo jest z BTR-ami. Takich sytuacji jest wiele, ale najbardziej zaskoczył mnie BTR w Zachodniej Prypeci, który wyjechał wprost na mnie z bocznej uliczki. W dziale PROBLEMY FABULARNE pisałem o zadaniu "Zbadać źródło sygnału" na Poligonie Świadomości-Z w którym mamy pomóc radiotelegrafistce Kejt i stalkerom. Na tym ostatnim patchu udało mi się zrobić to zadanie bez większych problemów. Wystarczyło wejść na śmigłowiec i stamtąd likwidować nacierające mutanty. Edited September 29, 2015 by smox 1 Quote Link to comment Share on other sites More sharing options...
kondotier Posted September 30, 2015 Report Share Posted September 30, 2015 Oto link do FAQ http://www.reborn-stalker.ws/forum/66-438-3Jest po rosyjsku i raczej nie będzie przetłumaczone, ze względu na jego obszerność. 1 Quote Link to comment Share on other sites More sharing options...
kondotier Posted October 1, 2015 Report Share Posted October 1, 2015 (edited) Aby wejść do metra już na początku gry po znalezieniu się na Wysypisku, korzystamy z teleportu w hangarze. Wchodzimy z "naszego świata". Ale należy mieć już, dla swobodnej gry, oprócz Baretty, jakąś wielostrzałową strzelbę. Z nimi szybko dorobimy się innej broni, z alternatywnej historii i nie tylko. Wszystko zależy od inwencji grającego.Trzeba tylko wcześniej zlikwidować pijawkę, np. przy szukaniu artu lub celownika. Teleport jest za drzwiami-kratą, po prawej stronie hangaru. Powoli podchodzimy do wysoko umieszczonej zielonej skrzyni, w niej dwa dobre arty, a zaraz za nią jest teleport. Lądujemy w zawalonym tunelu metra.Idąc do przodu, z prawej strony są zawalone schody. Wchodzimy na nie, aż do dziury w suficie. Jeśli wejdziemy w tę dziurę, to będziemy w sali ze Skoczkiem, umożliwiającym wejście do bunkra na Jantarze. Powrót do dziury, na dół i wędrówka po metrze. Możemy iść w głąb metra, aby zdobyć kilka sztuk broni, kasę i następnie wrócić do teleportu, lub wejść w teleport i znajdziemy się w jego innej części. Trzeba od razu podbiec ciut do przodu, bo z zawału za plecami wychodzą Wróżki i strzelają skutecznie, gdy znajdziemy się na ich drodze. To gdzie wyjdziemy na powierzchnię, zależy już od naszej gry. Radzę przed każdym teleportem ( widać je, bo świecą niebieskawym światłem) zrobić szybki zapis. Jeśli lokacja wyjścia nam nie odpowiada, choć to jest zależne tylko od czasu gry i już zrobionych zadań, wczytujemy zapis i idziemy szukać następnego teleportu. Idąc korytarzami, wchodzimy do bocznych pomieszczeń. Można znaleźć wiele ciekawych rzeczy. Edited October 7, 2015 by kondotier 1 Quote Link to comment Share on other sites More sharing options...
Recommended Posts
Join the conversation
You can post now and register later. If you have an account, sign in now to post with your account.
Note: Your post will require moderator approval before it will be visible.